Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
jullie ervaring met zeewier ten aanzien van het pigment.....
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
jullie ervaring met zeewier ten aanzien van het pigment.....
dat zeewier zowiezo wel gezond is als supplement, oke, maar het is ook voor de "verbetering" van het pigment, iemand daar ervaring mee?
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: jullie ervaring met zeewier ten aanzien van het pigment.
Het gebruik van zeewier kan aanwezig of verbleekt pigment in kleur verdiepen, zwart wordt zwarte en bruin wordt bruiner, maar bruin/leverkleur wordt geen zwart en indien helemaal niet aanwezig zul je van zeewier niets erbij krijgen.yamie schreef:dat zeewier zowiezo wel gezond is als supplement, oke, maar het is ook voor de "verbetering" van het pigment, iemand daar ervaring mee?
Indien je vermoed dat het pigment wel aanwezig is maar dat het op zich laat wachten (gebeurd nu eenmaal binnen bepaalde lijnen van bepaalde rassen) dan zijn vlierbesdragees en/of Sanafor Veendrenkstof een betere optie.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ah oke....het gaat er idd om dat ik 1 teefje in het nest heb zitten, puppen zijn nu 5 weken, die absoluut pigment heeft, aantal zwarte nageltjes, goed gepigmenteerde lippen en oogranden, maar haar neusje , daar blijft nu in het midden een stukje valer...niet meer puppyroze , maar vaal zeg maar, ik weet ze zijn nog jong en het kan gewoon nog komen, maar goed zeewier of dus vlierbes is toch zowiezo wel gezond??Angelique25 schreef:Het gebruik van zeewier kan aanwezig of verbleekt pigment in kleur verdiepen, zwart wordt zwarte en bruin wordt bruiner, maar bruin/leverkleur wordt geen zwart en indien helemaal niet aanwezig zul je van zeewier niets erbij krijgen.yamie schreef:dat zeewier zowiezo wel gezond is als supplement, oke, maar het is ook voor de "verbetering" van het pigment, iemand daar ervaring mee?
Indien je vermoed dat het pigment wel aanwezig is maar dat het op zich laat wachten (gebeurd nu eenmaal binnen bepaalde lijnen van bepaalde rassen) dan zijn vlierbesdragees en/of Sanafor Veendrenkstof een betere optie.
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
5 weken? geef dat beestje even de tijd. Als het er met 5 maanden nog niet is dan kun je indien dat nodig is kijken of er met supplementen iets aan te verbeteren is.yamie schreef:ah oke....het gaat er idd om dat ik 1 teefje in het nest heb zitten, puppen zijn nu 5 weken, die absoluut pigment heeft, aantal zwarte nageltjes, goed gepigmenteerde lippen en oogranden, maar haar neusje , daar blijft nu in het midden een stukje valer...niet meer puppyroze , maar vaal zeg maar, ik weet ze zijn nog jong en het kan gewoon nog komen, maar goed zeewier of dus vlierbes is toch zowiezo wel gezond??Angelique25 schreef:Het gebruik van zeewier kan aanwezig of verbleekt pigment in kleur verdiepen, zwart wordt zwarte en bruin wordt bruiner, maar bruin/leverkleur wordt geen zwart en indien helemaal niet aanwezig zul je van zeewier niets erbij krijgen.yamie schreef:dat zeewier zowiezo wel gezond is als supplement, oke, maar het is ook voor de "verbetering" van het pigment, iemand daar ervaring mee?
Ik geef regelmatig zeewier omdat het mineralen bevat die in geen enkel voer voorkomen maar die wel hun nut hebben.
Als er niets loos is, zie ik de nut van vlierbesdragees niet en al helemaal niet voor een pup van 5 weken.
Maar bij een pup van 5 weken zou ik hooguit een ienepienebeetje zeewier geven, meer niet.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ah oke...tis ook niet zo dat ik me echt zorgen maak...maar ik had gehoord dat als je zeewier supplement bij voert, ivm pigment dus, je het beste zo vroeg mogelijk kon beginnen, en omdat de rest van haar broetjes en zusjes allemaal een pikzwart neusje hebben, dacht ik ahh tja....
het is ook niet iets wat in deze lijn zit nl.....maar goed...zal ook geduld hebben hahaha...
thanxx voor de info!
het is ook niet iets wat in deze lijn zit nl.....maar goed...zal ook geduld hebben hahaha...
thanxx voor de info!
- Lisa
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Erelid
- Contacteer:
bij mijn witte hond komt pigment terug op haar neus.Janet schreef:Pigmentverlies wordt er toch niet mee verholpen? Verloren pigment is gewoon weg. Wat ik er uit begrijp is dat de middelen aanwezig pigment versterken, geen nieuw pigment aanmaken.
pigment vlek wordt steeds wat groter.
Ze krijgt geen ziewier..
ik dacht ook dat weg weg is maar nu weet ik het niet meer zeker.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb dus een blond lab met wisselneus, ging bij de show in Leiden Zeewierrotzooi halen, haar pigment rond haar ogen (zwarte randen) werden inderdaad weer "oud" zwart maar haar neus, niet. Nu weet ik wel waarom, nl. het pigment is hier de oorzaak van maar de hormonen huishouding van je hond heeft dat heel erg. Als je een teef heb kan je het iets beter zien, kijk eens hoe ze haar neus donkerder of lichterder wordt als ze loops moet worden.
Wisselneus heeft dus te maken met de hormonen en niet met het pigment en helaas daar helpt niets tegen.