Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loslopende honden op ruiterpaden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Wij gaan nog wel 's met de paarden naar Egmond aan Zee. Daar stikt het ook zo van de honden. Allemaal hartstikke leuk, maar luisteren....niet echt. En de baasjes doen er ook bar weinig aan om ze van de paarden vandaan te houden. Gelukkig is er nog nooit wat gebeurd, maar ik voel me er niet prettig bij dat die honden constant die achterbenen opzoeken. En bij ons op de dijk, ook zo lekker. Die gezellige boerderiehondjes die vanaf de achterkant van de boerderie een spurt maken naar boven de dijk en gelijk om je paard heen draaien en blaffen en zowat een halve kilometer meelopen. Ik kan m'n peerdje goed aan en weet hem aan de grond te houden, maar dat die honden nooit 's overreden worden. Doodlink vind ik dat.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

idorh schreef:
Jij zal geen goede vrouwlijke keepster zijn met voetballen, ze schieten de ballen zo door je benen.
Daarom was ik ook de snelle linksvoor uit het voetbalteam! ;)
Want met kromme pootjes kan je toevallig wel heeeeeeeeeel hard rennen hoor! :mrgreen:
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Suzanne de Lange schreef:
idorh schreef:
Jij zal geen goede vrouwlijke keepster zijn met voetballen, ze schieten de ballen zo door je benen.
Want met kromme pootjes kan je toevallig wel heeeeeeeeeel hard rennen hoor! :mrgreen:
Hahaha dan zal je menig doelpuntje gemaakt hebben.
Hoe doen jullie dat met een muurtje voor het doel, de mannen beschermen hun zaakje met hun handen, en jullie moeten toch 4 handen hebben lijkt mij.

Gr Bertus.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Golden Stanley schreef:Wij gaan nog wel 's met de paarden naar Egmond aan Zee. Daar stikt het ook zo van de honden. Allemaal hartstikke leuk, maar luisteren....niet echt. En de baasjes doen er ook bar weinig aan om ze van de paarden vandaan te houden. Gelukkig is er nog nooit wat gebeurd, maar ik voel me er niet prettig bij dat die honden constant die achterbenen opzoeken. En bij ons op de dijk, ook zo lekker. Die gezellige boerderiehondjes die vanaf de achterkant van de boerderie een spurt maken naar boven de dijk en gelijk om je paard heen draaien en blaffen en zowat een halve kilometer meelopen. Ik kan m'n peerdje goed aan en weet hem aan de grond te houden, maar dat die honden nooit 's overreden worden. Doodlink vind ik dat.
Wij gaan meestal een keer per maand in Chaam een grote wandeliing houden met Saarlooswolfhonen van de NVSWH van de Belg en Duitsland plus van prive fokkers, het is dan een behoorlijke grote groep en bere gezellig, maar het is een onbesproken code, dat als iemand in de verte een ruiter aan ziet komen dan waarschuwt die ons en worden direct alle honden aan gelijnd.
Het is een kleine moeite, want als ze gezamelijk een paard gaan pesten is het niet zo leuk voor het dier.
Gr Bertus.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

idorh schreef:
Suzanne de Lange schreef:
idorh schreef:
Hahaha dan zal je menig doelpuntje gemaakt hebben.
Hoe doen jullie dat met een muurtje voor het doel, de mannen beschermen hun zaakje met hun handen, en jullie moeten toch 4 handen hebben lijkt mij.

Gr Bertus.
Gewoon achterstevoren staan en de bal met je dikke reet opvangen! :mrgreen: ;)
peterr
Actief

Ongelezen bericht door peterr »

Gewoon achterstevoren staan en de bal met je dikke reet opvangen!

huhh de meeste vrouwen hebben toch geen dikke reet ....??
idorh
Zeer actief
Contacteer:

peterr schreef:Gewoon achterstevoren staan en de bal met je dikke reet opvangen!

huhh de meeste vrouwen hebben toch geen dikke reet ....??
Dat is een waarheid als een koe, als mijn vrouw vraagt staat deze broek bij de rest van de kleding, en ik zeg nee, je achterste lijkt zo groot op deze manier, nou dat is toch netjes geformuleert, maar ik kan gelijk een paar dagen gaan slapen in de logeer kamer .

Gr Bertus.
peterr
Actief

hahahaha, heel herkenbaar....!

voor de spiegel staand en vragend:" heb ik een dikke hol in deze broek?"

.....tssjaaa... ik magnie liegen van me moeder .....
idorh
Zeer actief
Contacteer:

peterr schreef:hahahaha, heel herkenbaar....!

voor de spiegel staand en vragend:" heb ik een dikke hol in deze broek?"

.....tssjaaa... ik magnie liegen van me moeder .....
Heb jij ook een logeer kamer ?

Zeg Peter bestaat die houtfabriek Hoogendoorn nog op de Nieuwehaven daar heb ik gewerkt van 1963 t/m 1972.

Gr Bertus.
peterr
Actief

ja op zolder..... we noemen het logeerkamer...... maar ik ben de gebruikelijke loge daar...., wel een mooie rustige kamer hoor.

Hoogendoorn?... zegt me zo even niets, maarreeh zal dr vanvond ff opletten, ga nl even de stad 1 of 2 of 3 of 4 biertjes halen, heb ze thuis nl niet meer...... sorrie maar ik kan alleen maar tot 4 tellen
Ellemieke
Actief
Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ellemieke »

weet je waar ik nou een hekel aan heb? Ruiters die niet op de ruiterpaden blijven! Lopen over het fietspad, het voetpad, maar niet op de ruiterpaden! En die zijn toch echt prima hoor... Komen met hun paarden op het hondenstrand (waar de honden los mogen) zijn ze boos op de baasjes van de honden, dat de honden naar de paarden toe gaan. Komen met hun paarden op het mensen strand.. niemand zegt er wat van..

Heb een keer een kind op dr paard aangesproken.. nou, kreeg dat paard zowat in me geparkeerd (had ze pech, doet me niks, zo een paard bovenop me lip) Haar paard had wat aan zijn been, dus kon niet op het ruiterpad (nou, moet je ook geen buitenrit gaan maken, maar goed). Zei toen, dat er ook nog altijd een fietspad was, en dat ze dan daarop moest rijden.. Nou, ze hield zich niet aan de regels.. Dacht best meid, liep weg.. krijg ik dat paard zowat in mn nek gezet...

Maar goed.. Wil best mn hond bij me houden.. moeten de ruiters netjes op de paden blijven..

(en het zouook helpen als ze mensen eens netjes in stap zouden passeren ipv van draf, of galop)

het is geven en nemen hoor..
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ellemieke schreef:weet je waar ik nou een hekel aan heb? Ruiters die niet op de ruiterpaden blijven! Lopen over het fietspad, het voetpad, maar niet op de ruiterpaden! En die zijn toch echt prima hoor... Komen met hun paarden op het hondenstrand (waar de honden los mogen) zijn ze boos op de baasjes van de honden, dat de honden naar de paarden toe gaan. Komen met hun paarden op het mensen strand.. niemand zegt er wat van..

Heb een keer een kind op dr paard aangesproken.. nou, kreeg dat paard zowat in me geparkeerd (had ze pech, doet me niks, zo een paard bovenop me lip) Haar paard had wat aan zijn been, dus kon niet op het ruiterpad (nou, moet je ook geen buitenrit gaan maken, maar goed). Zei toen, dat er ook nog altijd een fietspad was, en dat ze dan daarop moest rijden.. Nou, ze hield zich niet aan de regels.. Dacht best meid, liep weg.. krijg ik dat paard zowat in mn nek gezet...

Maar goed.. Wil best mn hond bij me houden.. moeten de ruiters netjes op de paden blijven..

(en het zouook helpen als ze mensen eens netjes in stap zouden passeren ipv van draf, of galop)

het is geven en nemen hoor..
Ben ik absoluut met je eens, maar op een strand is de situatie toch anders. En hondenstrand of niet, als ik een duinkaart heb, mag ik op alle stranden tot aan het hoogseizoen en anders 's avonds. Maak toch vaak mee dat de baasjes een vrijheid blijheid instelling hebben, terwijl hun honden zowat tussen de achterbenen van de paarden zitten. Ze laten ze gewoon gaan, dat snap ik dus niet. Je denkt toch ook aan de veiligheid van je hond? Tenminste, ik wel, dus hou ik Stanley bij me tot ze voorbij zijn.
elcolarsamy

Re: Loslopende honden op ruiterpaden

Ongelezen bericht door elcolarsamy »

Cleo schreef:Wat heb ik daar een hekel aan!

Ik heb het hier al eerder verteld dat ik het erg storend vind, als ik te paard netjes op het ruiterpad blijf continu loslopende honden tegen kom, waarbij vaak geen baas te bekennen is, of pas veel later als een leed al geschied kan zijn.

Gelukkig trapt mijn paard niet meer! naar vreemde honden!
Vanavond even een bos rondje gedaan op het paard. Tot 4x toe loslopende honden tegen gekomen die er maar om heen bleven springen.
Ben blij dat ik een koudbloed heb, ook al zegt dat niet alles. De 4e keer denderde uit het niets een ridgeback en een berner sennen'r op mijn paard af. Paard stond veel angsten uit, durfde niet meer voor- of achteruit. (gelukkig maar, mijn vorige paard had al lang de benen genomen)

Uiteindelijk kwamen de bazen van de honden aangelopen. Heb even verteld wat er aan de hand was. Aan de riem doen ho maar :evil:
Ze moesten maar luisteren, wat de honden niet deden.
Met veel heisa heb ik mijn paard er toch langs gekregen.
Daarnaast mogen honden in dat gebied helemaal niet los lopen.

4x, Tijdens een ritje van 3/4 uur in het bos vind ik best veel.

Ik kan me voorstellen dat je je hier vreselijk aan ergert en terecht. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er ook schuldig aan maak, maar ik houd de hond wel bij me of lijn 'm aan als ik ruiters tegen kom. Het omgekeerde maak ik echter vaak mee. Paarden en ruiters die op fietspaden en andere paden komen die niet voor hun zijn en daar ook de nodige shit achter laten.

Hanneke
Ellemieke
Actief
Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ellemieke »

honden strandje in de de DElftse Hout stelt geen drol voor, das erm 4 meter ofzo.. dus zeker geen echt strand... ;)
Had ik missschien bij moeten zeggen...
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik heb niet de hele discussie gelezen, maar ik ben het helemaal met je eens!

Rimpel (onze sharpei) is bang voor paardjes hihihih, we zijn er 1 keer 1 tegengekomen en Rimpel liep (zoals altijd) keurig aan de riem...begon meneer toch een potje te kruipen en gek doen...niet blaffen of zo, maar heel bang in elkaar gedrukt loeren naar dat grote ding op 4 benen! hihihihi Was wel grappig om te zien!

Maar in ieder geval, het bos waar wij eerder nog weleens liepen (nu nooit meer omdat alles daar losloopt en Rimpel met zijn 2 jaar nu iedere keer het lulletje rozewater is) daar in dat bos lopen ook ruiterpaden. Er wordt overal duidelijk aangegeven dat de hond niet los mag lopen, maar niemand die zich daar wat van aantrekt. Alles loopt los, ik zag er zelden 1 die aan de lijn liep. Ik had er nog nooit aan gedacht dat de ruiters daar ook last van hadden, maar ja, ik ben dan ook geen ruiter...nu ik jou stukje zo gelezen heb kan ik me daar heel erg goed wat bij voorstellen...
ik ben net zo frusti als ik loslopende honden zie!
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Maar er zijn nu eenmaal te weinig plaatsen waar honden WEL uitgebreid los mogen lopen. Ik snap het probleem van beide kanten. Als hondeneigenaar en als ruiter.
Ik vind dat honden wel los mogen lopen maar ze moeten wel goed luisteren en de eigenaar moet niet te lam zijn de hond bij zich te roepen en het signaleren als de hond iemand anders lastig wil vallen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

Ik vind het gevaarlijk, dus loop nooit over ruiterpaden. Mijn honden jagen niet op paarden, maar blijf altijd op een gepaste afstand ook omdat paarden schrikdieren en op de vlucht kunnen slaan. Wat mij ook verbaast is dat ik juist paarden tegenkom in parken, ik heb geen idee of dat mag. Maar ik hou die van mij eventjes onder appel heb dus ook nooit problemen gehad. Wel heb ik een keer gezien dat een oud hondje die achter een paard liep doogeschopt is, vreselijk... De vrouw vroeg nog of zij haar hond moest roepen (hond was rustig) maar het leed was al geschiet. De hond heeft zeker drie kwartier buiten gelegen tot de dierenambulance kwam..
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”