Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voorstellen en een vraagje

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
nancy en chica
geregistreerd lid

voorstellen en een vraagje

Ongelezen bericht door nancy en chica »

hallo wij zijn nancy en chica.
chica is een golden retrever teefje en is nu twee jaar oud. ze vind het heerlijk om achter een bal aan te rennen, waar ze dan vervolgens bovenop gaat zitten omdat ze geen zin heeft om hem terug te brengen.ook vind ze het heerlijk om met andere honden te spelen.
nu heb ik gelijk een vraagje chica is de afgelopen twee jaar meerdere keren door dezelfde hond aangevallen, maar ze deed nooit wat terug. chica was ook al die tijd erg onderdanig naar andere honden. nu is zij een maand geleden voor de derde keer loops geweest en sinds die tijd is ze erg dominant naar andere honden toe. ze loopt eerst voorzichtig op ze af met de staart tussende poten en snuffelt even en vervolgens laat ze haar tanden zien en blaft ze waarschuwend naar ze. vanmiddag kwamen we de hond weer tegen die haar al meerdere keren had aangevallen , dit werd een vechtpartij , ik moest haar van die andere hond aftrekken. nu wilde ik graag weten of dit dominante gedrag komt omdat ze net loops is geweest en van tijdelijke aart is en hoe ik het beste met dit gedrag kan omgaan
ik hoop dat iemand me kan helpen want ik zit hier best mee.
groetjes nancy en een poot van chica[/i]
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Welkom op het forum beide :mrgreen: :zwaai:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
plop
Zeer actief

Ongelezen bericht door plop »

Welkom allebei op het forum en heel veel plezier Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

deseo de la recepción I mucho placer usted

welkom en mucho fun @forum
marron
Actief

Ongelezen bericht door marron »

:zwaai: :zwaai: welkom op het forum, wat je vraag betreft het is heel goed mogelijk dat dit gedrag komt omdat ze net loops is geweest, en een teefje heeft dan over het algemeen de neiging om opdringerige honden weg te jagen in haar geval was ze al een paar keer door die hond gegrepen,dus dat is ze echt niet zo gauw vergeten hoor, die heeft volgens haar zijn verdiende loon gekregen.Maar wat ik me afvraag is hoe het kan dat die andere hond haar al een paar keer heeft gegrepen,word die niet aangelijnd of laten ze hem zo maar lopen?Mijn ervaring is wel dat aangelijnde honden over het algemeen wat agressiever naar elkaar kunnen zijn(hoeft niet)Ik zou haar niet te hard vallen, en eens met de eigenaar van die andere hond gaan praten want het is niet echt normaal dat jouw hond telkens word gebeten door een andere.En het is logisch in de periode waar ze nu in zit dat ze agressiever reageert hoor :zwaai: :zwaai:
groetjes Van Marron de labjes en Flup
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

welkom op het forum veel lees en schrijf plezier :ok:
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
nancy en chica
geregistreerd lid

hoi bedankt voor je reactie. die hond loopt inderdaad steeds los en ze pakken hem nu wel steeds vast als ze chica zien, maar helaas zijn ze soms te laat. ik ben aan de ene kant wel blij dat ze die hond nu eindelijk eens op zijn plaats heeft gewezen, ik hoop alleen niet dat ze dat ook tegen andere honden gaat doen.
alma
Zeer actief

Ongelezen bericht door alma »

Welkom :p: Veel plezier op het forum :zwaai:
Afbeelding

Groetjes van Alma
marron
Actief

:twisted: nee daar hoef je niet bang voor te zijn, als je zelf maar ontspannen blijft, dat draag je op je hond over en dan zal zij zich ook rustig gaan gedragen,zij lijkt me van nature niet agressief, en zal ook zeker rustig met andere honden kunnen spelen, alleen deze hond zal nooit haar vriend worden, dat ligt niet aan jouw hond maar echt aan die andere want die is niet gecorrigeerd door de baas, want er mocht zo maar op jouw hondje gebeten worden,de fout ligt echt bij een ander en NIET bij jouw lieverd hoor.ZE HEEFT GROOT GELIJK DAT ZE VOOR ZICHZELF OPKOMPT, stel dat ik jouw elke dag een klap zou geven hoe lang houd jij dat vol?, wanneer krijg ik een klap terug?Denk daar maar eens rustig over na en dan zul je zien dat die lieverd van jou gewoon gelijk heeft, het is een soort wraak,en nu durft ze omdat ze reutjes zat is aan het einde van haar loopsheid :kotz: Dus je moet trots op haar zijn,en de persoon aanspreken waarvav de hond jouw hondje bijt :ok: :ok: :ok: :zwaai: :zwaai:
marron
Actief

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: oja nog even een tip als je hier nog verder over door wilt gaan kun je beter naar de topic gedrag gaan, dit is alleen maar om je voor te stellen ;) ach je leert het vanzelf wel hoor dat moest ik ook in het begin, komt helemaal goed :ok: :ok: :ok: :zwaai: :zwaai: :zwaai:
nancy en chica
geregistreerd lid

ok bedankt ik ben nu wel gerustgesteld
marron
Actief

:V jij hebt een hele normale hond, mijn labje Marron was ook zo, ik heb haar helaas moeten laten steriliseren vanwegen vreselijke schijn zwangerschappen, maar daar worden teefjes iets agressiever van, dat was voor haar een fijne bijkomstigheid dus, die sterilisatie, jouw hondje doet het nu uit zichzelf en je hoeft niet bang te zijn dat ze dat naar andere honden gaat doen mits!!! je haar gewoon lekker ontspannen laat lopen, en niet!!!!bij elke hond die je ziet haar aanlijnd :evil: :evil: dat is fout en dan zul je haar aanvallen alleen maar bevestigen, dus los is leuk :p: maar aan de riem ook, beloon haar vooral als ze aan de riem zit, en je loopt langs iemand met een andere hond, en ze doet niets :ok: :ok: Zomaar zeggen OOOOOOOOOOOhhhhhhhhhh wat braaf en een knuffel, dit helpt om het trauma van dat bijtgrage kreng eraf te krijgen :tong: maar dat gaat je lukken hoor want jij hebt een heel normaal hondje :ok: :ok: niets mis mee, dit laatste advies is gewoon om jouw hondje van het bijtgraag traumaatje af te helpen
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”