Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

uit de bench, kan dat?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

storm
nieuw lid

uit de bench, kan dat?

Ongelezen bericht door storm »

hallo
ik had even een vraagje. een vriendin bij mij uit de buurt vind het zielig dat haar hond (nu 8 maanden) nog steeds in de bench moet als ze weg gaat. de hond is dan 3 uur max in de bench. is het zielig om hem op die leeftijd nog in een bench te hebben en is het niet te lang. ze vroeg ook aan mij of ze hem "gewoon" uit de bench kon laten?
het is een kruising maar we weten niet wat voor 1. het is een niet echt grote hond , ongeveer de grote van een border colie. het is geen sloper, ja alleen zijn eigen speelgoed want dat is vol op aanwezig.
ze wil hem uit de bench laten, maar moet dat ook weer getraind worden om te kijken of dat gaat.
misschien is het een rare vraag, maar ik wil haar een goed en duidelijk antwoord geven voordat er misschien wel wat gebeurt.

groetjes anita en mickey en storm :zwaai:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ja, lijkt me een erg goed idee! Tommie heb ik hierin niet getraint, heb het gewoon gedaan. Heeft hier nog nooit problemen gegeven.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik neem aan dat ze een bepaalde routine heeft als ze weggaat, gewoon die routine aanhouden, maar het deurtje openlaten.
Op een vrij moment een half uurtje uitproberen, maar ik denk niet dat het problemen geeft.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Waarom zat de hond in de bench?
AfbeeldingAfbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Als je je hond aanwent in een bench doe je dan in stapjes nu je hem weer af wil leren moet je dat ook in stapjes doen. Dus als je iets op de post moet doen (dus maar even weg bent) deurtje open laten en dat langzaam opbouwen.
Succes.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
peterr
Actief

Ongelezen bericht door peterr »

Als de hond, voordat ze weggaat, goed uitgelaten is, dan moet ze dat gewoon eens een half uurtje proberen inderdaad en dan uitbouwen.
Hoe gaat het als ze bv in een totaal andere ruimte als de hond is, zolder oid en de hond beneden is?, of isset een slopertje / zenuwenlijer ofzo?

gr peter
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Tuurlijk moet dat kunnen!

Eerst even aan wennen natuurlijk; dus niet meteen de bench weg doen, maar de bench niet meer afsluiten als ze weggaat (dus deurtje open laten staan). Dan maar even 15 minuten weggaan, liefst om de hoek om te horen of er wat gebeurd.

Na een paar dagen de bench wegdoen, maar bv het kleed/kussen wat erin ligt gewoon nog eventjes gebruiken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

Geen probleem, Ramses zat vroeger ook in een bench en ik heb hem gewoon in de gang gelaten en gekeken hoe het ging. Ze zeggen wel dat je eerst het deurtje enzo moet openlaten maar dat vond hij niets en bleef dan piepen bij hem was het gewoon in de gang, tussendeur dicht en zo opbouwen in tijd nu moet ik niet vergeten de tussendeur dicht te doen want dan is hij het er ook weer niet mee eens maar meneer zwaait me uit bij de deur en gaat op bed liggen snurken helemaal uitgestrekt dus een stuk comfortabeler dan in de bench.
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
storm
nieuw lid

Ongelezen bericht door storm »

peterr schreef:Als de hond, voordat ze weggaat, goed uitgelaten is, dan moet ze dat gewoon eens een half uurtje proberen inderdaad en dan uitbouwen.
Hoe gaat het als ze bv in een totaal andere ruimte als de hond is, zolder oid en de hond beneden is?, of isset een slopertje / zenuwenlijer ofzo?

gr peter

nee het is geen sloper en geen pieper. het enige wat hij doet is achter de katten aan rennen en dan is ze bang dat hij geen genieg rust krijgt. ze kan de katten opsluiten maar dat vind ze ook niet echt leuk voor de katten. toen zei ik "ja maar nu krijgen je katten ook geen rust"

dus het zal mij benieuwen. ik heb de adviezen en ervaringen aan haar door gegeven en ze gaat het proberen. dus dat word afwachten. zla mij benieuwen.

groetjes anita
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Als ze een video-kamera heeft kan ze deze laten filmen wat er in haar afwezigheid allemaal wel en niet gebeurt.
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

ja hoor tuurlijk kan dat...
deurtje gewoon open laten als je weg gaat.
De katten kunnen neem ik aan ook naar boven oid, dus als ze de hond beu zijn zoeken ze toch wel een veilig plekje. ;)
Probeer het eens heel kort.. je zal waarschijnlijk zien dat hij in het begin er nog gewoon in blijft liggen maar langzaam aan worden ze het gewend en gaan ze ook andere plekjes zoeken om te liggen! als je de ruimte hebt en hij niet in de weg staat kan je hem ook gewoon laten staan want als de hond er geen nare ervaring aan over gehouden heeft zal hij dit nog vaak opzoeken om in te gaan liggen!
MDoelman
Actief

Ongelezen bericht door MDoelman »

Onze bullmastiff is nu 6 maanden. Sinds 3 maanden ofzo (toen ze echt goed zindelijk was) hebben we de bench opengelaten. :ok: De bench staat bij ons in de hal welke afgesloten is van de woonkamer middels een deur. Als ze moe is of rust wil, gaat ze zelf lekker in de bench liggen. Dit doet ze ook 's avonds na de laatste wandeling.. na het snoepje op de mat, kruipt ze lekker in de bench. We hebben dan ook een hele grote bench zodat ze confortabel kan liggen. Er liggen hele grote kussens in waar ze heerlijk tussen ligt (ben zelfs wel eens jaloers op haar!!!).

Verleden week ook geprobeerd om haar 's nachts helemaal vrij te laten (deur naar kamer open). Ze ging eerst heerlijk in haar bench liggen, toen wij op bed lagen hoorde we haar naar de woonkamer lopen, waarna het stil werd. Ok, geen probleem. 's Ochtends om 6 uur weer beneden om naar mijn werk te gaan, ligt ze niet in haar bench, maar op de bank te :sleep: heel diep te :sleep: . Ze weet heel goed dat ze niet op de bank mag en wist ook niet hope snel ze van de bank af moest komen... Heb wel heel erg gelachen! Dus we hebben weer wat geleerd! Voor korte periodes laten we haar nu alleen in het hele huis (dan gaat ze dus niet op de bank), maar voor langere periodes is de hal haar domein.

Je raakt niet uitgeleerd met zo'n hond!
:P
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”