Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nero en kinderen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Daphne
Zeer actief

Nero en kinderen

Ongelezen bericht door Daphne »

Geen goede combinatie.
Nero is zeer gefixeerd op kinderen buiten.
Het rennen, gillen en stampen kan hij echt niet verdragen en ze moeten daarom ook niet te dicht in de buurt komen want dan is het grom, spring en hap.
En met happen bedoel ik dus een poging tot bijten.

Erg vervelend dus, vooral in een wijk die bezaaid is met kleine kinderen.
Nu probeer ik hem zoveel mogelijk af te leiden en ik probeer het ook een beetje te mijden.
Helaas helpt het niet echt en eerlijk gezegt wordt het de laatste tijd alleen maar erger.
Hij is er bloedlink op.

Afleiden heeft alleen maar nut tot een bepaalde afstand.

Maar ik kan die agressie toch niet pikken?

Nu dacht ik zelf om het eens met Fisher Disks (schrijf ik dat goed?) te proberen, is dat een idee?

Goed, mijn vraag is dus of ik hem nou wel of niet hiervoor moet corrigeren, weet het niet zo goed meer.
Die Disks heb ik nog niet dus tot die tijd....

En heeft iemand ook zo een hond (gehad) en hoe gingen jullie met het gedrag om?

Waar ik nu vooral een beetje mee zit is dat het alleen maar erger wordt :?
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ken je de mailinglijst agbeh?

http://groups.yahoo.com/group/agbeh/
Daar worden veel van dit soort problemen besproken. Het is een Yahoo groep, in de files en het archief staan allerlei tips om honden aan kinderen (en andere mensen/dingen) te wennen. Een erg interessante lijst vind ik.
agbeh staat voor Aggressive Behaviors in Dogs. Het gaat echter niet alleen om agressieve honden, maar om allerlei vormen van probleemgedrag.

Op agbeh wordt bij dergelijke problemen met kinderen (kort samengevat) het volgende aangeraden: ga met je hond naar een plek waar kinderen zijn, zorg dat je op een afstand staat die groot genoeg dat je hond niet op de kinderen reageert. Hij moet ze wel zien, maar niet bang worden of uitvallen. Geef hem heel veel lekkere dingen in een snel tempo. Doe dat een aantal dagen achter elkaar. Hij leert dan: ik zie kinderen = lekkere dingen. Als dat goed gaat verklein je de afstand tussen de hond en de kinderen, in kleine stapjes.

Als je de hele remedie wilt lezen moet je lid worden van de lijst, daar worden een heleboel praktijkgevallen en oplossingen besproken.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat je gaat doen in de manier die sypke beschrijft is de motivatie van de hond veranderen..kinderen zijn leuk, want dan krijg ik lekkers.
Wel zou ik dus echt gewoon corrigeren als hij zich zo gedraagt. Ik kan niet opmaken uit je bericht dat het angst is, maar als hij begint te fixeren zou ik dat dus wel de kop indrukken. Dat in combinatie met het veranderen van zijn motivatie. Bij ieder kind wat je ziet geef je hem dus gewoon wat lekkers en houdt zijn aandacht vast. Gaat ie de mist in corrigeren.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Daphne
Zeer actief

Bedankt voor de reacties en de link.
Die zal ik eens op mijn gemak gaan bekijken ;) .

Het is geen angst.
Kinderen in huis zijn geen probleem maar buiten.....
Hij kan dat rennen, gillen en schreeuwen gewoon niet verdragen en gaat helemaal over de rooie.
Het lijkt wel of hij die kinderen willen corrigeren..

- He, rustig jij, ff dimmen

Zoiets.

Afleiden gaat erg moeizaam.
En gaat het dan goed, dan komen opeens kinderen uit een zijstraat gerend....
Dat kan ik helaas echt niet voor zijn, ik zal wel door die straten moeten om bij het bos te komen.

Maar we gaan er wel hard aan werken want in zo een kinderrijke buurt kan dit gedrag eigenlijk niet.

Zou ik fixeergedrag kunnen corrigeren met de Fisher Disks?

Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Daphne schreef:Zou ik fixeergedrag kunnen corrigeren met de Fisher Disks?
Zou je hem ook verbaal tot de orde kunnen roepen als hij fixeert? Je zegt Kijk eens, hij kijkt, jij zegt Goed zo en je loopt snel door.

Als je de fisher disks gebruikt denkt hij misschien dat kinderen echt naar zijn. Kind = naar = fixeren = fisher correctie = kind is extra naar.

Maar misschien heeft iemand een beter antwoord.
Daphne
Zeer actief

sypke schreef:
Daphne schreef:Zou ik fixeergedrag kunnen corrigeren met de Fisher Disks?
Zou je hem ook verbaal tot de orde kunnen roepen als hij fixeert? Je zegt Kijk eens, hij kijkt, jij zegt Goed zo en je loopt snel door.
Dat ligt een beetje aan de situatie.
Van veraf gaat dat nog wel maar als het dichtbij is kan ik het schudden.
Als ik dan omkeer dan moet ik hem een x aantal meters achter me aan sleuren.

Wat jij zegt over de F. disks klinkt wel logisch.

Het is ook lastig
Omdat je eigenlijk rustig moet beginnen en daarna uitbouwen maar daar krijg je hier niet echt de kans voor.

Ik zit me eigenlijk nog iets te bedenken.
Misschien is het wel een soort prooinijd :?

Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

gentle leader; zodat je op een rustige wijze hem naar jou kunt laten kijken dan heeft hij niet zo de kans voor het fixeren.........
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

bij mij in de straat lopen/rennen/ballen/schreeuwen vaak erg veel kinderen. ik vind het niet meer dan netjes dat ze even aan de kant gaan en ophouden met hun geklier als mensen willen passeren.

daarom weten ze dat als ik met de honden langs ze loop, dat ze even op moeten houden met dat waar ze mee bezig waren. duurt maar even. dan mogen ze weer door.

niet alles en iedereen moet wijken voor en zich aanpassen aan het spelende grut.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”