Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Amar en Senna vreselijk gevochten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

tbeast schreef:
chaos schreef:Mijn hond(en) verblijven deels in de kennel en deels in huis. Je zoukunnen overwegen omdat te gaan doen en de teven om de beurten in huis te halen en inderdaad apart uitlaten of tijdens de wandelingen samen 1 teef aan de lijn houden...
Werken is inderdaad een zeer goede suggestie heeft meerde functies. Je appel wordt alleen maar beter (en daarmee wil ik niet zeggen dat het nu niet voldoende is), ze zijn met wat andere zaken bezig en tijdens je wandelingen pik je er om de beurten even een teef uit die zich dan bezig moet houden met wat oefeningen....
Het is misschien het proberen waard.

En om eerlijk te zijn denk ik dat het feit dat ze zo gezellig naast elkaar liuggen niets maar dan ook niets zegt in momenten van opwinding (uitlaten,aandacht enz enz) zullen ze elkaar zo weer in de haren vliegen.
Ook daar hebben we al aan gedacht. Sinds kort eigenlijk speelden we met het idee om een kennel achter het huis te plaatsen. Dat zou inderdaad een idee kunnen zijn.
Maar omdat we misschien in de nabije toekomst gaan verhuizen, staat de kennel er nog niet.
Sorry, maar ik vind dit dus geen oplossing. Ja leuk voor jezelf dat je je het verdriet van herplaatsing bespaart, maar niet een oplossing voor de bestwil van je honden.
Ik denk dat je hond veel gelukkiger zal worden bij een fijn nieuw gezin!
Laatst gewijzigd door Caro. op 05 mei 2004 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Er zijn zoveel sporten waar je met je hond aan mee zou kunnen doen...bedenk wel dat het veel tijd kost want terwijl je met 1 lekker aan het werken bent heb je thuis nog twee zitten die een portie aandacht nodig hebben.
Over het algemeen wordt de doberman voor de africhting gebruikt.
Afbeelding
chaos
Zeer actief

Dit is niet om er nog wat zout in te wrijven hoor maar .......ik ben van mening dat een werkras bij uitstek en in die categorie valt de dober bij mij wel; niet geschikt is voor een leven als alleen maar huishond.

Bedenk wel dat een kennel geen utopie is het zijn hoe dan ook honden die graag bij de baas zijn en die bij veel eenzame opsluiting niet veel beter worden.....
Voordeel is dat ze elkaar niet meer in de haren kunnen vliegen maar het kost je veel, veel meer tijd om de honden individueel aandacht te geven.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

sypke schreef:
tbeast schreef: Wij hebben niet zoveel problemen met de honden. Wij hebben alleen het probleem dat Amar en Senna vaak vechten.
En Senna blaft naar andere honden waardoor ze niet los kan. En je hebt 3 jonge kinderen die gewond kunnen raken in een gevecht tussen de honden. Kinderen kosten bovendien heel veel tijd, tijd die je eigenlijk in je 2 werkrassen zou moeten steken om ze een goed hondenleven te geven. En een van je honden is bang in de bench, een heeft een blafband nodig en ze slopen. Dus best wel veel problemen bij elkaar.
Ja, als je het zo ziet, zijn er een hoop problemen.
Senna blaft inderdaad naar andere honden, of ze los kan weet ik niet. Ik durf het alleen niet aan, ook omdat andere mensen er niet op zitten te wachten dat ik dat doe. Als wij dus gewoon met onze honden wandelen op een rustige plek, is dat voor ons geen probleem.
Met de kinderen heb je een punt. Maar dat is dan ook een gevolg van het probleem dat Amar en Senna steeds vechten en dat is dus het grootste probleem voor ons en dus misschien ook de reden dat ze misschien herplaatst wordt.
Ik weet niet of Senna bang is in de bench, maar ook daar willen we een eind aan maken.
Eigenlijk had ik dit nog niet willen vertellen, maar misschien gaan we dus binnenkort verhuizen. Het is nog niet zeker, omdat het om een bedrijfsovername gaat. Ik kan (en wil) daar nog niet teveel over vertellen, maar daar zouden we alle ruimte van de wereld hebben. Daar zouden de honden nooit meer in de bench hoeven, nooit meer een blafband om hoeven en altijd rennen, vliegen, wat ze willen.
Als het wel door zou gaan, hopen we eigenlijk Senna te kunnen houden. Maar dit is dus nog helemaal niet zeker en ik wil geen overhaaste beslissing nemen.
AfbeeldingAfbeelding
chaos
Zeer actief

Senna zou mee kunnen draaien in de africhting je komt er vanzelf achter waar je hond geschikt voor is al zou het bij wijze van spreken alleen maar speuren zijn dan verdiep je je daar toch in de basis ligt bij appél en daar is iedere hond in principe geschikt voor.
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

tbeast schreef: Ik weet dat je speurwerk, africhting en pakwerk kun doen met Dobers. Ik weet alleen niet precies welke wegen ik daarvoor moet bewandelen.
Informeer eens bij de rasvereniging of een hondenschool in de buurt.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

tbeast schreef:
sypke schreef:
tbeast schreef: Wij hebben niet zoveel problemen met de honden. Wij hebben alleen het probleem dat Amar en Senna vaak vechten.
En Senna blaft naar andere honden waardoor ze niet los kan. En je hebt 3 jonge kinderen die gewond kunnen raken in een gevecht tussen de honden. Kinderen kosten bovendien heel veel tijd, tijd die je eigenlijk in je 2 werkrassen zou moeten steken om ze een goed hondenleven te geven. En een van je honden is bang in de bench, een heeft een blafband nodig en ze slopen. Dus best wel veel problemen bij elkaar.
Senna blaft inderdaad naar andere honden, of ze los kan weet ik niet. Ik durf het alleen niet aan, ook omdat andere mensen er niet op zitten te wachten dat ik dat doe. Als wij dus gewoon met onze honden wandelen op een rustige plek, is dat voor ons geen probleem.
Met de kinderen heb je een punt. Maar dat is dan ook een gevolg van het probleem dat Amar en Senna steeds vechten en dat is dus het grootste probleem voor ons en dus misschien ook de reden dat ze misschien herplaatst wordt.
Ik weet niet of Senna bang is in de bench, maar ook daar willen we een eind aan maken.
Eigenlijk had ik dit nog niet willen vertellen, maar misschien gaan we dus binnenkort verhuizen. Het is nog niet zeker, omdat het om een bedrijfsovername gaat. Ik kan (en wil) daar nog niet teveel over vertellen, maar daar zouden we alle ruimte van de wereld hebben. Daar zouden de honden nooit meer in de bench hoeven, nooit meer een blafband om hoeven en altijd rennen, vliegen, wat ze willen.
Als het wel door zou gaan, hopen we eigenlijk Senna te kunnen houden. Maar dit is dus nog helemaal niet zeker en ik wil geen overhaaste beslissing nemen.
Dus eigenlijk wil je zeggen dat alle problemen zouden verdwijnen als je meer ruimte zou hebben?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
chaos
Zeer actief

oooohhhhhh, dan kunnen :-D ze elkaar onwijken bedoel je? :?
die bank ziet er anders groot genoeg uit hoor...........
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

Rataplan schreef:
tbeast schreef:
sypke schreef:
Dus eigenlijk wil je zeggen dat alle problemen zouden verdwijnen als je meer ruimte zou hebben?
Nee, hierdoor verdwijnen niet alle problemen, dat weet ik. Ze zouden elkaar wel makkelijker uit de weg kunnen gaan en misschien minder gestresst reageren.
Alleen, daar hoeven de honden niet in een bench, omdat er daar genoeg ruimtes zijn waar ze kunnen zijn zonder dat ze bijv. de boel afbreken (nee, ik ga ze daar niet hele dagen opsluiten). En Amar mag daar blaffen zoveel ze wil, geen buur die er last van heeft. Ook zouden we daar bijna niet weg zijn (voor het werk), dus de honden zijn niet meer alleen en zo heeft Amar geen reden tot blaffen.
Zo je ziet, het zou allemaal wel een stuk makkelijker worden.
En we willen Senna nog steeds eigenlijk helemaal niet missen, daarom probeer ik (misschien wanhopig) een oplossing te zoeken.
AfbeeldingAfbeelding
chaos
Zeer actief

wil je niet ontmoedigen hoor maar ik denk dat de dames elkaar niet uit de weg willen gaan..........
Denk dat je er nu toch voldoende opties aan de hand zijn gedaan....keuze is verders aan jou.
Mag ik je er wel op wijzen dat het nu net is als toen je Senna erbij nam??
groot deel van de meningen zijn nu toch echt herplaatsen!!
Maar wederom succes en sterkte ermee gewenst.....

N.b: moet wel zeggen dat ik je volharding bewonder..
Afbeelding
Gast

Met zo'n verhuizing los je buren- en logistieke problemen op. Niet de gedragsproblemen zelf. Als je op een groter terrein woont wordt de situatie ook onoverzichtelijker. Wat als Amar en Senna eens per ongeluk op een achteraf stukje aan het vechten slaan (iemand heeft een deur open laten staan) en een van de kinderen loopt daar ook rond?
chaos
Zeer actief

Ben van mening dat het geen haalbare kaart is..... stel je voor je sluit 1 van e honden even in een kamer op omdat je er zelf even geen oog op kunt houden en je kinderen doen de deur van zo'n kamer open waardoor je honden weer bij elkaar kunnen komen met alle gevolgen van dien....
En hoe meer je ze uit elkaar haalt hoe groter de spanningen op de momenten dat ze elkaar wel tegen zullen komen!!!!!!!! Als ze willen veschten weten ze elkaar wel te vinden.
Ik bedoelde met die kennel suggestie gewoon niet meer bij elkaar en dan ook definitief niet meer......
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

sypke schreef:Met zo'n verhuizing los je buren- en logistieke problemen op. Niet de gedragsproblemen zelf. Als je op een groter terrein woont wordt de situatie ook onoverzichtelijker. Wat als Amar en Senna eens per ongeluk op een achteraf stukje aan het vechten slaan (iemand heeft een deur open laten staan) en een van de kinderen loopt daar ook rond?
Je hebt alweer gelijk......ik wil er gewoon niet aan denk ik.
Ik ga in ieder geval nog contact opnemen met de hondenschool. Laatste poging.......
AfbeeldingAfbeelding
chaos
Zeer actief

tegen beter weten in denk ik............ ;)
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

He, ik zie nu pas dat dit topic verplaatst is?
AfbeeldingAfbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

via de rasvereniging kan je de adressen van doberclub vinden, daar kan je meestal alles doen (gehoorzaamheid, behendigheid, africhting) alhoewel ik denk dat de meeste doberclubs vooral gericht zijn op africhting (IPO) omdat die een van de vereisten is om via de club te kunnen fokken,
bij zo'n club loop je dus tussen (bijna) alleen maar dobers en komen rasspecifieke problemen dus ook eerder naar voren (en zijn er, als het goed is, meer mensen met raskennis)

je kan prima nu al naar toe, je honden (mísschien allebei, misschien alleen de jongste) zullen op deze wijze meer geestelijke arbeid krijgen waardoor ze minder zullen "etteren" met elkaar
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

tbeast schreef:Kijk, dit bedoel ik nou. Kunnen jullie je voorstellen dat ze ook vreselijk kunnen vechten? Deze foto is nog geen 5 minuten geleden genomen...

Afbeelding
Hoi Inge, nu ga ik iets heel raars zeggen maar wat ik op de foto zie is dat Senna half op Amar kruipt die vast en zeker eerst op die hoge plek lag. Ik zie Amar lichtelijk ongemakkelijk kijken en ze heeft haar oren duidelijk naar voren. Een hond die op deze manier haar ligplek ingenomen ziet worden en niet de baas wil zijn over de andere hond gaat of weg, of doet haar oren zo ver mogelijk naar achter om degene die bij haar komt liggen te laten weten dat het best kan en ze geen aanstalte zal maken die plek te verdedigen.

Ik ken twee honden waarbij een van de twee steeds weer bij de andere gaat liggen om haar positie door te drukken en feitelijk de ligplek over te nemen. De andere hond loopt dan weg en heel soms krijgen ze een schermutseling.

Dit is wel heel ver doorgevoerd lezen van wat ik zie, maar dat zie ik feitelijk wel als ik de foto zie.

Klopt het ook dat Senna steeds weer Amar opzoekt op de bank en half op haar gaat liggen?

In mijn ogen probeert Senna die waarschijnlijk loops aan het worden is Amar uit de roedel te verdrijven om Xitan en haar als alpha koppel over een maandje aan de voortplanting te laten beginnen.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

Ik heb net contact gehad met de deskundige van de hondenschool (wij kennen hem ook persoonlijk, was alleen een beetje verwaterd) en hij zei dat inderdaad teven heel gemeen konden vechten en heel vervelend was om te zien.
Hij vond echter dat het te vroeg was om te zeggen dat we Senna gingen herplaatsen (hij kent haar nog wel), omdat ze nu 10 maanden is en volop in de pubertijd zit. Het zou kunnen dat uiteindelijk de rangen duidelijk zijn, dat Senna de baas wordt. Het hoeft niet, maar het kan.
Ook gaf hij aan dat je inderdaad moet bekijken of we dit aankunnen en willen. Onze kinderen zijn een belangrijk punt om rekening mee te houden, dat zou trouwens ook de voornaamste reden zijn om te herplaatsen.
Volgens hem hoefde het trouwens niet altijd fout te zijn om twee van dit soort honden (teven dan) bij elkaar te hebben. Volgens hem hebben we gewoon pech.
Maar morgenavond komt hij bij ons en dan praten we er verder over.
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

MARC_S schreef:
tbeast schreef:Kijk, dit bedoel ik nou. Kunnen jullie je voorstellen dat ze ook vreselijk kunnen vechten? Deze foto is nog geen 5 minuten geleden genomen...

Afbeelding
Hoi Inge, nu ga ik iets heel raars zeggen maar wat ik op de foto zie is dat Senna half op Amar kruipt die vast en zeker eerst op die hoge plek lag. Ik zie Amar lichtelijk ongemakkelijk kijken en ze heeft haar oren duidelijk naar voren. Een hond die op deze manier haar ligplek ingenomen ziet worden en niet de baas wil zijn over de andere hond gaat of weg, of doet haar oren zo ver mogelijk naar achter om degene die bij haar komt liggen te laten weten dat het best kan en ze geen aanstalte zal maken die plek te verdedigen.

Ik ken twee honden waarbij een van de twee steeds weer bij de andere gaat liggen om haar positie door te drukken en feitelijk de ligplek over te nemen. De andere hond loopt dan weg en heel soms krijgen ze een schermutseling.

Dit is wel heel ver doorgevoerd lezen van wat ik zie, maar dat zie ik feitelijk wel als ik de foto zie.

Klopt het ook dat Senna steeds weer Amar opzoekt op de bank en half op haar gaat liggen?

In mijn ogen probeert Senna die waarschijnlijk loops aan het worden is Amar uit de roedel te verdrijven om Xitan en haar als alpha koppel over een maandje aan de voortplanting te laten beginnen.
Marc, jij kon het wel eens goed zien. Senna gaat heel vaak bij Amar liggen en ook bovenop haar. Maar Amar vindt dit praktisch altijd goed, Amar begint niet zomaar de vechtpartij. Ze gaat ook niet weg trouwens.
Toen ik deze foto nam, was Amar net bezig de oren van Senna te likken (die ze dus verwond had tijdens dat gevecht). Senna lag echt te genieten en ze waren zo vredig bezig, dat ik daar een foto van wilde maken.

De computer staat trouwens naast de bank, op de plek waar Amar ligt. Amar ligt altijd aan die kant, maar zodra ze even opstaat gaat Senna daar liggen. Dan wil Amar er weer gaan liggen, maar Senna gaat niet aan de kant. Amar gaat de confrontatie dan niet aan, maar blijft net zo lang ronddiedelen totdat wij zeggen dat ze ergens anders moet gaan liggen of dat het plekje naast de computer weer vrij is.
Ik denk ook dat Senna loops moet worden, ze heeft er wel de leeftijd voor.
AfbeeldingAfbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

MARC_S schreef:

Afbeelding

Ben het wel met je eens Marc, Huts en Pien kunnen heel prima samen tegen elkaar aan liggen op de bank of kleed, maar Pien hoeft het niet in haar hoofd te halen om zelfs maar met haar kop op Huts te gaan liggen. Als Pien op haar rug ligt met haar achterkant naar Huts toe dan mag een verdwaalde achterpoot wel.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hoi Inge, dan denk ik dat Senna de plaats van Amar kost wat kost over wil nemen en dat Amar het steeds serieuzer moet gaan nemen. Dat deedt ze waarschijnlijk eerder niet zo en dus heeft Senna teveel praatjes gekregen. Dat oren likken kan dominant gedrag zijn want mensen vergeten vaak dat likken ook dominant gedrag kan zijn. Het niet opstaan van haar ligplek zegt ook dat Amar nog niet haar plekje aan Senna af wil staan.

Senna lijkt me een vreselijke rauwdauwer en ik denk dat ze de plaats van Amar over gaat nemen. Als Amar zich hierbij neerlegt en jullie als het moment daar is Senna heel goed bevestigen in haar rang heb je een kleine kans dat Senna weer rustig wordt.

Waar dat op neer kan komen is dat Amar niet meer op banken mag liggen, niet meer als eerste los mag met wandelen en niet meer in dezelfde ruimte mag eten. Jullie zullen haar als die rust ooit komt en je wilt die behouden Amar alles moeten ontzeggen wat ze nu wel mag en waar Senna het dus duidelijk niet mee eens is. De ligplek op de bank naast de pc waar de baas zit zal het hoogste goed worden om over in gevecht te gaan.

Ik weet niet of dat leuk is om in huis te hebben aangezien je het gevoel krijgt dat je een hond vreselijk moet verwaarlozen. Met het streverige karakter van Senna en het hard terugvechten van Amar denk ik dat als de tijd daar is dat wel de enige manier is om de twee teven enigszins rustig samen te kunnen houden. Of dat uiteindelijk gaat lukken is niet te zeggen en hangt helemaal af van hoe goed Amar zich kan schikken in de rol van extreme omega. Dat zal Senna van haar eisen en ze zal onder constante terreur van Senna komen te staan en steeds weer weggesnauwd en onderdrukt worden :? Ik denk dat Senna het karakter van mijn hond heeft. Honden worden getolereerd maar bij iedere vorm van opwinding worden de andere honden het slachtoffer van terruer en ze mogen NIKS! Nada. Ikzelf heb er dus voor gekozen 1 hond te hebben maar omdat jullie Xitan hebben en die dus nooit zal tolereren dat Senna hem onderdrukt zit je wat betreft die twee wel goed, nu Amar nog ;)
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

crutz schreef:via de rasvereniging kan je de adressen van doberclub vinden, daar kan je meestal alles doen (gehoorzaamheid, behendigheid, africhting) alhoewel ik denk dat de meeste doberclubs vooral gericht zijn op africhting (IPO) omdat die een van de vereisten is om via de club te kunnen fokken,
bij zo'n club loop je dus tussen (bijna) alleen maar dobers en komen rasspecifieke problemen dus ook eerder naar voren (en zijn er, als het goed is, meer mensen met raskennis)

je kan prima nu al naar toe, je honden (mísschien allebei, misschien alleen de jongste) zullen op deze wijze meer geestelijke arbeid krijgen waardoor ze minder zullen "etteren" met elkaar
Ik ga eens kijken!
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

MARC_S schreef:Hoi Inge, dan denk ik dat Senna de plaats van Amar kost wat kost over wil nemen en dat Amar het steeds serieuzer moet gaan nemen. Dat deedt ze waarschijnlijk eerder niet zo en dus heeft Senna teveel praatjes gekregen. Dat oren likken kan dominant gedrag zijn want mensen vergeten vaak dat likken ook dominant gedrag kan zijn. Het niet opstaan van haar ligplek zegt ook dat Amar nog niet haar plekje aan Senna af wil staan.

Senna lijkt me een vreselijke rauwdauwer en ik denk dat ze de plaats van Amar over gaat nemen. Als Amar zich hierbij neerlegt en jullie als het moment daar is Senna heel goed bevestigen in haar rang heb je een kleine kans dat Senna weer rustig wordt.

Waar dat op neer kan komen is dat Amar niet meer op banken mag liggen, niet meer als eerste los mag met wandelen en niet meer in dezelfde ruimte mag eten. Jullie zullen haar als die rust ooit komt en je wilt die behouden Amar alles moeten ontzeggen wat ze nu wel mag en waar Senna het dus duidelijk niet mee eens is. De ligplek op de bank naast de pc waar de baas zit zal het hoogste goed worden om over in gevecht te gaan.

Ik weet niet of dat leuk is om in huis te hebben aangezien je het gevoel krijgt dat je een hond vreselijk moet verwaarlozen. Met het streverige karakter van Senna en het hard terugvechten van Amar denk ik dat als de tijd daar is dat wel de enige manier is om de twee teven enigszins rustig samen te kunnen houden. Of dat uiteindelijk gaat lukken is niet te zeggen en hangt helemaal af van hoe goed Amar zich kan schikken in de rol van extreme omega. Dat zal Senna van haar eisen en ze zal onder constante terreur van Senna komen te staan en steeds weer weggesnauwd en onderdrukt worden :? Ik denk dat Senna het karakter van mijn hond heeft. Honden worden getolereerd maar bij iedere vorm van opwinding worden de andere honden het slachtoffer van terruer en ze mogen NIKS! Nada. Ikzelf heb er dus voor gekozen 1 hond te hebben maar omdat jullie Xitan hebben en die dus nooit zal tolereren dat Senna hem onderdrukt zit je wat betreft die twee wel goed, nu Amar nog ;)
Zoals jij het zegt, zei de deskundige het ongeveer ook. Het is inderdaad de vraag of Amar uiteindelijk haar plek af zou willen staan, met Xitan heeft ze daar nooit problemen mee gehad, maar die bevestigt het ook bijna nooit. Die ligt ook rustig op de grond voor de bank, terwijl de andere twee er bovenop liggen. Maar ze moeten het niet wagen om per ongeluk op hem te stappen als ze er af gaan, want dan krijgen ze een snauw.
Volgens mij snap jij heel goed hoe Senna in elkaar steekt. Jij verwoordt precies wat ik bedoel. Ze is enorm eigenwijs, maar ik ben zo dol op haar.....ze trekt trouwens ook meer naar mij toe dan naar Jan.
AfbeeldingAfbeelding
chaos
Zeer actief

Leg het maar eens aan kinderen, uit hoe het werkt en hoe ze senna moeten bekrachtigen in haar leidersrol als ze die overneemt ik denk niet dat dat zo makkelijk zal gaan. ;)
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Inge, ik vind het enorm knap dat je zoveel geduld op weet te brengen en dat je het maar blijft proberen.
Maar telkens weer als ik jouw reacties lees, maak ik daaruit op dat je Senna niet wilt herplaatsen omdat jij haar niet kan/wil missen.
In mijn vorige stukje gaf ik al aan dat liefde ook loslaten kan betekenen en eerlijk gezegd denk ik dat je voor de veiligheid van allemaal in dit geval los moet laten. Vasthouden is in dit geval mogelijk zelfs egoïstisch te noemen. Ik weet dat het niet leuk is om te horen, maar zo komt het wel op mij over.
Persoonlijk denk ik dat je echt moet kiezen voor de veiligheid en rust van jouw gezin (incl. honden) en niet voor het niet willen missen van 1 hond.
Afbeelding
Gast

Hoe is het nu met de honden?
tbeast
Zeer actief

sypke schreef:Hoe is het nu met de honden?
Bedankt voor de belangstelling.
Het gaat nu goed met de honden, ze hebben nog niet weer echt gevochten.
Laatst een keer een meningsverschil, waarbij ze elkaar in de haren vlogen. Maar toen hielden ze ook vrij snel vanzelf weer op.
Er is iemand van de hondenschool bij ons geweest en die zei eigenlijk zo'n beetje hetzelfde. Hij zegt dat er een kans is dat het goed komt, maar dat het ook kan zijn dat ze blijven vechten.
Op het moment zijn ze heel rustig met elkaar. Ik heb Senna op een paar sites voor herplaatsing neergezet en ik zie wel wat daar uitkomt. Ik ga er verder niet aktief naar zoeken, zo graag wil ik nou ook weer niet van haar af.
AfbeeldingAfbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

tbeast schreef:
Laatst een keer een meningsverschil, waarbij ze elkaar in de haren vlogen. Maar toen hielden ze ook vrij snel vanzelf weer op.
Er is iemand van de hondenschool bij ons geweest en die zei eigenlijk zo'n beetje hetzelfde. Hij zegt dat er een kans is dat het goed komt, maar dat het ook kan zijn dat ze blijven vechten.
Op het moment zijn ze heel rustig met elkaar. Ik heb Senna op een paar sites voor herplaatsing neergezet en ik zie wel wat daar uitkomt. Ik ga er verder niet aktief naar zoeken, zo graag wil ik nou ook weer niet van haar af.
succes/sterkte met wat er gaat gebeuren!
Gast

tbeast schreef:
Dat is wel een goed teken toch?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”