Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

afmetingen bench

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Branka schreef: Overigens stond bij ons de meeste tijd het deurtje open.
De bench is zodra het kon vervangen door een mand.[/color]
Waarom dan niet meteen een mand? Ik merk dat heel veel mensen zeggen; 'ja maar het deurtje staat wel heel veel open.' Daar gaat het niet om, het gaat om de momenten dat het deurtje dicht gaat en je hond geen kant meer op kan. Niet spelen, niet even je pootjes strekken, enz.
Als de bench toch altijd open staat kan je net zo goed meteen een mand kopen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

lindah schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Brigitte30 schreef:Heel veel verschillende reacties over de bench.
De bench wordt me telkens geadviseerd, om zo het alleen blijven te leren, zindelijk te maken, en slopen te voorkomen.
De bench kan bij mij ook in een ruime gang staan (deurtje open), maar ik heb ook een slaapkamer over (ca 4*4m). Nadeel van de slaapkamer is dat de hond het eerste jaar naar boven getild moet worden. En de gang, tja, ik weet het niet.
Alle tips zijn welkom!
hahahahahahahah hond in je slaapkamer goed plan :ok:
en dan wie gaat die bull een jaar lang de trap op en af tillen dan jij?

mol 8)
Misschien een lift laten instaleren in het trappengat, want dat tillen ben je al zeer snel zat.

Ik wil niet overdrijven maar Guido van ons heeft echt helemaal niets gesloopt en het is een echte Bull Mastiff.

Groetjes,

Linda
En al zouden ze wat slopen, het is een hond, geen computer.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Brigitte30 schreef:Heel veel verschillende reacties over de bench.
De bench wordt me telkens geadviseerd, om zo het alleen blijven te leren, zindelijk te maken, en slopen te voorkomen.
De bench kan bij mij ook in een ruime gang staan (deurtje open), maar ik heb ook een slaapkamer over (ca 4*4m). Nadeel van de slaapkamer is dat de hond het eerste jaar naar boven getild moet worden. En de gang, tja, ik weet het niet.
Alle tips zijn welkom!
Als je toch een gang hebt waarom maak je dat dan niet zijn/haar plekje?
Afbeelding
Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blue White Girl »

Als ik dit hier allemaal lees, dan misschien toch maar geen bench voor Max ? Max is geen pup meer (zal ong. 9 maand zijn als hij bij ons komt wonen eind juni - voor meer info zie topic : http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=42543), maar er werd mij aangeraden te proberen om hem 's nachts in een bench te laten slapen zodat mijn katten hem dan rustig kunnen besnuffelen ....

Op den duur weet ik het echt niet meer ! :? :cry:
Zoie
Zeer actief

Re: Bench

Ongelezen bericht door Zoie »

Eline* schreef:
Wiempie schreef: Een kooi om een hondje in op te sluiten, zo zag ik het.
Dat is het ook hoor! :roll:
Wat ik zo jammer vind van dit hele benchgedoe iedere keer is dat het net is alsof het een onmogelijkheid is je pup gewoon normaal groot te laten worden zonder hem op te sluiten. Het voordeel van het niet gebruiken van een bench vind ik dat je je aan moet passen aan de geestelijke ontwikkeling van je pup..dat is dus veeeeeeeeel gezonder als je straks een gewone stabiele gezonde volwassen hond wil hebben.
Zo blijven pups bv. in principe gewoon totaan een week of 12 in het nest..pas daarna zoeken ze hun eigen plekjes om te slapen. Als je je pup de mogelijkheden geeft om zich normaal te ontwikkelen en hem dus niet opsluit, zal je ook zien dat hij zich vanzelf op normale wijze en op zijn eigen tempo meer losmaakt van je..alleen dan gewoon op het moment als hij eraan toe is.
Een pup die gedwongen wordt zich door opsluiting aan te passen aan ons tempo vind ik een omgekeerde wereld. Als je een pup niet de mogelijkheid kan geven zich normaal te ontwikkelen kan je je afvragen of je uberhaupt wel aan een pup moet beginnen.
Ja, ik ben slechts zijdelings betrokken geweest bij het opvoeden van een pup , maar dit vind ik het overtuigendste betoog tegen de bench die ik gelezen heb . Voor wat het waard is .
Afbeelding
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Als Max niet aan een bench gewend is lijkt het me niet handig om hem daar in te zetten.
Waarom zou je een boel energie steken in het wennen aan een bench? Die kan je beter gebruiken om Max en de katten te leren fatsoenlijk met elkaar om te gaan.
De katten en de hond uit elkaar houden als je er niet bent (dus ook als je 's nachts slaapt of even de kamer uitgaat) lijkt me voldoende.
Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blue White Girl »

Ok :ok: Dat kan geen probleem vormen : Max zal de hele veranda en de tuin voor zich alleen hebben, de katten de twee bovenverdiepingen :mrgreen:
MDoelman
Actief

Ongelezen bericht door MDoelman »

miekmiek schreef:
Branka schreef:
Waarom dan niet meteen een mand? Ik merk dat heel veel mensen zeggen; 'ja maar het deurtje staat wel heel veel open.' Daar gaat het niet om, het gaat om de momenten dat het deurtje dicht gaat en je hond geen kant meer op kan. Niet spelen, niet even je pootjes strekken, enz.
Als de bench toch altijd open staat kan je net zo goed meteen een mand kopen.
Wat is dit nu weer voor een onzin... "waarom dan niet meteen een mand?" Waarom wel? De bench is nu echt HET PLEKJE van Rebel. Als ik nu wat anders neer zou zetten wordt het alleen maar lastig voor haar. We hebben een kleed over de bench gedaan waardoor hij lekker donker is en staat vlakbij de voordeur. Dan heeft ze goed overzicht en ze ligt daar prettig. Ook omdat het een bench is (welke altijd gewoon openstaat trouwens) kunnen we er spullen bovenop kwijt, zoals haar halsband en riem, snoepjes voor na het wandelen ed.

En van die tralies hebben ze echt niks hoor... het zijn geen mensen! Ze ligt meestal op haar rug, kop richting haar kont, tegen de wand van de bench aan. Lekker stabiel. Die bench houden totdat we haar weg moeten brengen... Het is haar eigen huisje. Trouwens een bench kan je velen malen knusser maken dan een gemiddelde mand.

Martin en een zeer tevreden rebel.
~Angela~
Actief

Ongelezen bericht door ~Angela~ »

Wow... zo te zien hebben jullie pups gehad die niks slopen :ok:
Dat vind ik erg knap !!
Ik ben bijna 24/7 bij mijn honden en zelfs dan kan het gebeuren dat ze iets kapot maken of ergens aan komen dat niet mag.
I rather die standing, then live on my knees...
miekmiek

MDoelman schreef: Wat is dit nu weer voor een onzin... "waarom dan niet meteen een mand?" Waarom wel? De bench is nu echt HET PLEKJE van Rebel. Als ik nu wat anders neer zou zetten wordt het alleen maar lastig voor haar. We hebben een kleed over de bench gedaan waardoor hij lekker donker is en staat vlakbij de voordeur. Dan heeft ze goed overzicht en ze ligt daar prettig. Ook omdat het een bench is (welke altijd gewoon openstaat trouwens) kunnen we er spullen bovenop kwijt, zoals haar halsband en riem, snoepjes voor na het wandelen ed.

En van die tralies hebben ze echt niks hoor... het zijn geen mensen! Ze ligt meestal op haar rug, kop richting haar kont, tegen de wand van de bench aan. Lekker stabiel. Die bench houden totdat we haar weg moeten brengen... Het is haar eigen huisje. Trouwens een bench kan je velen malen knusser maken dan een gemiddelde mand.

Martin en een zeer tevreden rebel.
Omdat jij in je eerdere berichtje schreef dat de bench MEESTAL open staat. Kun je nu lekker vertellen dat die bench lekker knus en stabiel is, je gebruikt hem ook nog steeds om je hond even op te sluiten.
En honden hebben niets van tralies, want het zijn geen mensen? Kom op zeg, ga dat een ander wijsmaken...
Hutsje
Zeer actief

Nee, honden hebben niets van tralies.......Het heeft Pien een melkhoektand gekost en een hoop paniek want ze kregen haar niet los. Maar nee, ze hebben er verder niets van. Zelfs Ouwe Deur, die normaal alleen maar in zijn mand ligt wordt vervelend als ik zijn zijkamertje van de huiskamer afsluit met kenneldelen als hij moet eten. Zijn de panelen weg dan is er niets aan de hand en blijt hij in zijn mand. Wordt hij opgelsoten dan begint hij te piepen en wil hij eruit. Ik heb 8 bullen gehad, bijna allemaal als pup, maar geen een heeft er ook in een bench gezeten, dat nodig gehad of als prettig ervaren. De BM is zo makkelijk en past zich heel snel aan dus als je die aan de bench went zullen ze zich daar heel snel aan overgeven. Maar dat is dan omdat ze erop getraind zijn (hond is gewoontedier), ik weet niet of dat zozeer is omdat ze het zo prettig vinden. Probeer het maar eens in de woonkamer met open deurtje, ben ik benieuwd hoe lang ze er dan nog inligt. Ik heb overigens nog nooit een gezellig bench gezien, wel gezellige huiskamers of ruimtes voor honden waar veel speeltjes, en water ed, een lekkere slaapplek ed staan.
Maar goed, ieder zijn meug. Ik hou er niet van om honden op te sluiten in een kleine kooi. Maar dat was inmiddels we bekend hier :mrgreen: .
Afbeelding
MDoelman
Actief

Laat ik dan zeggen dat het deurtje altijf openstaat.... zo goed?

Ik heb de bench nooit als straf gebruikt.... heb haar nooit voor straf in de bench opgesloten...
Ook rebel heeft toen ze net bij ons was vastgezeten met haar onderkaak in de bench, mijn meest traumatische ervaring (de hare ook denk ik) met de hond en de bench tot nu toe. Maar dit was ze na 2 minuten weer vergeten. Das was gewoon in het gewenningsproces.. net weg bij haar moeder, 's nachts niet meer in haar warme holletje etc.

Ach, volgens mij heeft het toch geen zich erop in te gaan. Laat ik het zo zeggen... zij heeft in haar bench haar eigen optrekje, lekker knus waar ze zich regelmatig in terug trekt als ze geen zin in getrut heeft.

En NEE, ze hebben echt geen last van tralies hoor. Wat zijn jullie dramatisch! ;)

Maar zoals ik al zeg... dat zijn puur mijn eigen ervaringen.
En die zijn... :ok: Ik "sluit" haar nooit in haar bench op. :ok:
By-the-way:
We hebben in de woonkamer ook nog eens heel gezellig een grote mand staan, naast de bank. Ze wisselt regelmatig een beetje, maar als het haar te druk is in de woonkamer, zoekt ze de rust in haar bench op.
Dus begrijp me niet verkeerd, de bench is niet haar enigste plekje waar ze in ligt/slaapt. 8)

MvG,
Martin
miekmiek

MDoelman schreef: Ook rebel heeft toen ze net bij ons was vastgezeten met haar onderkaak in de bench, mijn meest traumatische ervaring (de hare ook denk ik) met de hond en de bench tot nu toe. Maar dit was ze na 2 minuten weer vergeten.

Sorry hoor, maar dan vind ik het toch behoorlijk dom dat je die bench niet meteen eruit gesodemieterd hebt.... :?
Hutsje
Zeer actief

MDoelman schreef:Laat ik dan zeggen dat het deurtje altijf openstaat.... zo goed?

Ik heb de bench nooit als straf gebruikt.... heb haar nooit voor straf in de bench opgesloten...
Ook rebel heeft toen ze net bij ons was vastgezeten met haar onderkaak in de bench, mijn meest traumatische ervaring (de hare ook denk ik) met de hond en de bench tot nu toe. Maar dit was ze na 2 minuten weer vergeten. Das was gewoon in het gewenningsproces.. net weg bij haar moeder, 's nachts niet meer in haar warme holletje etc.

Ik slaap de eerste tijd bij pups zodat ze rustig aan de nieuwe omgeving kunnen wennen en er geen paniek of angst is omdat ze ineens alleen zijn.

Ach, volgens mij heeft het toch geen zich erop in te gaan. Laat ik het zo zeggen... zij heeft in haar bench haar eigen optrekje, lekker knus waar ze zich regelmatig in terug trekt als ze geen zin in getrut heeft.

En NEE, ze hebben echt geen last van tralies hoor. Wat zijn jullie dramatisch! ;)

JOUW hond heeft er misschien niets van MIJN honden en veel honden die ik ken wel. Ik vind het dramatisch je hond zonder dat het nodig is op te sluiten.

Maar zoals ik al zeg... dat zijn puur mijn eigen ervaringen.

Precies. Dat zijn dus geen feiten.

En die zijn... :ok: Ik "sluit" haar nooit in haar bench op. :ok:
By-the-way:
We hebben in de woonkamer ook nog eens heel gezellig een grote mand staan, naast de bank. Ze wisselt regelmatig een beetje, maar als het haar te druk is in de woonkamer, zoekt ze de rust in haar bench op.
Dus begrijp me niet verkeerd, de bench is niet haar enigste plekje waar ze in ligt/slaapt. 8)

MvG,
Martin
Ik geloof heus dat ze er vaak ligt. Zo is haar dat geleerd. Daarom zal ze zich er ook redelijk prettig bij voelen.
Afbeelding
MDoelman
Actief

Ach laat ook maar.. ben jullie aardig zat.

Bord voor de kop soms? Je leert je hond toch ook zit, af, en blijf en weet ik veel wat allemaal nog meer.... zo kan je hem ook leren dat de bench in de hal en zijn mand in de woonkamer haar plekjes zijn... niks mis mee.

- Misschien hebben we wel wat anders geregeld toen die vast had gezeten in de tralies..... duhh?

- Wie zegt dat ik niet bij de pup heb geslapen? (De eerste 2 weken)

- Ik reageer maar niet meer.... Als jullie het allemaal maar beter weten valt er toch geen eer te halen. Tjuus

Jullie hebben meteen de mening klaar terwijl je niet eens weet hoe en wat.

Martin
Hutsje
Zeer actief

Er zijn nou eenmaal voor en tegenstanders van de bench die het waarschijnlijk op dat gebied nooit eens zullen worden. Dus als jij mij niet kunt overhalen betekent dat niet dat ik een bord voor mijn kop heb want dat kan ik van jou net zo goed zeggen. Ook hoef ik het niet met je eens te zijn, en dat is in dit gevel niet zo maar dan hoef je nog niet zo gepikeerd te reageren. Moet je overigens zelf weten hoor, net als je de bench gebruikt. Moet ook iedereen zelf weten. Ik heb er alleen een mening over en dat die niet strookt met die van jou, tja, jammer dan toch? Als we het allemaal met elkaar eens zijn zou het ook weer erg saai zijn.
Afbeelding
MDoelman
Actief

Dat dan weer wel... ;) Heb je ook gelijk in... no hard feelings van mijn kant :ok:

In ieder geval (om op de vraag van de persoon die dit topic opende te reageren), wij hebben de grootste maat.

MvG, Rebel (alias flappie)
Hutsje
Zeer actief

Hahahahahahaha, en DAAR ging het topic eigenlijk over :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
Afbeelding
MDoelman
Actief

He Hutsje,

ik kan je vertellen dat ik vanmiddag een hele grote mand voor onze knuffel ga kopen... vraag me niet waarom! ;) Had weer zin om eens uits nieuws voor haar te kopen.

Nu heeft ze dus een mand in de woonkamer (voor als we thuis zijn) en een mand in de hal (voor als we weg zijn).

Groetjes,
Martin
miekmiek

MDoelman schreef:He Hutsje,

ik kan je vertellen dat ik vanmiddag een hele grote mand voor onze knuffel ga kopen... vraag me niet waarom! ;) Had weer zin om eens uits nieuws voor haar te kopen.

Nu heeft ze dus een mand in de woonkamer (voor als we thuis zijn) en een mand in de hal (voor als we weg zijn).

Groetjes,
Martin
:ok: :ok: :ok:
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Ik heb een Presa Canario en heb de grootste maat gekocht. Wij hebben het eerst ook zonder geprobeerd. In een kale gang. Maar toen bleek bij thuiskomst meneer een gat in de deur te hebben gevreten. Dus toen hebben wij besloten om voor zijn eigen veiligheid een bench aan te schaffen. Ik moet er wel bij zeggen dat de honden 's nachts gewoon los in huis rondlopen en naast ons slapen en die paar uur dat we weg zijn in de bench zitten
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

MDoelman schreef:He Hutsje,

Groetjes,
Martin
Hahahahaha, heerlijk voor haar toch? :ok:
Wees maar blij dat je er geen 3 hebt.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Ca Cajuina schreef:Ik heb een Presa Canario en heb de grootste maat gekocht. Wij hebben het eerst ook zonder geprobeerd. In een kale gang. Maar toen bleek bij thuiskomst meneer een gat in de deur te hebben gevreten. Dus toen hebben wij besloten om voor zijn eigen veiligheid een bench aan te schaffen. Ik moet er wel bij zeggen dat de honden 's nachts gewoon los in huis rondlopen en naast ons slapen en die paar uur dat we weg zijn in de bench zitten
Heb je ook enig idee waarom hij een gat in de deur heeft gevreten?
Misschien was hij er nog niet aan toe die tijd alleen te blijven? Als hij gestresst is doordat hij alleen is dan is hij dat in de bench ook, alleen kan hij dan zijn frustratie niet kwijt omdat hij geen kant op kan.
Wel prettig dat ze voor de rest wel gewoon los in huis kunnen trouwens.
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Hutsje schreef:
Ca Cajuina schreef:Ik heb een Presa Canario en heb de grootste maat gekocht. Wij hebben het eerst ook zonder geprobeerd. In een kale gang. Maar toen bleek bij thuiskomst meneer een gat in de deur te hebben gevreten. Dus toen hebben wij besloten om voor zijn eigen veiligheid een bench aan te schaffen. Ik moet er wel bij zeggen dat de honden 's nachts gewoon los in huis rondlopen en naast ons slapen en die paar uur dat we weg zijn in de bench zitten
Heb je ook enig idee waarom hij een gat in de deur heeft gevreten?
Misschien was hij er nog niet aan toe die tijd alleen te blijven? Als hij gestresst is doordat hij alleen is dan is hij dat in de bench ook, alleen kan hij dan zijn frustratie niet kwijt omdat hij geen kant op kan.
Wel prettig dat ze voor de rest wel gewoon los in huis kunnen trouwens.
Inmiddels loopt hij ook als wij weg zijn los in huis :ok:
Hij heeft gewoon ontzettend gesloopt in het begin. Wij hadden bv in het begin een matrasje in de gang neergelegd. Die had hij dus voor een gedeelte opgegeten. En wij waren zodoende bang dat hij zichzelf zou beschadigen. Tuurlijk moest hij wennen aan de bench maar na drie weken lag hij lekker te slapen wanneer we thuis kwamen (en geen schade aan hem of het huis)

Om dezelfde reden zit mijn teef op het moment ook in de bench (alleen als we weg zijn) Ik zal nooit mijn honden snachts in de bench doen en dan ook nog eens als je weg bent. Ik vind dat 's nachts je gewoon thuis bent en dan gewoon op je honden kan letten. Zo kunnen ze je ook wakker maken wanneer er iets is.

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Martijn schreef:Mijn ervaring is dat mensen die een bench hebben staan gemakzuchtig met hun hond omgaan. Of ze dat al waren en daarom een bench hebben gekocht of dat ze gemakzuchtig worden omdat dat kan met een bench weet ik niet.

Wel weet ik dat als je dingetjes nodig hebt om je hond op te voeden dat er dan iets fout gaat. Benches, blafbanden, kongs...het lijdt allemaal af van waar het om gaat. Ze staan dingen als zindelijkheidstraining en leren comfortabel alleen blijven in de weg.

Zonder iemand te willen aanvallen: Als je denkt dat het oke is dat een nazaat van een wolf die per dag 60 kilometer loopt nu urenlang met een kleedje en een balletje in een piepklein hokje zit heb je een gaatje in je kop. Of de hond daar nu direct positief of negatief op reageert is eigenlijk niet relevant. Het is een verwording, een volstrekt idiote situatie die lijnrecht tegen de aard van het dier in gaat.

Goed functionerende volwassen honden hebben een bepaalde waardigheid die je alleen maar bij mentaal gezonde dieren zonder gekkigheden ziet. Een benchhond zal die waardigheid nooit hebben.
Ik begrijp je punt. Zo denk ik er in eerste instantie ook over. Ik heb de bench dan ook nooit voor zindelijkheidstraining gebruikt. Ik vind dat je gewoon goed zelf moet letten op de pup. Ze geven op de een of andere manier toch wel aan dat ze moeten plassen.

Maar wat vind je dan van eigen veiligheid? Wij waren bv echt bang dat de hond zich met het sloop gedrag zou bezeren. Die 2de hands spullen uit de studie tijd waren toch toe aan vernieuwing. Let wel ik heb het niet over een pup 6 uur in de bench achterlaten dat is natuurlijk ook van de gekke.

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik heb de bench ook gebruikt eigenlijk voor veiligheid van de hond.
Nu ging Kaya maar heel weinig in de bench hoor, alleen als ik er even niet was en 's nachts dan. Alles gedurende een maand of 2 en toen ze 4 maanden was vond ik het wel best.

Ik denk ook dat ik het weer zou doen bij een klein pupje, al is het maar even voor mijn gemoedsrust dat als ik een half uurtje een boodschap moet doen er thuis niks kan gebeuren.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Martijn schreef:Mijn ervaring is dat mensen die een bench hebben staan gemakzuchtig met hun hond omgaan. Of ze dat al waren en daarom een bench hebben gekocht of dat ze gemakzuchtig worden omdat dat kan met een bench weet ik niet.

Wel weet ik dat als je dingetjes nodig hebt om je hond op te voeden dat er dan iets fout gaat. Benches, blafbanden, kongs...het lijdt allemaal af van waar het om gaat. Ze staan dingen als zindelijkheidstraining en leren comfortabel alleen blijven in de weg.

Zonder iemand te willen aanvallen: Als je denkt dat het oke is dat een nazaat van een wolf die per dag 60 kilometer loopt nu urenlang met een kleedje en een balletje in een piepklein hokje zit heb je een gaatje in je kop. Of de hond daar nu direct positief of negatief op reageert is eigenlijk niet relevant. Het is een verwording, een volstrekt idiote situatie die lijnrecht tegen de aard van het dier in gaat.

Goed functionerende volwassen honden hebben een bepaalde waardigheid die je alleen maar bij mentaal gezonde dieren zonder gekkigheden ziet. Een benchhond zal die waardigheid nooit hebben.
Eens :ok: Wat mensen allemaal verwachten van een hond daar sta ik soms versteld van. En als het dan even niet volgens verwachting gaat dan worden alles uit de kast gehaald achter elkaar gebruikt en dan na 3 weken zeggen ik heb alles al geprobeert en het werkt niet, hond in het asiel :?
Nooit eens een keertje verdiepen in het wezen wat je in huis haalt en dat dier in zijn waarde laat en die respecteert. Ik heb nog nooit in al die jaren gehoord. Mevrouw sorry ik heb het niet goed gedaan, ik heb niet de moeite genomen om een hond te begrijpen en te waarderen voor wat hij is en vooral voor wat hij niet is.
Maar altijd lag het aan de hond..................
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Ca Cajuina
Zeer actief

Martijn schreef:Een bench is niet veiliger. Ik hoor van teveel honden die juist gewond zijn geraakt doordat ze in de bench zaten om het een veiligheidsmaatregel te kunnen noemen.

Met een beetje moeite en goede wil is een huis behoorlijk veilig te maken.
Veiliger dan een bench.

Geloof ik graag (dat veel honden gewond raken). Ik begrijp dat jij het helemaal niets vind. In principe ben ik het met je eens.

Ik heb op het moment gekeken naar mijn hond en wat ik dacht dat hij nodig had om goed op te groeien. Ik bedoel wat kan je meer doen dan een lege gang waar hij (dacht ik) geen kwaad zou kunnen. Ik denk dat daar al veel verbetering in zou komen als mensen eerst naar de hond keken wat zijn/haar behoefte is. en geloof ook zeker nie dat een bench bedoelt is om een hond 12 uur per dag in op te sluiten

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

Rataplan schreef:

Eens :ok: Wat mensen allemaal verwachten van een hond daar sta ik soms versteld van. En als het dan even niet volgens verwachting gaat dan worden alles uit de kast gehaald achter elkaar gebruikt en dan na 3 weken zeggen ik heb alles al geprobeert en het werkt niet, hond in het asiel :?
Nooit eens een keertje verdiepen in het wezen wat je in huis haalt en dat dier in zijn waarde laat en die respecteert. Ik heb nog nooit in al die jaren gehoord. Mevrouw sorry ik heb het niet goed gedaan, ik heb niet de moeite genomen om een hond te begrijpen en te waarderen voor wat hij is en vooral voor wat hij niet is.
Maar altijd lag het aan de hond..................
Toch is het niet altijd zo. Wij zijn bij alletwee de honden de eerste 1.5 maand constant thuis geweest met het langzaam opbouwen tot ze nu 2 dagen in de week 6 uur alleen thius zitten.

Ik begrijp waar je frustratie vandaan komt geloof me ik kom ok mensen tegen waarvan ik denk: waar ben je mee bezig? Maar het is niet zo dat iedereen die een bench inhuis heeft staan gemakzuchtig is en geen tijdneemt om zich te verplaatsen in de hond

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”