Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Amar en Senna vreselijk gevochten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Scooby schreef:
Eline* schreef:Ik voel me niet beledigd, je verdraait wat ik heb gezegd. In het stukje wat je hebt gequoted nu van mij staat niet dat je geen twee teven kan houden. Er staat wat anders. Dat jij je daardoor voelt aangesproken kan ik niet helpen, maar hou het graag wel bij wat ik zeg en niet bij wat ik niet zeg.
Hoi Eline,

Het is toch logisch dat ik me door dat stukje aangesproken voelde? Ik vind het erg veroordelend ten opzichte van mensen die 'met hun volle verstand' voor twee teven kiezen namelijk.
Nee, dat vind ik niet logisch. Of heb jij stiekem ook twee bijna evenoude dobermanteven?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Scooby schreef: Ik vind het erg veroordelend ten opzichte van mensen die 'met hun volle verstand' voor twee teven kiezen namelijk.
Ik denk dat men zich veelal niet bewust is wat men in huis haald en al helemaal niet als het om twee leeftijdsgenoten gaat. Niet alleen voor teven telt dit maar ook voor reuen.
Het is een algemeen bekend feit dat het vaak fout gaat en de keren dat het goed gaat is mazzel.
Dit stukje gaat voor jou niet helemaal op want Lana en Levi hebben niet dezelfde leeftijd toch?
Daarbij ligt het ook aan de teef want als Milk een van jou teven zou zijn zou je bij de club horen waar het niet goed gaat.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

tbeast schreef:Hij woont in Maassluis, een heel eind bij ons vandaan dus.
Zijn er mensen hier die daar in de buurt wonen? Dat is natuurlijk een hartstikke goed idee, dat er eens iemand zou kunnen kijken (mits het wat wordt natuurlijk).

En ik kan toch ook gewoon eisen dat hij eerst eens gewoon naar Senna komt kijken? Het is wel ver weg, maar om haar nou zomaar aan iemand mee te geven.......
Hoi Inge, ik woon aan de overkant van Maassluis in Rozenburg. Als je me nodig hebt hoor ik het wel van je. In ieder geval sterkte en wijsheid bij jullie beslissing.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Eline* schreef:
Scooby schreef:Wat een onzin. Ik ken ook genoeg jonge mensen die iets gebroken hebben, omdat een grote hond hen onbenullig omver liep. Op dit moment ken ik een vrouw die al negen maanden aan het revalideren, omdat andersmans duitse herder haar omver liep en ze daarbij haar knieschijf brak. Ook zij heeft nu allerlei uitlaatsystemen voor haar hond.
Dit heeft dus absoluut niets met leeftijd te maken. Dat kan iedereen overkomen!
OO. Ik heb toch echt altijd begrepen doordat de botstruktuur op oudere leeftijd brozer wordt je eerder het risico hebt op breuken. Maar dat schijnt nu ineens niet meer waar te zijn?
Iedereen kan wat breken..het risico loopt alleen op als je naarmate je ouder wordt. Ik snap niet waarom dat ineens zo hardnekig wordt ontkend.
Daarbij, als je het over revalideren hebt, jonge mensen revalideren veel sneller en beter dan oudere mensen. Helaas zijn veel oudere mensen na een heupoperatie pas laat weer echt op de been, als ze dat al redden.
Hoi Eline,

Het gaat mij gewoon om de generaliserende, bijna discriminerende manier van schrijven. Dat steekt me.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Scooby schreef:
Eline* schreef:Ik voel me niet beledigd, je verdraait wat ik heb gezegd. In het stukje wat je hebt gequoted nu van mij staat niet dat je geen twee teven kan houden. Er staat wat anders. Dat jij je daardoor voelt aangesproken kan ik niet helpen, maar hou het graag wel bij wat ik zeg en niet bij wat ik niet zeg.
Hoi Eline,

Het is toch logisch dat ik me door dat stukje aangesproken voelde? Ik vind het erg veroordelend ten opzichte van mensen die 'met hun volle verstand' voor twee teven kiezen namelijk.
Nee, dat vind ik niet logisch. Of heb jij stiekem ook twee bijna evenoude dobermanteven?
:mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:Hoi Eline,

Het gaat mij gewoon om de generaliserende, bijna discriminerende manier van schrijven. Dat steekt me.
Is het ook discriminerend als ik zeg dat mannen fysiek sterker zijn dan vrouwen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Eline* schreef:

Is het ook discriminerend als ik zeg dat mannen fysiek sterker zijn dan vrouwen?
ja :pffff:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:
Eline* schreef:

Jou nam ik al niet serieus , dus nu ook niet! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
Scooby schreef: Ik vind het erg veroordelend ten opzichte van mensen die 'met hun volle verstand' voor twee teven kiezen namelijk.
Ik denk dat men zich veelal niet bewust is wat men in huis haald en al helemaal niet als het om twee leeftijdsgenoten gaat. Niet alleen voor teven telt dit maar ook voor reuen.
Het is een algemeen bekend feit dat het vaak fout gaat en de keren dat het goed gaat is mazzel.
Dit stukje gaat voor jou niet helemaal op want Lana en Levi hebben niet dezelfde leeftijd toch?
Daarbij ligt het ook aan de teef want als Milk een van jou teven zou zijn zou je bij de club horen waar het niet goed gaat.
Hoi Whera,

Lana en Levi schelen inderdaad drie jaar, maar er heeft gewoon meerdere malen in dit topic gestaan dat het hebben van twee teven zorgt voor onrust of het hebben van een tijdbommetje in huis. Dáár reageerde ik gewoon op en dat had verder niets te maken met de situatie bij Inge thuis. Dat heb ik er ook bij gezet.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:Hoi Whera,

Lana en Levi schelen inderdaad drie jaar, maar er heeft gewoon meerdere malen in dit topic gestaan dat het hebben van twee teven zorgt voor onrust of het hebben van een tijdbommetje in huis. Dáár reageerde ik gewoon op en dat had verder niets te maken met de situatie bij Inge thuis. Dat heb ik er ook bij gezet.
Gaan we weer..ik heb de woorden tijdbommetje gebruikt in een geheel andere contekst dan alleen het hebben van twee teven.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:

Nee, want dat is een feit. Het is geen feit dat mensen van 73 jaar doorgaans rijp zijn voor een verpleeghuis, dus als je dat beweert (heb jij niet gedaan) dan vind ik dat wel discriminerend. (Gaan we nu niet een héél klein beetje off-topic? ;) )
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:

Gaan we weer..ik heb de woorden tijdbommetje gebruikt in een geheel andere contekst dan alleen het hebben van twee teven.
Nu voel jij je dus aangesproken, terwijl ik jouw naam nergens genoemd heb! :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

jidde schreef:Maar komt van een boerderij, dus spreek je nou niet echt van een fokker!!
????????? Dus iemand die op een boerderij woont is geen fokker?
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Eline* schreef:
twinkeltje schreef:
Eline* schreef:

Jou nam ik al niet serieus , dus nu ook niet! :mrgreen:
nou ja zeg heb ik dat 8O
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Eline* schreef:

Nee, want dat is een feit. Het is geen feit dat mensen van 73 jaar doorgaans rijp zijn voor een verpleeghuis, dus als je dat beweert (heb jij niet gedaan) dan vind ik dat wel discriminerend. (Gaan we nu niet een héél klein beetje off-topic? ;) )
Waar sta je nu voor? het ging over het breken van botten..daar haakte ik op in. Jij zei dat het geen hol uitmaakt hoe oud of je bent of je wel of niet wat kan breken bij een val. Dat sprak ik tegen, waarop jij zegt dat je reageerde op de manier van schrijven. Je pikt dan dus iets uit een stukje om een punt te maken wat niet klopt, omdat je je stoort aan de manier van schrijven, niet omdat de inhoud niet klopt? Want die klopt dus gewoon. Het is een feit dat oudere mensen eerder botjes breken dan jongere mensen. Daar is dus niks generaliserends of dicriminerend aan. Waarom je er nu een verpleeghuis bijhaald ontgaat me volledig.
Marc heeft het over een verzorgingstehuis en daar stikt het toch ook van de mensen boven de 70..en niet van mensen rond de 40.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Hutsje schreef:
jidde schreef:Maar komt van een boerderij, dus spreek je nou niet echt van een fokker!!
Ik heb een trapje voor je neergezet dus je mag van de kast afklimmen! Ook een goede fokker kan een boerderij bewonen. Een hele mooie boerderij zelfs :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door bram en thijs op 04 mei 2004 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Eline* schreef:

Nu voel jij je dus aangesproken, terwijl ik jouw naam nergens genoemd heb! :mrgreen:
Je haalt woorden aan die ik heb gebruikt. Je hebt het dus over stukjes die ik heb geschreven.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

bram en thijs schreef:
Hutsje schreef:
Ik heb een trapje voor je neergezet dus je mag van de kast afklimmen!
Zit ze er nu? 8O hou je het trapje wel goed vast? :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Scooby schreef:
Eline* schreef:

Je haalt woorden aan die ik heb gebruikt. Je hebt het dus over stukjes die ik heb geschreven.
Niet alleen jij, maar laat maar, want ik vind dat we nu enorm off-topic gaan en daar vind ik dit topic net even iets te serieus voor. Ik onthoud me verder wel van commentaar als ik het niet eens ben met jullie beweringen...
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:Niet alleen jij, maar laat maar, want ik vind dat we nu enorm off-topic gaan en daar vind ik dit topic net even iets te serieus voor. Ik onthoud me verder wel van commentaar als ik het niet eens ben met jullie beweringen...
Laat maar en dan nog even een sneer geven...
Laat ik nou ineens het gevoel krijgen dat je je punt niet kan maken en je daarom ineens met termen als "jullie" komt. Voor zover ik weet hebben wij samen een discussie en ik zie geen andere mensen.
Ik probeer je duidelijk te maken dat je mijn mening verkeerd hebt geinterpreteerd, maar je blijft vasthouden aan dingen die ik nooit geschreven heb. Maar goed, als je daar blij mee bent, moet je dat maar doen. :?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Rataplan schreef:
bram en thijs schreef:
Hutsje schreef:
Ik heb een trapje voor je neergezet dus je mag van de kast afklimmen!
Zit ze er nu? 8O hou je het trapje wel goed vast? :mrgreen:
Wil je rest van mijn bericht ook quoten? Mijn computer is ziek, zwak en misselijk dus ik moet sommige dingen in delen doen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik hou de trap wel even vast want er zitten vanavond nog veel meer mensen op de kast :mrgreen: ze lopen maar op en af :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Scooby schreef:Niet alleen jij, maar laat maar, want ik vind dat we nu enorm off-topic gaan en daar vind ik dit topic net even iets te serieus voor. Ik onthoud me verder wel van commentaar als ik het niet eens ben met jullie beweringen...
Laat ik nou ineens het gevoel krijgen dat je je punt niet kan maken en je daarom ineens met termen als "jullie" komt. Voor zover ik weet hebben wij samen een discussie en ik zie geen andere mensen.
Ik probeer je duidelijk te maken dat je mijn mening verkeerd hebt geinterpreteerd, maar je blijft vasthouden aan dingen die ik nooit geschreven heb. Maar goed, als je daar blij mee bent, moet je dat maar doen. :?
Hoi Eline,

Ik had het ook niet alleen over jouw beweringen, vandaar: 'jullie'. Blijkbaar voel jij je (weer?) aangesproken. Maar ik hou helemaal niet van deze manier van communiceren en helemaal niet op dit forum, vandaar dat ik me aan verdere discussie wilde onttrekken.
Ik heb allang begrepen dat ik blijkbaar jouw berichten verkeerd had geinterpreteerd (tenminste; datgene wat ging over twee teven bij elkaar houden, toch?). Daarna reageer ik gewoon op andere zaken in dit topic, maar jij zit ongeveer bovenop ieder berichtje wat ik typ. In deze manier van discusieren heb ik gewoon geen zin en daarbij ging het topic hier ook helemaal niet over, dus wat heeft het verder voor zin?!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Ik hou de trap wel even vast want er zitten vanavond nog veel meer mensen op de kast :mrgreen: ze lopen maar op en af :mrgreen:
File! :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Scooby schreef:
MARC_S schreef:Nee was tegen Inge. Maargoed, je moet niet naar NU kijken. 63 is een goede leeftijd, 73, dus als de hond 10 is is meer de leeftijd van een verzorgingstehuis. En dan? Prima, iemand van 63 kan nog heel vitaal zijn, heel vitale mensen van 73 zijn een stuk zeldzamer.
Hoi Marc,

Laat de gemiddelde 73-jarige dit maar niet lezen! Zoveel 73-jarigen zitten er tegenwoordig niet in verzorginghuizen, hoor. Wat heb jij een vreemd beeld van de ouderen van tegenwoordig.
Ik heb nog twee oma's en mijn opa is net dood, mijn buurvrouw is 80 en daarop heb ik mijn beeld gebaseerd. geen van hen zou een doberman gehad moeten hebben op die leeftijd ;) Mijn opa en vader zijn beiden overleden voor hun 70e als extra aanvulling dus ik vind gewoon dat je op die leeftijd niet kan garanderen dat je voor de hond kan blijven zorgen, ik heb daar moeite mee.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Eline* schreef:
Hoi Eline,

Ik had het ook niet alleen over jouw beweringen, vandaar: 'jullie'. Blijkbaar voel jij je (weer?) aangesproken. Maar ik hou helemaal niet van deze manier van communiceren en helemaal niet op dit forum, vandaar dat ik me aan verdere discussie wilde onttrekken.
Ik heb allang begrepen dat ik blijkbaar jouw berichten verkeerd had geinterpreteerd (tenminste; datgene wat ging over twee teven bij elkaar houden, toch?). Daarna reageer ik gewoon op andere zaken in dit topic, maar jij zit ongeveer bovenop ieder berichtje wat ik typ. In deze manier van discusieren heb ik gewoon geen zin en daarbij ging het topic hier ook helemaal niet over, dus wat heeft het verder voor zin?!
Je reageert op een bericht van mij, dus je spreekt me ook aan. Ik had niet helemaal begrepen dat het niet de bedoeling was te reageren op andere onwaarheden die je tikte. Dat was dan ook de enige reden dat ik reageerde, gewoon omdat je dingen zegt die niet waar zijn.
Ik weet niet wat je bedoeld met "deze manier van discussieren" want ik tik en reageer inhoudelijk op wat jij tikt. Het enige verwarrende is voor mij dat jij blijkbaar reageerd op betrekkingsniveau omdat je je stoort aan toonzettingen en ik me bij de inhoud hou. Dat geeft scheve discussie's en langs elkaar heen gepraat en dat gebeurd nu dus ook.
Het is dus inderdaad in die zin een zinloos gesprek.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Je reageert op een bericht van mij, dus je spreekt me ook aan. Ik had niet helemaal begrepen dat het niet de bedoeling was te reageren op andere onwaarheden die je tikte. Dat was dan ook de enige reden dat ik reageerde, gewoon omdat je dingen zegt die niet waar zijn.
Ik weet niet wat je bedoeld met "deze manier van discussieren" want ik tik en reageer inhoudelijk op wat jij tikt. Het enige verwarrende is voor mij dat jij blijkbaar reageerd op betrekkingsniveau omdat je je stoort aan toonzettingen en ik me bij de inhoud hou. Dat geeft scheve discussie's en langs elkaar heen gepraat en dat gebeurd nu dus ook.
Het is dus inderdaad in die zin een zinloos gesprek.
Hoi Eline,

Volgens mij heb ik ook helemaal nooit gezegd dat je niet zou mogen reageren op alle onwaarheden die ik typ, hoor... (Dank voor deze vriendelijke manier van benaderen.)
Wat ik met deze manier van discussieren bedoel, is dat (zoals ik inmiddels al twee keer eerder heb geschreven) dit topic heel ergens anders over gaat en ik dit gewoon allemaal erg nutteloos vind in deze discussie.
Verder is er hier op dit forum volgens mij geen regel dat er alleen op inhoudsniveau gerageerd moet worden, wat tot gevolg kan hebben dat ik me aan bepaalde toonzettingen erger.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik lees nu pas dat jullie in discussie zijn maar moet toch even reageren. Mannen worden gemiddeld zover ik weet een jaar of 76 en vrouwen 80. Laten we dus wel even realistisch blijven en er vanuit gaan dat de meesten niet vitaal ineens omvallen met 76. Dan kun je er dus gif op innemen dat een man van 73 dus best wel wat kwalen heeft. De hond is dan 10. Laat die man doodgaan gemiddeld gezien tegelijk met de hond, ik denk dat de hond dan geen leuke laatste jaren heeft, puur gebaseerd op de feiten dat iemand geen 76 wordt zonder dat de gezondheid achteruit gaat. Het KAN wel, maar het is gewoon niet waarschijnlijk.

Dat is alles wat ik wilde zeggen, niet dat alle oudere mensen wrakken zijn of andere rare dingen ;)
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Scooby schreef:
chrico schreef:
Hoi Whera,

Toch ben ik het er mee eens dat twee teven ( en al helemaal van dezelfde leeftijd) voor heel wat narigheid kunnen zorgen. Het word ook eigenlijk altijd afgeraden (door rasverenigingen, asiels en opvanghuizen) en dat zal toch wel een rede hebben.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Volgens mij heb ik ook helemaal nooit gezegd dat je niet zou mogen reageren op alle onwaarheden die ik typ, hoor... (Dank voor deze vriendelijke manier van benaderen.)
Wat ik met deze manier van discussieren bedoel, is dat (zoals ik inmiddels al twee keer eerder heb geschreven) dit topic heel ergens anders over gaat en ik dit gewoon allemaal erg nutteloos vind in deze discussie.
Verder is er hier op dit forum volgens mij geen regel dat er alleen op inhoudsniveau gerageerd moet worden, wat tot gevolg kan hebben dat ik me aan bepaalde toonzettingen erger.
In dit topic ging het over twee teven bij elkaar en over een oudere mensen die aan een pup beginnen. Zo verschrikkelijk off-topic gig het dus niet.
Als je je stoort aan de manier van schrijven van iemand moet je dat zeggen. Je tikt nu iets neer over het feit dat jonge mensen net zo veel kans hebben iets te breken als een ouder iemand en als ik dat weerleg zeg je dat je je stoort aan de toonzetting en dat je daarom reageerde.
Dan praat je dus langs elkaar heen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”