Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Amar en Senna vreselijk gevochten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ik schrijf de man niet bij voorbaat af. Ook krijgt hij Senna niet zomaar mee. Een evt. nieuwe baas (wie dan ook) zal echt moeten laten zien dat ze het goed gaat krijgen en dat dat ook naar alle waarschijnlijkheid zo zal blijven.
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

Martijn schreef:
tbeast schreef:Ik schrijf de man niet bij voorbaat af. Ook krijgt hij Senna niet zomaar mee. Een evt. nieuwe baas (wie dan ook) zal echt moeten laten zien dat ze het goed gaat krijgen en dat dat ook naar alle waarschijnlijkheid zo zal blijven.
8O
Wat 8O ?
AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

v.d Lupinehof schreef:is dit nu tegen mijn????
sorry maar ik vind een dober geen kolos en als je 63 ben je nog niet schijndood ,als ik na me ouwe heer kijk zou ik er ook nog steeds niet graag een zoefer van willen krijgen want dan ga ik nogsteeds sterretjes kijken ben ik bang

mol 8)
Nee was tegen Inge. Maargoed, je moet niet naar NU kijken. 63 is een goede leeftijd, 73, dus als de hond 10 is is meer de leeftijd van een verzorgingstehuis. En dan? Prima, iemand van 63 kan nog heel vitaal zijn, heel vitale mensen van 73 zijn een stuk zeldzamer.

Al die drama's van honden die weg moeten als de baas naar een verzorgingstehuis moet. Ik vraag me af hoe mensen zouden reageren als ik zei dat ik 65 was en een 10 maanden oude herplaatsdober zou kopen maargoed, dat zullen we nooit weten :mrgreen:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

tbeast schreef:Ik schrijf de man niet bij voorbaat af. Ook krijgt hij Senna niet zomaar mee. Een evt. nieuwe baas (wie dan ook) zal echt moeten laten zien dat ze het goed gaat krijgen en dat dat ook naar alle waarschijnlijkheid zo zal blijven.
:ok: :ok: :ok:
(ik bedoelde ook niet dat jij hem bij voorbaat afschreef, maar er werd hier door enkelen gezegd dat een man van 63 zowiezo niet geschikt is om een actieve jonge hond op te nemen, en daar ben ik het dus gewoon niet mee eens. Het ligt er maar aan, er zijn genoeg mensen van 63 die hartstikke actief zijn, net zoals er zat zijn die al echt "oud" zijn op hun 63e)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

MARC_S schreef:
sorry maar ik vind een dober geen kolos en als je 63 ben je nog niet schijndood ,als ik na me ouwe heer kijk zou ik er ook nog steeds niet graag een zoefer van willen krijgen want dan ga ik nogsteeds sterretjes kijken ben ik bang

mol 8)
Nee was tegen Inge. Maargoed, je moet niet naar NU kijken. 63 is een goede leeftijd, 73, dus als de hond 10 is is meer de leeftijd van een verzorgingstehuis. En dan? Prima, iemand van 63 kan nog heel vitaal zijn, heel vitale mensen van 73 zijn een stuk zeldzamer.

Al die drama's van honden die weg moeten als de baas naar een verzorgingstehuis moet. Ik vraag me af hoe mensen zouden reageren als ik zei dat ik 65 was en een 10 maanden oude herplaatsdober zou kopen maargoed, dat zullen we nooit weten :mrgreen:
Ligt eraan hoe lang je nog op het forum blijft komen :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
laeken
Zeer actief

Hallo, iemand blijft geen 12 jaar 63! Waarom vergeet iedereen dat ineens voor het gemak? :roll:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

MARC_S schreef:

mol 8)

er zijn ook verzorings tehuizen waar je je huisdier mee mag nemen en al de hond 10 jaar is zal hij ook niet meer zo hard van stapel lopen denk je niet

mol 8)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

MARC_S schreef:Hallo, iemand blijft geen 12 jaar 63! Waarom vergeet iedereen dat ineens voor het gemak? :roll:
een hond blijft ook geen 12 jaar een pup. Honden op leeftijd passen vaak heel goed bij mensen op leeftijd. Vaak worden ze samen oud.

In het asiel vind je inderdaad honden die van de oudere mensen weg moeten. Die honden zijn vaak al bejaard en kunnen moeilijk geplaatst worden. Ik vrees dat bejaardencentra waar je je huisdier mag houden, nog een minderheid vormen.
Laatst gewijzigd door iones op 04 mei 2004 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
laeken
Zeer actief

Mijn vader is dus al voor zijn 60e overleden. Wuilus was al oud en mag van geluk spreken dat ik haar kon nemen. Wie had er anders voor haar moeten zorgen?
Die kans van voor je 60e overlijden is klein. Voor je 75 is een heeeeeel stuk groter. Ik vraag me af of familie dan nog zit te wachten op een oude eenkennig eenmans-dober waar ze nu zo graag de zorgen voor over willen nemen.

Praktijk mensen, kijk naar hoe het in de praktijk gaat. Hoeveel honden komen er in de praktijk in het asiel als baasjelief naar een verzorgingstehuis moet? Familie ziet het na het overlijden niet altijd zitten om die hond te nemen. Ook al hadden ze het beloofd.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

MARC_S schreef:Hallo, iemand blijft geen 12 jaar 63! Waarom vergeet iedereen dat ineens voor het gemak? :roll:
Maar de hond blijft ook geen 10 maanden ;)
Ik kan er niet over oordelen. Ik ken de beste man niet en de hond ook niet.
Maar ik kan me wel voorstellen dat de hond het daar naar zijn zin zou kunnen hebben maar ook niet.
Honden plaatsen is namelijk een vak dat doe je er niet zomaar even bij op een zondagmiddag. Ik heb veel honden goed geplaatst maar er zitten ook missers bij waar ik mezelf wel voor de kop kon slaan. En dat de hond weer terugkwam. Blij dat er een contract bestaat en dat je zo kunt voorkomen dat de hond via handelaren ergens terecht komt dat je er geen zicht meer op hebt.
Let wel dat is natuurlijk altijd mogelijk als mensen fout willen dan is dat altijd mogelijk maar het dekt wel een hoop zo.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
laeken
Zeer actief

iones schreef:
een hond blijft ook geen 12 jaar een pup. Honden op leeftijd passen vaak heel goed bij mensen op leeftijd. Vaak worden ze samen oud.

In het asiel vind je inderdaad honden die van de oudere mensen weg moeten. Die honden zijn vaak al bejaard en kunnen moeilijk geplaatst worden. Ik vrees dat bejaardencentra waar je je huisdier mag houden, nog een minderheid vormen.
Een doberman kan niet in een verzorgingstehuis, die zijn waaks en beschermend en de verpleging mag wel opassen als baasjelief gaat schreeuwen van de pijn bij een attack of ander acuut iets, dan knapt een dober en vliegt iedereen die aan zijn baas komt aan.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

MARC_S schreef:Mijn vader is dus al voor zijn 60e overleden. Wuilus was al oud en mag van geluk spreken dat ik haar kon nemen. Wie had er anders voor haar moeten zorgen?
Die kans van voor je 60e overlijden is klein. Voor je 75 is een heeeeeel stuk groter. Ik vraag me af of familie dan nog zit te wachten op een oude eenkennig eenmans-dober waar ze nu zo graag de zorgen voor over willen nemen.

Praktijk mensen, kijk naar hoe het in de praktijk gaat. Hoeveel honden komen er in de praktijk in het asiel als baasjelief naar een verzorgingstehuis moet? Familie ziet het na het overlijden niet altijd zitten om die hond te nemen. Ook al hadden ze het beloofd.
Yep, mijn vader was met zijn 63ste nog onwijs fit en een sterke man... met 73 jaar was hij dood.

Ik zou met die leeftijd ook net meer beginnen aan een jonge hond. Neem dan een herplaatser die een jaar of 5/6/7 is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
laeken
Zeer actief

Een hond blijft geen 10 maanden nee, maar als je me een persoon van 77 aan kan wijzen die met Wuilus op pad kan die dus 13 is hoor ik het graag :mrgreen: Zo oud zou de baas van Wuilus zijn als die haar op zijn 64e had genomen. Succes HAHAHA! :jank:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ik ben het wel met Marc eens, dat mensen OOK in het welzijn van een hond op LANGE TERMIJN moeten denken. Een hond wordt nu eenmaal ouder dan 5 jaar. Als het goed is tenminste.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
tbeast
Zeer actief

Martijn schreef:
tbeast schreef:
Martijn schreef:
8O
Wat 8O ?
Niks. Ik vind het schokkend om dit uit juist jouw mond te horen maar je hebt natuurlijk wel gelijk.

Ik vind het echt superlullig voor je dat dit allemaal gebeurt. Echt waar.
Maar HAD DAN GELUISTERD!!!!! Dat eigenwijze gedoe altijd en nu zit je met de gebakken peren.
Op het moment dat je dan 100% perfectie verwacht van een andere baas snap ik dat natuurlijk wel maar ik vind het ook een beetje hypocriet.

Maar goed..ik vind het vooral erg jammer voor je.
Ben blij dat jij het jammer vindt voor mij. Dat ik fout ben geweest, weet ik nu wel, ik ben er echt niet blij mee. Het liefst hou ik Senna gewoon zelf (de beslissing is nog niet eens helemaal gevallen). Maar het had ook goed kunnen gaan, weet je dat wel? En daar ben ik van uit gegaan. Misschien dom, maar er had niemand meer over gerept als er geen problemen waren gekomen.
Ik ben niet hypocriet als ik nu vind dat ze bij een goede baas terecht moet komen. Waar slaat dat op. Ik neem geen pup met de bedoeling haar later weer weg te moeten doen, denk je dat echt?
AfbeeldingAfbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
iones schreef:

Een doberman kan niet in een verzorgingstehuis, die zijn waaks en beschermend en de verpleging mag wel opassen als baasjelief gaat schreeuwen van de pijn bij een attack of ander acuut iets, dan knapt een dober en vliegt iedereen die aan zijn baas komt aan.
gelul sorry hoor hier tegen over mijn hebben we ook een verzorgins tehuis en heeft ook een dober gezeten geen probleem ,als een verzorgins tehuis het niet toelaat lijk me het gewoon wijs een ander zezeorgings huis te kijken.

mol 8)
laeken
Zeer actief

Mijn oma wil naar een verzorgingstehuis, wacht al 3 jaar en keuze heeft ze niet hoor. Verzorgingstehuizen zitten VOL! Bomvol. Zeg dus maar gewoon dag tegen je hond want je hebt niks te kiezen als je acuut moet vertrekken uit je huis.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

MARC_S schreef:Mijn oma wil naar een verzorgingstehuis, wacht al 3 jaar en keuze heeft ze niet hoor. Verzorgingstehuizen zitten VOL! Bomvol. Zeg dus maar gewoon dag tegen je hond want je hebt niks te kiezen als je acuut moet vertrekken uit je huis.
Ja dat is heeel erg. Ik heb mensen gezien van in de 70 of 80 die dus hondje of poesje naar het asiel moesten brengen :cry: breekt mijn hart :cry: ook voor het dier hoor dat zijn de moeilijkste om te plaatsen of zelfs om ze in leven te houden in het asiel :cry: die dieren stikken van de heimwee :cry:
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:Mijn oma wil naar een verzorgingstehuis, wacht al 3 jaar en keuze heeft ze niet hoor. Verzorgingstehuizen zitten VOL! Bomvol. Zeg dus maar gewoon dag tegen je hond want je hebt niks te kiezen als je acuut moet vertrekken uit je huis.
je weet toch van te voren wel thuis wel of niet een hond acsepteerd??? dus, dan is de keuze toch makkelijk of je daar nu 3 jaar moet wachten of ergens anders dat isom het even.
en als je dan als ouder zijnde toch perse in dat tehuis wil om wat voor reden dan ook weet je ook van tevoren wat er met je hondje moet gebeuren. ze zijn wel oud maar niet achterlijk toch?

mol 8)
laeken
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:
je weet toch van te voren wel thuis wel of niet een hond acsepteerd??? dus, dan is de keuze toch makkelijk of je daar nu 3 jaar moet wachten of ergens anders dat isom het even.
en als je dan als ouder zijnde toch perse in dat tehuis wil om wat voor reden dan ook weet je ook van tevoren wat er met je hondje moet gebeuren. ze zijn wel oud maar niet achterlijk toch?

mol 8)
Kijk, als je vol goede gezondheid op je 70 thuis woont ga je niet reserveren voor over 10 jaar. Wel kan je ineens van de trap donderen en in een rolstoel komen. Je heup breken, een herseninfarct krijgen waardoor je halfzijdig verlamd raakt etc. Dan ga je naar een tehuis waar dan ook, kan aan de andere kant van NL zijn. En dan?

Je wil pas in een verzorgingstehuis als het echt niet meer gaat, je kan niet incalculeren wanneer dat is en hoe dat zal lopen, dat is het probleem hier. Iedereen die nu roept een hond wel te nemen spreek ik nog wel op de dag dat de oude eenkennige hond komt. Kan hij dan wel bij de kinderen? Enz.

Goed nadenken zou je moeten doen ja, maar daar kan je alleen wat jezelf betreft vanuit gaan, zeker als je je eigen hond gaat herplaatsen, je wil toch het beste voor die hond, sluit in ieder geval zoveel mogelijk maar als...... uit dan. Een jong gezin met hondenervaring is een stuk safer dan een alleenstaande oudere man. Ikzelf zou daar nooit voor kiezen.

Wuilus is zoals ik eerder zei 13, zeer moeilijk en nog heel kwiek en snel buiten. Hoe moet dat met een baas van 77? Ik zou haar nooit met iemand van die leeftijd naar buiten sturen, die mensen mogen over het algemeen niet eens meer autorijden, nee hoor, ik vind dat niet de beste keuze hier.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ik denk dat je je toch al 10 jaar van te voren moet in laten schrijven. EN is het moment daar dat er een plek vrij is, kun je die denk ik altijd nog laten schieten. Gegadigden genoeg.
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Wordt er nu niet te ver doorgedraafd?
Deze man is 63 en nog lang niet toe aan een verzorgingstehuis.

Maar ik blijf er bij dat een ouder iemand, al zijn de bedoelingen nog zo goed, niet een super kandidaat is voor een jonge, energieke doberman.
Iedereen die zegt dat zijn vader, opa, of wie dan ook nog heel actief is, moet er eerlijkheidshalve ook bij zeggen, dat vader of opa na een paar flink actieve dagen ook een paar dagen op apegapen ligt.
En ja.. op die dagen moet de hond ook uitgelaten worden.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

Trina schreef:Wordt er nu niet te ver doorgedraafd?
Deze man is 63 en nog lang niet toe aan een verzorgingstehuis.

Maar ik blijf er bij dat een ouder iemand, al zijn de bedoelingen nog zo goed, niet een super kandidaat is voor een jonge, energieke doberman.
Iedereen die zegt dat zijn vader, opa, of wie dan ook nog heel actief is, moet er eerlijkheidshalve ook bij zeggen, dat vader of opa na een paar flink actieve dagen ook een paar dagen op apegapen ligt.
En ja.. op die dagen moet de hond ook uitgelaten worden.
Mijn vader niet hoor, die is aktiever dan menig veel jongere man, en rust ook zeker geen paar dagen uit. Maar ik ben het met je eens dat het merendeel mischien wel zo is.
AfbeeldingAfbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

denk er rustig over na......en check wat je kan checken bij een eventuele nieuwe eigenaar.....iemand met ervaring en verstand van doberman is denk ik wel een pre.....

heel veel sterkte met deze beslissing......
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Ik vind dus dat er nu behoorlijk generaliserend wordt gedaan over ouderen. Om maar niet te zeggen discriminerend. Als dat over andere bevolkingsgroepen wordt gedaan staat het halve forum op de achterste benen.
Als ik naar mijn eigen familie kijk zie ik mijn moeders kant iedereen dik in de 80 is geworden. Haar grootvader werd ruim in de 90 en was nog heel kwiek. Mijn grootvader had tot hij ruim 70 was nog schapen. Gewoon voor zijn lol.
Aan mijn vaders kant zijn zijn ouders allebei jong over leden (oma nog geen 50 en mijn opa 63), maar mijn overgrootmoeder is 95 geworden en heeft tot haar 93 zelfstandig gewoond. Mens was ruim in de 80 en ging nog mee camperen, in een tent! Die zag ik dat ze ruim in de 80 was nog echt wel een hond uitlaten hoor. Was ze bijdehand en gezond genoeg voor. Of ze het wilde is een ander verhaal.
Natuurlijk is er een categorie ouderen die fysiek niet in staat zijn om een huisdier te verzorgen, maar dat is dus zeker niet voor iedereen het geval.
Moet er in mijn ouders hun geval toch niet aan denken dat als allebei de honden overleden zijn over een jaar of wat, er tegen ze gezegd wordt dat ze te oud voor een puppy zijn. Terwijl ze dan verdorie mogelijk nog hartstikke gezond zijn en een vangnet hebben.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

kan alleen maar een vb geven
mijn overgrootopa is 99 en een half jaar oud gewoorden
een boom van een kerel die tot de dag van zijn overlijden voor zich zelf heeft gezorgt
en vaste prik 4 keer per dag een loopje dee van een uur
dan wel zonder hond
maar ik weet zeker dat hij dat ook probleemsloos met een hond had gekund
ik zie mensen van 50 die thuis achter de geraniums zitten
bang zijn voor elk windje om ziek te woorden
die bang zijn moe te woorden enz enz
ik denk dat het gewoon per persoons verschild en dat leeftijd niks zegt
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik hoor alsmaar leeftijd zegt niks..maar het is toch echt een gegeven dat als je oud wordt je kans hebt op kwalen en dat je een keer dood gaat.
Mijn vader is 72 en vitaal, maar het is een gegeven dat ie waarschijnlijk wel binnen 10 jaar dood is. Daarbij is het een oude man..hij loopt niet meer zo hard als vroeger en mijn hond sleurt hem over straat..dat was 10 jaar terug toch niet te bedenken geweest.(niet bij mijn vader :mrgreen: )
Als je toch de keuze hebt om een andere baas te vinden voor je hond, kies je toch voor de beste optie?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

het gebeurd zoals het gebeurd!!. Ga maar eens bij jezelf na wat gaat er gebeuren met je hond(en) als jou iets overkomt. Helemaal 100% indekken gaat gewoon niet. Een doberman is prima onder appel te houden en daar kan dan kerel van 85 nog wel mee over straat......
De ene 70 jarige is de andere niet....
Gewoon kijken wat je te weten kan komen.
Een gezin is ook geen garantie voor een lang en gelukkig hondeleven...........
Maar als ik naar mezelf kijk als ik morgen dood neerval zal mijn hond ook weg moeten mijn ega en kids zouden er niets mee kunnen.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

Eline* schreef:Ik hoor alsmaar leeftijd zegt niks..maar het is toch echt een gegeven dat als je oud wordt je kans hebt op kwalen en dat je een keer dood gaat.
Mijn vader is 72 en vitaal, maar het is een gegeven dat ie waarschijnlijk wel binnen 10 jaar dood is. Daarbij is het een oude man..hij loopt niet meer zo hard als vroeger en mijn hond sleurt hem over straat..dat was 10 jaar terug toch niet te bedenken geweest.(niet bij mijn vader :mrgreen: )
Als je toch de keuze hebt om een andere baas te vinden voor je hond, kies je toch voor de beste optie?
Dat ga ik ook zeker doen, Eline!
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

Nog even dit, voor de alleenstaanden met hond(en):

Hoe doen jullie dat met werk? Waar laten jullie de honden dan?
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”