Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaffen en loeien
Moderator: moderatorteam
- Jania
- nieuw lid
Blaffen en loeien
Onze Newfounlanderreu van ruim 3 jaar begint s'morgens om 6 uur alles bijelkaar te blaffen en te loeien.Hij lijkt wel een wolf. Dit is al 6 weken het geval. Hij stopt ermee als hij wordt uitgelaten. Wij negeren het anders maakt hij er een potje van , een poosje later laten we hem uit, de verdere dag doet hij het niet meer. Het is bekend dat er sinds 1 week een teef van de buren loops is, maar de voorgaande weken misschien andere teven die niet vlak bij ons in de buurt wonen. Hij deed dit wel eens vaker als de hond van de buren loops was maar dat duurde 3 dagen en was nog wel te doen.
Hij bezorgd ons slapeloze nachten en boze buren. Wij beginnen bijna aan castratie of een chemische castratie te denken alhoewel we hier geen voorstanders van zijn.
Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt en weet hiervoor een oplossing want wij zijn teneinde raad.
Hij bezorgd ons slapeloze nachten en boze buren. Wij beginnen bijna aan castratie of een chemische castratie te denken alhoewel we hier geen voorstanders van zijn.
Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt en weet hiervoor een oplossing want wij zijn teneinde raad.

Groetjes van Jania en een poot van Nelson
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Moet hij erg nodig wat doen als je dan met hem gaat lopen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Jania
- nieuw lid
Blaffen en loeien
Hij heeft absoluut een hoge nood. Nu de hond van de buren loops is het eerste wat hij doet naar het hek hollen of die hond ook buiten is.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Blaffen en loeien
Lijkt het je dan niet logisch dat ie gaat janken omdat hij erg nodig moet? Ik zou hem voor de nacht eens wat later uitlaten of s'morgens toch wat eerder op om hem te laten plassen. Mijn honden plassen met het warme weer ook meer, omdat ze ook meer drinken. Wie weet heeft dat er iets mee te maken?Jania schreef:Hij heeft absoluut een hoge nood. Nu de hond van de buren loops is het eerste wat hij doet naar het hek hollen of die hond ook buiten is.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Volgens mij maakte ze een tikfout en bedoelde ze GEEN hoge nood. Ze zegt dat de hond eerst naar buiten holt om te kijken of de andere hond er is. Lijkt niet op nodig moeten plassen.Eline* schreef:Lijkt het je dan niet logisch dat ie gaat janken omdat hij erg nodig moet? Ik zou hem voor de nacht eens wat later uitlaten of s'morgens toch wat eerder op om hem te laten plassen. Mijn honden plassen met het warme weer ook meer, omdat ze ook meer drinken. Wie weet heeft dat er iets mee te maken?Jania schreef:Hij heeft absoluut een hoge nood. Nu de hond van de buren loops is het eerste wat hij doet naar het hek hollen of die hond ook buiten is.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
En ik denk juist weer dat ze een ander soort van hoge nood bedoelt als Eline.tbeast schreef:Volgens mij maakte ze een tikfout en bedoelde ze GEEN hoge nood. Ze zegt dat de hond eerst naar buiten holt om te kijken of de andere hond er is. Lijkt niet op nodig moeten plassen.Eline* schreef:Lijkt het je dan niet logisch dat ie gaat janken omdat hij erg nodig moet? Ik zou hem voor de nacht eens wat later uitlaten of s'morgens toch wat eerder op om hem te laten plassen. Mijn honden plassen met het warme weer ook meer, omdat ze ook meer drinken. Wie weet heeft dat er iets mee te maken?Jania schreef:Hij heeft absoluut een hoge nood. Nu de hond van de buren loops is het eerste wat hij doet naar het hek hollen of die hond ook buiten is.

- Jania
- nieuw lid
Blaffen en loeien
Volgens mij heeft Nelson ook last van een andere hoge nood, want van plassen kan geen sprake zijn. Hij word n.l. om 24uur uitgelaten en s'morgens om half 8 weer.
En natuurlijk drinkt een hond met warm weer meer maar dat komt ook omdat hij meer transpireerd. Kijk maar bij de mens. Dus van veel meer urineproduktie kan geen sprake zijn. Hij slaapt nu ook veel minder want hij zit de hele dag bij het hek te wachten op die teef. Anders slaapt hij veel en s'morgens ook lang. Zodra het licht word en hij word wakker denkt hij 'nu gauw naar die teef".
Hij slaapt nu vannacht in de garage , wij hebben dan geen last van hem maar de buren nog steeds,jammer genoeg.
En natuurlijk drinkt een hond met warm weer meer maar dat komt ook omdat hij meer transpireerd. Kijk maar bij de mens. Dus van veel meer urineproduktie kan geen sprake zijn. Hij slaapt nu ook veel minder want hij zit de hele dag bij het hek te wachten op die teef. Anders slaapt hij veel en s'morgens ook lang. Zodra het licht word en hij word wakker denkt hij 'nu gauw naar die teef".
Hij slaapt nu vannacht in de garage , wij hebben dan geen last van hem maar de buren nog steeds,jammer genoeg.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Is het niet mogelijk hem bij jullie in de slaapkamer te laten slapen. Je kunt dan namelijk proberen hem te dwingen om rustig te blijven. Ben bang dat hij in de garage alleen maar nog onrustiger wordt.
Kan het niet zo zijn dat die loopse buurteef ´s ochtends vroeg uitgelaten wordt, en dat hij dat weet?
Kan het niet zo zijn dat die loopse buurteef ´s ochtends vroeg uitgelaten wordt, en dat hij dat weet?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Ja dat zou ook kunnen.Wil de hond schreef:En ik denk juist weer dat ze een ander soort van hoge nood bedoelt als Eline.tbeast schreef:Volgens mij maakte ze een tikfout en bedoelde ze GEEN hoge nood. Ze zegt dat de hond eerst naar buiten holt om te kijken of de andere hond er is. Lijkt niet op nodig moeten plassen.Eline* schreef:Lijkt het je dan niet logisch dat ie gaat janken omdat hij erg nodig moet? Ik zou hem voor de nacht eens wat later uitlaten of s'morgens toch wat eerder op om hem te laten plassen. Mijn honden plassen met het warme weer ook meer, omdat ze ook meer drinken. Wie weet heeft dat er iets mee te maken?Jania schreef:Hij heeft absoluut een hoge nood. Nu de hond van de buren loops is het eerste wat hij doet naar het hek hollen of die hond ook buiten is.

- Jania
- nieuw lid
Blaffen en loeien
Hij heeft lekker geslapen in de garage.
Heeft het wel gepresteer de kruk van de loopdeur open te krijgen, lag vanmorgen buiten.
Hij slaapt weinig meer dus hij was gisteravond kapot.
s'Middags begint hij ook al te loeien want hij wil maar één ding "naar buiten, naar die hond'. Waarschijnlijk word deze hond om 6 uur eruit gelaten. Slapen op de slaapkamer lijkt mij niet de oplossing, want ook dan wil hij naar buiten, kalmeren is ook dan niet mogelijk.
Het was dus wel een typfout het moet ziin "geen hoge nood'i.p.v. een hoge nood.
Heeft het wel gepresteer de kruk van de loopdeur open te krijgen, lag vanmorgen buiten.
Hij slaapt weinig meer dus hij was gisteravond kapot.
s'Middags begint hij ook al te loeien want hij wil maar één ding "naar buiten, naar die hond'. Waarschijnlijk word deze hond om 6 uur eruit gelaten. Slapen op de slaapkamer lijkt mij niet de oplossing, want ook dan wil hij naar buiten, kalmeren is ook dan niet mogelijk.
Het was dus wel een typfout het moet ziin "geen hoge nood'i.p.v. een hoge nood.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zoals je zelf wel kan bedenken is dit gedrag over minder dan een week weer over aangezien de buurhond dan niet meer loops is. Castratie voor twee weken per jaar lijkt me ook geen optie aangezien je er zelf gelukkig al geen voorstander van bent. Gecastreerde newfoundlanders is gewoon niet goed, ze hebben al zo veel haar en zijn al niet de actiefste honden, gecastreerd worden het meestal enorme wollebalen die alleen nog hijgend de hele zomer in de kelder willen liggen. 

- Jania
- nieuw lid
Blaffen en loeien
Het gaat niet om 2 weken per jaar, maar hij doet dit al 6 weken en het jaar is nog niet om. Deze laatste week is de hond van de buren loops maar de voorgaande weken zullen het andere honden zijn geweest die niet vlakbij wonen. En dan is een teef ook nog 2 keer per jaar loops. Dus dat word nog wat.