Ik heb het over de ontwikkeling van het gedrag en ik heb het dus niet over herplaatsers die ingesleten gedragspatronen hebben.
Ben even benieuwd hoe de meningen over deze stelling zijn..
Moderator: moderatorteam
misschien wel ja, maar vind onvoldoende dominant zo'n raar woord... ik heb ook een reu.. maar die haalt het niet in z'n hoofd om weg te lopen naar een loopse teef of zomaar echt gaan vechten...Eline* schreef:StellingSpecifieke problemen met reuen, zoals markeergedrag, weglopen achter loopse teven aan en vechten met andere reuen heeft te maken met het feit dat de baas onvoldoende dominant is over zijn hond.
Pissen tegen je keukentafel!bram en thijs schreef:Mag ik nog even de precieze definitie van markeergedrag? Weglopen doen de heren niet en een knokpartij is er (tot op heden) nog niet geweest, uiteraard weleens een korte schermutseling maar ook daarmee stoppen ze op commando. Ze markeren tijdens de wandeling wel maar ik heb het idee dat je in dit geval iets anders bedoelt?
da's duidelijke taal :VEline* schreef:Pissen tegen je keukentafel!bram en thijs schreef:Mag ik nog even de precieze definitie van markeergedrag? Weglopen doen de heren niet en een knokpartij is er (tot op heden) nog niet geweest, uiteraard weleens een korte schermutseling maar ook daarmee stoppen ze op commando. Ze markeren tijdens de wandeling wel maar ik heb het idee dat je in dit geval iets anders bedoelt?
ja. alleen wel met deze kanttekening erbij: de glijdende schaal der dominantie, varierend van 'prettig overwicht hebben' tot een hond psychisch volledig afbranden om hem vervolgens naar eigen inzicht weer op te bouwen.Eline* schreef:StellingSpecifieke problemen met reuen, zoals markeergedrag, weglopen achter loopse teven aan en vechten met andere reuen heeft te maken met het feit dat de baas onvoldoende dominant is over zijn hond.
Ja, en tevens eigenlijk onzin omdat het antwoord gewoon meer dan duidelijk is..een reu die pist tegen je tafel heeft een rangordeconflict.malinois schreef:da's duidelijke taal :VEline* schreef:Pissen tegen je keukentafel!bram en thijs schreef:Mag ik nog even de precieze definitie van markeergedrag? Weglopen doen de heren niet en een knokpartij is er (tot op heden) nog niet geweest, uiteraard weleens een korte schermutseling maar ook daarmee stoppen ze op commando. Ze markeren tijdens de wandeling wel maar ik heb het idee dat je in dit geval iets anders bedoelt?
Ben jij gek. Ik heb geen keukentafel! :lekkerpuhlinlin schreef:nelson? 8OEline* schreef: Pissen tegen je keukentafel!
Nee, niet wazig; ik ben het zelfs wel met je eenslinlin schreef:ja. alleen wel met deze kanttekening erbij: de glijdende schaal der dominantie, varierend van 'prettig overwicht hebben' tot een hond psychisch volledig afbranden om hem vervolgens naar eigen inzicht weer op te bouwen.Eline* schreef:StellingSpecifieke problemen met reuen, zoals markeergedrag, weglopen achter loopse teven aan en vechten met andere reuen heeft te maken met het feit dat de baas onvoldoende dominant is over zijn hond.
bij 'prettig overwicht hebben' vertoont de reu zeer zeker op eigen initiatief reu-ig gedrag. bij 'volledig afgebrand' is het eigen initiatief verdwenen en vervangen door de baas plezieren.
ben ik wazig of ligt dat aan mij?
Yep, ik wist dat er meer achter moest zittenEline* schreef:Pissen tegen je keukentafel!bram en thijs schreef:Mag ik nog even de precieze definitie van markeergedrag? Weglopen doen de heren niet en een knokpartij is er (tot op heden) nog niet geweest, uiteraard weleens een korte schermutseling maar ook daarmee stoppen ze op commando. Ze markeren tijdens de wandeling wel maar ik heb het idee dat je in dit geval iets anders bedoelt?
Ja, ik kan me daar zeker in vinden en zie voldoende voorbeelden in mijn naaste omgeving.Eline schreef:Stelling Specifieke problemen met reuen, zoals markeergedrag, weglopen achter loopse teven aan en vechten met andere reuen heeft te maken met het feit dat de baas onvoldoende dominant is over zijn hond.
Wij hebben ook een reu. Hij haalt het niet in zijn hoofd om te markeren of weg te lopen achter loopse teven aan. Hij is nu twee jaar en we hebben hem zelfs nog nooit op een andere hond (teef en reu) zien rijden. Wel pogingen tot gedaan (bij teven) maar met een stemcorrectie was hij weer bij de les te roepen. Ook geen rijgedrag in huis op kussens o.i.d. Nu we zelf een teef in erbij hebben doet hij daar ook geen pogingen toe. Het blijft bij klappertanden zo nu en dan als hij even goed aan haar geroken heeft.Eline* schreef:StellingSpecifieke problemen met reuen, zoals markeergedrag, weglopen achter loopse teven aan en vechten met andere reuen heeft te maken met het feit dat de baas onvoldoende dominant is over zijn hond.
Ik heb een herplaatsreu die al die dingen niet doet. Een heel braaf hondje.Eline* schreef:Ik heb het over de ontwikkeling van het gedrag en ik heb het dus niet over herplaatsers die ingesleten gedragspatronen hebben.
een beetje een mietje.sypke schreef:Ik heb een herplaatsreu die al die dingen niet doet. Een heel braaf hondje.Eline* schreef:Ik heb het over de ontwikkeling van het gedrag en ik heb het dus niet over herplaatsers die ingesleten gedragspatronen hebben.
beslist niet opgewassen tegen jouw gevaarlijke mormelslinlin schreef:een beetje een mietje.sypke schreef:Ik heb een herplaatsreu die al die dingen niet doet. Een heel braaf hondje.Eline* schreef:Ik heb het over de ontwikkeling van het gedrag en ik heb het dus niet over herplaatsers die ingesleten gedragspatronen hebben.
nee, inderdaad zeker niet. dat wilde ik maar even horensypke schreef:beslist niet opgewassen tegen jouw gevaarlijke mormelslinlin schreef:een beetje een mietje.sypke schreef:Ik heb een herplaatsreu die al die dingen niet doet. Een heel braaf hondje.Eline* schreef:Ik heb het over de ontwikkeling van het gedrag en ik heb het dus niet over herplaatsers die ingesleten gedragspatronen hebben.
juist niet. chello is dermate de grote baas, dat hij het gedonder onder het grut ver, ver, beneden zich, niet de moeite waard vindt. hij is de baas. punt. geen bakkeleien, geen mot, geen vechtpartijtjes over mogelijk.estelle schreef: Alleen snap ik dan het volgende niet.
Chello staat hier bovenaan een roedel van in totaal 9 honden. Dat is overduidelijk, ze gaan voor hem aan de kant of op de grond en er is er geen een die iets van hem af durft te pakken.
Maar als er 2 in de roedel 'mot' hebben dan interesseert hem dat geen moer, net zo min als de reu onder hem graag wel op een loopse teef wil duiken.....
Hoe zit dat dan?? Zou er dan tussen de honden toch een rangordeconflikt zijn?? Want dan zou Chello toch in moeten grijpen bij mot tussen de honden??
omdat hij het daar alsnog probeert. hij weet dat jij in jouw huis de baas bent, hij weet dat jouw ouders in hun huis de baas zijn, maar je weet maar nooit in een ander huis. straks kan hij zomaar de allerstoerste reu zijn! da's toch wel het proberen waard.Niekie schreef: Maar nu: hij markeert dus bij vreemde mensen in huis. Dat gaat over als hij er vaker komt en ik hem een aantal keren heb gestraft. Maar hoe moet ik dat dan zien in dit kader??
linlin schreef:omdat hij het daar alsnog probeert. hij weet dat jij in jouw huis de baas bent, hij weet dat jouw ouders in hun huis de baas zijn, maar je weet maar nooit in een ander huis. straks kan hij zomaar de allerstoerste reu zijn! da's toch wel het proberen waard.Niekie schreef: Maar nu: hij markeert dus bij vreemde mensen in huis. Dat gaat over als hij er vaker komt en ik hem een aantal keren heb gestraft. Maar hoe moet ik dat dan zien in dit kader??