Blue White Girl schreef: Misschien moet ik maar eens proberen met de bench. Ik kan er vast wel eentje lenen bij mijn dierenarts denk ik... Want ik heb gehoord dat die dingen vrij duur zijn ?
Let wel op dat de bench groot genoeg is hoor! Ik heb wel eens honden gezien die 's nachts in een veel te kleine reisbench moesten, da's gewoon zielig. Die van ons kostte 125 euro, en dat is een forse maat draadbench.
Blue White Girl schreef:
Kan het zijn dat hij zo'n kabaal maakt als hij in een kleine ruimte zit omdat de huidige eigenaars er absoluut niet mee bezig zijn ? Ze gaan nauwelijks wandelen met hem en werken toch zo'n 12 uur per dag .... Ik heb toch altijd gehoord dat een Dalmatiër zeer veel beweging nodig heeft, en ik denk dat het misschien vooral een aandachtsprobleem is ? 't Sukkelke is enkel gewoon van een toertje rond hun huizenblok te doen (en ze wonen in een stadscentrum ....).
Als je gewoon van het begin af aan duidelijk maakt naar Max wat jullie regels zijn en hoe het er bij jullie aan toe gaat, vertoont hij wellicht nooit meer het gedrag dat hij bij de oude eigenaars vertoonde. En die bench moet je gewoon met beleid gebruiken. Lekker groot kussen erin (wij hadden ook nog een oud tuinstoelkussen tegen de achter- en een zijwand, zodat Jack ook lekker tegen de zijkant aan kon liggen, speeltje erin, botje erin, en niks dwingen, gewoon afwachten tot hij het als zijn rustplek gaat zien. (Bij Jack duurde dat twee uur.

) Dus ook niet op de bank laten liggen en geen extra mand of kussen neerleggen, gewoon zorgen dat die bench het prettigste slaapplekje is.
Dan een keertje deurtje dichtdoen en gelijk weer open, effe later deurtje dicht, effe naar de wc gaan en daarna deurtje weer open, en de eerste nacht(en) zelf op de bank gaan slapen.
En nooit voor straf naar de bench sturen of hem erin duwen. Ik heb wel eens tot diep in de nacht zitten wachten tot Jack ein-de-lijk de bench inging om te slapen, maar liever dat, dan een hond die gaat zitten protesteren dat hij eruit wil.
Hanneke