Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet mee naar buiten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Niet mee naar buiten

Ongelezen bericht door Caro. »

:? Moppie ligt dwars.....erg dwars :evil: Hij wil niet meer mee naar buiten!
Tenminste; 's ochtends niet en 's avonds niet, 's middags staat hij te springen en te dansen :? :roll:

Soms ben ik echt wel 5 minuten bezig om hem mee te krijgen en niet altijd even zachtzinnig. Halsband om, riem om (alles op de bank, want hij komt er echt niet vanaf), meeroepen (geen reactie), trekken aan de riem (vliegt de halsband bijna over zijn kop :roll: ) en uiteindelijk til ik hem dan maar van de bank en dan loopt ie wel mee.

Ik snap niet waarom hij dit 2 keer per dag doet en de andere 2 keer gewoon vrolijk meehuppelt :?

Op koekjes, geroep, boos worden, lief doen reageert hij gewoonweg niet.

Heeft iemand nog een andere tip???? want ik merk dat ik m'n geduld nu toch wel een beetje begin te verliezen :twisted:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

klink als als een luilak . gewoon negeren en laten liggen 1 keer roepen niet komen dan lekker met Kaya gaan wandelen en plezier maken . ik denk dat het dan niet lang duurt of hij wil ook mee .
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik heb geen tips maar herken het wel
happy is elke ochtend niet mee te krijgen die blijft liever uit slapen
wat ik ook roep of doe ze komt niet
dus ik pak haar op doe haar riem om en zet ze buiten
met veel tegen sputteren loopt ze dan maar mee maar liever niet dan wel
in de winter heeft ze dit ook met de laaste ronden
ik snap er niks van
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Riem omdoen en meenemen. Niks geen poespas om ongehoorzame honden. ;) Ik heb de indruk dat jouw moppie toch een zeer slim typje is dat jullie iedere keer zo ver weet te krijgen om her en der wat leuke exclusieve aandacht af te troggelen met zijn streken.
Ik zou hem dus gewoon aanlijnen en meenemen (sleuren :mrgreen: ) en ik heb het vermoeden dat zijn gedrag dan ook weer snel veranderd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

lieverdje ursula wil ook niet altijd mee. :evil:

optie 1: het reetschuivertje. ze gaat dan als de geslagen hond mee.
optie 2: gewoon laten liggen en met de andere hond alleen luid juichend naar buiten gaan. moet je zien hoe vlot-ie de volgende keer toch maar meegaat.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Laten liggen is geen optie, aangezien hij het met name flikt bij het laatste uitlaatrondje en dan dus 's nachts m'n huis ondergeplast wordt :twisted:

Meesleuren gaat niet: ik sleur zo hard en hij blijft stug zitten zodat de halsbond over z'n kop gaat :roll:

Dus ik til hem van de bank en sleep hem tegelijkertijd mee. Dit doe ik nu al zeker zo'n week of twee / drie zonder dat er ook maar iets verbeterd in zijn gedrag.

Zal ik de lieve woordjes maar achterwegen laten en gewoon direct op het grove geweld overgaan???
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:heeft hij 's ochtends of 's avonds iets meegemaakt waar hij van geschrokken is denk je? of komt het op je over als puur 'luiheid'?
Nou ja, hij is weken geleden natuurlijk vreselijk geschrokken met het wegloopavontuur, maar ik denk niet dat dit er iets mee te maken heeft. Tenslotte zou hij dan 's middags ook niet mee willen en dan staat hij te dansen als een gek van vreugde.

Luiheid? pffff, misschien, ik weet het niet. Moritz is niet te begrijpen, want hij gaat gewoon zitten trillen en bibberen (angst). Maar ook dat is gelul, alhoewel ik weet dat honden geen aanstellerij kennen, twijfel ik hier zeer aan bij Moritz. Want waar slaat het op om de ene keer te dansen en de andere keer te bibberen??? Volgens mij wil hij gewoon niet, wat daar de reden ook van is.

Als ik hem oppak, gaat hij direct op zijn rug liggen met zijn staart tussen zijn poten :roll: en trillen en bibberen. Een bang hoopje lijkt het dan, maar op een of andere manier geloof ik daar niet meer zo in.
Afbeelding
A good dog never dies...

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

tja mischien binnen zijn riem een keer omdoen zonder wat te zeggen en dan gaan lopen???????
Afbeelding
DigitalT

Ongelezen bericht door DigitalT »

Zorgen dat het zijn halsband al om heeft zodat je alleen de riem eraan vast hoefd te maken en dan naar buiten kan dit totdat het weer een beetje fatsoenlijk mee naar buiten gaat?
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Stang schreef: Als ik hem oppak, gaat hij direct op zijn rug liggen met zijn staart tussen zijn poten :roll: en trillen en bibberen. Een bang hoopje lijkt het dan, maar op een of andere manier geloof ik daar niet meer zo in.
dat bedoelde ik ook met de reetschuiver en de geslagen hond. ursula doet dan meteen alsof ze getraumatiseerd voor het leven is, maar daar trappen we niet (meer :mrgreen: ) in.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Gewoon niet zeiken en meenemen. Als de halsband over het hoofd schuift als je er hard aan trekt zit ie te los. Als het nu op je bank gebeurt kan het ook buiten gebeuren als hij iets engs ziet.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:
Stang schreef: Als ik hem oppak, gaat hij direct op zijn rug liggen met zijn staart tussen zijn poten :roll: en trillen en bibberen. Een bang hoopje lijkt het dan, maar op een of andere manier geloof ik daar niet meer zo in.
dat bedoelde ik ook met de reetschuiver en de geslagen hond. ursula doet dan meteen alsof ze getraumatiseerd voor het leven is, maar daar trappen we niet (meer :mrgreen: ) in.
Hahahahaha, wij hebben dus de twee honden die wel degelijk toneel kunnen spelen :mrgreen:

Ik zal er idd minder aandacht aan besteden, want nu probeer ik het eerst nog steeds liefjes om hem mee te krijgen, totdat dat niet lukt en dan zet ik grof geweld ( :roll: ) in. Dat liefjes laat ik maar achterwegen vanaf nu; eens kijken of meneer Moritz dan nog praatjes heeft :twisted: ;)
Afbeelding
A good dog never dies...

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik ken die grapjes van Laika.. De eerste periode hier durfde ze de gang niet in..en laat er aan het einde van diezelfde gang nou de voordeur zitten! :roll: Probleempje!
Ze stortte ook ter aarde neer en uiteindelijk ben ik ook over gegaan toen het dan maar omdoen van de band en gewoon meenemen.
Als een hond echter echt bang is ben je op dat moment dus wel de gestoorde baas, die deemoed niet respecteert. Dat resulteerde bij Laika in een beet in mijn arm! :mrgreen:
Honden op de rug laat ik dus echt met rust, want je verspeelt vertrouwen.
Wat doet hij als je gewoon met Kaya gaat en de deur achter je openlaat zodat hij alsnog kan komen?
Ze kunnen bij jou achter op het paadje toch gewoon los mee?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Ik ken die grapjes van Laika.. De eerste periode hier durfde ze de gang niet in..en laat er aan het einde van diezelfde gang nou de voordeur zitten! :roll: Probleempje!
Ze stortte ook ter aarde neer en uiteindelijk ben ik ook over gegaan toen het dan maar omdoen van de band en gewoon meenemen.
Als een hond echter echt bang is ben je op dat moment dus wel de gestoorde baas, die deemoed niet respecteert. Dat resulteerde bij Laika in een beet in mijn arm! :mrgreen:
Honden op de rug laat ik dus echt met rust, want je verspeelt vertrouwen.
Wat doet hij als je gewoon met Kaya gaat en de deur achter je openlaat zodat hij alsnog kan komen?
Ze kunnen bij jou achter op het paadje toch gewoon los mee?
Dan komt ie niet :? Moritz is zeer volhardend in zijn acties (zo ook met het eetverhaal: EEN HEEL JAAR geprobeerd om hem normaal aan het eten te krijgen).
Moritz gaat echt dan niet naar buiten.
Afbeelding
A good dog never dies...

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Heb je het geprobeerd? Gewoon roepen, kaya de riem om Moritz roepen en komt ie niet weggaan?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Heb je het geprobeerd? Gewoon roepen, kaya de riem om Moritz roepen en komt ie niet weggaan?
Ja, in zoverre: alles behalve daadwerkelijk weggaan. Wel naar buiten gaan, deur openlaten, enz. Dan blijft hij gewoon op de bank zitten rillen en trillen.
Dit hebben we zeker al wel 30 keer geprobeerd. Maar als hij iets niet durft, dan doet ie het echt niet! En hij durft niet alleen naar buiten te lopen, hij durft niet eens alleen de tuin in te lopen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
Eline* schreef:Heb je het geprobeerd? Gewoon roepen, kaya de riem om Moritz roepen en komt ie niet weggaan?
Ja, in zoverre: alles behalve daadwerkelijk weggaan. Wel naar buiten gaan, deur openlaten, enz. Dan blijft hij gewoon op de bank zitten rillen en trillen.
Dit hebben we zeker al wel 30 keer geprobeerd. Maar als hij iets niet durft, dan doet ie het echt niet! En hij durft niet alleen naar buiten te lopen, hij durft niet eens alleen de tuin in te lopen.
Heb je er op die momenten dat je dat zo hebt geprobeerd ook al veel aandacht opgezet? Druk maakt Moritz angstig denk ik..ik denk dat je er wijs aan doet het gewoon eens even zo te proberen. 1 keer roepen komt ie niet dan ga je..en ga dan ook echt.
Komt hij alsnog niet, dan zou ik er persoonlijk een avondje aan spanderen om heel blij gewoon doodleuk naar buiten te gaan en eenmaal op het grindpad een plakje worst uit te delen en weer naar binnen..eens kijken hoe lang hij het volhoudt om weg te blijven.
Ik zou dus niet druk gaan zetten als ik lees hoe hij reageert, maar er een blij feestje van maken, zonder Moritz daarin te betrekken..hij is welkom dus als ie wil kan ie meedoen. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Stang schreef:
Heb je er op die momenten dat je dat zo hebt geprobeerd ook al veel aandacht opgezet? Druk maakt Moritz angstig denk ik..ik denk dat je er wijs aan doet het gewoon eens even zo te proberen. 1 keer roepen komt ie niet dan ga je..en ga dan ook echt.
Komt hij alsnog niet, dan zou ik er persoonlijk een avondje aan spanderen om heel blij gewoon doodleuk naar buiten te gaan en eenmaal op het grindpad een plakje worst uit te delen en weer naar binnen..eens kijken hoe lang hij het volhoudt om weg te blijven.
Ik zou dus niet druk gaan zetten als ik lees hoe hij reageert, maar er een blij feestje van maken, zonder Moritz daarin te betrekken..hij is welkom dus als ie wil kan ie meedoen. ;)
Ik zal het proberen, al verwacht ik er eerlijk gezegd geen enkel resultaat van. Ditzelfde hebben we gedaan met de tuin: wij gezellig bbq'en, deuren open, Kaya er gezellig bij; spelen uiteraard, enz. enz.
Moritz kom echt niet naar buiten...... nog niet eens in de tuin, laat staan voor :?

Maar ik zal het nogmaals proberen alleen dan voor :? ;)
Afbeelding
A good dog never dies...

Baily

Ongelezen bericht door Baily »

En als je hem gewoon negeert en het niet eens probeert, om hem aan te lijnen?En dan bij de voordeur vreselijk leuk met Kaya gaan staan doen met zijn favoriete speeltje en koekje enz( oh sorry, had bovenstaande nog niet gelezen)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:en hoe reageert hij dan als je hem eenmaal buiten hebt (na je 'vriendelijk verzoek :mrgreen: )? doet hij dan normaal, zoals 's middags, of toch nog angstig?
Vrij normaal. Er zit wel een verschil in de wandelingen: 's ochtends is een uitgebreid rondje (wil hij soms wel, soms niet mee), 's middags gaan we altijd echt iets leuks doen (gaat hij zeer enthousiast mee), begin van de avond is weer een normaal rondje (wil hij soms wel, soms niet mee) en aan het einde van de avond is het alleen plassen en evt. poepen (en hier wil hij niet mee).

Het kan dus zo zijn, dat hij het deel van de dag koppelt aan het soort uitlaten wat er gebeurd :? Maar dan nog vertoont hij dus angst (op rug liggen, bibberen en trillen) terwijl hij het buiten niet echt eng vindt, zeker niet 's ochtends en begin van de avond, dan heeft hij ook pret buiten.
Afbeelding
A good dog never dies...

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Caro, laat de halsband dan ieder geval om..een hond die op zijn rug ligt , daar moet je niet aanzitten.
Halsband om en lijntje eraan voordat je uberhaupt gaat lopen. Negeer hem, dus niet aankijken en gewoon meenemen dan maarals ie al met al toch niet komt. Twee stappen meelopen betekent wat lekkers als ie dat aanpakt.. :? Heb je nog resque? Zet hem anders daar even een weekje op..wie weet zijn het toch nog naweeen van die klompenman.
Ik weet het ook niet..je hond is ieder geval goed :piew :mrgreen: ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Stang schreef:Laten liggen is geen optie, aangezien hij het met name flikt bij het laatste uitlaatrondje en dan dus 's nachts m'n huis ondergeplast wordt :twisted:

Meesleuren gaat niet: ik sleur zo hard en hij blijft stug zitten zodat de halsbond over z'n kop gaat :roll:

Dus ik til hem van de bank en sleep hem tegelijkertijd mee. Dit doe ik nu al zeker zo'n week of twee / drie zonder dat er ook maar iets verbeterd in zijn gedrag.

Zal ik de lieve woordjes maar achterwegen laten en gewoon direct op het grove geweld overgaan???
zo iets Caroline?? ;) blanca heeft dit ook vrij lang gedaan,maar nu is het over :roll: ik heb overigens haar wel wat " toegesproken" voordat ze meewilde
Afbeelding
Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Mmm, tja ik weet het niet hoor maar kan het niet zo zijn dat hij gewoon onder bepaalde dingen uit wil komen en gewoon weet dat hij met dit gedrag alle aandacht krijgt?

Nero is een hondje wat best wel onzeker is, tot een bepaalde hoogte.
Meneer heeft er namelijk een handje van om zich zeer zielig te gedragen terwijl er toch echt niks aan de hand is.

Bv het commando "zit".
Ik zeg gewoon vrolijk "zit" en Nero gaat zitten, met ze oren naar achteren, staart tussen zijn benen geklemd en voorpootje omhoog, bibber bibber.

En zielig, zielig.
In het begin dacht ik echt dat die hond met een stuk hout in mekaar geslagen was.
Moest je eens zeggen naar je mand........ nou hij kroop.

Ondertussen ben ik wijzer.
Niks zielig, Nero heeft gewoon geen zin en trekt er gewoon aandacht mee.

Moet je zien bij mijn tante.
Hij komt binnen en stelt zich toch een partij aan.
Zelfde ritueel, oren naar achteren, voorpootje omhoog, in een hoekje zitten.
En mijn tante maar roepen;
-Ach jee, dat arme dier, wat hebben ze hem aangedaan
-ach jongen toch
-Stukje kaas dan maar
-Nee Rox(hond van me tante) laat hem met rust
-Kom maar kerel
-Ja lieverd van me, is dat toch he

En tegen mij;
-Schandalig he
-Wordt ook maar gesold met die beesten blablabla

En Nero geniet, middelpunt van de belanstelling ;)
Heeft hij mooi voor elkaar he.

Nero kan bij mij mooi de boom in.
Als ik zeg "zit" ga je gewoon zitten en je kan met je poot omhoog zitten tot je een ons weegt, je komt er niet onderuit en ik vind je ook niet zielig.

Natuurlijk heeft Moritz een rotverleden en een normale hond zal het nooit worden.
Toch denk ik dat je het eens op een andere boeg moet gooien.
Hij wil al niet normaal eten, hij wil al niet met Pieter lopen en nu al 2 wandelingen niet met jou.
Wat wordt dan het volgende?

Misschien wat minder"zeikerig" worden met hem?

Bedoel ik niet naar hoor, voordat je het verkeerd opvat ;)
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

ien schreef:
Stang schreef:Laten liggen is geen optie, aangezien hij het met name flikt bij het laatste uitlaatrondje en dan dus 's nachts m'n huis ondergeplast wordt :twisted:

zo iets Caroline?? ;) blanca heeft dit ook vrij lang gedaan,maar nu is het over :roll: ik heb overigens haar wel wat " toegesproken" voordat ze meewilde
Afbeelding
Yep zoiets :mrgreen: Maar dan nog het liefste met zijn kop verstopt :roll:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Het kloterige van Moritz is, is dat hij niet te volgen is.
Goed, ik ben geen absolute kenner van hondengedrag, maar ook geen beginner. Maar Moritz is niet te volgen..... tegenstrijdige signalen, onverklaarbare dingen :?

Dit ontwikkelt hij dus ook zomaar ineens. Nergens op gebaseerd, gewoon out of the blue. In eerste instantie trokken we hem gewoon mee of tilden hem op. Hier reageert hij dus heftig op: op zijn rug gaan liggen, verstoppen, trillen.
Toen ben ik dus tegen hem gaan praten en echt ''samen'' naar buiten gegaan, dus Moritz aan mijn zij. Dit ging ook eventjes redelijk zo, totdat dat ook niet meer werkte en hij het echt verrotte om mee te gaan.

Vanavond heb ik hard opgetreden: halsband om, riem om (terwijl hij op de bank zit, want hij komt er echt niet vanaf) en 1 keiharde ruk gegeven zodat hij bijna van de bank aflazerde (kan ik wel janken, maar ik liet niks merken). Meteen gezegd ''kom op, naar buiten, niet zeiken''.
Hij was beduusd en liep direct mee.

Hoe we/ik Moritz aan moet pakken is gewoon soms verrot moeilijk: is hij werkelijk bang? is het aanstellerij? (alhoewel er gezegd wordt dat honden dit niet hebben, betwijfel ik dit weleens bij hem) of spoort hij gewoon af en toe niet? Ik neig naar het laatste, maar hoe benader je hem dan? lief met geduld? tja..... ik neig daarnaartoe, maar merk wel dat Moritz hier dus ''misbruik'' van maakt en alleen maar truttiger wordt.
Harde aanpak? tja, wordt hij dan niet alleen maar banger?

Oei, warrig verhaal geloof ik :? Nu lijkt het net of het een gigantisch probleem is, maar dat is ook weer niet waar hoor! Ik krijg hem heus wel mee, alleen is het iedere keer een toestand en voor mij ook onbegrijpelijk omdat hij 's middags staat te dansen. Ik hoopte op een nieuw zicht erop met nieuwe aanpak..... maar besef ook wel dat ik dit zelf moet inschatten.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Daphne schreef:Mmm, tja ik weet het niet hoor maar kan het niet zo zijn dat hij gewoon onder bepaalde dingen uit wil komen en gewoon weet dat hij met dit gedrag alle aandacht krijgt?

Nero is een hondje wat best wel onzeker is, tot een bepaalde hoogte.
Meneer heeft er namelijk een handje van om zich zeer zielig te gedragen terwijl er toch echt niks aan de hand is.

Bv het commando "zit".
Ik zeg gewoon vrolijk "zit" en Nero gaat zitten, met ze oren naar achteren, staart tussen zijn benen geklemd en voorpootje omhoog, bibber bibber.

En zielig, zielig.
In het begin dacht ik echt dat die hond met een stuk hout in mekaar geslagen was.
Moest je eens zeggen naar je mand........ nou hij kroop.

Ondertussen ben ik wijzer.
Niks zielig, Nero heeft gewoon geen zin en trekt er gewoon aandacht mee.

Moet je zien bij mijn tante.
Hij komt binnen en stelt zich toch een partij aan.
Zelfde ritueel, oren naar achteren, voorpootje omhoog, in een hoekje zitten.
En mijn tante maar roepen;
-Ach jee, dat arme dier, wat hebben ze hem aangedaan
-ach jongen toch
-Stukje kaas dan maar
-Nee Rox(hond van me tante) laat hem met rust
-Kom maar kerel
-Ja lieverd van me, is dat toch he

En tegen mij;
-Schandalig he
-Wordt ook maar gesold met die beesten blablabla

En Nero geniet, middelpunt van de belanstelling ;)
Heeft hij mooi voor elkaar he.

Nero kan bij mij mooi de boom in.
Als ik zeg "zit" ga je gewoon zitten en je kan met je poot omhoog zitten tot je een ons weegt, je komt er niet onderuit en ik vind je ook niet zielig.

Natuurlijk heeft Moritz een rotverleden en een normale hond zal het nooit worden.
Toch denk ik dat je het eens op een andere boeg moet gooien.
Hij wil al niet normaal eten, hij wil al niet met Pieter lopen en nu al 2 wandelingen niet met jou.
Wat wordt dan het volgende?

Misschien wat minder"zeikerig" worden met hem?

Bedoel ik niet naar hoor, voordat je het verkeerd opvat ;)
Hahahaha, nee ik vat het niet verkeerd op hoor! Begrijp ook wat je bedoeld, maar zo'n voorkeursbehandeling krijgt Moritz echt niet hoor ;)

Ja, in het begin heb ik hem teveel beschermd; een grote fout! Wellicht komen een hoop problemen daar nog vandaan.
Maar hij loopt gewoon met Pieter 1 of 2 keer per dag: hij moet!!!! En nee, dit vindt hij niet zo leuk, maar het gebeurd dus wel.
Hij moet ook zitten nu en dat doet hij inmiddels ook braaf.

Eten ja, dat krijgt hij op de bank. Ik heb het een jaar lang geprobeerd en werd er zelf helemaal gestoord van. Nu ben ik van het gezeur af en vind het ook niet zo erg op deze manier. Die voorkeursbehandeling krijgt hij dan inderdaad.

Wat ik hierboven al schreef, dat ik eigenlijk niet kan inschatten bij hem hoe hij werkelijk is op die momenten. Het lijkt echte angst (alle lichaamstaal wijst daarop), maar het is onverklaarbaar op momenten die ook onverklaarbaar zijn. Er zijn nog veel meer zaken die niet ''kloppen'', die gek zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik weet er alles van!! Woensdag komt dit probleem ook aan bot!

Wij hebben soms een logeetje in huis, Noddy de schapendoes reu. hij wil absoluut NIET mee, behalve smiddags bij de grote wandeling. Hij gaat staan en loopt geen stap verder. Erg lastig, als je ook een hond hebt die je van plezier vooruit sleurt.

Ik sleur hem meestal mee, hij bepaalt niet wanneer we lopen. Toch neem ik hem na het avondeten niet mee. Hij wil niet :roll: Hij wil naar eerste paaltje, snel een grote plas en huppa weer naar binnen.

Ik vind het zooooo lastig! Mij lijkt het toch of een keer alleen met 2 honden te lopen. Noddy is supersociaal en reageert niet op poesen, Nanni is tegenpool. Maar Noddy wil dus niet mee :roll:

Noddy is van een ouder vrouwtje, en door medische oorzaak kon ze hem niet supergoed opvoeden. Het is een supertof beessie, alleen wil hij bv niet mee lopen en ook poept hij op de straat
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Weet je Caroline, je moet je beseffen dat je Moritz meer schrik aanjaagt door hem te gaan optillen en aan hem te gaan sjorren, dan dat je hem duidelijk en correct aangeeft wat je van hem wil. Band om en hem een zwieper van de bank afgeven is voor hem (en voor iedere hond) minder bedreigend dat je hem gaat lopen tillen. (en pas op met die grappen, want een bange hond snapt ze zonder pardon in je gezicht!)
Ik denk dat je vanaf het begin al de mist ingaat..daardoor zitten jullie met elkaar in een schaakspelletje..wat gaat mortiz doen en moritz zit met argusogen af te wachten wat jullie nou weer gaan doen.
Duidelijk en rustig zijn. Geen geweld, geen rare toestanden, gewoon de eenvoudingste oplossing kiezen voor dingen. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:Ik weet er alles van!! Woensdag komt dit probleem ook aan bot!

Wij hebben soms een logeetje in huis, Noddy de schapendoes reu. hij wil absoluut NIET mee, behalve smiddags bij de grote wandeling. Hij gaat staan en loopt geen stap verder. Erg lastig, als je ook een hond hebt die je van plezier vooruit sleurt.

Ik sleur hem meestal mee, hij bepaalt niet wanneer we lopen. Toch neem ik hem na het avondeten niet mee. Hij wil niet :roll: Hij wil naar eerste paaltje, snel een grote plas en huppa weer naar binnen.

Ik vind het zooooo lastig! Mij lijkt het toch of een keer alleen met 2 honden te lopen. Noddy is supersociaal en reageert niet op poesen, Nanni is tegenpool. Maar Noddy wil dus niet mee :roll:

Noddy is van een ouder vrouwtje, en door medische oorzaak kon ze hem niet supergoed opvoeden. Het is een supertof beessie, alleen wil hij bv niet mee lopen en ook poept hij op de straat
Toestand he?! :?

Maar Moritz heeft dus niet als hij eenmaal buiten is, dat hij weer naar binnen wil. Hij wandelt gezellig mee en heeft het prima naar zijn zin.

Wat wel ook weer zo gek is: zodra we weer thuis zijn, voor de buitendeur staan, zakt hij in, gaat staan bibberen en zijn staart tussen zijn poten. Zodra de deur opengaat stormt hij als eerste naar binnen en gaat direct op de bank zitten. Terwijl hij dus 1 minuut daarvoor nog de grootste lol had :piew
Afbeelding
A good dog never dies...

ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Stang schreef:Harde aanpak? tja, wordt hij dan niet alleen maar banger?

.
een middenweg zoeken,niet te hard maar ook niet te soft.
blanca maakt daar echt wel misbruik van..dat is aan alles te merken.
maar te hard dan kan ik het schudden.
Maar 1x dwingend heeft al succes bij haar.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”