Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

HELP!!! B&B hebben gevochten!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Boelie
Actief

HELP!!! B&B hebben gevochten!

Ongelezen bericht door Boelie »

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik weet niet meer goed wat we nu moeten doen....

Vannacht heb ik bij de hondjes geslapen in de kamer en vanmorgen rond half zeven werd ik wakker. Boelie en Bella lagen allebei te slapen bij mijn voeten en opeens (het leek vanuit het niets) begonnen ze hevig met elkaar te vechten, echt niet meer normaal.
Ik sprong er gelijk tussen. Schreeuwend dat ze los moesten laten. Bella zat bovenop en bleef doorgaan ook toen Boelie op haar rug lag. Het was een hels kabaal en geen van twee gaf op en wou niet loslaten.
Ik heb enorm aan Bella moeten trekken en doen eer ik ze uit elkaar had.
Heb Bella aan haar lippen getrokken, haar nek, omhoog getild aan haar achterpoten en opeens verslapte ze een beetje waardoor ik ze van elkaar kreeg. Heb Bella toen in de bench gezet om Boelie te kunnen bekijken.
Ze heeft behoorlijk wat wonden in haar nek, onder haar bek, ze mist heel wat plukken haar daar en ze heeft een flink aantal krassen....

Boelie en Bella hebben al eens vaker een potje gevochten, maar zo erg als deze keer is het nooit geweest. Ik ben nog steeds van slag en weet me niet goed raad.
Ik heb Bella later weer uit de bench gelaten en tot nu toe gaat het weer goed tussen die twee. Ze hebben niet meer gevochten en liggen nu weer samen op het matras, al lijkt Boelie toch een beetje van slag af te zijn.

Ik durf ze nu ook echt niet meer alleen en los bij elkaar te laten.

Ik ben erg bang dat het weer gebeurd en dat ik er dan te laat bij ben. Ik kan ze ook niet voorgoed gescheiden houden. Maar wat moeten we dan? Bella herplaatsen? Dat is toch eigenlijk ook iets dat we niet graag zouden doen, maar op dit moment weet ik het echt niet meer.
Ze zeggen altijd dat twee reuen flink kunnen vechten, maar dat de een de ander dan weer op de plaats zet en dat het dan goed is. Teven zouden elkaar naar het leven blijven staan en vechten tot de dood....
Daar mag ik echt niet aan denken....

Boelie is als eerste bij ons gekomen als pup en is in maart 2 jaar geworden. Zij is een Franse Bulldog.
Bella is nu een maand of acht (ook als pup bij ons gekomen). Zij is een kruising Bordeauxdog/Mastino.

Wie kan ons helpen? Tips, adviezen?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kijk maar eens bij de topic op deze pagina "Amar en Senna vreselijk gevochten''...... min of meer hetzelfde verhaal.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Boelie
Actief

Stang schreef:Kijk maar eens bij de topic op deze pagina "Amar en Senna vreselijk gevochten''...... min of meer hetzelfde verhaal.
Ik zag het net ja, ik was al aan het lezen....
Grote verschil is wel dat onze teven niet dezelfde leeftijd hebben en van hetzelfde ras zijn.... en wij hebben ook geen kinderen....
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

leuke kruising heb je is ook een hele goeie voor dit soot dingen

mol 8)
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

v.d Lupinehof schreef:leuke kruising heb je is ook een hele goeie voor dit soot dingen

mol 8)
Dit is een kruising die slecht uit kan pakken Mol?
AfbeeldingAfbeelding
Mol
Zeer actief

bram en thijs schreef:
v.d Lupinehof schreef:leuke kruising heb je is ook een hele goeie voor dit soot dingen

mol 8)
Dit is een kruising die slecht uit kan pakken Mol?
vind ik wel ja zijn bijde rassen die toch flink fel uit de hoek kunnen komen
de mastino is ook de basis voor de bandog,en een BD is ook geen watje
ik vind dit soort combinaties vragen om problemen
ik heb een BD gekent die een echt hap nam uit een eikehouten tafel en flink dominant kunnen zijn het is een ras met 5 beten per seconde als ze vol zitten met adrilline

mol 8)
Boelie
Actief

mol 8)
Mol, het gaat nu niet om de kruising....
Ik kom hier met een vraag over een serieus probleem... is het dan echt nodig om dan grapjes hierover te gaan maken?

Ik weet ook wel dat als het er echt op aankomt Boelie geen partij is voor Bella, vanwege pit en formaat....
Maar ik heb niet kunnen overzien dat dit zou gebeuren, het is een hele tijd goed gegaan...
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Geen tips, mol?.
Wel raar zo'n gevecht helemaal uit het niets...... :?
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Boelie schreef:

mol 8)
Ik kom hier met een vraag over een serieus probleem... is het dan echt nodig om dan grapjes hierover te gaan maken?

Ik weet ook wel dat als het er echt op aankomt Boelie geen partij is voor Bella, vanwege pit en formaat....
Maar ik heb niet kunnen overzien dat dit zou gebeuren, het is een hele tijd goed gegaan...
grapje???? lazer ff op zeg grapje, zo combinatie is geen grapje zo'n combinatie is een stuk dinamiet met een heel kort lontje
dus niks grappigs aan
en ik zeg dat je er op heb kunnen wachten

mol 8)
Laatst gewijzigd door Mol op 05 mei 2004 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

Boelie schreef:

mol 8)

mol maakt geen grapje. en hij heeft gelijk. ;)
chaos
Zeer actief

Geen suggesties?!. Ik weet het even niet, heb geen inzicht in dit soort rassen...
Om maar wat balletjes op te gooien:
1. castratie?
2. gescheiden houden?
3. Het uit laten vechten(geen optie denk ik)
4. Herplaatsen

Lullig voor je
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Maar begrijp ik goed uit het verhaal, Boelie, dat er eigenlijk geen druppel bloed gevloeid is op een paar plukjes haar en wat schrammen na?
Want het geluid van twee ruziënde honden is vaak erger dan de schade aan de honden en als dat zo is, zou ik niet meteen in de paniek raken hoor.
Alleen blijkt dus al dat je ze bijna niet uit elkaar krijgt en dat is wel wat minder, want daarmee kom je dus wat overwicht tekort.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
bullet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bullet »

wat zal jij geschrokken zijn! ik zat ook net te lezen bij de andere vechtpartij. wat zullen jullie je ellendig voelen, dat is toch het laatste wat je wilt!
Ik zelf zou toch eens gaan overleggen met een therapeute. waarom mensen daar zo moeilijk over doen weet ik niet. Soms kan zo iemand heel objectief kleine foutjes opsporen in het gedrag van de honden of van de eigenaren.
Heb je goed gekeken wie de dominantste is, let op houdingen, oren en staart etc. tijdens het wandelen of in huis. Bepaal wie de dominantste is en geef die alle voorrechten na jou en je man. Het kan soms zoveel onrust geven als je zo'n klein hondje op pakt en vertroeteld. voor je andere hond betekent dat dat ze in een lagere rangorde is. Het is heel vervelend om je honden zo te moeten behandelen, maar als ze beide dominant zijn zul je wel moeten...eerst jij door de deur dan nr 1 en dan nr 2. eerst jij eten dan nr 1 dan nr 2, echt lastig...

Ik hoop dat je er snel uitkomt!!!
groetjes ingrid
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik zou je graag willen helpen maar ik denk dat je gewoon een gediplomeerd gedragsdeskundige in moet schakelen.
Persoonlijk vind ik het gevaarlijk omdat de honden nogal verschillend zijn qua omvang. De een zou de ander met gemak een koppie kleiner kunnen maken :?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Mol
Zeer actief

tja ach je had je van te voren ok kunnen bedenken dat zo'n combinatie niet echt toppie is dat had je al een hoop elende kunnen besparen.
nu zit je met de gebakken peren en een partij spanning in huis waar je u tegen zegt

mol 8)
Roelfien
Zeer actief

Wat ik uit het verhaal begrijp is dat de kleine de grote verwondingen in de nek heeft aangebracht, dus op dit moment liggen die verhoudingen tussen die twee ruzieschoppers nog redelijk, lijkt me.
En dat er gevochten wordt tussen een puberhond en de volwassen hond,vooral als ze beide een nogal eigenwijze en dominante inslag hebben, tja, dat zit er in. Maar wellicht dat de kleine prima haar rol als de baas van de twee kan handhaven en dat de grote hond zich netjes schikt na een paar van dit soort akkefietjes.
Mol
Zeer actief

Roelfien schreef:Wat ik uit het verhaal begrijp is dat de kleine de grote verwondingen in de nek heeft aangebracht, dus op dit moment liggen die verhoudingen tussen die twee ruzieschoppers nog redelijk, lijkt me.
En dat er gevochten wordt tussen een puberhond en de volwassen hond,vooral als ze beide een nogal eigenwijze en dominante inslag hebben, tja, dat zit er in. Maar wellicht dat de kleine prima haar rol als de baas van de twee kan handhaven en dat de grote hond zich netjes schikt na een paar van dit soort akkefietjes.
tja tot de groote weet hoe sterk die wel niet is en dan bijt die die kleine in 1 hap door midden jippe das leuk :roll:

mol 8)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: HELP!!! B&B hebben gevochten!

Ongelezen bericht door Hutsje »

Boelie schreef:
Boelie en Bella hebben al eens vaker een potje gevochten, maar zo erg als deze keer is het nooit geweest. Ik ben nog steeds van slag en weet me niet goed raad.
Ik denk dat je het hebt kunnen zien aankomen, mede gezien deze reactie:
Boelie schreef:Nu Ringo er niet meer is hebben onze teefjes nog weleens een (heftige) ruzie. Ik bemoei me er zo weinig mogelijk mee, maar als het te erg wordt grijp ik wel in.
Daar heb je weinig aan, maar ik hoop niet dat je denkt dat het minder wordt, Bella is zich aan het opwerken en als Boelie niet toegeeft heb je een probleem.
Laten uitvechten kan niet, zeer ongelijke strijd.
Castratie is ook geen optie bij teven, die worden er vaak alleen maar feller van.
Blijft nog over een deskundige erbij halen (alhoewel ik denk dat dat niet zo veel uitmaakt), gescheiden houden of herplaatsen.
Het is heel erg vervelend, maar je hebt inderdaad niet de makkelijkste honden en dat geldt zeker voor Bella. Sterkte!
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

Boelie schreef:

mol 8)

ik vind het heel moeilijk in te schatten als je zo'n situatie niet zelf mee hept gemaakt! Wat Mol zegt is klare taal en harde waarheid. je zegt dat het niet om de kruising gaat maar dit is wel een stuk van je probleem. een kruising bordeauxdog/mastino is geen "grappige"combinatie en een frans bulldog is daar al helemaal geen partij voor.

mijn honden vechten ook zo af en toe maar ze maken meer herrie dan dat er daadwerkelijk iets gebeurd. vaak is het gewoon dat de 1 effe de ander op zijn plaats zet, maar dat zijn wel twee reuen.

nogmaals ik vind het moeilijk in te schatten, maar wens je veel succes :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Roelfien
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:
Roelfien schreef:Wat ik uit het verhaal begrijp is dat de kleine de grote verwondingen in de nek heeft aangebracht, dus op dit moment liggen die verhoudingen tussen die twee ruzieschoppers nog redelijk, lijkt me.
tja tot de groote weet hoe sterk die wel niet is en dan bijt die die kleine in 1 hap door midden jippe das leuk :roll:

mol 8)
Ja, dat is het gevaar van een dergelijke combi.
Maar vooralsnog (en misschien relativeer ik de situatie nu iets te veel hoor) is er dus niet meer gebeurd dan een luidruchtig meningsverschilletje tussen de dames. Ik bedoel: echt verwondingen zijn er niet, voor zover ik op kan maken uit haar verhaal.
Maar ik denk dat de handelswijze zoals jij die hebt aangegeven in de andere topic hier ook aardig van toepassing is: even heel duidelijk optreden om duidelijk te maken dat er gewoon niet geknokt wordt. 8)
chaos
Zeer actief

optie nr. 5: gedragstherapeute ;) : zou ik wel proberen!
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Die rangorde wordt dus niet bepaald als ze blijft ingrijpen. Bovendien wordt Bella alleen maar ouder en fanatieker. En als ze niet ingrijpt sta ik niet in voor de gevolgen van de schade die de kleine alleen al door het gewicht van Bella op kan lopen.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

chaos schreef:optie nr. 5: gedragstherapeute ;) : zou ik wel proberen!
Nou, dan moet je er wel een zoeken die ook verstand van stevige honden met karakter heeft, want anders schiet dit dus echt niet op.
Met lievige spelenderwijs gerichte opvoedingsadviesjes hou je geen twee nijdassen uit elkaar. ;)
Roelfien
Zeer actief

Hutsje schreef:
Die rangorde wordt dus niet bepaald als ze blijft ingrijpen. Bovendien wordt Bella alleen maar ouder en fanatieker. En als ze niet ingrijpt sta ik niet in voor de gevolgen van de schade die de kleine alleen al door het gewicht van Bella op kan lopen.
Ja, dat is waar.
Nu is er niet duidelijk wie er gewonnen heeft. :?
Mol
Zeer actief

Roelfien schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
Ja, dat is het gevaar van een dergelijke combi.
Maar vooralsnog (en misschien relativeer ik de situatie nu iets te veel hoor) is er dus niet meer gebeurd dan een luidruchtig meningsverschilletje tussen de dames. Ik bedoel: echt verwondingen zijn er niet, voor zover ik op kan maken uit haar verhaal.
Maar ik denk dat de handelswijze zoals jij die hebt aangegeven in de andere topic hier ook aardig van toepassing is: even heel duidelijk optreden om duidelijk te maken dat er gewoon niet geknokt wordt. 8)
ja dat is ook zo ,maar wat ik al in het ver haal leest is dat ze al heb lopen gillen en brullen en ze verblikken of verblozen niet tja dan vraag ik me eigen af is er wel voldoende respect voor de baas????

mol 8)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Roelfien schreef:
chaos schreef:optie nr. 5: gedragstherapeute ;) : zou ik wel proberen!
Nou, dan moet je er wel een zoeken die ook verstand van stevige honden met karakter heeft, want anders schiet dit dus echt niet op.
Met lievige spelenderwijs gerichte opvoedingsadviesjes hou je geen twee nijdassen uit elkaar. ;)
Bij twee vechtende teven heb je aan een gedragstherapeut geen moer volgens mij!!!

Ook hier zeg ik dus weer: bezint eer ge begint....... als ze aan het vechten blijven is er maar 1 oplossing en dat is herplaatsen (mijn mening).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Mol
Zeer actief

als die kruising op deze leeftijd al maling gaat krijgen aan de baas nou dat gaat wat bloven als het hondje op de leeftijd van 3 jaar in de top van haar leven zit met een kilotje of 60 kan je elke lantaren paal in de buurt keuren of dat ze stevig genoeg zijn als je een andere hond tegen komt

mol 8)
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

v.d Lupinehof schreef:als die kruising op deze leeftijd al maling gaat krijgen aan de baas nou dat gaat wat bloven als het hondje op de leeftijd van 3 jaar in de top van haar leven zit met een kilotje of 60 kan je elke lantaren paal in de buurt keuren of dat ze stevig genoeg zijn als je een andere hond tegen komt

mol 8)
Gelijk!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Hutsje
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:als die kruising op deze leeftijd al maling gaat krijgen aan de baas nou dat gaat wat bloven als het hondje op de leeftijd van 3 jaar in de top van haar leven zit met een kilotje of 60 kan je elke lantaren paal in de buurt keuren of dat ze stevig genoeg zijn als je een andere hond tegen komt
mol 8)
:p: :p: :p: :p: :p:
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Hutsje schreef:
mol 8)
:p: :p: :p: :p: :p:
Je ziet zo een keurige woonwijk voor je met allemaal lantarenpalen die uit het lood staan 8) 8) 8)
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”