MARC_S schreef:Scooby schreef:MARC_S schreef:Nee was tegen Inge. Maargoed, je moet niet naar NU kijken. 63 is een goede leeftijd, 73, dus als de hond 10 is is meer de leeftijd van een verzorgingstehuis. En dan? Prima, iemand van 63 kan nog heel vitaal zijn, heel vitale mensen van 73 zijn een stuk zeldzamer.
Hoi Marc,
Laat de gemiddelde 73-jarige dit maar niet lezen! Zoveel 73-jarigen zitten er tegenwoordig niet in verzorginghuizen, hoor. Wat heb jij een vreemd beeld van de ouderen van tegenwoordig.
Ik heb nog twee oma's en mijn opa is net dood, mijn buurvrouw is 80 en daarop heb ik mijn beeld gebaseerd. geen van hen zou een doberman gehad moeten hebben op die leeftijd

Mijn opa en vader zijn beiden overleden voor hun 70e als extra aanvulling dus ik vind gewoon dat je op die leeftijd niet kan garanderen dat je voor de hond kan blijven zorgen, ik heb daar moeite mee.
Ik heb ook nog 2 oma's, waarvan er 1 (dik in de 80) af en toe nog de mechel van mijn oom uitlaat.
Mijn andere opa en oma (waarvan opa inmiddels overleden is) kregen 25 jaar geleden nog een pup, en opa was toen 64 jaar. Ging dus ook gewoon prima. Hond is 15 jaar geworden en opa was toen dus 79 maar liep nog steeds dagelijks minstens een ronde van een uur. Ze zijn beide pas "ouder" geworden toen de hond wegviel en ze dus niet meer hoefden
Ook ik keek dus naar de praktijk.
Ik blijf dus ook bij mijn standpunt dat de leeftijd op zich geen reden is om maar geen hond te nemen, mensen van die leeftijd kunnen nog heel kwiek zijn, net zoals jongere mensen al veel "ouder" kunnen zijn qua lichaam en geest.
Mannen worden gemiddeld 76 jaar zeg je, heb je weleens in de krant de overlijdensadvertenties bekeken? Hoeveel jonge mensen sterven er wel niet, die het "gemiddelde" daarmee naar beneden nemen.
Enkele dagen geleden is een fokker plotseling overleden, 35 jaar oud. Veel te jong, maar het gebeurt. Als je alle risico's bij voorbaat uit wil sluiten kan niemand meer aan een pup beginnen, het leven is nu eenmaal vol risico's.
Ik zou mijn hond liever plaatsen bij een ouder iemand die alle tijd voor mijn hond heeft, nog jong qua lichaam ven geest is en de hond bied wat hij nodig heeft, dan puur op leeftijd gebaseerd zo iemand maar niet eens een kans te geven. Het enige wat bekend is in dit geval is dat het om een man van 63 jaar gaat die net in de VUT is