Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Amar en Senna vreselijk gevochten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Uhmm..Persoonlijk zou ik dus niet zo heel snel mijn jonge hond meegeven aan een ouder iemand. Oudere mensen verdienen zeker een hond, maar als ik de keuze zou hebben zou ik persoonlijk dus verder zoeken.
Deze man is alleen..als hij iets krijgt is de vraag waar hij met de hond heen kan.
Hij is nu 63, over 10 jaar is Senna 10 en hij 73.
Ik zou deze meneer zelf dus zeker in gedachte houden, maar eerst even op mijn gemak verder zoeken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Lijkt me zeker de moeite waard om kennis te maken met de man.
De stamboom achterhouden heeft eigenlijk geen zin, wettelijk gezien hoort de stamboom bij de hond en dus bij degene die de hond verzorgt. ;) Kan me gevoelsmatig echter wel voorstellen dat je even wil wachten met alles meegeven.
Sterkte in ieder geval ;)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Daar heb je ook weer gelijk in Marc.
Ik ga uit van wat ik zie hoe "oudere" mensen met hun honden omgaan in het duin, dus mijn eigen ervaring. Maar j eheb gewoon gelijk, Senna komt uit een druk en rumoerig gezin en zou dan ineens de volle rust ingaan. De ene hond vind dit juist prettig terwijl de ander wegkwijnt.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Marc heeft gelijk..daarbij, Senna kan dus niet goed alleen blijven. Om haar te plaatsen bij iemand alleen is dus dan al helemaal niet handig. :?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ja, daar hebben jullie wel gelijk in. Senna is de druke gewend, maar is natuurlijk niet gezegd dat ze dat nou zo prettig vindt.
Ik weet niet of die man veel weg zou gaan, zover is het contact ook nog niet.
Ik wacht het nog even af.
AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

chrico schreef:Daar heb je ook weer gelijk in Marc.
Ik ga uit van wat ik zie hoe "oudere" mensen met hun honden omgaan in het duin, dus mijn eigen ervaring. Maar j eheb gewoon gelijk, Senna komt uit een druk en rumoerig gezin en zou dan ineens de volle rust ingaan. De ene hond vind dit juist prettig terwijl de ander wegkwijnt.
Wuilus kan heel goed alleen zijn maar als ze dat niet kon zou ik haar niet kunnen hebben in mijn eentje. Het is echt veel gevraagd een hond alleen. Ik begin er dus ook nooit meer aan want eerlijk gezegd ben ik gehandicapt door Wuilus. Als ik 40 graden koorts heb moet ik 4 keer per dag naar buiten. Als ik mijn been breek moet ik haar als dat al lukt een maand of twee ergens heen brengen. Ik kan niet meer bij mijn moeder logeren want die heeft 3 katten, kan niet meer naar familiebijeenkomsten die een weekend duren etc. Ik kan dus eigenlijk niks meer zo.

Dat is dus echt heel veel gevraagd en wat Eline ook zegt, die man is 73 als Senna 10 is, een dober van 10 is nog heel kwiek vaak maar de gemiddelde leeftijd van een man is geloof ik 76, vraag me af of Senna haar hele leven daar kan blijven dus :?

En heel stiekem vind ik het altijd moeilijk als alleenstaande mannen prachtige jonge werkhonden aanschaffen, heel stiekem denk ik dat het een soort oppepper moet zijn voor het feit dat ze zelf lichamelijk achteruit gaan. Klinkt heel voorbarig maar als zo iemand met zijn verstand kiest kiest hij op deze leeftijd toch niet meer voor een jonge werkhond die niet goed alleen kan zijn uit een druk gezin. Het is een prachtige hond dus het is goed uitkijken in hoeverre dat mee gaat spelen in de keuze die mensen maken deze hond te nemen.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

MARC_S schreef:
chrico schreef:Daar heb je ook weer gelijk in Marc.
Wuilus kan heel goed alleen zijn maar als ze dat niet kon zou ik haar niet kunnen hebben in mijn eentje. Het is echt veel gevraagd een hond alleen. Ik begin er dus ook nooit meer aan want eerlijk gezegd ben ik gehandicapt door Wuilus. Als ik 40 graden koorts heb moet ik 4 keer per dag naar buiten. Als ik mijn been breek moet ik haar als dat al lukt een maand of twee ergens heen brengen. Ik kan niet meer bij mijn moeder logeren want die heeft 3 katten, kan niet meer naar familiebijeenkomsten die een weekend duren etc. Ik kan dus eigenlijk niks meer zo.

Dat is dus echt heel veel gevraagd en wat Eline ook zegt, die man is 73 als Senna 10 is, een dober van 10 is nog heel kwiek vaak maar de gemiddelde leeftijd van een man is geloof ik 76, vraag me af of Senna haar hele leven daar kan blijven dus :?

En heel stiekem vind ik het altijd moeilijk als alleenstaande mannen prachtige jonge werkhonden aanschaffen, heel stiekem denk ik dat het een soort oppepper moet zijn voor het feit dat ze zelf lichamelijk achteruit gaan. Klinkt heel voorbarig maar als zo iemand met zijn verstand kiest kiest hij op deze leeftijd toch niet meer voor een jonge werkhond die niet goed alleen kan zijn uit een druk gezin. Het is een prachtige hond dus het is goed uitkijken in hoeverre dat mee gaat spelen in de keuze die mensen maken deze hond te nemen.
Dat ze een prachtige hond is, ben ik natuurlijk helemaal met je eens :mrgreen: .
AfbeeldingAfbeelding
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Even een reaktie van ook al een beetje ouder iemand.
63 is natuurlijk nog niet bejaard, maar voor een jonge hond die jonge mensen en het spelen met andere honden gewend is, lijkt het me niet zo geschikt.
Een doberman heeft veel energie en moet daar wat mee doen. Iemand van 63 kan dat niet geven, ja hij gooit een keer een stok en zal Senna ook wel uitlaten, maar dat lijkt mij niet genoeg voor haar.
Zelf ben ik nog een stukje jonger, maar ik weet zeker dat ik deze hond al niet de beweging zou kunnen geven zoals jonge mensen dit kunnen.

Misschien heeft deze meneer vroeger een Dober gehad, maar dat vind ik geen maatstaf. Toen wij onze eerste newf kregen waren wij ook nog jong, toen Oberon kwam hebben we meteen gezegd, dat we over 10 jaar niet nog eens een pup moeten nemen, omdat wij ons er meestal toe moesten zetten om elke dag leuk met hem te spelen. Een jonge hond heeft meer nodig dan een paar wandelingetjes.
Dus wij kunnen ook wel zeggen dat we ervaren zijn op hondengebied, maar dat geeft niet aan dat je ook ten allen tijde een leuke baas kunt zijn.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Dat is toch een gewoon simpel vraagje. :? Heeft u er aan gedacht dat de hond jong is en wat als u iets gaat mankeren? Heel gewoon die mensen denken er ook over na hoor. Meestal neemt een zoon of dochter de hond over als de nieuwe baas er niet meer voor kan zorgen.
Mensen van 63 jaar zijn vrij actief hoor tegenwoordig. Mijn vader (64)beklimt nog steeds bergen waar mijn maag van draait :roll:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Hoewel het inderdaad zo is dat het leven eindig is moet ik er toch niet aan denken dat ik op mijn 63e te horen krijg dat ik maar een makkelijk meesjokkertje aan moet schaffen als ik echt zin heb in een aktieve hond.

Natuurlijk is het verstandig om dit en het gegeven dat Senna niet alleen kan zijn serieus te bespreken met deze man, maar om hem op voorhand vanwege zijn leeftijd al af te schrijven?
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Rataplan schreef:Dat is toch een gewoon simpel vraagje. :? Heeft u er aan gedacht dat de hond jong is en wat als u iets gaat mankeren? Heel gewoon die mensen denken er ook over na hoor. Meestal neemt een zoon of dochter de hond over als de nieuwe baas er niet meer voor kan zorgen.
Mensen van 63 jaar zijn vrij actief hoor tegenwoordig. Mijn vader (64)beklimt nog steeds bergen waar mijn maag van draait :roll:
Hoewel ik het dus wel eens ben met de mensen die zeggen dat het niet slim is om een jonge hond die een actief en jong gezin is gewent bij een ouder iemand te herplaatsten, vind ik dus ook dat je niet in beginsel een ouder iemand moet uitsluiten voor een pup. Mijn moeder is 60 en wandelt graag en veel met onze honden (nu 8 en 10 jaar). Vind ze heerlijk. Mijn vader gaat ook richting de 60 en hij wandelt ook regelmatig met de honden. Minimaal een half uur per wandeling.
Ze hebben b.v. 2 weken geleden nog een wandeltocht van 20 km gewandeld (en moesten 15 km fietsen om bij de startplaats te komen). Als er weer een hond komt, dan wordt het weer een puppy en in hun geval moet dat makkelijk kunnen. Bijkomstigheid is wel dat als zij zouden wegvallen de afspraak staat dat ik alles doe in mijn vermogen om de hond op te vangen.
Ik vind niet dat je bij voorbaad oudere mensen al moet uitvlakken voor een jonge actieve hond.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef: Natuurlijk is het verstandig om dit en het gegeven dat Senna niet alleen kan zijn serieus te bespreken met deze man, maar om hem op voorhand vanwege zijn leeftijd al af te schrijven?
Mijn hond zou hij niet krijgen inderdaad op grond van het feit dat hij alleen is en dat in combinatie met zijn leeftijd.
Oudere mensen kunnen prima aktief zijn, maar het risico dat ze wat gaan mankeren is gewoon reeel, zeker binnen het tijdsbestek van een hondenleven.
Ik wil niet dat mijn hond terecht komt bij dan maar kinderen, die nooit voor die hond gekozen hebben.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Wat je nog zou kunnen afspreken met eventuele nieuwe eigenaren; zij laten de hond steriliseren en pas als aan die voorwaarde voldaan is geef je het stamboom af... dit om eventuele "broodfokkers" uit te sluiten.
:roll:
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

En daarbij komt toch zeker wel dat de eerste reaktie toch niet degene moet zijn waar de hond naar toe gaat...neem vooral even de tijd.. ;)
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Hoewel het inderdaad zo is dat het leven eindig is moet ik er toch niet aan denken dat ik op mijn 63e te horen krijg dat ik maar een makkelijk meesjokkertje aan moet schaffen als ik echt zin heb in een aktieve hond.

Natuurlijk is het verstandig om dit en het gegeven dat Senna niet alleen kan zijn serieus te bespreken met deze man, maar om hem op voorhand vanwege zijn leeftijd al af te schrijven?
Dat vind ik dus ook, ik vind dat je eerst die man een kans moet geven. Laat hem maar eens vertellen wat hij zich voorstelt van een jonge Dober, laat hem maar eens vertellen of hij een achtervang heeft als er iets met hem gebeurt, ik vind het nogal wat om hem bij voorbaat "af te schrijven". ;) Er moet natuurlijk heel wat vooraf besproken worden, maar dat moet ook met jongere mensen.
Ik ken een man van in de 70 die nu nog 2 New Foundlanders heeft, een van nog geen jaar en een van een jaar of 3. Die komen ook niets tekort, die man loopt dagelijks heel wat kilometers met zijn bakbeesten. Nu is een New Foundlander wellicht niet zo actief als een dober, maar toch.
Er zijn zat oudere mensen die nog actief zijn met hun hond, ook in de hondensport.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Eline* schreef:
Wil de hond schreef: Natuurlijk is het verstandig om dit en het gegeven dat Senna niet alleen kan zijn serieus te bespreken met deze man, maar om hem op voorhand vanwege zijn leeftijd al af te schrijven?
Mijn hond zou hij niet krijgen inderdaad op grond van het feit dat hij alleen is en dat in combinatie met zijn leeftijd.
Oudere mensen kunnen prima aktief zijn, maar het risico dat ze wat gaan mankeren is gewoon reeel, zeker binnen het tijdsbestek van een hondenleven.
Ik wil niet dat mijn hond terecht komt bij dan maar kinderen, die nooit voor die hond gekozen hebben.
Ik kan begrijpen dat jij voor jouw honden een andere baas zou wensen.

Maar aan de andere kant, iedereen kan toch ineens iets gaan mankeren waardoor hij/zij niet meer redelijkerwijs voor zijn/haar hond(-en) kan zorgen?

Ik zou eerst eens met iemand willen praten en hem een beetje leren kennen voordat ik zou besluiten ja of nee.

Ik mag aannemen dat een toekomstige baas óók beoordeelt wordt op zijn ideëen omtrent een eventuele herplaatsing indien hij problemen krijgt.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Eline* schreef:
hahaha jij lijk nu net zo levens verzekering verkoper ,nee krijg je niet want het risico is aan wezig dat je wat ga amkeren of de pijp uitgaat
wil jou wel eens mee maken op die leeftijd dat jou een hond onzegt word om die reden.

mol 8)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Ik kan begrijpen dat jij voor jouw honden een andere baas zou wensen.
Wat zou jij doen als het om jouw hond zou gaan dan? Ik wens voor mijn honden dan het beste ja..iedereen toch?
Maar aan de andere kant, iedereen kan toch ineens iets gaan mankeren waardoor hij/zij niet meer redelijkerwijs voor zijn/haar hond(-en) kan zorgen?

Ik zou eerst eens met iemand willen praten en hem een beetje leren kennen voordat ik zou besluiten ja of nee.

Ik mag aannemen dat een toekomstige baas óók beoordeelt wordt op zijn ideëen omtrent een eventuele herplaatsing indien hij problemen krijgt.
De kans dat je wat gaat mankeren wordt gewoon groter naarmate je ouder wordt. En als je dan alleen bent staat er niet iemand naast je die net zo hard voor die hond heeft gekozen als jij, en komt hij dus bij bv kinderen of buren die veel minder hebben met de hond als jij. Ze hebben er immers niet voor gekozen anders hadden ze zelf wel een dober gehad.

Ik gun iedere oudere een hond, maar niet de mijne. :mrgreen: Mijn ouders zijn rond de 70 en hebben nu Balou, een Jacky van nu 15 jaar oud.
Als Balou dood gaat nemen ze ook geen nieuw hondje, ondanks dat ze beiden nog best aktief en gezond zijn. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:hahaha jij lijk nu net zo levens verzekering verkoper ,nee krijg je niet want het risico is aan wezig dat je wat ga amkeren of de pijp uitgaat
wil jou wel eens mee maken op die leeftijd dat jou een hond onzegt word om die reden.

mol 8)
:mrgreen: Erg hè? Wat ik al zei, ik gun ieder zijn hond, maar als het om mijn hond zou gaan en ik heb de keuze, kies ik voor het beste..en dat is in mijn ogen dus niet een oudere man alleen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Inge schreef: Ik ken een man van in de 70 die nu nog 2 New Foundlanders heeft, een van nog geen jaar en een van een jaar of 3. Die komen ook niets tekort, die man loopt dagelijks heel wat kilometers met zijn bakbeesten. Nu is een New Foundlander wellicht niet zo actief als een dober, maar toch.
Er zijn zat oudere mensen die nog actief zijn met hun hond, ook in de hondensport.
Vindt je nu echt verstandig dat iemand van 70 een hond heeft van nog geen jaar? Je zet het hier neer alsof het geen enkel probleem is maar iedereen kan toch inschatten dat die man de honden niet kan houden? Weet je hoe oud je kan zijn als je 80 bent? Hoe vaak je een dagje naar het ziekenhuis moet als je pech hebt? Ik hoop uberhaubt dat hij over 5 jaar nog kan lopen. Mijn oma's en opa's zijn allemaal een keer gevallen in die leeftijd en hebben hun heup gebroken. Mijn oma loopt met een stok, een opa is maar 65 geworden etc. Ik vind het bizar dat je net doet of het goed is als een persoon van 70 twee honden aanschaft van het kaliber olifant op een leeftijd waarbij het vrijwel zeker is dat ze weer wegmoeten. :?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Mol verkoopt ook geen pup aan een alleenstaande man van 75, wedden? :mrgreen:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Inge schreef: Ik ken een man van in de 70 die nu nog 2 New Foundlanders heeft, een van nog geen jaar en een van een jaar of 3. Die komen ook niets tekort, die man loopt dagelijks heel wat kilometers met zijn bakbeesten. Nu is een New Foundlander wellicht niet zo actief als een dober, maar toch.
Vindt je nu echt verstandig dat iemand van 70 een hond heeft van nog geen jaar? Je zet het hier neer alsof het geen enkel probleem is maar iedereen kan toch inschatten dat die man de honden niet kan houden? Weet je hoe oud je kan zijn als je 80 bent? Hoe vaak je een dagje naar het ziekenhuis moet als je pech hebt? Ik hoop uberhaubt dat hij over 5 jaar nog kan lopen. Mijn oma's en opa's zijn allemaal een keer gevallen in die leeftijd en hebben hun heup gebroken. Mijn oma loopt met een stok, een opa is maar 65 geworden etc. Ik vind het bizar dat je net doet of het goed is als een persoon van 70 twee honden aanschaft van het kaliber olifant op een leeftijd waarbij het vrijwel zeker is dat ze weer wegmoeten. :?
Als ik zie hoe die man met zijn honden omgaat zie ik op dit moment weinig problemen. Hij heeft ook alles geregeld, mocht er iets met hem gebeuren gaan de honden beide terug naar de fokster, die een vriendin van hem is. Deze man loopt met deze 2 honden apart (dus niet tegelijk) maar de honden komen wel minstens 2x per dag in het bos naast de wijkrondes, trainen nog wekelijks op de hondenclub etc.
Tuurlijk kan er iets gebeuren, maar als ik val kan ik ook iets breken. Het gaat naar mijn mening dus niet zozeer om de leeftijd (hoewel iemand met een rollator niet met een sterke hond moet lopen natuurlijk), het gaat erom wat je lichamelijk nog aankan en wat je geregeld hebt voor het geval er iets gebeurt. Mag je bizar vinden, maar zo denk ik erover.
Groetjes Inge
Afbeelding

tbeast
Zeer actief

Ik heb verder nog geen contact met deze man gehad. Ik heb hem alleen wat meer over Senna verteld en zal zeker vragen hoe hij een en ander op denkt te lossen. Echt, ze gaat hier niet zomaar weg hoor!

Als ik inderdaad naar mijn eigen vader kijk, die loopt tegen de 60, maar hij is aktiever dan ik. Hij werkt nog volop, 60 uur per week en vindt het heerlijk. Hij mag eerder stoppen met werken, maar doet dat niet, omdat hij bang is dat hij zich gaat vervelen en zijn werk zo zal missen.

Dus ja, je hebt 63 en 63........maar je maakt inderdaad een punt dat hij sneller wat kan mankeren en dat de hond daar de dupe van kan worden.
AfbeeldingAfbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:Mol verkoopt ook geen pup aan een alleenstaande man van 75, wedden? :mrgreen:
nee inderdaad niet maar niet omdat ik denk dat hij het loodje kan leggen ,maar omhet feit wat je zelf zegt maatje olifant
maar daar integen zie ik aan me pa die is ook 63 maar nog vitaal zat om een bull te kunnen hanteren ,en ald ik dan zou horen van iemand zoals bv Eline nee je krijg die hond niet omdat dan zou ik die geen keihard in hun smoel uit lachen want menig mesn zou nog wat kunnen leren van me ouwe heer

mol 8)
laeken
Zeer actief

En dan? Zijn die honden 6 jaar oud, komt er een wilde lab die in het spel de baas omgooit en die breekt zijn heup. Komen de twee honden weer bij de fokster maar die heeft al 10 honden. Reuen moeten buiten in een kennel etc. Ik vind het persoonlijk egocentrisch om voor jezelf die honden te nemen met het idee dat je ze wel kwijtkan als het niet meer gaat. Hoe weet je nu of de fokster over 5 jaar nog wel fokster is? Krijgen die honden dan nog steeds een lig op de bank leventje?

Enne, hoevaak heb jij je heup al gebroken? Al mijn grootouders en de buurvrouw van in de 80 wel, verder ken ik niemand van onze leeftijd die zijn heup breekt want onze botten zitten nogal anders in elkaar nu dan over 40-50 jaar.

Iedereen weet dat je geen kolos van een hond moet kopen als je 70 bent, zeker geen pup. Waarom kan dat nu ineens wel? Honden koop je voor je leven, en met name hun leven, niet met de achterliggende gedachte dat je ze wel kwijtkan als het niet meer gaat toch?
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:En dan? Zijn die honden 6 jaar oud, komt er een wilde lab die in het spel de baas omgooit en die breekt zijn heup. Komen de twee honden weer bij de fokster maar die heeft al 10 honden. Reuen moeten buiten in een kennel etc. Ik vind het persoonlijk egocentrisch om voor jezelf die honden te nemen met het idee dat je ze wel kwijtkan als het niet meer gaat. Hoe weet je nu of de fokster over 5 jaar nog wel fokster is? Krijgen die honden dan nog steeds een lig op de bank leventje?

Enne, hoevaak heb jij je heup al gebroken? Al mijn grootouders en de buurvrouw van in de 80 wel, verder ken ik niemand van onze leeftijd die zijn heup breekt want onze botten zitten nogal anders in elkaar nu dan over 40-50 jaar.

Iedereen weet dat je geen kolos van een hond moet kopen als je 70 bent, zeker geen pup. Waarom kan dat nu ineens wel? Honden koop je voor je leven, en met name hun leven, niet met de achterliggende gedachte dat je ze wel kwijtkan als het niet meer gaat toch?
is dit nu tegen mijn????
sorry maar ik vind een dober geen kolos en als je 63 ben je nog niet schijndood ,als ik na me ouwe heer kijk zou ik er ook nog steeds niet graag een zoefer van willen krijgen want dan ga ik nogsteeds sterretjes kijken ben ik bang

mol 8)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Maar marc heeft wel gelijk. En het asiel vindt dat ook, vraag maar na.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

iones schreef:Maar marc heeft wel gelijk. En het asiel vindt dat ook, vraag maar na.
"het asiel" ?? :roll:
Waar staat dat?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Mol
Zeer actief

iones schreef:Maar marc heeft wel gelijk. En het asiel vindt dat ook, vraag maar na.
wat het asiel vind heb ik poep aan ,en daar hebben we het niet over ,het gaat er om ofdat je de persoon ischat op zijn kunnen en conditioneel instaat is of dat je hem afrekent op het feit dat hij 62 a 63 jaar is

mol 8)
Inge
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:En dan? Zijn die honden 6 jaar oud, komt er een wilde lab die in het spel de baas omgooit en die breekt zijn heup. Komen de twee honden weer bij de fokster maar die heeft al 10 honden. Reuen moeten buiten in een kennel etc. Ik vind het persoonlijk egocentrisch om voor jezelf die honden te nemen met het idee dat je ze wel kwijtkan als het niet meer gaat. Hoe weet je nu of de fokster over 5 jaar nog wel fokster is? Krijgen die honden dan nog steeds een lig op de bank leventje?
Als die man vertelt dat ie alles geregeld heeft ga ik ervanuit dat dat klopt. Mocht de fokster geen plek hebben (hij komt daar regelmatig dus ik neem aan dat ze de honden niet zomaar aan hem verkocht heeft) dan zijn er wellicht nog wel andere oplossingen, zoals iemand van de hondenclub die inspringt, of een familielid (zijn nichtje is onze trimster, woont op een boerderij met een hoop ruimte en ik kan me zeer goed voorstellen dat zij ze dan opvangt).
Ik heb nooit mijn heup gebroken, maar dat wil niet zeggen dat dat niet kan gebeuren. Als ik een been breek kan ik mijn honden ook niet uitlaten. ;) Daarom regel je als alleenstaande en ook als oudere als het goed is een achtervang. Overigens ken ik wel jongere personen die hun heup gebroken hebben, en ook zat ouderen die nooit hun heup gebroken hebben (zoals mijn beide oma's).
Garanties kun je nooit geven, of je nu jong of ouder bent. Natuurlijk ga je ervanuit dat je honden hun hele leven bij jou blijven. Maar je kunt nooit garanties geven, er kan altijd wat gebeuren. Ik vind het niet nodig om iemand van 63 jaar bij voorbaat al af te schrijven als eventuele nieuwe baas, dat is alles wat ik probeer duidelijk te maken.
Nergens zeg ik dat ik er persoonlijk voor zou kiezen om op mijn zeventigste nog aan een pup te beginnen, van wat voor ras dan ook. Maar in de zeventig of begin 60, daar zit voor mij toch echt wel een verschil hoor. :?
Groetjes Inge
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”