Ik ben blij dat je mij niet hebt zien lopen dan met honden van dat kaliber want ik zo'n paardenlijn en die om mijn middel gebonden (voor het geval dat)maar ik redde het zonder de stoeptegels van dichtbij te bekijkenHutsje schreef::p: :p: :p: :p: :p:v.d Lupinehof schreef:als die kruising op deze leeftijd al maling gaat krijgen aan de baas nou dat gaat wat bloven als het hondje op de leeftijd van 3 jaar in de top van haar leven zit met een kilotje of 60 kan je elke lantaren paal in de buurt keuren of dat ze stevig genoeg zijn als je een andere hond tegen komt
mol
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
HELP!!! B&B hebben gevochten!
Moderator: moderatorteam
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Ja, dat zag ik even voor me ja, hahahahahabram en thijs schreef:Je ziet zo een keurige woonwijk voor je met allemaal lantarenpalen die uit het lood staanHutsje schreef::p: :p: :p: :p: :p:v.d Lupinehof schreef:als die kruising op deze leeftijd al maling gaat krijgen aan de baas nou dat gaat wat bloven als het hondje op de leeftijd van 3 jaar in de top van haar leven zit met een kilotje of 60 kan je elke lantaren paal in de buurt keuren of dat ze stevig genoeg zijn als je een andere hond tegen komt
mol![]()
![]()

-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
ligt er bij ons ook hoor.Wil de hond schreef:Piet Breakstick zou haast een opmerking willen maken over het nut van het voorhanden hebben van een handig, vreedzaam, geweldloos en effektief scheidingsmiddel in het geval van (een) vasthoudende hond(-en).
Maar betwijfelt of zijn opmerking wel gepast is.
groetjes
caroline, whooper en orbis
- Hutsje
- Zeer actief
Heb je er dan geen twee nodig? Beide honden laten niet los lijkt me.Wil de hond schreef:Piet Breakstick zou haast een opmerking willen maken over het nut van het voorhanden hebben van een handig, vreedzaam, geweldloos en effektief scheidingsmiddel in het geval van (een) vasthoudende hond(-en).

-
Boelie
- Actief
Even wat opheldering:
Het is Bella die Boelie de verwondingen heeft toegbracht.
Het gaat niet alleen om wat plukjes haar en schrammetjes er kwam wel degelijk bloed aan te pas.
Ik weet ook wel dat Bella niet zomaar een troetelhondje is... en we hebben er wel degelijk goed over nagedacht voordat we haar in huis haalden.
Boelie is tot nu toe altijd de ranghoogste geweest en zij gaat dan ook altijd voor op Bella, krijgt als eeste eten, gaat als eerste uit, etc.
Als jullie verder alleen maar grapjes kunnen maken lijkt het mij beter om deze topic te sluiten. Ik zit nu niet op grapjes te wachten.
De mensen die wel serieus reageren wil ik in ieder geval bedanken voor hun adviezen en tips.
Het gaat niet alleen om wat plukjes haar en schrammetjes er kwam wel degelijk bloed aan te pas.
Ik weet ook wel dat Bella niet zomaar een troetelhondje is... en we hebben er wel degelijk goed over nagedacht voordat we haar in huis haalden.
Boelie is tot nu toe altijd de ranghoogste geweest en zij gaat dan ook altijd voor op Bella, krijgt als eeste eten, gaat als eerste uit, etc.
Als jullie verder alleen maar grapjes kunnen maken lijkt het mij beter om deze topic te sluiten. Ik zit nu niet op grapjes te wachten.
De mensen die wel serieus reageren wil ik in ieder geval bedanken voor hun adviezen en tips.
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
wordt wel lastig als je alleen bent.Hutsje schreef:Heb je er dan geen twee nodig? Beide honden laten niet los lijkt me.Wil de hond schreef:Piet Breakstick zou haast een opmerking willen maken over het nut van het voorhanden hebben van een handig, vreedzaam, geweldloos en effektief scheidingsmiddel in het geval van (een) vasthoudende hond(-en).
groetjes
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
wie zit er hier grapjes te maken? heb je ooit een mastino echt link zien worden? ik heb er 1 door de spijlen van een buitenren heen zien dringen zo link dat ze kunnen worden. jij hebt een kruising mastino/BB. als deze gevechten nu al plaats vinden hou ik mijn hart vast als ze dalijk ouder zijn. volgens mij probeert iedereen je hier te helpen en ben ik nog geen grapjes tegengekomenBoelie schreef:Even wat opheldering:
groetjes
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Met een beetje handigheid is het mogelijk om twee honden in je eentje te scheiden, met slechts één breakstick.
Zeker als één van de twee niet echt door wil gaan. Het is handig om voor je ze scheidt in elk geval de doorvechter aan een riem te zetten, die dan ook weer stevig ergens aan vastzit. Eerst aanlijnen, riem strakzetten, bek openen, en de andere hond weghalen. Wel snel zijn hoor, anders wordt die weer gepakt.
Maar goed, het is nogal een gedoe, wat enige handigheid vergt.
Zeker als één van de twee niet echt door wil gaan. Het is handig om voor je ze scheidt in elk geval de doorvechter aan een riem te zetten, die dan ook weer stevig ergens aan vastzit. Eerst aanlijnen, riem strakzetten, bek openen, en de andere hond weghalen. Wel snel zijn hoor, anders wordt die weer gepakt.
- Mol
- Zeer actief
serieus oke komt tie ,je ben niet goed bij je hooft om zon combinatie te nemen van dit caliber hond met de weet welke rassen er in zitten.Boelie schreef:Even wat opheldering:
maar goed geschijden houden als je er niet bent niks tollereren gen grom geen blaf geen scheef getrokken kop geen oog kontakt geen staart die op eens iets hoger staat en niet samen laten slapen ieder een eigen plaats ,en heel heel sireus over wegen de hond te herplaatsen bij iemand die er wel over wicht op heb ,want uit je verhaal bijkt wel dat dat niet het geval is.
mol
- Mol
- Zeer actief
een breakstik op dit soort honden jhahahahahaha een mastino bijt over en een BD heeft 5 beten per seconde dus ik wens je veel sucsesWil de hond schreef:Met een beetje handigheid is het mogelijk om twee honden in je eentje te scheiden, met slechts één breakstick.
mol
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
In deze situatie, een klein hondje en een grotere, zou Ãk er niet echt moeite mee hebben hoor. Als de breakstick maar goed is, en op maat.v.d Lupinehof schreef:een breakstik op dit soort honden jhahahahahaha een mastino bijt over en een BD heeft 5 beten per seconde dus ik wens je veel sucsesWil de hond schreef:Met een beetje handigheid is het mogelijk om twee honden in je eentje te scheiden, met slechts één breakstick.
mol
Als er niet echt vastgehouden wordt is het overigens weer niet handig om met een breakstick in je handen te gaan staan. Dan wacht je even je mment af, en haalt de één bij de ander weg. Je mikt het achter een deur die je dichtkwakt, en de rust kan weer weerkeren.
- Mol
- Zeer actief
dat is het hem gewoon gewoon met de voetjes van de vloer hier een beuk daar een trap en overrrrrrrrrrrWil de hond schreef:In deze situatie, een klein hondje en een grotere, zou Ãk er niet echt moeite mee hebben hoor. Als de breakstick maar goed is, en op maat.v.d Lupinehof schreef:een breakstik op dit soort honden jhahahahahaha een mastino bijt over en een BD heeft 5 beten per seconde dus ik wens je veel sucsesWil de hond schreef:Met een beetje handigheid is het mogelijk om twee honden in je eentje te scheiden, met slechts één breakstick.
mol
Als er niet echt vastgehouden wordt is het overigens weer niet handig om met een breakstick in je handen te gaan staan. Dan wacht je even je mment af, en haalt de één bij de ander weg. Je mikt het achter een deur die je dichtkwakt, en de rust kan weer weerkeren.
mol
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Roelfien
- Zeer actief
Oh, mijn excuus, dan heb ik het verkeerd begrepen: Bella is de grote en Boelie is de kleine.
Tja, dan heeft Mol gelijk en zal je echt een definitieve oplossing moeten zoeken: of je wordt nu de baas over de twee vechtjassen en je gaat er voor zorgen dat het nooit meer gebeurt (en dat betekent dus echt hardhandig optreden
) of je herplaatst Bella naar mensen die meer ervaring met dergelijke honden hebben en haar een volwaardig leven kunnen geven. Moeilijk hoor. Sterkte ermee.
Tja, dan heeft Mol gelijk en zal je echt een definitieve oplossing moeten zoeken: of je wordt nu de baas over de twee vechtjassen en je gaat er voor zorgen dat het nooit meer gebeurt (en dat betekent dus echt hardhandig optreden
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
v.d Lupinehof schreef:dat is het hem gewoon gewoon met de voetjes van de vloer hier een beuk daar een trap en overrrrrrrrrrrWil de hond schreef:In deze situatie, een klein hondje en een grotere, zou Ãk er niet echt moeite mee hebben hoor. Als de breakstick maar goed is, en op maat.v.d Lupinehof schreef:een breakstik op dit soort honden jhahahahahaha een mastino bijt over en een BD heeft 5 beten per seconde dus ik wens je veel sucsesWil de hond schreef:Met een beetje handigheid is het mogelijk om twee honden in je eentje te scheiden, met slechts één breakstick.
mol
mol
groetjes
- Hutsje
- Zeer actief
dat is het hem gewoon gewoon met de voetjes van de vloer hier een beuk daar een trap en overrrrrrrrrrrv.d Lupinehof schreef:In deze situatie, een klein hondje en een grotere, zou Ãk er niet echt moeite mee hebben hoor. Als de breakstick maar goed is, en op maat.
mol
Ik ken ook honden die daar alleen maar agressiever van geworden zijn. Of die zich daar niets vaan aan trokken in het heetst van de strijd. Hoe hard moet je dan niet beuken tot ze loslaten als ze blind van woede zijn? Rib breken? Dan voelen ze toch niets.

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zijn honden die je niet zomaar even uit elkaar trapt. En ook, als je niet goed mikt veroorzaak je ernstig inwendig letsel, zonder enig positief resultaat.v.d Lupinehof schreef:dat is het hem gewoon gewoon met de voetjes van de vloer hier een beuk daar een trap en overrrrrrrrrrrWil de hond schreef:In deze situatie, een klein hondje en een grotere, zou Ãk er niet echt moeite mee hebben hoor. Als de breakstick maar goed is, en op maat.v.d Lupinehof schreef:een breakstik op dit soort honden jhahahahahaha een mastino bijt over en een BD heeft 5 beten per seconde dus ik wens je veel sucsesWil de hond schreef:Met een beetje handigheid is het mogelijk om twee honden in je eentje te scheiden, met slechts één breakstick.
mol
mol
Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet heel goed kan werken hoor, maar zo makkelijk als jij het brengt ligt het niet altijd.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Een breakstick is een afgeplat stokje, van bepaalde soorten hout. Je kunt dit tussen de tanden van een hond steken en dan de kaken iets uit elkaar wrikken. Net voldoende om de hond weg te kunnen halen van zijn tegenstander, zonder ruk- en trekpartij. Zonder boos te worden zelfs.bram en thijs schreef:Wat stel ik me voor bij een breakstick?
Maar je hebt zoiets alleen nodig bij een hond die niet los wil laten.
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
tuurlijk kan je niet alles over 1 kam scheren en het is ook moeilijk te beoordelen als je de situatie niet gezien hebt en ook niet iedereen durft ze uit elkaar te halen maar dan zeg ik weer dan heb je de verkeerde honden in huis.Wil de hond schreef:Er zijn honden die je niet zomaar even uit elkaar trapt. En ook, als je niet goed mikt veroorzaak je ernstig inwendig letsel, zonder enig positief resultaat.v.d Lupinehof schreef:dat is het hem gewoon gewoon met de voetjes van de vloer hier een beuk daar een trap en overrrrrrrrrrrWil de hond schreef:In deze situatie, een klein hondje en een grotere, zou Ãk er niet echt moeite mee hebben hoor. Als de breakstick maar goed is, en op maat.v.d Lupinehof schreef: een breakstik op dit soort honden jhahahahahaha een mastino bijt over en een BD heeft 5 beten per seconde dus ik wens je veel sucses
mol
mol
Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet heel goed kan werken hoor, maar zo makkelijk als jij het brengt ligt het niet altijd.
groetjes
- Mol
- Zeer actief
Ik ken ook honden die daar alleen maar agressiever van geworden zijn. Of die zich daar niets vaan aan trokken in het heetst van de strijd. Hoe hard moet je dan niet beuken tot ze loslaten als ze blind van woede zijn? Rib breken? Dan voelen ze toch niets.[/quote]Hutsje schreef:dat is het hem gewoon gewoon met de voetjes van de vloer hier een beuk daar een trap en overrrrrrrrrrrv.d Lupinehof schreef:In deze situatie, een klein hondje en een grotere, zou Ãk er niet echt moeite mee hebben hoor. Als de breakstick maar goed is, en op maat.
mol
tuurlijk dat is ook zo maar je moet ook nooit twijfelen als ik ongeacht welk ras ht is uit elkaar trekt gaan ze de lucht in met 4 poten tegelijk en dan hebben ze echt niks meer in te brengen hoor als je twijfel bn je de pineut ,het is denk ik de overwicht die je mebrengt en je zelfzekerheid in zo'n situatie
mol
- bram en thijs
- Zeer actief
Begrepen!Wil de hond schreef:Een breakstick is een afgeplat stokje, van bepaalde soorten hout. Je kunt dit tussen de tanden van een hond steken en dan de kaken iets uit elkaar wrikken. Net voldoende om de hond weg te kunnen halen van zijn tegenstander, zonder ruk- en trekpartij. Zonder boos te worden zelfs.bram en thijs schreef:Wat stel ik me voor bij een breakstick?
Maar je hebt zoiets alleen nodig bij een hond die niet los wil laten.

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
maar dan moet wel de wil er zijnWil de hond schreef:Maar het is ook niet snel te laat om te leren.whoopy schreef:tuurlijk kan je niet alles over 1 kam scheren en het is ook moeilijk te beoordelen als je de situatie niet gezien hebt en ook niet iedereen durft ze uit elkaar te halen maar dan zeg ik weer dan heb je de verkeerde honden in huis.
groetjes
- bram en thijs
- Zeer actief
Kan het dan toch zin hebben om een Gedragstherapeut, danwel iemand met zeer veel kennis en kunde van dit ras, in te schakelen? Om eens mee te kijken in de thuissituatie en daar eventueel tips over te geven?v.d Lupinehof schreef:het is denk ik de overwicht die je mebrengt en je zelfzekerheid in zo'n situatie
mol

- Hutsje
- Zeer actief
tuurlijk dat is ook zo maar je moet ook nooit twijfelen als ik ongeacht welk ras ht is uit elkaar trekt gaan ze de lucht in met 4 poten tegelijk en dan hebben ze echt niks meer in te brengen hoor als je twijfel bn je de pineut ,het is denk ik de overwicht die je mebrengt en je zelfzekerheid in zo'n situatiev.d Lupinehof schreef:Ik ken ook honden die daar alleen maar agressiever van geworden zijn. Of die zich daar niets vaan aan trokken in het heetst van de strijd. Hoe hard moet je dan niet beuken tot ze loslaten als ze blind van woede zijn? Rib breken? Dan voelen ze toch niets.Hutsje schreef:dat is het hem gewoon gewoon met de voetjes van de vloer hier een beuk daar een trap en overrrrrrrrrrrv.d Lupinehof schreef:In deze situatie, een klein hondje en een grotere, zou Ãk er niet echt moeite mee hebben hoor. Als de breakstick maar goed is, en op maat.
mol
mol
OK, maar ben je dan niet bang voor (inwendig) letsel? Ik zou denk ik niet zo maar 60 of 70 kilo de lucht in trappen, ook al heb ik nog zo'n overwiht, zeker niet als die kilo's aan een andere zware hond vastzitten.

- Mol
- Zeer actief
nou ik weet het niet als je zelf niet zeker bent in zo'n sitiatie kan het alleen maar heel erg uitde hand lopen ,want de eigenaar rijkt min of meer in paniek en gaat lopen schreeuwen met angs in de stem waar de honden op reageren,en als je niet in 1 keer goed grijpt heb je ook nog de kans dat ze ff vrolijk verdergaan aan je handen of armbram en thijs schreef:Kan het dan toch zin hebben om een Gedragstherapeut, danwel iemand met zeer veel kennis en kunde van dit ras, in te schakelen? Om eens mee te kijken in de thuissituatie en daar eventueel tips over te geven?v.d Lupinehof schreef:het is denk ik de overwicht die je mebrengt en je zelfzekerheid in zo'n situatie
mol
en iemand kan je dan wel vertellen hoe je het moet doen maar dan nog is het de vraag heb je het lef om er in te stappen op dat moment
mol
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is natuurlijk ook nog zo dat een keertje een knokpartij niet hoeft te betekenen dat het nu altijd oorlog is. Je moet gewoon leren hóe de mogelijke konflikt-momenten te vermijden, hóe de honden zo snel en netjes mogelijk te scheiden, en eventueel ook nog hóe minder zware wonden te behandelen zonder dat je voor elk wissewasje de dierenarts-knip moet gaan lopen spekken.
Vooral niet zomaar in paniek raken.
Vooral niet zomaar in paniek raken.
- Mol
- Zeer actief
OK, maar ben je dan niet bang voor (inwendig) letsel? Ik zou denk ik niet zo maar 60 of 70 kilo de lucht in trappen, ook al heb ik nog zo'n overwiht, zeker niet als die kilo's aan een andere zware hond vastzitten.[/quote]Hutsje schreef:tuurlijk dat is ook zo maar je moet ook nooit twijfelen als ik ongeacht welk ras ht is uit elkaar trekt gaan ze de lucht in met 4 poten tegelijk en dan hebben ze echt niks meer in te brengen hoor als je twijfel bn je de pineut ,het is denk ik de overwicht die je mebrengt en je zelfzekerheid in zo'n situatiev.d Lupinehof schreef:Ik ken ook honden die daar alleen maar agressiever van geworden zijn. Of die zich daar niets vaan aan trokken in het heetst van de strijd. Hoe hard moet je dan niet beuken tot ze loslaten als ze blind van woede zijn? Rib breken? Dan voelen ze toch niets.Hutsje schreef:dat is het hem gewoon gewoon met de voetjes van de vloer hier een beuk daar een trap en overrrrrrrrrrrv.d Lupinehof schreef:In deze situatie, een klein hondje en een grotere, zou Ãk er niet echt moeite mee hebben hoor. Als de breakstick maar goed is, en op maat.
mol
mol
nee hoor niet zo snel tis niet dat je ze gelijk op de punt van je laars neemt zo is het niet, maar gewoon een flinke hollewipper en als ze in elkaar zitten ff je goed instappen met je knie er tussen als je ze bijde in hun kippenek heb en dan til je ze ,ik dan wel gewoon ff op
mol