Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Amar en Senna vreselijk gevochten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Amar en Senna vreselijk gevochten

Ongelezen bericht door tbeast »

Vandaag waren we aan het wandelen en Amar en Senna vlogen elkaar (weer) in de haren. Dit gebeurt vaker, maar nu was het zo erg dat Senna behoorlijk gehavend uit de strijd is gekomen. Ze had allemaal bloed aan haar oren, bek, overal eigenlijk.
We keken het eerst eens aan, omdat we vinden dat ze het samen uit moeten zoeken. Maar op een gegeven moment begon Xitan zich er ook mee te bemoeien en nam Amar te grazen, terwijl zij normaal nooit geen last met elkaar hebben. Dus Jan (mijn man) sprong ertussen. Als de een dan even losliet, sprong de ander er meteen weer bovenop. Ze waren echt blind van woede, en dan is Senna nog maar 10 maanden!
We denken er over om Senna maar te herplaatsen. Het gaat ons vreselijk aan het hart, ze is een schatje, maar we zijn bang dat het alleen maar erger wordt.
Senna is nog zo jong, maar ze geeft gewoon niet op tijdens een vechtpartij, ze heeft een ijzersterk karakter. Ook met het oog op de kinderen vinden we dit niet echt veilig meer.
Wat vinden jullie ervan?
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

even effe voor me op een rijtje.. wie is wie?? en wat? teef, reu.. ras en leeftijd... (sorry hoor misschien staat het wel ergens..maar kan het niet zo gauw vinden)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik kan je hier niet mee helpen, je zult je eigen gevoel moeten volgen.

500 mensen kunnen zeggen dat je ze moet houden, maar als dat niet goed voelt zal het nooit lekker voelen..

succes
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

malinois schreef:even effe voor me op een rijtje.. wie is wie?? en wat? teef, reu.. ras en leeftijd... (sorry hoor misschien staat het wel ergens..maar kan het niet zo gauw vinden)
Ok, Senna is het bruine Dobertje. Op de foto ligt ze op de bank achter Amar, onze andere Dober, waar ze dus zo'n vreselijke ruzie mee maakt.
Senna en Amar zijn beiden teven.
Xitan is de bouvier. Hij is een reu. Normaal bemoeit hij zich niet met hun ruzies, maar nu ging het er echt heel hard aan toe en sprong hij bovenop Amar.
Jan wilde ingrijpen, maar ze waren zo dol geworden, dat ze nergens meer naar luisterden. Uiteindelijk had hij Xitan er bij weg, maar Amar en Senna gingen als idioten verder. Toen Jan een paar rake klappen had uitgedeeld, hielden ze uiteindelijk wel op. Amar doet dan ook verder niets meer, maar Senna bleef maar uitdagen en blaffen.
Dit gebeurde wel vaker hoor, maar nu was het echt de spreekwoordelijkde druppel zeg maar.....
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

massam schreef:ik kan je hier niet mee helpen, je zult je eigen gevoel moeten volgen.

500 mensen kunnen zeggen dat je ze moet houden, maar als dat niet goed voelt zal het nooit lekker voelen..

succes
Kijk, ik wil haar liever natuurlijk helemaal niet weg doen. Het is een ontzettend lief hondje (wel vreselijk eigenwijs), maar ze vechten zo ontzettend en dan is Senna nog niet eens een jaar! Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als een van de kinderen er per ongeluk eens tussen komt.
Ik voel me alleen zo ontzettend schuldig.......
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tbeast schreef:
malinois schreef:even effe voor me op een rijtje.. wie is wie?? en wat? teef, reu.. ras en leeftijd... (sorry hoor misschien staat het wel ergens..maar kan het niet zo gauw vinden)
Ok, Senna is het bruine Dobertje. Op de foto ligt ze op de bank achter Amar, onze andere Dober, waar ze dus zo'n vreselijke ruzie mee maakt.
Xitan is de bouvier. Hij is een reu. Normaal bemoeit hij zich niet met hun ruzies, maar nu ging het er echt heel hard aan toe en sprong hij bovenop Amar.
Jan wilde ingrijpen, maar ze waren zo dol geworden, dat ze nergens meer naar luisterden. Uiteindelijk had hij Xitan er bij weg, maar Amar en Senna gingen als idioten verder. Toen Jan een paar rake klappen had uitgedeeld, hielden ze uiteindelijk wel op. Amar doet dan ook verder niets meer, maar Senna bleef maar uitdagen en blaffen.
Dit gebeurde wel vaker hoor, maar nu was het echt de spreekwoordelijkde druppel zeg maar.....
dank je voor de uitleg :ok:
2 teven dus.. tja, teven kunnen heel lang doorgaan.. reuen zetten elkaar op hun plek en dan gaat het weer een tijd goed.. teven kunnen elkaar doodknokken... wat is wijsheid in zo'n geval. Heb je de jongste teef er als pup bijgekregen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Heb je een mogelijkheid ze gescheiden te houden eventueel?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
tbeast
Zeer actief

malinois schreef:
tbeast schreef:
2 teven dus.. tja, teven kunnen heel lang doorgaan.. reuen zetten elkaar op hun plek en dan gaat het weer een tijd goed.. teven kunnen elkaar doodknokken... wat is wijsheid in zo'n geval. Heb je de jongste teef er als pup bijgekregen?
Ja, we hebben Senna er het laatst bij gekregen toen ze 3 maanden was.
AfbeeldingAfbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Inge schreef:Heb je een mogelijkheid ze gescheiden te houden eventueel?
Dat is toch niet eeuwig vol te houden?

Als de situatie nou zo was dat je geen jonge kinderen had en dus alle tijd en rust had om aan de situatie te werken...dan was ik misschien nog wel positief geweest. Misschien toch teveel in een opwelling Senna gekocht? Niet om het even in te wrijven, maar kan me herinneren dat het allemaal vrij snel gegaan is met het kopen van Senna. En achteraf kom je dan wel eens voor teleurstellingen te staan. De combi teef-teef kan goed gaan, maar ook helemaal fout. En zoals marc al zei; die blijven vechten!
En wat als 1 van je kids ertussen staat....
tbeast
Zeer actief

Als wij weg gaan, zitten Amar en Senna in de bench, dit ook om slopen te voorkomen hoor. Als wij ze verder gescheiden zouden moeten houden, moet er altijd eentje in een andere ruimte liggen, waar wij dus niet zijn.
En eigenlijk heb ik daar de honden niet voor.....toch?
AfbeeldingAfbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Oké, gescheiden houden is dus niet echt een optie. ;)
Was dit de eerste keer dat er ook wonden waren of is dat vaker voorgekomen? Hoeveel schelen ze in leeftijd? Vechten ze vrijwel dagelijks?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
tbeast
Zeer actief

miekmiek schreef:
Dat is toch niet eeuwig vol te houden?

Als de situatie nou zo was dat je geen jonge kinderen had en dus alle tijd en rust had om aan de situatie te werken...dan was ik misschien nog wel positief geweest. Misschien toch teveel in een opwelling Senna gekocht? Niet om het even in te wrijven, maar kan me herinneren dat het allemaal vrij snel gegaan is met het kopen van Senna. En achteraf kom je dan wel eens voor teleurstellingen te staan. De combi teef-teef kan goed gaan, maar ook helemaal fout. En zoals marc al zei; die blijven vechten!
En wat als 1 van je kids ertussen staat....
Je hebt helemaal gelijk hoor. We hebben het er samen (Jan en ik) ook over gehad, dat het gewoon fout van ons is geweest. Wij hadden dit niet goed ingeschat en ook nooit verwacht dat ze elkaar naar het leven zouden staan.
Nu ben ik wijzer en weet inmiddels dat teven veel akeliger vechten dan reuen. Nou, dat heb ik daarstraks inderdaad weer eens gezien. Maar daarom is het wel hard hoor, we zijn aan Senna gehecht......
AfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

tbeast schreef:
Als wij weg gaan, zitten Amar en Senna in de bench, dit ook om slopen te voorkomen hoor. Als wij ze verder gescheiden zouden moeten houden, moet er altijd eentje in een andere ruimte liggen, waar wij dus niet zijn.
Nee, ik denk dat je dan egoistisch bezig bent.

Ik heb ook geen oplossing voor je..... als 2 teven eenmaal met elkaar vechten, is meestal het hek van de dam :? :cry:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tbeast schreef:
malinois schreef:
tbeast schreef:
tja moeilijk hoor.. ik ben bang dat ze zullen blijven knokken... en inderdaad je hebt geen honden om ze constant gescheiden te houden lijkt me....Moet er misschien 1 loops worden?
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

Stang schreef:
tbeast schreef:
Nee, ik denk dat je dan egoistisch bezig bent.

Ik heb ook geen oplossing voor je..... als 2 teven eenmaal met elkaar vechten, is meestal het hek van de dam :? :cry:
Dat is het ook, egoistisch willen we absoluut niet zijn, dat hebben we al teveel gedaan.
Ik ben zo bang dat het een keer zo erg wordt dat we ze niet meer uit elkaar krijgen en dat het slechter afloopt.
AfbeeldingAfbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Pffft...moet er niet aan denken dat je na zoveel tijd afscheid moet nemen van je maatje. Dus nog even alles op alles zetten om het toch een goede afloop te geven, wie weet wat er nog aan te doen valt! Nog niet de moed opgeven he! (en tot die tijd die twee heeeel goed in de gaten houden i.v.m. de kids, maar dat hoef ik je vast niet te vertellen)
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

ik las het net al op de site van de rasvereniging :cry:
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

mijn ervaring is als je de teven moet scheiden ivm gevecht kan je ze daarna nog heel moeilijk bij elkaar laten want dan gaan ze toch iedere keer weer opnieuw vechten.
tbeast
Zeer actief

malinois schreef:
tbeast schreef:
malinois schreef:
tbeast schreef: Ok, Senna is het bruine Dobertje. Op de foto ligt ze op de bank achter Amar, onze andere Dober, waar ze dus zo'n vreselijke ruzie mee maakt.
tja moeilijk hoor.. ik ben bang dat ze zullen blijven knokken... en inderdaad je hebt geen honden om ze constant gescheiden te houden lijkt me....Moet er misschien 1 loops worden?
Amar is net loops geweest, Senna nog niet. Ik weet ook niet wanneer ze het wordt. Denk je dat het dan beter wordt?
Maar Amar is niet degene die de ruzie opzoekt, dat doet Senna. Amar is niet moeilijk, ze kan echt met iedere hond opschieten. Maar Senna kliert en grijpt net zo lang, totdat Amar het zat is en dus terugvecht. En dan doet ze het dus ook goed.
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

qyan schreef:ik las het net al op de site van de rasvereniging :cry:
Ja dat klopt, ik heb het daar ook neergezet. Ik weet dat daar de echte Doberliefhebbers komen en die hebben ook verstand van het ras.
AfbeeldingAfbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

hoe gedragen ze zich nu tegen over elkaar naar dit gevecht
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

twinkeltje schreef:hoe gedragen ze zich nu tegen over elkaar naar dit gevecht
Gewoon normaal. Ze zijn niet boos op elkaar, totdat er weer wat gebeurt, waarvan ze denken dat er gevochten moet worden.
Als we bijv. de een aanhalen, kun je donder op zeggen dat als ze elkaar dan later in de loop tegenkomen, het vechten wordt.
Als we met Amar spelen, komt Senna erbij en begint te blaffen en Amar te bijten. Dit gaat altijd zo.
Daarna kunnen het weer maatjes zijn.
AfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Inge, ik vind dat je groot gelijk hebt. Volgens mij hebben we het er een poosje terug al over gehad toen je problemen had met het blaffen van Amar. In mijn ogen heb je gewoon een potentiele tijdbom in huis door twee teven van hetzelfde ras en dezelfde leeftijd in een roedel te willen houden. Als dat tussen je drie kindertjes doorloopt en het klapt een keer op elkaar sla je jezelf enorm voor je kop dat je dat hebt laten gebeuren.
Ik vind je keuze meer dan verstandig, maar ik hoop wel dat je er in die zin iets van geleerd hebt dat je niet nogmaals begint aan een hond die eigenlijk niet in je roedel past.
Ik wens je sterkte toe met je beslissing!!!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ja als dit steeds herhaald lijkt het me ook gevaarlijk voor de kinderen
wand er woord zo te zien geen roedel gevormt
ze blijfen elkaar uit spelen
is voor de honden zelf ook niet fijn
ik wens je veel sterkte in wat je ook besluit
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

Eline* schreef:Inge, ik vind dat je groot gelijk hebt. Volgens mij hebben we het er een poosje terug al over gehad toen je problemen had met het blaffen van Amar. In mijn ogen heb je gewoon een potentiele tijdbom in huis door twee teven van hetzelfde ras en dezelfde leeftijd in een roedel te willen houden. Als dat tussen je drie kindertjes doorloopt en het klapt een keer op elkaar sla je jezelf enorm voor je kop dat je dat hebt laten gebeuren.
Ik vind je keuze meer dan verstandig, maar ik hoop wel dat je er in die zin iets van geleerd hebt dat je niet nogmaals begint aan een hond die eigenlijk niet in je roedel past.
Ik wens je sterkte toe met je beslissing!!!
Eline, je hebt 100% gelijk. We hebben het er inderdaad een tijdje geleden ook al over gehad en toen had jij het al over herplaatsing. Daar wilde ik toen niet aan denken, maar het wordt steeds erger, niet minder.
Ik weet nog niet hoe het gaat lopen, maar ik weet een ding zeker: er komt voorlopig geen hond meer bij. We hebben hier onze handen vol aan en ik kan je vertellen: de keus om een hond misschien te herplaatsen, gaat je niet in de koude kleren zitten.
AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het ook jammer dat je toen ondanks vele adviezen toch een tweede teef van ongeveer dezelfde leeftijd hebt genomen. Ik hoef geen je had gelijk maar toch vind ik het wel heel jammer dat het wederom eerst fout moet gaan en nu weer een hond daar de dupe van is geworden.

Herplaatsen is ook mijn advies hier en niet meer doen he? ;)
Afbeelding
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Ik heb zelf ook twee dames die elkaar nogal fel, zeg maar gerust gemeen, in de haren kunnen vliegen. Ze hebben ook al een paar keer vies gevochten. (Ze zijn overigens niet van dezelfde leeftijd of van hetzelfde ras). Er was altijd wel een aanleiding. Nu zie ik het aankomen en kan ik ze op tijd uitelkaar halen, maar had ik kinderen gehad , dan had een van beide moeten vertrekken, dan zou het veel te gevaarlijk zijn vind ik.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
tbeast
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik vind het ook jammer dat je toen ondanks vele adviezen toch een tweede teef van ongeveer dezelfde leeftijd hebt genomen. Ik hoef geen je had gelijk maar toch vind ik het wel heel jammer dat het wederom eerst fout moet gaan en nu weer een hond daar de dupe van is geworden.

Herplaatsen is ook mijn advies hier en niet meer doen he? ;)
Dat ik het niet meer doe, had ik daarnet al verteld. En ja, wij zijn dom geweest. We zorgen er ook echt voor dat Senna er niet de dupe van wordt hoor. Als we niet EVT. een heel erg goed huisje voor haar vinden, blijft ze gewoon bij ons.
AfbeeldingAfbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

ik vind het eigelijk de makkelijkste weg kiezen omdat je 2 teven hebt die elkaar in de haren vliegen ,en om het ff zo te zeggen niet mans genoeg bent om ze uit elkaar te trappen.
jij ben toch gvd de baas kom op zeg jij bepaalt wat er gebeurt en waneer ,en als ze een keer knokken moet je zo verschrikkelijk de les lezen dat ze het lef niet meer hebben om naar elkaar te grommen ,zop zou ik het doen

mol 8)
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

v.d Lupinehof schreef:ik vind het eigelijk de makkelijkste weg kiezen omdat je 2 teven hebt die elkaar in de haren vliegen ,en om het ff zo te zeggen niet mans genoeg bent om ze uit elkaar te trappen.
jij ben toch gvd de baas kom op zeg jij bepaalt wat er gebeurt en waneer ,en als ze een keer knokken moet je zo verschrikkelijk de les lezen dat ze het lef niet meer hebben om naar elkaar te grommen ,zop zou ik het doen

mol 8)
Persoonlijk vind ik dat je dat risico met kinderen gewoonweg niet MAG nemen. Als er een kleine uk verzeild raakt tussen twee vechtende dobermans is hij het haasje. Overigens is herplaatsen helemaal niet de makkelijkste oplossing, maar wel de verstandigste.
Herplaatsen is makkelijk als je geen drol om je hond geeft. Goddank is dat bij veel mensen niet het geval.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”