Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe naam, weglopen en wennen aan katten ?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blue White Girl »

Hanneke2 schreef: Ja joh, alleen je loopt het risico dat er zes honden aan komen rennen als je 'Max!' roept. :p: :p: :p:
Dat kan ook nog zijn voordelen hebben :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik hou jullie in elk geval op de hoogte. Ik moet mij nu volop concentreren op mijn examens, en omdat Max toch een uurtje rijden hiervandaan woont heb ik niet genoeg tijd om nog eens te wandelen ... dat zal moeten wachten tot de dag na mijn examens, 23/05.

Ik denk inderdaad dat het misschien niet zo belangrijk is wat hij nu mag en niet mag, aangezien hij momenteel meer met zijn vrouwtje wandelt dan omgekeerd (hij sleurt haar vooruit en ze doet geen poging om hem te corrigeren), terwijl hij met ons na een uurtje al goed doorhad dat hij niet aan de leiband mocht trekken en zich vrijwel de hele wandeling keurig gedroeg :)
mirjam-

Ongelezen bericht door mirjam- »

Wilma schreef: Over het algemeen hebben honden veel respect voor katten. Als ze eenmaal een lel gehad hebben dan weten ze het wel voor de volgende keer.
Wees toch voorzichtig bij een nieuwe kennismaking. Lijn de hond aan en maak zo kennis met de katten. Als de hond en katten elkaar gedogen is het toch al prima? Maar laat ze niet samen alleen in één ruimte. Ga je weg, doe ze apart. Dit geldt ook voor de nachten totdat je zelf een goed gevoel hebt en er echt zeker van bent dat er niks gebeurd.
Jacqueline.
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jacqueline. »

Ik heb de ervaring hoe minder wij ons bemoeide met de kennismaking tussen de katten en de hond hoe sneller het goed ging.
Je moet ze natuurlijk wel in de gaten houden en als je het niet vertrouwd om ze alleen te laten ze dan evt apart te zetten.
Geef de katten in iedergeval een vlucht weg dat ze weg kunnen als t moet.
En ik knip ze ook altijd de nageltje's als ze dan meppen blijven ze in iedergeval niet haken.
Sucses
Afbeelding
22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
carolaleijtens
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door carolaleijtens »

Ik vind dat Max maar aan de katten moet wennen! Een kat in een bench wat hoor ik nou :? dit heb ik nog nooit gezien. Het beste is om de katten gewoon hun gang te laten gaan. Niks benchen of deregelijke dingen. Als de katten het er niet mee eens zijn zoeken ze hun eigen plekje wel in huis. Een haal over max zijn neus kan altijd wel gebeuren, ook als ze wel gewend zijn aan elkaar.

De naamsverandering lijkt mij geen probleem. Verder zou ik zeggen heel veel plezier met Max. Hij zal in ieder geval een stuk prettiger leven bij jullie. Zijn huidige situatie is werkelijk niet normaal.
Afbeelding
Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Bedankt voor de tips allemaal - maar het zal voorlopig niet nodig zijn ... Heb net een telefoontje gehad van de huidige eigenaars van Pongo/Max en ze hebben besloten hem toch maar te houden. Een buurman gaat twee maal per dag wandelen met hem en dat blijken zij voldoende te vinden ....

Ben er helemaal kapot van .... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

he wat sneu nou voor je je was alles zo goed aan het uitdenken
maar mischien wel fijn voor de hond dat hij bij zijn baas mag blijfen veel sterkte
en wie weet is er binnen kort weer een pracht hondje voor je
Afbeelding
Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Tja, de hond weet natuurlijk niet veel beter - hij mag wel bij zijn baasjes blijven, opgesloten op een klein koertje en de buurman die er twee maal daags een toertje rond de blok mee gaat wandelen .... Ik weet echt niet meer of 'k nu heel :evil: of :cry: ben ........
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Blue White Girl schreef:Bedankt voor de tips allemaal - maar het zal voorlopig niet nodig zijn ... Heb net een telefoontje gehad van de huidige eigenaars van Pongo/Max en ze hebben besloten hem toch maar te houden. Een buurman gaat twee maal per dag wandelen met hem en dat blijken zij voldoende te vinden ....

Ben er helemaal kapot van .... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Oh wat ontzaglijk lullig. Getver, loop je je helemaal voor te bereiden en te verheugen.... wat een stel debielen. :evil:

Maar kop op joh, het *ware* hondje zit vast ergens te smachten naar een lieve baas. Je moet hem alleen nog effe vinden.

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Deze pongo had je al gezien?

Afbeelding

Naam: Pongo

Rasgroep: Grote jachthonden en retrievers
Ras: Dalmatine
Leeftijd: Volwassen
Geslacht: Reu
Kleur: Wit-zwarte stippen

Kan bij andere honden: Ja
Kan bij Katten: Ja
Kan bij kleine kinderen: Nee
Kan bij grote kinderen: Ja
Kan alleen thuis zijn: Ja
Kan mee in de auto: Ja

Omschrijving:

Pongo is een reu van 2 1/2 jaar oud.
Hij kan bij kinderen v.af. ongeveer
10 jaar oud.Hij kan niet tegen kleine kinderen,
Hij is waaks.Hij is wel wat druk binnen,
Intresse in Pongo belt ons dan even.

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hehe da's ook wel toevallig :mrgreen: Nu ja, Tim (da's mijn vriend dus) en ik zijn er nu nog helemaal niet uit wat we gaan doen ....

Ofwel gaan we weer op zoek naar een pup zoals eerst gepland - ofwel zoeken we de asiels af naar een goede kameraad, maar we kunnen het beestje sowieso pas ten vroegste in huis halen vanaf 15/06, en liefst maar vanaf 25/06, aangezien Tim dan in verlof gaat en ik van de woensdag daarop een maand en een half verlof heb.

't Is gewoon helemaal balen ! Grrrr .... ! En ik ben dan nog het seutje dat mooi zegt "ja, ik begrijp het", in plaats van eens de ballen aan mijn lijf te hebben om dat mens mijn gedacht te zeggen :? Tim gaat haar deze middag nog eens terugbellen om zijn gedacht eens te zeggen - maar dat zal volgens mij totaal niets uithalen ....
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”