Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Amar en Senna vreselijk gevochten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Stang schreef:
Als je je honden puur als huishond/gezinshond hebt, zou ik nooit het risico nemen om 2 teven bij elkaar te plaatsen. Bij Kaya zou ik nooit een andere teef in huis nemen, puur omdat ik het gezellig en ontspannen hier wil houden.
ben ik het niet helemaal mee eens.. ik heb hier ook 2 teven lopen en er wordt weleens wat over een weer gegromd maar echte gevechten zijn er niet. Daarnaast ken ik genoeg mensen die 4 soms 5 teven hebben lopen gewoon bij elkaar en daar is ook niks aan de hand.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

chaos schreef:Ben van mening dat het ook wat ras gerelateerd is vind dobbermannen van een ander kaliber dan b.v duitse doggen.....
Zou ook een teef herplaatsen en van de woorden ze "zijn lief voor mijn kinderen" maar wil b.v wel de poes grijpen als de hond van mening is dat de aandacht naar haar uit moet gaan dan krijg ik de rillingen over mijn rug...... :?

Zou de boel maar extra goed in de peiling houden totdat er een teef herplaatst is(als je dat gaat doen..).
Wens je veel sterkte met het nemen van deze beslissing.
Nogmaals, Amar is bij ons gekomen toen ze al anderhalf was. Wat er voor die tijd is gebeurd, weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat ze heel erg aan ons gehecht is. OOK aan onze kinderen dus. Een kind is heel iets anders dan een kat. Dat verschil ziet ze echt heel duidelijk. Ik bedoel, Senna en Amar krijgen onderling ruzie, waarom hond en kat dan niet? Dat wil nog niet zeggen dat ze de kinderen grijpt.
Jullie zouden Amar eens moeten zien met mijn kinderen, een lievere hond bestaat er wat dat betreft niet.
AfbeeldingAfbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Op je foto's zie ik beide dames op de bank liggen. Dat is b.v al iets wat ik absoluut niet zou tolereren. I.v.m rangorde en het bevestigen van jouw rol als leider.
We kunnen er lang en breed over doorgaan, ik denk dat het leed al is geleden en dat de toon in jouw huishouden door de beide dames al is gezet...
Sluit me bij Eline aan; zo snel mogelijk 1 laten verhuizen (voorop gesteld dat je een goed adres weet)
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

chaos schreef:Op je foto's zie ik beide dames op de bank liggen. Dat is b.v al iets wat ik absoluut niet zou tolereren. I.v.m rangorde en het bevestigen van jouw rol als leider.
We kunnen er lang en breed over doorgaan, ik denk dat het leed al is gelden en dat de toon in jouw huishouden door de beide dames al is gezet...
Sluit me bij Eline aan; zo snel mogelijk 1 laten verhuizen (voorop gesteld dat je een goed adres weet)
Bullshit, een conflict bestaat niet enkel en alleen omdat twee honden naast elkaar op een bank mogen liggen. Dat heeft niets te maken met rangorde, zolang ze maar voor je aan de kant gaan als jij er wilt zitten en niet hun plek gaan verdedigen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

malinois schreef:
Stang schreef:
Als je je honden puur als huishond/gezinshond hebt, zou ik nooit het risico nemen om 2 teven bij elkaar te plaatsen. Bij Kaya zou ik nooit een andere teef in huis nemen, puur omdat ik het gezellig en ontspannen hier wil houden.
ben ik het niet helemaal mee eens.. ik heb hier ook 2 teven lopen en er wordt weleens wat over een weer gegromd maar echte gevechten zijn er niet. Daarnaast ken ik genoeg mensen die 4 soms 5 teven hebben lopen gewoon bij elkaar en daar is ook niks aan de hand.
Pfffff...... natuurlijk kan het goedgaan!!! Maar persoonlijk zou ik dus het risico niet nemen met MIJN hond!
Daarbij wijzen onderzoeken er duidelijk naar dat teef/teef combinatie de combinatie is waarbij het het vaakst fout gaat. Dus niet ALTIJD, maar wel de minste kans van slagen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

miekmiek schreef:
chaos schreef:Op je foto's zie ik beide dames op de bank liggen. Dat is b.v al iets wat ik absoluut niet zou tolereren. I.v.m rangorde en het bevestigen van jouw rol als leider.
We kunnen er lang en breed over doorgaan, ik denk dat het leed al is gelden en dat de toon in jouw huishouden door de beide dames al is gezet...
Bullshit, een conflict bestaat niet enkel en alleen omdat twee honden naast elkaar op een bank mogen liggen. Dat heeft niets te maken met rangorde, zolang ze maar voor je aan de kant gaan als jij er wilt zitten en niet hun plek gaan verdedigen.
bedenk wel dat we het hier over een dobermann hebben.
qyan mocht voorheen altijd op de bank, maar net als met alle andere dobers die hier in huis zijn geweest, blijkt het niet te kunnen en krijgen ze het op de 1 of andere manier nogal hoog in hun bol, terwijl verder alle regeltjes hier streng werden nageleefd, behalve dan de bank.
een dobermann is van nature toch dominant, de 1 wat meer als de ander.
wil niet zeggen dat dat voor alle dobers geldt, maar het is en blijft ene raseigenschap, waar je niet omheen kunt
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Stang schreef:
malinois schreef:
Stang schreef:
Pfffff...... natuurlijk kan het goedgaan!!! Maar persoonlijk zou ik dus het risico niet nemen met MIJN hond!
Daarbij wijzen onderzoeken er duidelijk naar dat teef/teef combinatie de combinatie is waarbij het het vaakst fout gaat. Dus niet ALTIJD, maar wel de minste kans van slagen.
dat klopt inderdaad... jij kent je hond het best. Teef/teef gaat inderdaad het vaakst verkeerd, maar dat is voor mij geen reden om dan maar reuen te nemen.. ik ben meer een teven mens en zal dus vaker meerdere teven hebben...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

EVen hoor..Inge heeft geen problemen tussen haar honden en haar kinderen. Bij Inge is een conflict ontstaan tussen twee jonge teven om een ranghoogste plek. Dat had iedereen kunnen gebeuren (behalve Mol :mrgreen: )en is Inge dus niet verwijtbaar.
Het enige wat Inge verwijtbaar is is dat ze Senna uberhaupt genomen heeft ,maar dat is nu niet meer terzake doende.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
tbeast
Zeer actief

We kunnen er lang en breed over doorgaan, ik denk dat het leed al is geleden en dat de toon in jouw huishouden door de beide dames al is gezet...

?????
Dit snap ik niet helemaal. Wat is er verkeerd aan om de honden samen op de bank te laten liggen?
Is het fout om de dames naast elkaar te laten liggen of is het fout om ze uberhaupt op de bank te laten?
Als ze samen op de bank willen liggen, moeten ze dat lekker doen. Ik ga ze echt niet constant ieder ergens anders heen sturen.
Bovendien is dit hun eigen bank, de andere helft is gesneuveld toen Amar eens alleen was.....
Wij hebben een ander bankstel waar ze niet op mogen liggen. Dit heeft niets met rangorde te maken, maar met het feit dat de nieuwe bank van leer is en niet goed tegen de harde nagels van de honden kan.
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

Eline* schreef:EVen hoor..Inge heeft geen problemen tussen haar honden en haar kinderen. Bij Inge is een conflict ontstaan tussen twee jonge teven om een ranghoogste plek. Dat had iedereen kunnen gebeuren (behalve Mol :mrgreen: )en is Inge dus niet verwijtbaar.
Het enige wat Inge verwijtbaar is is dat ze Senna uberhaupt genomen heeft ,maar dat is nu niet meer terzake doende.
Bedankt Eline, tussen de honden en kinderen zijn inderdaad helemaal geen problemen. Mijn kinderen is geleerd hoe zich op te stellen naar de honden en de honden (vooral Amar is echt kindgek) gaan goed met de kinderen.
En dan nog wat: wij hebben Senna NOOIT bij ons genomen in de wetenschap haar later weer weg te moeten doen.
AfbeeldingAfbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

tbeast schreef:
?????
Dit snap ik niet helemaal. Wat is er verkeerd aan om de honden samen op de bank te laten liggen?
Is het fout om de dames naast elkaar te laten liggen of is het fout om ze uberhaupt op de bank te laten?
Als ze samen op de bank willen liggen, moeten ze dat lekker doen. Ik ga ze echt niet constant ieder ergens anders heen sturen.
Bovendien is dit hun eigen bank, de andere helft is gesneuveld toen Amar eens alleen was.....
Wij hebben een ander bankstel waar ze niet op mogen liggen. Dit heeft niets met rangorde te maken, maar met het feit dat de nieuwe bank van leer is en niet goed tegen de harde nagels van de honden kan.
Gelijk heb je, dit heeft er ook helemaal niets mee te maken. Ik ben het met Eline eens dat je niets te verwijten is op het gebied van je aanpak met honden. Niet iedereen is gezegend met een mol-aanpak. ;)
Enkel de beslissing om Senna erbij te nemen was niet verstandig...ok...dat weet je ondertussen en daar baal je zelf ook ontzettend van. Het is zonde, daar kunnen we eindeloos over doorlullen.
Maar om nu de oorzaak te gaan zoeken in een rangorde probleem in de gehele 'roedel' vind ik wat ver gaan. Dit is puur een conflict tussen de teven.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

tbeast schreef:En dan nog wat: wij hebben Senna NOOIT bij ons genomen in de wetenschap haar later weer weg te moeten doen.
Nee, natuurlijk niet! ;) Alleen is de keuze die je gemaakt hebt om een jonge doberteef erbij te nemen gewoon bijzonder onhandig geweest en dat had je je eerder kunnen bedenken. Dan heb je gewoon een zeker risico dat het gaat lopen zoals het nu loopt en dat is en blijft gewoon voor jullie erg verdrietig.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
tbeast
Zeer actief

Eline* schreef:
tbeast schreef:En dan nog wat: wij hebben Senna NOOIT bij ons genomen in de wetenschap haar later weer weg te moeten doen.
Nee, natuurlijk niet! ;) Alleen is de keuze die je gemaakt hebt om een jonge doberteef erbij te nemen gewoon bijzonder onhandig geweest en dat had je je eerder kunnen bedenken. Dan heb je gewoon een zeker risico dat het gaat lopen zoals het nu loopt en dat is en blijft gewoon voor jullie erg verdrietig.
Dat is een ding wat zeker is. Mijn meissie ligt nu ook gewoon weer naast Amar op de bank te slapen (Amar loopt mank trouwens) en toen ik haar daarstraks haar voer gaf, stond ze naast me en keek me zo aandachtig aan. Nou, dan kan ik wel janken hoor.
Ik dacht gewoon dat wij het wel zouden kunnen en bij evt. conflicten zouden we zo hard ingrijpen dat het wel goedkwam. Niet dus. Ik ben toch van mening dat als ze willen, toch gaan vechten, hoe hard je ze ook aanpakt (dat doen we echt wel hoor).
AfbeeldingAfbeelding
chaos
Zeer actief

Het is maar hoe je het bekijkt. Persoonlijk ben ik van mening dat je een deel van problemen binnen een roedel kunt oplossen door simpele handelingen uit te voeren en dat wil in mijn optiek ook zeggen dat honden niet op de bank horen.....en nee ik denk niet dat ze ruzie hebben omdat ze samen op de bank mogen...
Twee teven kan mis gaan en als het mis gaat gaat het vaak goed mis.
Ben tevens wel van mening dat je met een "mol aanpak" een heel eind kunt komen.

Heb ook niet de indruk willen wekken dat er iets tussen de honden en de kinderen zou zijn... Heb gewoon een ander kijk op de zaak, haal dingen uit het verhaal die ik anders zou doen of anders zie maar dat mag toch immers daarvoor is het toch een open forum... --> en daarmee wil ik niet impliceren dat mijn mening de juiste is.

Nogmaals; lullig voor je dat het zo gelopen is, hoop dat de hond een andere goede plek vindt.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het probleem zit hem niet per definitie in het feit dat er twee teven in huis zijn maar in het feit hoe de zaken gegaan zijn.
Twee teven kunnen vaak prima in een huishouden leven en daar zal ook niemand wat van zeggen. Alleen twee teven die samenleven zijn meestal niet van een explosief ras zoals de doberman. Dobermans zijn extreem baasgericht en zeeeeeer op hun status ingesteld. Iets heel anders dan een dog die gewoon meer gezellig is maar helemaal niet zo explosief en op zijn rangen.
Het volgende probleem hier is dat er niet met de honden gewerkt wordt, als dat gebeurde zouden de honden hun plaats beter kennen en veel minder energie over hebben elkaar naar de keel te vliegen.
De ergste fout die hier gemaakt is is dat de ene nog niet volwassen was en net een of twee maanden in huis als ik het me goed herinner en daar kwam teef 2. Beiden ongecastreerd en in een druk gezin met kinderen.

Deze situatie is niet te vergelijken met situaties waarin het wel goed gaat. Dat zijn andere rassen, meer leeftijdsverschil, betere kennis over hond 1 en meer aandacht voor de honden.

PS dit is geen verwijt, een beetje misschien, maar een illustratie om uit te leggen dat de mensen die nu zeggen, ja ik heb ook twee teven, moeten inzien dat dat toch niet om hetzelfde gaat als hier. Eerlijk gezegd vroeg ik me al af hoe dit nog zolang goed is kunnen gaan. Iedereen met dobers moet weten dat die honden ERG moeilijk met een andere dober van hetzelfde geslacht kunnen leven. hetzelfde geldt ook voor bullterriers en ook wel voor D-herders waar niet mee gewerkt wordt of waar het leeftijdsverschil te klein is.

Ik zou haar herplaatsen want zeker met de kinderen mag je dit risico niet lopen en na dit gevecht komt het helaas toch nooit meer goed, tenminste niet voor lang.
Afbeelding
chaos
Zeer actief

Je rukt me de woorden uit de mond....
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

MARC_S schreef:Het probleem zit hem niet per definitie in het feit dat er twee teven in huis zijn maar in het feit hoe de zaken gegaan zijn.
Twee teven kunnen vaak prima in een huishouden leven en daar zal ook niemand wat van zeggen. Alleen twee teven die samenleven zijn meestal niet van een explosief ras zoals de doberman. Dobermans zijn extreem baasgericht en zeeeeeer op hun status ingesteld. Iets heel anders dan een dog die gewoon meer gezellig is maar helemaal niet zo explosief en op zijn rangen.
Het volgende probleem hier is dat er niet met de honden gewerkt wordt, als dat gebeurde zouden de honden hun plaats beter kennen en veel minder energie over hebben elkaar naar de keel te vliegen.
De ergste fout die hier gemaakt is is dat de ene nog niet volwassen was en net een of twee maanden in huis als ik het me goed herinner en daar kwam teef 2. Beiden ongecastreerd en in een druk gezin met kinderen.

Deze situatie is niet te vergelijken met situaties waarin het wel goed gaat. Dat zijn andere rassen, meer leeftijdsverschil, betere kennis over hond 1 en meer aandacht voor de honden.

PS dit is geen verwijt, een beetje misschien, maar een illustratie om uit te leggen dat de mensen die nu zeggen, ja ik heb ook twee teven, moeten inzien dat dat toch niet om hetzelfde gaat als hier. Eerlijk gezegd vroeg ik me al af hoe dit nog zolang goed is kunnen gaan. Iedereen met dobers moet weten dat die honden ERG moeilijk met een andere dober van hetzelfde geslacht kunnen leven. hetzelfde geldt ook voor bullterriers en ook wel voor D-herders waar niet mee gewerkt wordt of waar het leeftijdsverschil te klein is.

Ik zou haar herplaatsen want zeker met de kinderen mag je dit risico niet lopen en na dit gevecht komt het helaas toch nooit meer goed, tenminste niet voor lang.
:ok: mooi verwoord
2 reuen van hetzelfde dober geslacht is een ramp, maar 2 doberteven is een nog veel grotere ramp.
het kan wel, de fokkers kunnen het ook, en ook niet fokkers krijgen het voor elkaar, maar die teven mogen echt niet op de bank en krijgen geen vinger of ook maar het idee dat ze iets hoger staan ipv laagste en met die teven wordt gewerkt.
die krijgen geen enkel voorrecht of wat dan ook.
een dober wil alles doen voor ZIJN baas en het is zijn baas en ze zijn dus idd verstikkend jaloers, zowel op andere honden als op andere mensen (zelfs als die mensen bij de eigen roedel horen, de baas is zijn alles)
geweldige hond, maar dus niet altijd even makkelijk.
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

Eline* schreef:
bram en thijs schreef: Bij de (tot op heden) enige echte knokpartij die de heren wilden gaan starten hebben wij onmiddelijk ingegrepen, het feest was na één seconde dan ook voorbij. Naar het ordinaire gebakkelei kijken we niet om, dat zoeken ze maar uit. Ik hoop nog niet gemerkt dat onze positie door deze aanpak zwak is of verzwakt.
Het gaat ook niet om jouw positie, het gaat om de rangorde tussen de honden onderling. Als je ranglagere hond net even te veel praatjes heeft en je ranghogere hond grijpt daarom in..Jij grijpt daar vervolgens weer op in omdat jij niet wil dat er gevochten word.
Zie je wat er dan gebeurd? De ranglagere hond zal zich gesteund voelen in conflicten ten opzichte van de ranghogere hond, omdat de ranglagere hond weet dat de baas hem behoed voor echte vechtpartijen.
Zodoende zal hij zich steeds meer gaan veroorloven te opzichte van je ranghogere hond en die ranghogerere hond zal niet meer durven vechten omdat hij op zijn kop krijgt. Je hebt een afhankelijke rang gecreeerd.
De ranglagere hond wordt ineens ranghoger als de baas er is en als de baas weg in grijpt de eigenlijke ranghogere hond in om zijn eigen positie terug te krijgen. Daarom is het advies je gewoonweg niet te bemoeien met vechtpartijtjes waarin niet gemoord wordt.
hoe weet je eigenlijk hoever vechtende honden gaan?
wanneer zou je wel moeten ingrijpen?
Laatst gewijzigd door little-wolf op 04 mei 2004 07:11, 1 keer totaal gewijzigd.
chaos
Zeer actief

En zo kun je eindeloos doorgaan.......feit ligt er dat ze niet meer samen door 1 deur kunnen. :?
Denk dat je ze nu gescheiden moet gaan houden met de daarbij behorende actie's apart uitlaten e.d of idd herplaatsen heeft de dobermanclub/ vereniging iemand die bemiddeld in herplaatsing?. Zo ja is er vraag naar een tien maanden oude teef?. Ze is wel goed gesocialiseerd (kinderen, poezen) dat is een voordeel. Ze klinkt echter als een pittig typetje--> komt ze uit werklijnen?.
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

Jeetje Inge wat klote allemaal. ik weet niet wat ik zou doen in jouw situatie, rekening houdend met het feit dat je 3 kinderen in huis hebt lopen. ik heb zelf 2 reuen in huis, 1 die bijna 1 wordt en 1 van 11 jaar. ook hier vliegen ze elkaar regelmatig in de haren maar gelukkig weet ik meestal de oorzaak wel (vaak om eten) en dus kan ik er rekening mee houden. ik zeg er wel bij dat ik ze dus wel uit elkaar hou en als ik zeg kappen dan is het ook kappen. ik pak vooral whooper heel hard aan omdat hij ook de aanstichter van de vechtpartijen is. en het is toch een bullterrier en die zijn niet echt snel onder de indruk. ik weet dat orbis met zijn bejaarde leeftijd gewoon geen partij is voor whooper dus ik bescherm orbis. gelukkig kom ik dominant zat over :mrgreen: dat ze weten dat er niet geknokt wordt als ik erbij ben. als ik echt voor langere tijd wegga dan zitten ze ook apart :ok:

ik hoop voor jou dat je voor jezelf en voor je gezin de juiste keuze zult maken. succes een heel veel sterkte in iedergeval :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Arjanne
Actief

Ongelezen bericht door Arjanne »

Heb je er al aan gedacht een gedragstherapeut/trainer bij te halen. Misschien raadzaam als je nog geen afstand wil doen een hond.
Zijn ze in huis ook zo? Je hebt nu een "roedel" in huis en die hebben ook regels onderling.
Sterkte ! :U
Groetjes van Arjanne..

Afbeelding
Rust zacht lief teckelmannetje, dank je voor de fijne tijd die we hadden.
We zullen je nooit vergeten Timo.
19-01-2004 / +26-08-2010
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Beste Inge,

Ik kan me indenken dat je behoorlijk in de war bent. Het is niet makkelijk om het hoofd de overhand te laten houden over het hart.

Ware het niet dat je kinderen een beslissende rol moeten spelen in deze, zou ik je een verhaal op kunnen hangen over vechtende teven en hoe daarmee om proberen te gaan.

Maar je situatie is feitelijk erg simpel. Je mag het risiko van ernstige verwondingen bij je kinderen niet lopen. De kans dat zij, of één van hen, vroeg of laat ongewild en onbedoeld midden in een losbarstende honden-diskussie terechtkomen is duidelijk aanwezig.

Er zit voor mij niets anders op dan je aan te raden om te kiezen voor het herplaatsen van één van de twee dames. Zoals Eline ook al aangeeft, een herplaatste hond heeft er weinig tot geen moeite mee om van leefomgeving te veranderen, mits de nieuwe situatie voor hem/haar geschikt is.

Probeer om weloverwogen, en zo spoedig mogelijk, op zoek te gaan naar een fijne baas voor één van hen. Als je haar goed plaatst zul je daar spoedig vrede mee hebben.

Veel sterkte en wijsheid,

Willy.
tbeast
Zeer actief

Wil de hond schreef:Beste Inge,

Ik kan me indenken dat je behoorlijk in de war bent. Het is niet makkelijk om het hoofd de overhand te laten houden over het hart.

Ware het niet dat je kinderen een beslissende rol moeten spelen in deze, zou ik je een verhaal op kunnen hangen over vechtende teven en hoe daarmee om proberen te gaan.

Maar je situatie is feitelijk erg simpel. Je mag het risiko van ernstige verwondingen bij je kinderen niet lopen. De kans dat zij, of één van hen, vroeg of laat ongewild en onbedoeld midden in een losbarstende honden-diskussie terechtkomen is duidelijk aanwezig.

Er zit voor mij niets anders op dan je aan te raden om te kiezen voor het herplaatsen van één van de twee dames. Zoals Eline ook al aangeeft, een herplaatste hond heeft er weinig tot geen moeite mee om van leefomgeving te veranderen, mits de nieuwe situatie voor hem/haar geschikt is.

Probeer om weloverwogen, en zo spoedig mogelijk, op zoek te gaan naar een fijne baas voor één van hen. Als je haar goed plaatst zul je daar spoedig vrede mee hebben.

Willy.
Ook jij bedankt vor je advies. Ik ben inderdaad bang dat Senna naar een andere baas zal moeten, hoe verschrikkelijk ik het ook vind. Ik heb er zo'n moeite mee....en voel me zo ontzettend schuldig!
Ik had Senna dus op de rasvereniging gezet en ik heb ook al een reactie gerkegen. Het ging een man van 63 die net met de vut was, maar nog veel energie over had en zich eigenlijk verveelde. Hij heeft eerder een Dober gehad.
Zij vrouw is overleden, hij woont in een groot huis (wel laagbouwflat), maar vlakbij een recreatiegebied en strand. Hij wandelt regelmatig, zegt hij en wil dat zo graag met een maatje doen.
Op zich lijkt me dit wel heel goed voor Senna, omdat ze dan alle aandacht zou kunnen krijgen en dat is voor haar wel belangrijk.......
AfbeeldingAfbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

tbeast schreef:
Wil de hond schreef:Beste Inge,

Willy.
Ook jij bedankt vor je advies. Ik ben inderdaad bang dat Senna naar een andere baas zal moeten, hoe verschrikkelijk ik het ook vind. Ik heb er zo'n moeite mee....en voel me zo ontzettend schuldig!
Ik had Senna dus op de rasvereniging gezet en ik heb ook al een reactie gerkegen. Het ging een man van 63 die net met de vut was, maar nog veel energie over had en zich eigenlijk verveelde. Hij heeft eerder een Dober gehad.
Zij vrouw is overleden, hij woont in een groot huis (wel laagbouwflat), maar vlakbij een recreatiegebied en strand. Hij wandelt regelmatig, zegt hij en wil dat zo graag met een maatje doen.
Op zich lijkt me dit wel heel goed voor Senna, omdat ze dan alle aandacht zou kunnen krijgen en dat is voor haar wel belangrijk.......
dat klinkt goed! mocht je je besluiten om haar idd te plaatsen, kun je zien of het klikt tussen die meneer en de hond.

heel veel sterkte!
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Inge,

Je moet je nergens schuldig over voelen. Jij hebt gewoon gedaan wat je goed leek, en dat bleek achteraf minder goed te zijn dan jij verwachtte. Het enige wat je met zulke dingen moet doen is er van leren.

Die gegadigde lijkt mij in elk geval de moeite van het nader kennismaken meer dan waard. Hoeveel herplaatsers zouden niet zo´n mooi leventje aangeboden willen krijgen? Als jullie overtuigd zijn van de geschiktheid van deze man, geef hem en Senna dan de kans.
Laatst gewijzigd door Wil de hond op 04 mei 2004 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
tbeast
Zeer actief

Wil de hond schreef:Inge,

Je moet je nergens schuldig over voelen. Jij hebt gewoon wat je goed leek, en dat bleek achteraf minder goed te zijn dan jij verwachtte. Het enige wat je met zulke dingen moet doen is er van leren.

Die gegadigde lijkt mij in elk geval de moeite van het nader kennismaken meer dan waard. Hoeveel herplaatsers zouden niet zo´n mooi leventje aangeboden willen krijgen? Als jullie overtuigd zijn van de geschiktheid van deze man, geef hem en Senna dan de kans.
Als het dan wel wat wordt, denken jullie dat het raadzaam is om dan de stamboom een tijdje bij me te houden? Ik zat zelf te denken om eerst te vragen of hij foto's van Senna wil sturen (of iedere andere willekeurige baas), zodat ik kan zien of ze het goed heeft.
Ik wil nl. echt absoluut 100% zeker weten dat ze het goed gaat krijgen en dat er geen verkeerde mensen op afkomen.
AfbeeldingAfbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Klinkt heel goed Inge maar maak duidelijke afspraken met die man. Laat hem gewoon een contract tekenen waarin je voorwaarden vaststelt. Iemand niet geloven op zijn mooie blauwe ogen.
De beslissing is vreselijk moeilijk maar wel het beste in dit geval. Er moet weer wat rust komen dat is voor de honden ook beter.
Heel veel sterkte het lijkt me vreselijk om te moeten doen :cry:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik denk ook dat je er goed aan doet en het verhaal van de man klinkt goed. Je kan ook afspreken om nacontrole te doen. Zo te horen zit hij aan de kust, dan kan je afspreken met mensen van het forum of zij eens langs willen gaan. (er woont er vast wel 1 in de buurt)

Ook ik heb op het punt gestaan om de pijp aan maarten te geven maar net op het moment dat ik er doorheen zat lieten ze elkaar eindelijk met rust. Dat waren gevechten tussen reu en teef maar de teef stopte ook niet, die ging door. Het is voor de baasjes echt geen fijn gezicht als je ziet wat je honden elkaar aan kunnen doen.
Schuldig moet je je niet voelen, jullie doen je best om een goed plekje voor haar te vinden en dat is ook heel belangrijk.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
tbeast
Zeer actief

Hij woont in Maassluis, een heel eind bij ons vandaan dus.
Zijn er mensen hier die daar in de buurt wonen? Dat is natuurlijk een hartstikke goed idee, dat er eens iemand zou kunnen kijken (mits het wat wordt natuurlijk).

En ik kan toch ook gewoon eisen dat hij eerst eens gewoon naar Senna komt kijken? Het is wel ver weg, maar om haar nou zomaar aan iemand mee te geven.......
AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Heel eerlijk Inge, ik vind het persoonlijk niet zo goed klinken :? Niks slechts te zeggen over die man maar je hond komt uit een gezin met kinderen. Die man woont alleen en ik woon dus ook alleen met een hond. Dat vraagt 100 keer meer van je dan als je een partner hebt die ook voor de hond kan zorgen. Ik heb het af en toe verrektes moeilijk met alles wat ik moet laten omwille van Wuilus. Ik kan geen koninginnedag vieren in Amsterdam, niet gaan stappen snachts, geen familiebezoek afleggen langer dan enkele uurtjes enz. Deze meneer is net in de vut en stel dat hij ook een uithuizige sociale hobby krijgt? Wie miet er dan voor haar zorgen?

Ikzelf zou kiezen voor een gezin met oudere kinderen die ervaring hebben met het ras. Dan heeft ze netto veel meer mensen die voor haar kunnen zorgen en is de kans heel klein dat ze een midlife-crisis oppepper wordt tijdelijk omdat ze zo mooi is.

Mijn persoonlijke mening is in deze doorzoeken via de rasvereniging naar een leuk doberervaren gezin :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”