En als ze dan niet loslaten?v.d Lupinehof schreef:
nee hoor niet zo snel tis niet dat je ze gelijk op de punt van je laars neemt zo is het niet, maar gewoon een flinke hollewipper en als ze in elkaar zitten ff je goed instappen met je knie er tussen als je ze bijde in hun kippenek heb en dan til je ze ,ik dan wel gewoon ff op
mol
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
HELP!!! B&B hebben gevochten!
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2

-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
nee hoor niet zo snel tis niet dat je ze gelijk op de punt van je laars neemt zo is het niet, maar gewoon een flinke hollewipper en als ze in elkaar zitten ff je goed instappen met je knie er tussen als je ze bijde in hun kippenek heb en dan til je ze ,ik dan wel gewoon ff opv.d Lupinehof schreef:OK, maar ben je dan niet bang voor (inwendig) letsel? Ik zou denk ik niet zo maar 60 of 70 kilo de lucht in trappen, ook al heb ik nog zo'n overwiht, zeker niet als die kilo's aan een andere zware hond vastzitten.Hutsje schreef:tuurlijk dat is ook zo maar je moet ook nooit twijfelen als ik ongeacht welk ras ht is uit elkaar trekt gaan ze de lucht in met 4 poten tegelijk en dan hebben ze echt niks meer in te brengen hoor als je twijfel bn je de pineut ,het is denk ik de overwicht die je mebrengt en je zelfzekerheid in zo'n situatiev.d Lupinehof schreef:Ik ken ook honden die daar alleen maar agressiever van geworden zijn. Of die zich daar niets vaan aan trokken in het heetst van de strijd. Hoe hard moet je dan niet beuken tot ze loslaten als ze blind van woede zijn? Rib breken? Dan voelen ze toch niets.Hutsje schreef: dat is het hem gewoon gewoon met de voetjes van de vloer hier een beuk daar een trap en overrrrrrrrrrr
mol
mol
mol
hahahahahah je zegt het precies goed Mol, JIJ tilt ze ff op, dat zie ik mezelf ook niet doen hoor. ik doe eigelijk precies hetzelfde TOT het optillen, dan haak ik af
toch moet je wel uitkijken hoor (maar dat hoef ik jou niet te vertellen uiteraard
groetjes
caroline, whooper en orbis
- Mol
- Zeer actief
laten echt wel los hoor als ze geen kracht meer kunnen zetten reken er maar opHutsje schreef:En als ze dan niet loslaten?v.d Lupinehof schreef:
nee hoor niet zo snel tis niet dat je ze gelijk op de punt van je laars neemt zo is het niet, maar gewoon een flinke hollewipper en als ze in elkaar zitten ff je goed instappen met je knie er tussen als je ze bijde in hun kippenek heb en dan til je ze ,ik dan wel gewoon ff op
mol
mol
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Wie weet krijg je meer lef en zelfvertrouwen als iemand je heel duidelijk uitlegt, eventueel bepaalde methodes voordoet, hoe je moet handelen. Ik zou het waarschijnlijk proberen als ik in een situatie als deze terecht kwam.v.d Lupinehof schreef:nou ik weet het niet als je zelf niet zeker bent in zo'n sitiatie kan het alleen maar heel erg uitde hand lopen ,want de eigenaar rijkt min of meer in paniek en gaat lopen schreeuwen met angs in de stem waar de honden op reageren,en als je niet in 1 keer goed grijpt heb je ook nog de kans dat ze ff vrolijk verdergaan aan je handen of armbram en thijs schreef:Kan het dan toch zin hebben om een Gedragstherapeut, danwel iemand met zeer veel kennis en kunde van dit ras, in te schakelen? Om eens mee te kijken in de thuissituatie en daar eventueel tips over te geven?v.d Lupinehof schreef:het is denk ik de overwicht die je mebrengt en je zelfzekerheid in zo'n situatie
mol
en iemand kan je dan wel vertellen hoe je het moet doen maar dan nog is het de vraag heb je het lef om er in te stappen op dat moment
mol
Dit soort topics lees ik zowiezo altijd met belangstelling, tot op heden is een echte knokpartij (in- of extern) nog nooit voorgekomen maar de mogelijkheid bestaat en dan wil ik niet als een zemel staan te emmeren.

-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
-
chaos
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
nee ik heb het niet over dwergtekkels nee hahahahahahah daar brull ik alleen maar tegen dan is het wel gnoegchaos schreef:ik kan het niet laten hoor, Mol...maar hoe zie jij d'r uit? dat je dit bij honden van deze omvang kan waarmaken. Je moet het fysiek ook maar kunnen doen......je hebt het niet over een dwergteckel zoals wij allen begrijpen.
en hoe zie ik er uit tja normaal denk ik?????
mol
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
nou ja normaal :V :V:V:V:V grapjeeev.d Lupinehof schreef:nee ik heb het niet over dwergtekkels nee hahahahahahah daar brull ik alleen maar tegen dan is het wel gnoegchaos schreef:ik kan het niet laten hoor, Mol...maar hoe zie jij d'r uit? dat je dit bij honden van deze omvang kan waarmaken. Je moet het fysiek ook maar kunnen doen......je hebt het niet over een dwergteckel zoals wij allen begrijpen.
en hoe zie ik er uit tja normaal denk ik?????
mol
groetjes
- bram en thijs
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
Nou, we hebben wel eens met 2 bullen in de lucht gestaan hoor, die konden echt nergens kracht meer vandaan halen. En ze bleven vasthouden. Ook hebben we wel eens de voorkanten omhooggehouden, of de achterkanten. Maakte allemaal niet uit.v.d Lupinehof schreef:laten echt wel los hoor als ze geen kracht meer kunnen zetten reken er maar opHutsje schreef:En als ze dan niet loslaten?v.d Lupinehof schreef:
mol
mol

-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
dit helpt bij onze honden perfektHutsje schreef:Nou, we hebben wel eens met 2 bullen in de lucht gestaan hoor, die konden echt nergens kracht meer vandaan halen. En ze bleven vasthouden. Ook hebben we wel eens de voorkanten omhooggehouden, of de achterkanten. Maakte allemaal niet uit.v.d Lupinehof schreef:laten echt wel los hoor als ze geen kracht meer kunnen zetten reken er maar opHutsje schreef:En als ze dan niet loslaten?v.d Lupinehof schreef:
mol
mol
groetjes
- peterr
- Actief
- Mol
- Zeer actief
ikheb het wel eeng gehad toen had ik er 5 in elkaar hangen nou en ik meen het binnen 2 min had ik ze uit elkaar braaf zitten naast elkaar en hadden geen van allen het lef om nog scheeft naar de ander te kijkenHutsje schreef:Nou, we hebben wel eens met 2 bullen in de lucht gestaan hoor, die konden echt nergens kracht meer vandaan halen. En ze bleven vasthouden. Ook hebben we wel eens de voorkanten omhooggehouden, of de achterkanten. Maakte allemaal niet uit.v.d Lupinehof schreef:laten echt wel los hoor als ze geen kracht meer kunnen zetten reken er maar opHutsje schreef:En als ze dan niet loslaten?v.d Lupinehof schreef:
mol
mol
mol
-
Boelie
- Actief
Dat was dus vandaag ook het probleem.Hutsje schreef:Nou, we hebben wel eens met 2 bullen in de lucht gestaan hoor, die konden echt nergens kracht meer vandaan halen. En ze bleven vasthouden. Ook hebben we wel eens de voorkanten omhooggehouden, of de achterkanten. Maakte allemaal niet uit.v.d Lupinehof schreef:laten echt wel los hoor als ze geen kracht meer kunnen zetten reken er maar opHutsje schreef:En als ze dan niet loslaten?v.d Lupinehof schreef:
mol
mol
Boelie lag onderop en had Bella bij de nek vast terwijl Bella in de nek beet van Boelie (en overal waar ze maar te pakken kreeg).
Ik brulde dat ze moesten loslaten, maar het leek niet to hun door te dringen (normaal houden ze dan wel op).
Ik greep Bella bij de nek, wat niet hielp Daarna kneep ik in de wangen en toen dat niet hielp gaf ik haar een schop wat ook niet werkte.
Toen heb ik haar aan de achterpoten opgetild waardoor ze iets ging wankelen en ik haar los kon trekken. Heb haar gelijk de bench in gegooid en toen Boelie's verwondingen bekeken.
Ik heb dus niet als een hysterisch wijf staan gillen en niks gedaan....
-
chaos
- Zeer actief
je wilt het gewoon niet weten wat voor visioenen ik nu heb.........en volgens mij heb je de stem van een misthoorn.........
Bij voorbaat mijn nederige respect en bied je actuut mijn hond aan wellicht dat hij ook enige respect voor jou heeft........
Probeer constructief mee te denken maar de kenners onder ons hebben toch weinig hoop op een goede relatie tussen beide honden......
Bij voorbaat mijn nederige respect en bied je actuut mijn hond aan wellicht dat hij ook enige respect voor jou heeft........
Probeer constructief mee te denken maar de kenners onder ons hebben toch weinig hoop op een goede relatie tussen beide honden......
- Mol
- Zeer actief
me ouwe heer zegt altijd je bent net een varken de meeste kracht zit in je bek ,en meschien is dat wel zo als ik begin te brullen word alles stil hier in huischaos schreef:je wilt het gewoon niet weten wat voor visioenen ik nu heb.........en volgens mij heb je de stem van een misthoorn.........
Bij voorbaat mijn nederige respect en bied je actuut mijn hond aan wellicht dat hij ook enige respect voor jou heeft........![]()
mol
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
Het gaat er dus om wat je doet als honden NIET loslaten ook al hangen ze in de lucht en ook al kunnen ze geen kracht meer zetten. In mijn ervaring gaat dit dus niet op. Ze bleven elkaar in de nek vasthouden, en je moest vooral niet gaan trekken aan de honden want ze kregen alleen maar scheurwonden.v.d Lupinehof schreef:ikheb het wel eeng gehad toen had ik er 5 in elkaar hangen nou en ik meen het binnen 2 min had ik ze uit elkaar braaf zitten naast elkaar en hadden geen van allen het lef om nog scheeft naar de ander te kijkenHutsje schreef:Nou, we hebben wel eens met 2 bullen in de lucht gestaan hoor, die konden echt nergens kracht meer vandaan halen. En ze bleven vasthouden. Ook hebben we wel eens de voorkanten omhooggehouden, of de achterkanten. Maakte allemaal niet uit.v.d Lupinehof schreef:laten echt wel los hoor als ze geen kracht meer kunnen zetten reken er maar opHutsje schreef: En als ze dan niet loslaten?
mol
mol

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Nu je toch over een emmer begint te zemelen.bram en thijs schreef:Dit soort topics lees ik zowiezo altijd met belangstelling, tot op heden is een echte knokpartij (in- of extern) nog nooit voorgekomen maar de mogelijkheid bestaat en dan wil ik niet als een zemel staan te emmeren.
Een flinke klets water wil ook wel eens wonderen verrichten.
Of een injektiespuitje water in een oor leegspuiten. Niet te hard, gewoon oortje vol water, en als het goed is een instant-resultaat.
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
is dan een breakstick niet handig?Hutsje schreef:Het gaat er dus om wat je doet als honden NIET loslaten ook al hangen ze in de lucht en ook al kunnen ze geen kracht meer zetten. In mijn ervaring gaat dit dus niet op. Ze bleven elkaar in de nek vasthouden, en je moest vooral niet gaan trekken aan de honden want ze kregen alleen maar scheurwonden.v.d Lupinehof schreef:ikheb het wel eeng gehad toen had ik er 5 in elkaar hangen nou en ik meen het binnen 2 min had ik ze uit elkaar braaf zitten naast elkaar en hadden geen van allen het lef om nog scheeft naar de ander te kijkenHutsje schreef:Nou, we hebben wel eens met 2 bullen in de lucht gestaan hoor, die konden echt nergens kracht meer vandaan halen. En ze bleven vasthouden. Ook hebben we wel eens de voorkanten omhooggehouden, of de achterkanten. Maakte allemaal niet uit.v.d Lupinehof schreef: laten echt wel los hoor als ze geen kracht meer kunnen zetten reken er maar op
mol
mol
groetjes
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
daar heb je Wil onze brandweermanWil de hond schreef:Nu je toch over een emmer begint te zemelen.bram en thijs schreef:Dit soort topics lees ik zowiezo altijd met belangstelling, tot op heden is een echte knokpartij (in- of extern) nog nooit voorgekomen maar de mogelijkheid bestaat en dan wil ik niet als een zemel staan te emmeren.![]()
Of een injektiespuitje water in een oor leegspuiten. Niet te hard, gewoon oortje vol water, en als het goed is een instant-resultaat.
groetjes
- Mol
- Zeer actief
nee dat is ook zo maar ik ben dan ook niet geschrokken om ze ff vlink op de neus te pakken,en mijn bijten ,moeten ze niet doen ,want dan hebben ze een nog veel groter probleem dan toen ze aan het matten waren met de anderHutsje schreef:Het gaat er dus om wat je doet als honden NIET loslaten ook al hangen ze in de lucht en ook al kunnen ze geen kracht meer zetten. In mijn ervaring gaat dit dus niet op. Ze bleven elkaar in de nek vasthouden, en je moest vooral niet gaan trekken aan de honden want ze kregen alleen maar scheurwonden.v.d Lupinehof schreef:ikheb het wel eeng gehad toen had ik er 5 in elkaar hangen nou en ik meen het binnen 2 min had ik ze uit elkaar braaf zitten naast elkaar en hadden geen van allen het lef om nog scheeft naar de ander te kijkenHutsje schreef:Nou, we hebben wel eens met 2 bullen in de lucht gestaan hoor, die konden echt nergens kracht meer vandaan halen. En ze bleven vasthouden. Ook hebben we wel eens de voorkanten omhooggehouden, of de achterkanten. Maakte allemaal niet uit.v.d Lupinehof schreef: laten echt wel los hoor als ze geen kracht meer kunnen zetten reken er maar op
mol
mol
mol
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
is dan een breakstick niet handig?[/quote]whoopy schreef:Het gaat er dus om wat je doet als honden NIET loslaten ook al hangen ze in de lucht en ook al kunnen ze geen kracht meer zetten. In mijn ervaring gaat dit dus niet op. Ze bleven elkaar in de nek vasthouden, en je moest vooral niet gaan trekken aan de honden want ze kregen alleen maar scheurwonden.
Als je met zijn 2en bent misschien wel ja.

- bram en thijs
- Zeer actief
Vooralsnog heb ik ook een stem als een misthoorn en met een ferme brul hebben we steeds ernstig gerotzooi weten te voorkomenWil de hond schreef:Nu je toch over een emmer begint te zemelen.bram en thijs schreef:Dit soort topics lees ik zowiezo altijd met belangstelling, tot op heden is een echte knokpartij (in- of extern) nog nooit voorgekomen maar de mogelijkheid bestaat en dan wil ik niet als een zemel staan te emmeren.![]()
Maar water is een tip om te onthouden.

-
Boelie
- Actief
Ja Boelie onderop en Bella (de kruising) boven.whoopy schreef:oh ik heb het verkeerd gelezen, bella lag bovenop en dat is de mastino/BB en die wilde niet loslaten? en hoe reageerde Boelie? die dus onderop lag?
Ze hadden elkaar beide vast in de nek/wang.
Boelie lag op haar rug en liet Bella ook niet meer los. Ik noem haar niet voor niets Pit-Boelie....
Ze gaven geen van beide toe.
Omdat ik de meeste grip had op Bella probeerde ik haar dus los te halen van Boelie.
Boelie is wel een pittige tante die haar leiderschap voorlopig niet lijkt willen opgeven.
Inmiddels is de rust hier weder gekeerd en liggen beide te snurken.
Heb hun wel allebei de tuigen omgedaan voor het geval dat...
- Hutsje
- Zeer actief
Nou, een klets water heeft dan net zo veel zin als een clicker hoor :p: . Of als een deken erover, schreeuwen of wat dan ook.Wil de hond schreef:Nu je toch over een emmer begint te zemelen.bram en thijs schreef:Dit soort topics lees ik zowiezo altijd met belangstelling, tot op heden is een echte knokpartij (in- of extern) nog nooit voorgekomen maar de mogelijkheid bestaat en dan wil ik niet als een zemel staan te emmeren.![]()
Het injectiespuit kan heel handig zijn om een hond even los te laten zodat je ze uitelkaar kan trekken als je met zijn tweeen betn of er eentje vastzet.

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Of een deken eroverheen gooien. Werkt niet altijd, maar soms heel goed.bram en thijs schreef:Vooralsnog heb ik ook een stem als een misthoorn en met een ferme brul hebben we steeds ernstig gerotzooi weten te voorkomenWil de hond schreef:Nu je toch over een emmer begint te zemelen.bram en thijs schreef:Dit soort topics lees ik zowiezo altijd met belangstelling, tot op heden is een echte knokpartij (in- of extern) nog nooit voorgekomen maar de mogelijkheid bestaat en dan wil ik niet als een zemel staan te emmeren.![]()
Of een injektiespuitje water in een oor leegspuiten. Niet te hard, gewoon oortje vol water, en als het goed is een instant-resultaat.![]()
![]()
![]()
Maar water is een tip om te onthouden.