Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Amar en Senna vreselijk gevochten
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
- M@ri@nne
- Zeer actief
Ik zeg niet dat het bij ons wel goed gaat. Ik zeg dat Saar blijer is dat we een teef hebben gekozen, dan dat er een reu bij zou zijn gekomen.Stang schreef:En wat schrijf ik ook nog?????? Van bepaalde rassen zeker niet zoals de Dobermann en Rottweiler.
Ik denk toch dat een GR net iets makkelijker is, wat trouwens niet wil zeggen dat het standaard goed gaat bij een GR.
Maar goed, we kunnen natuurlijk alle gevallen gaan opnoemen waarbij het wel goed gaat......
Als je kunt spreken over teven- en reuentypjes: Saar is dan echt een teventypje. En dat ligt aan Saar. Niet aan het feit dat ze een Golden is (ja, zal er ook wel mee te maken hebben).
Als we eerst Miep hadden gehad, die 2 jaar lang het rijk alleen had gehad, geloof ik niet dat we er zonder slag of stoot een teef bij hadden kunnen zetten.
Ik denk dus - nogmaals - dat het karakter van de 1e hond bepalend is

Gaat hier niet gebeuren. Ooit komt de dag dat Miep de hoogste wordt. Dat denk ik al vanaf dat het monster net bij ons in huis kwam, maar ooit gaat die dag komen. En Saar gaat haar hogere positie dan zonder slag of stoot inleveren, daar ben ik van overtuigd.M@ri@nne schreef:Het gaat hier ook goed.
Prima, fijne honden etc.
Totdat Laika zwakte vertoont.
Dan probeert Tosca hogerop te komen en is het hier mis.
Maar ik hou jullie op de hoogte

- M@ri@nne
- Zeer actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
zou miep de hoogste worden , hier is ouwe Dino het boeltje blijven regelen , zelf nog op de dag dat we haar in hebben laten slapen.Saartje schreef:Gaat hier niet gebeuren. Ooit komt de dag dat Miep de hoogste wordt. Dat denk ik al vanaf dat het monster net bij ons in huis kwam, maar ooit gaat die dag komen. En Saar gaat haar hogere positie dan zonder slag of stoot inleveren, daar ben ik van overtuigd.M@ri@nne schreef:Het gaat hier ook goed.
Prima, fijne honden etc.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- M@ri@nne
- Zeer actief
Nu denk ik dat eigenlijk niet meer. Saar houdt die kleine op haar eigen bedeesde wijze geheel onder controle. In het begin toen Miep er was, was ik aan het wachten op het moment dat zij het stokje zou overnemen. Tot mijn grote verbazing kwam dat moment niet.jip007 schreef:zou miep de hoogste worden , hier is ouwe Dino het boeltje blijven regelen , zelf nog op de dag dat we haar in hebben laten slapen.
Maar Miep is een heel bijdehand dingetje. En die is liever lui dan moe. En die heeft helemaal geen zin om dat stokje over te nemen volgens mij

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hahaha, wat een raar iets om zomaar te zeggen. De mensen waarvan de kinderen verscheurd zijn wisten ook zeker dat de honden dat niet zouden doen lijkt me. Verder zeg je dat ze zonder slag of stoot haar positie opgeeft, vraag je je dan zelf niet af waarom ze die positie dan nog heeft? Volgens mij mis jij de hele onderlinge communicatie van je honden want zolang jij ziet dat Saar ranghoger is kan je er gif op innemen dat ze dat duidelijk maakt en ook zeker niet zomaar weggeeft als een ander het lief vraagt zoals jij denkt dat dat gaat tussen jouw honden.Saartje schreef:Gaat hier niet gebeuren. Ooit komt de dag dat Miep de hoogste wordt. Dat denk ik al vanaf dat het monster net bij ons in huis kwam, maar ooit gaat die dag komen. En Saar gaat haar hogere positie dan zonder slag of stoot inleveren, daar ben ik van overtuigd.M@ri@nne schreef:Het gaat hier ook goed.
Prima, fijne honden etc.
Sorry, maar ik ben bang dat je ze wat te menselijk ziet en deels niet helemaal weet waar die twee mee bezig zijn. Hoeft niks fout te gaan. Zeker niet zelfs, maar wat jij zegt klopt ook zeker niet

Waarom zou ze een reu niet geaccepteerd hebben trouwens?
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Op zich moet je natuurlijk van je 1e hond uitgaan, maar in het geval van Inge (de topic openster) gaf de 1e hond ook geen probleem, maar de 2e teef wel!Saartje schreef:Ik zeg niet dat het bij ons wel goed gaat. Ik zeg dat Saar blijer is dat we een teef hebben gekozen, dan dat er een reu bij zou zijn gekomen.Stang schreef:En wat schrijf ik ook nog?????? Van bepaalde rassen zeker niet zoals de Dobermann en Rottweiler.
Ik denk toch dat een GR net iets makkelijker is, wat trouwens niet wil zeggen dat het standaard goed gaat bij een GR.
Maar goed, we kunnen natuurlijk alle gevallen gaan opnoemen waarbij het wel goed gaat......
Als je kunt spreken over teven- en reuentypjes: Saar is dan echt een teventypje. En dat ligt aan Saar. Niet aan het feit dat ze een Golden is (ja, zal er ook wel mee te maken hebben).
Als we eerst Miep hadden gehad, die 2 jaar lang het rijk alleen had gehad, geloof ik niet dat we er zonder slag of stoot een teef bij hadden kunnen zetten.
Ik denk dus - nogmaals - dat het karakter van de 1e hond bepalend is
Dus ook dit zegt weer niet alles.
- M@ri@nne
- Zeer actief
Ik bedoel gewoon dat zolang het hier goed gaat je dit ook niet van ze zou verwachten.Saartje schreef:Wie is ZE? Ik ben toch ZE niet? Of had je het niet tegen mij?M@ri@nne schreef:Dat zeggen ze misschien ook wel over Tosca en Laika.
Maar toch heb ik hier ervaren hoe het flink mis kan gaan.
En dat heeft volgens mij niet zo veel met karakter of een lieve goede hond te maken.
Groetjes, Marianne.

-
- Zeer actief
Honden zijn stiekem gewoon oppertunisten die over lijken gaan alleen willen veel bazen dat niet inzien. Hun honden zijn lief en doen dat soort hondse dingen niet. Goldens zijn makkelijk vaak, sociaal ook, niet vechtlustig, maar ook malle Eppie niet. Waarom hebben ze uberhaubt rangorde als ze die met liefde en een kus aan elkaar overdragen vraag ik me dan afM@ri@nne schreef:Ik bedoel gewoon dat zolang het hier goed gaat je dit ook niet van ze zou verwachten.Saartje schreef:Wie is ZE? Ik ben toch ZE niet? Of had je het niet tegen mij?M@ri@nne schreef:Dat zeggen ze misschien ook wel over Tosca en Laika.
Maar toch heb ik hier ervaren hoe het flink mis kan gaan.
En dat heeft volgens mij niet zo veel met karakter of een lieve goede hond te maken.

Haha, wat een rare vergelijking. Ik kan je één ding vertellen Marc. Saar verscheurt helemaal niks. Ook geen prop papier die ik haar leuk vrolijk aan geef. En zelfs lap pens moeten we in stukjes van 100 gram snijden, anders vreet ze het gewoon niet.MARC_S schreef:Hahaha, wat een raar iets om zomaar te zeggen. De mensen waarvan de kinderen verscheurd zijn wisten ook zeker dat de honden dat niet zouden doen lijkt me.
Nee, dat vraag ik mij niet af. Die positie had ze toen ze hier 2 jaar alleen woonde. En ik kan je verzekeren dat ze niet het meest slechte hondenleventje had, wat je kunt verzinnen.MARC_S schreef:Verder zeg je dat ze zonder slag of stoot haar positie opgeeft, vraag je je dan zelf niet af waarom ze die positie dan nog heeft?
Miepje kwam als pup hier. Een heel bijdehand ding. Die had heel snel door dat zo'n groot voorbeeld wel erg handig is. Als zij de oudste zou zijn geweest, was het heel anders gelopen. Maar nu vind Miep het eigenlijk wel erg handig dat er een trekezel is. En Saar blijft dus maar trekezel. Dat is ze altijd geweest. En als Miep het zo nodig over moet nemen, dan geloof ik niet dat Saar daar moeilijk over zal doen.
Gosjjjj, zie ik toch nog iets, ondanks al die communicatie die ik misMARC_S schreef:Volgens mij mis jij de hele onderlinge communicatie van je honden want zolang jij ziet dat Saar ranghoger is kan je er gif op innemen dat ze dat duidelijk maakt

Ja, Saar maakt duidelijk dat zij de ranghoogste is. Anders zou ik dat niet zien. Vertel me eens wat ik mis dan?
En nu mis jij een stukje dus. Jij kent de karakters van mijn honden niet.MARC_S schreef:en ook zeker niet zomaar weggeeft als een ander het lief vraagt zoals jij denkt dat dat gaat tussen jouw honden.
Een reu zou ze net zo goed geaccepteerd hebben. Daarom is het een Saar. Maar ze is blijer met een teef. Als er dan toch een pup bij moest komen...MARC_S schreef:Waarom zou ze een reu niet geaccepteerd hebben trouwens?
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Mijn oudste bouvier was de baas en is dat altijd gebleven.
Nu met Freek en Manager is Freek de baas , maar daar is nooit geen knokken aan te pas gekomen, gelukkig ook niet daarvoor schelen ze teveel in grootte en gewicht, maar het hoeft ook niet altijd op knokken uit te draaien toch.
Als Manager weer eens vervelend doet geef ik hem op zn kop en als hij doorgaat doet Freek dat.
Groetjes Els

Nu met Freek en Manager is Freek de baas , maar daar is nooit geen knokken aan te pas gekomen, gelukkig ook niet daarvoor schelen ze teveel in grootte en gewicht, maar het hoeft ook niet altijd op knokken uit te draaien toch.
Als Manager weer eens vervelend doet geef ik hem op zn kop en als hij doorgaat doet Freek dat.

Groetjes Els
-
- Zeer actief
Nou ja, het zal wel, maar de dieren die jij hier beschrijft hebben meer weg van mensapen en olifanten dan van honden wat betreft gedragSaartje schreef:Haha, wat een rare vergelijking. Ik kan je één ding vertellen Marc. Saar verscheurt helemaal niks. Ook geen prop papier die ik haar leuk vrolijk aan geef. En zelfs lap pens moeten we in stukjes van 100 gram snijden, anders vreet ze het gewoon niet.MARC_S schreef:Hahaha, wat een raar iets om zomaar te zeggen. De mensen waarvan de kinderen verscheurd zijn wisten ook zeker dat de honden dat niet zouden doen lijkt me.
Nee, dat vraag ik mij niet af. Die positie had ze toen ze hier 2 jaar alleen woonde. En ik kan je verzekeren dat ze niet het meest slechte hondenleventje had, wat je kunt verzinnen.MARC_S schreef:Verder zeg je dat ze zonder slag of stoot haar positie opgeeft, vraag je je dan zelf niet af waarom ze die positie dan nog heeft?
Miepje kwam als pup hier. Een heel bijdehand ding. Die had heel snel door dat zo'n groot voorbeeld wel erg handig is. Als zij de oudste zou zijn geweest, was het heel anders gelopen. Maar nu vind Miep het eigenlijk wel erg handig dat er een trekezel is. En Saar blijft dus maar trekezel. Dat is ze altijd geweest. En als Miep het zo nodig over moet nemen, dan geloof ik niet dat Saar daar moeilijk over zal doen.
Gosjjjj, zie ik toch nog iets, ondanks al die communicatie die ik misMARC_S schreef:Volgens mij mis jij de hele onderlinge communicatie van je honden want zolang jij ziet dat Saar ranghoger is kan je er gif op innemen dat ze dat duidelijk maakt![]()
Ja, Saar maakt duidelijk dat zij de ranghoogste is. Anders zou ik dat niet zien. Vertel me eens wat ik mis dan?
En nu mis jij een stukje dus. Jij kent de karakters van mijn honden niet.MARC_S schreef:en ook zeker niet zomaar weggeeft als een ander het lief vraagt zoals jij denkt dat dat gaat tussen jouw honden.
Een reu zou ze net zo goed geaccepteerd hebben. Daarom is het een Saar. Maar ze is blijer met een teef. Als er dan toch een pup bij moest komen...MARC_S schreef:Waarom zou ze een reu niet geaccepteerd hebben trouwens?

Ooit wel eens gehoord van mensen die niet persé bovenaan de ladder willen staan? Die het genoeg vinden om plezier in hun werk te hebben, en om 5 uur de deur achter zich dicht slaan? Dat niet iedereen de ambitie heeft om leider te worden?MARC_S schreef:Honden zijn stiekem gewoon oppertunisten die over lijken gaan alleen willen veel bazen dat niet inzien. Hun honden zijn lief en doen dat soort hondse dingen niet. Goldens zijn makkelijk vaak, sociaal ook, niet vechtlustig, maar ook malle Eppie niet.
Ik nodig je uit Marc. Kom hier kijken hoe het gaat. Na een avondje observeren mag je oordelen!
't Is goed, ik zal het in het vervolg over hond 1 en hond 2 hebbenMARC_S schreef:Nou ja, het zal wel, maar de dieren die jij hier beschrijft hebben meer weg van mensapen en olifanten dan van honden wat betreft gedragHonden begrijp ik wel maar wat jij in je honden ziet kan ik niet volgen
Maargoed, je hebt het over een Saar en een Miep en die rassen ken ik al niet hahaha.
-
- Zeer actief
Ik begrijp waar je heen wilt en ik geloof best dat dat zo lijkt, correctie, het zou zelfs zo kunnen zijn natuurlijkSaartje schreef:Ooit wel eens gehoord van mensen die niet persé bovenaan de ladder willen staan? Die het genoeg vinden om plezier in hun werk te hebben, en om 5 uur de deur achter zich dicht slaan? Dat niet iedereen de ambitie heeft om leider te worden?MARC_S schreef:Honden zijn stiekem gewoon oppertunisten die over lijken gaan alleen willen veel bazen dat niet inzien. Hun honden zijn lief en doen dat soort hondse dingen niet. Goldens zijn makkelijk vaak, sociaal ook, niet vechtlustig, maar ook malle Eppie niet.
Ik nodig je uit Marc. Kom hier kijken hoe het gaat. Na een avondje observeren mag je oordelen!

Verder zijn de mensen die jij noemt ook nooit de baas in het bedrijf hoor, de onderdanen nemen daar een loopje mee. Om die reden begrijp ik ook niet hoe Saar wel de baas kan zijn zonder gezag te hebben.
- Belle
- Zeer actief
Marc, en anderen natuurlijk, kan het ook zijn dat er honden zijn die inderdaad helemaal geen ambities hebben om hogerop te komen? Ik heb altijd meer teven bij elkaar gehad en nog nooit problemen. Ik heb er ook nooit zo bij stilgestaan, omdat mij vroeger altijd verteld was (door o.a. dierenartsen) dat twee reuen niet zou gaan, maar twee teven (of meer) wel. Nu weet ik door het forum beter en zal wel twee keer nadenken voor ik er weer een teef bij zal nemen.
Bij de drie teven die ik had, heb ik ook nooit echt een duidelijke baas aan kunnen wijzen (maar toen wist ik misschien ook niet goed waarop te letten), alles ging gewoon heel harmonieus. Nu met Chiva en Belle gaat het ook prima. Ze bemoeien zich vrij weinig met elkaar en lijken elkaars ruimte en plek te respecteren.
Bij de drie teven die ik had, heb ik ook nooit echt een duidelijke baas aan kunnen wijzen (maar toen wist ik misschien ook niet goed waarop te letten), alles ging gewoon heel harmonieus. Nu met Chiva en Belle gaat het ook prima. Ze bemoeien zich vrij weinig met elkaar en lijken elkaars ruimte en plek te respecteren.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ja maar toch ik heb ook 2 teven bij elkaar gaat prima alleen doet de jongste wel af en toe pogingen bij de oudste om het even om te wisselen.. alleen grijp ik wel meteen in omdat ik dit gezeik vooral bij teven niet wil hebben.. reuen vechten het vaak uit en dan gaat het een tijd goed... teven dus niet... dus ze MOGEN niet knokken hier... en wat ik al zei het gaat prima.. alleen denk ik dat dat ook komt omdat ik ingrijp af en toe... en ze hebben respect voor me.. en doen dan verder ook geen pogingen meer...Belle schreef:Marc, en anderen natuurlijk, kan het ook zijn dat er honden zijn die inderdaad helemaal geen ambities hebben om hogerop te komen? Ik heb altijd meer teven bij elkaar gehad en nog nooit problemen. Ik heb er ook nooit zo bij stilgestaan, omdat mij vroeger altijd verteld was (door o.a. dierenartsen) dat twee reuen niet zou gaan, maar twee teven (of meer) wel. Nu weet ik door het forum beter en zal wel twee keer nadenken voor ik er weer een teef bij zal nemen.
Laatst gewijzigd door malinois op 04 mei 2004 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nee, dat kunnen we niet. Gelukkig maar, zou ik zeggen. Maar ik denk wel dat je over het karakter van een hond, die je als pup hebt gekregen wel iets kunt zeggen. In de loop van de jaren zijn wij heel veel honden tegengekomen. Zowel reu, als teef. Wij hebben ook heel veel logéhonden gehad, zowel reu als teef. En Saar lijkt gewoon blijer met teefjes, laat ik het zo dan zeggen.MARC_S schreef:Ik begrijp waar je heen wilt en ik geloof best dat dat zo lijkt, correctie, het zou zelfs zo kunnen zijn natuurlijk, maar vergis je niet. Lees het verhaal van Marianne en ik heb die honden gezien, helemaal op hun gemak bij elkaar en toch hebben ze vreselijke gevechten gehad. Je kan niet in de koppies van je honden kijken.
Ehmmm, nou mijn baas is wel zo één hoor. Als het zou kunnen dan was het nog steeds z´n eigen toko. Hij met z´n geitenwollen sokken achter de pc. Geen gezeur van mensen aan z´n kop. Maar helaas, hij heeft mensen moeten aannemen. Daar moet hij het nu ook mee doen, en daar zal hij mee moeten samenwerken. De mensen nemen geen loopje met hem hoor, maar gezag heeft hij echt niet!MARC_S schreef:Verder zijn de mensen die jij noemt ook nooit de baas in het bedrijf hoor, de onderdanen nemen daar een loopje mee. Om die reden begrijp ik ook niet hoe Saar wel de baas kan zijn zonder gezag te hebben.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Niet alleen van het karakter van de oudste teef, maar ik denk net zo goed ook van het karakter van de jongste teef.Saartje schreef:Ik denk dat de keuze van de tweede hond heel erg af hangt van het karakter van de eerste.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Kan misschien nog een heel positief beeld opleveren?Stang schreef:Maar goed, we kunnen natuurlijk alle gevallen gaan opnoemen waarbij het wel goed gaat......
Groetjes, Karen
Ja, dat denk ik ook. Maar die eer gaat volledig naar mijn fokster dus. Zij heeft Miep uitgekozen.Scooby schreef:Niet alleen van het karakter van de oudste teef, maar ik denk net zo goed ook van het karakter van de jongste teef.
Ik ben heel vaak bij het nest geweest, zelfs een dag opgepast, maar ik zou Miep niet gekozen hebben geloof ik (zegt misschien wel weer alles wat ik over honden weet Marc?). De fokster kende ons (en Saar) inmiddels ook heel goed, en volgens mij heeft zij precies het pupje gekozen wat het beste bij ons past

Dan wordt het weer lastig. Dan kan je net - zorgvuldig opgebouwde - negatieve beeld weer afgebroken worden. Misschien maar gewoon zo laten. Teef-teef? Da's wachten op problemen.Scooby schreef:Kan misschien nog een heel positief beeld opleveren?
Ach Karen... zouden wij, zielige mensjes, niet gewoon uitdagingen aan het zoeken zijn door meerdere teven in huis te nemen?
- Belle
- Zeer actief
Om nu niet helemaal voorbij te gaan aan de reden waarom dit topic is geopend, wil ik nog even tegen Inge zeggen dat ik het echt heel vervelend vind dat het bij haar zo verkeerd is uitgepakt. Inge, veel sterkte met je beslissing, welke je ook neemt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
- Roelfien
- Zeer actief
Dit vind ik een statement.Saartje schreef:Moraal van dit verhaal:Belle schreef:Nu weet ik door het forum beter en zal wel twee keer nadenken voor ik er weer een teef bij zal nemen.
Meer dan 1 bitch in huis kan nare gevolgen hebben, meer dan 1 teef in huis kan best vaak goed gaan

En Inge, heel veel sterkte met het nemen van een beslissing, ik kan me voorstellen dat dit niet makkelijk is.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby