Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

BARF vraagje

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

nanoekie
Actief
Contacteer:

BARF vraagje

Ongelezen bericht door nanoekie »

NU doe ik al een tijdje een combi van BARF, brok en versvlees zoals duck, ahv, energique etc.

Nu ga ik binnenkort naar Duitsland verhuizen en zal het aandeel vlees in de maaltijden dus kunnen gaan verhogen (kunnen ze gewoon lekker in de tuin vreten ipv 8 hoog in mijn keuken) Nu weet ik alleen uit ervaring dat ik nou niet zo'n braaf groenteprutje ed maker ben en ben dus bang dan onvolledig te gaan voeren.
Nu zag ik bv dat Happy dog een soort mixer aanbied voor bij de vleesvoeding, een soort diner.
Is dit een oplossing voor een luie halve barfer zoals ik, of kan ik dan net zo goed aan de brok blijven ;)
Groetjes Nanouk

Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Re: BARF vraagje

Ongelezen bericht door ien »

nanoekie schreef:NU doe ik al een tijdje een combi van BARF, brok en versvlees zoals duck, ahv, energique etc.

Nu ga ik binnenkort naar Duitsland verhuizen en zal het aandeel vlees in de maaltijden dus kunnen gaan verhogen (kunnen ze gewoon lekker in de tuin vreten ipv 8 hoog in mijn keuken) Nu weet ik alleen uit ervaring dat ik nou niet zo'n braaf groenteprutje ed maker ben en ben dus bang dan onvolledig te gaan voeren.
Nu zag ik bv dat Happy dog een soort mixer aanbied voor bij de vleesvoeding, een soort diner.
Is dit een oplossing voor een luie halve barfer zoals ik, of kan ik dan net zo goed aan de brok blijven ;)
is dit alleen gedroogde groente??

er is ook een BARFmethode die geen groenteprutjes geven maar veel botten met vlees en tafelresten,maar die moeten dan ook wel gezond zijn ;)
De methode volgens ?? ik weet de naam even niet :? ,echter hier weet ik niet zo veel van af.
Afbeelding
nanoekie
Actief
Contacteer:

Mijn tafelresten zijn vaak te gekruid, zal dus in mijn geval ook niet echt gaan werken.

van mera dog vond ik bv deze:
Mera Dog Flockenmix 3kg

Die pflanzliche Ergänzung zur Fleischfütterung

Protein 10,0 / Fett 7,0

Ergänzungsfuttermittel für Hunde

Feine Getreideflocken, naturreines Gemüse und Reis sorgen in Verbindung mit Frischfleisch für eine vielfältige, ausgewogene Ernährung.

Zusammensetzung: Getreide ( Reis mind. 7,5% ), Gemüse ( mind. 7 % ), Öle und Fette, Fleisch- und tierische Nebenerzeugnisse, Mineralstoffe

Inhaltsstoffe: Rohprotein 10,0 % / Rohfett 7,0 % / Rohfaser 4,0 % / Rohasche 6,0 % / Calcium 0,6 % / Phosphor 0,5 % / Natrium 0,2 %
Van Happydog deze:

Die Kombination für Kraft und Lebensfreude. Fleisch und Bio-5-Korn-Flocken. Kernig-kräftig, der ideale Fleischmixer bietet optimale Ernährung und beste Verdaulichkeit. Dafür sorgen Mais, Reis, Weizen, Hirse, Gemüse, wertvolle Kräuter und Karottenflocken.
Je hebt er zo wel meer, over de kwaliteit vd meradogbrok ben ik eigenlijk te spreken maar haalt het nooit bij vers....
Is dit wat als toevoeging bij BARF of kan ik dan net zo goed een even aandeel brok blijven geven?
Groetjes Nanouk

Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

nanoekie schreef:Mijn tafelresten zijn vaak te gekruid, zal dus in mijn geval ook niet echt gaan werken.

van mera dog vond ik bv deze:
Mera Dog Flockenmix 3kg

Die pflanzliche Ergänzung zur Fleischfütterung

Protein 10,0 / Fett 7,0

Ergänzungsfuttermittel für Hunde

Feine Getreideflocken, naturreines Gemüse und Reis sorgen in Verbindung mit Frischfleisch für eine vielfältige, ausgewogene Ernährung.

Zusammensetzung: Getreide ( Reis mind. 7,5% ), Gemüse ( mind. 7 % ), Öle und Fette, Fleisch- und tierische Nebenerzeugnisse, Mineralstoffe

Inhaltsstoffe: Rohprotein 10,0 % / Rohfett 7,0 % / Rohfaser 4,0 % / Rohasche 6,0 % / Calcium 0,6 % / Phosphor 0,5 % / Natrium 0,2 %
Van Happydog deze:

Die Kombination für Kraft und Lebensfreude. Fleisch und Bio-5-Korn-Flocken. Kernig-kräftig, der ideale Fleischmixer bietet optimale Ernährung und beste Verdaulichkeit. Dafür sorgen Mais, Reis, Weizen, Hirse, Gemüse, wertvolle Kräuter und Karottenflocken.
Je hebt er zo wel meer, over de kwaliteit vd meradogbrok ben ik eigenlijk te spreken maar haalt het nooit bij vers....
Is dit wat als toevoeging bij BARF of kan ik dan net zo goed een even aandeel brok blijven geven?
Met de tafelresten groenten (was het niet Lonsdale?) is het veelal de bedoeling dat je gewoon iets extra's kookt en dat uit de pan haalt voordat je het kruid.

Volgens mij is er technisce gezien weinig verschil tussen genoemd produkt en brokken. Je keuze zal dan gebaseerd moeten worden op waar je hond het beste op gedijt.
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

Misschien kan je diepvries soepgroenten mengeling geven als basis voor je groentenmix of is dat te eenzijdig?
groetjes!Afbeelding
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

die bio-5-korn van happydog heb ik ook een tijdje gegeven.
Dat zijn vlokken die je kan geven als aanvulling op vers vlees, en dat deed ik dus voor mijn groenten en fruitmixen ook.

Het zijn voornamelijk granen, en maar 9% groentes die erin zitten.
Het is dus een granen en groentemix, alleen wel erg (te) weinig groentes als je het mij vraagt. Maar toen ik het gaf was ik er wel tevreden over hoor. Maar nu geef ik toch gewoon zelfgemaakte groentes en fruit mixen.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

nanoekie schreef:NU doe ik al een tijdje een combi van BARF, brok en versvlees zoals duck, ahv, energique etc.

Waarom maak je niet een mix voor een hele week??
dit kost niet zoveel tijd.
je mikt alles in een grote mixer jelaat hem draaien en klaar.
verdeel het over een paar grote diepvriesbakken en klaar ben je.
Ik zou hier eerder voor kiezen dan aanvullend materiaal wat je niet kent.
Of combineer het.
ene week die mix en andere x groentehap.
Het kijkt allemaal niet zo nauw bij BARF. ;)
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

ien schreef:Waarom maak je niet een mix voor een hele week??
dit kost niet zoveel tijd.
je mikt alles in een grote mixer jelaat hem draaien en klaar.
verdeel het over een paar grote diepvriesbakken en klaar ben je.
Ik zou hier eerder voor kiezen dan aanvullend materiaal wat je niet kent.
Of combineer het.
ene week die mix en andere x groentehap.
Het kijkt allemaal niet zo nauw bij BARF. ;)
Ik maak het altijd voor een periode van drie weken....zo hoef je, zoals Ien al zei, niet elke dag met groenten aan de slag.
Ik mix bijna een halve emmer groenten prut en verdeel het over kleine porties die ik invries.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
nanoekie
Actief
Contacteer:

Iedereen bedankt voor het meedenken, ga eerst eens kijken hoeveel vlees, en hoe veelzijdig ik het hier in Kassel kan krijgen, dan zie ik wel weer verder ;)
Groetjes Nanouk

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”