Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

help chica heeft een pup aangevallen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

nancy en chica
geregistreerd lid

help chica heeft een pup aangevallen

Ongelezen bericht door nancy en chica »

hallo sinds chica een maand geleden loops is geweest is ze erg dominant naar andere honden toe en laat ze steeds haar tanden zien en blaft ze waarschuwend. een paar dagen geleden heeft ze met een andere hond gevochten, nu had deze hond haar de afgelopen twee jaar al meerdere keren gebeten enviel haar weer aan en kon ik het van haar wel begrijpen dat ze nu eens en keer wat terug deed. vanmorgen was ik haar aan het uitlaten en kwamen we een schattige pup van 6 maanden oud tegen en dat arme beestje loopt niets vermoedend op chica af ,snuffelt en wordt aangevallen door haar. ik schrok me echt kapot en heb haar flink op haar donder gegeven. gelukkig had de pup niets,maar een volwassen hond mag nooit een pup aanvallen. kan iemand mij vertellen waar dit gedrag vandaan kan komen en hoe ik hier het beste mee om kan gaan. want ik zit er erg mee en wil niet dat het nogmaals gebeurt
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het is geen vreemd gedrag van je hond, dus zet maar uit je hoofd dat je hond abnormaal is.
Wij mensen vinden het gek dat een volwassen hond een pupje iets aandoet, maar in de hondenwereld is dit niet abnormaal.

Uiteraard moet je er wel voor waken, want een pup is natuurlijk klein, dus voorzichtigheid geboden. Let goed op je hond, op de lichaamstaal, zodat je voor het vechten in kan grijpen.

Ik heb Kaya het woord ''lieffff'' aangeleerd: zodra ik tekenen bij haar merk dat het haar niet zint, zeg ik ''lieffff doen'' en doet ze of normaal, of draait zich om en loopt weg. Maar goed, dit werkt zeker niet voor iedere hond, dus ik zou gewoon goed op je hond letten voordat het vechten wordt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
nancy en chica
geregistreerd lid

dit gedrag heeft ze nog nooit eerder vertoond, ze was zelf altijd erg onderdanig ik begrijp niet waar dit ineens vandaan komt. ik vind het erg jammer wat ze speelde altjd erg leuk met andere honden en dat is nu ineens over
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

6 maanden is geen pup, maar een puber! ;)
Het is moeilijk te zeggen of het nou werkelijk zo nodig is je druk te maken. Ik weet niet wat jij verstaat onder vechten? Was de andere hond gewond of iets?
Honden raken wel vaker wat van slag door loopsheid. ZOlang je het nu gewoon in goede banen leidt is er niks aan de hand. Hoe oud is je hond?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Con
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Con »

Ik zou me niet teveel zorgen maken, het kan van de loopsheid nog komen, die van mij is ook een tijd superkattig geweest tegen andere honden. Nu is het weer over gelukkig.
Het enige wat je kun doen is je hond goed in de gaten houden.
nancy en chica
geregistreerd lid

chica is nu twee jaar.de hond van vanmorgen had gelukkig niets, daar kon iknog op tijd ingrijpen,maar vande week moets ik haar echt van die andere aftrekken en die had een wondje aan zijn oor.
ik ben trouwens erg blij dat dit forum er is.
groetjes nancy en chica
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

toch ff iets...nee een hond van 6 maanden is geen "pupje"meer, maar wat ze verteld is dat chica zonder enige aanleiding op die hond klapt... dat is niet echt normaal.....een pup of jonge hond die snufflt en ff duidelijk gemaakt word dat ze met een volwassen hond te maken heeft oke, maar dat maak ik niet uit het verhaal op of ze legt het niet helemaal oke uit, dat kan ook.....

maar wanneer een hond uit niks echt uitvalt en vecht..dan vind ik dat toch echt een probleem
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

yamie schreef:toch ff iets...nee een hond van 6 maanden is geen "pupje"meer, maar wat ze verteld is dat chica zonder enige aanleiding op die hond klapt... dat is niet echt normaal.....een pup of jonge hond die snufflt en ff duidelijk gemaakt word dat ze met een volwassen hond te maken heeft oke, maar dat maak ik niet uit het verhaal op of ze legt het niet helemaal oke uit, dat kan ook.....

maar wanneer een hond uit niks echt uitvalt en vecht..dan vind ik dat toch echt een probleem
Het is wel een probleem , maar niet abnormaal . In de dierenwereld is infanticide heel gewoon . Een chimpanseemoeder doodt ook het kind van een ander als ze de kans krijgt ( Hrdy ) .

" Het grote probleem van chimpanseemoeders, zoals Jane Goodall ontdekte, is dat andere naburige chimpanseemoeders niet- verwante zuigelingen opeten, om zo concurrenten voor hun eigen jong uit de weg te ruimen. Eerst dacht Goodall nog dat die ene kannibalistische chimpansee die ze ontdekte geestelijk gestoord was of zoiets, maar inmiddels zijn er te veel gevallen bekend . "

Met hulp v.d. evoluthietheorie valt dit heel goed te begrijpen .

Eigenlijk is het een wonder dat onze honden nog zo goed met elkaar omgaan !
Afbeelding
nancy en chica
geregistreerd lid

de hond waar ze eerder deze week een vechtpartiij mee had had haar daartoe aanleiding gegeven(deze viel haar aan en dit keer pikte ze dat niet) en dat was ook echt vechten. die jonge hond van gisteren was niet echt vechten, maar in mijn ogen toch een te agressieve uiting naar die andere hond toe, (nou ben ik zelf een leek wat betreft gedrag van honden en kan het zijn dat ik me om niets zorgen maak) chica liet hierbij flink haar tanden zien en hapte gemeen blaffend naar die hond ( weet het niet anders uit te leggen :? ) dus aanval of gewoon kattigheid ?
groetjes nancy en een poot van chica
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

6 maanden is geen pup meer, met 6 manden worden de regels van de hondenwereld even duidelijk gemaakt.
Ik vermoed(was natuurlijk niet bij) dat de jongehond te brutaal in de ogen van jou hond was.
Je geeft zelf aan dat je geen verstand hebt van honden gedrag, honden geven een duidelijk lichamsignaal dat soms niet door onervaren mensen te zien is, maar wel door de honden.
Sommige jongehonden zijn vol van zichzelf :p: maar vergeten een ding aan de regels houden, en ik vermoed dat dat hier aan de hand is.
en als een jonge hond niet aan de regels der honden zich houd mag best even terecht gezet worden.
Dus ik vermoed(nogx ik was er niet bij) dat jou hond zich gewoon als hond gedragen heeft en dat je de signalen die ervoor gegeven werden even gemist hebt.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Hapte ze in de lucht? Hoe stonden haar oren, haar staart?? Zat ze aan de riem of liep ze los? Daarnaast is een hond van 6 maanden echt geen schattig puppie meer in de ogen van andere honden.

Er zijn een paar goede boeken over hondengedrag die je misschien wel kunnen helpen met het bepalen wat er nu echt gebeurd. Je zegt zelf al dat je niet zoveel van hondengedrag weet, dus daar zou ik me als eerste op richten.
nancy en chica
geregistreerd lid

bedankt voor de reacties, ik ga zeker een boek aanschaffen over het gedrag van honden zodat ik de signalen herken. ben wel blij te horen dat het gedrag wat chica uit normaal hondengedrag is ik denk dat ik gewoon erg geschrokken ben omdat ik dit van haar nog nooit gezien had.
groetjes nancy en een poot van chica
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als ze haar oren naar voren zet op een overdreven manier en haar staart heft zal dat een waarschuwing kunnen zijn voor je. Verder kan je inschatten hoe ze gaat reageren aan de hoeveelheid flexibiliteit die ze in haar lichaam houdt bij een ontmoeting. Honden die ontspannen zijn en wel de oren naar voren hebben en de staart hoog leveren meestal ook geen problemen op. Honden die echter verstijven, hoge poten, stijve nek en niet veel beweging in het lichaam geven eigenlijk al signalen af dat ze op ontploffen staan of doodsbang zijn. Uit zo'n gedrag kan je een plotselinge aanval voorspellen.

Mijn hond piept als het goed is en doet helemaal niks meer als het fout is. Dan staat ze helemaal doodstil met haar staart recht in de lucht kwispelend en haar nek gekromt op hoge poten. Dan moet ik snel de boel afleiden om te voorkomen dat ze "ineens" uitvalt. Andere honden vinden dat trouwens niet ineens hoor ;) Die weten allang wat ze tegenover zich hebben en de meesten tonen zich gelijk laag, of nemen dezelfde houding aan wat het nog linker maakt bij mijn hond. Zij staat nl ook bekend om aanvallen zonder reden en aankondiging. Ik zie wel reden en zie het ook aankomen dus je moet je even verdiepen in die gedragingen ;)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yamie schreef:toch ff iets...nee een hond van 6 maanden is geen "pupje"meer, maar wat ze verteld is dat chica zonder enige aanleiding op die hond klapt... dat is niet echt normaal.....een pup of jonge hond die snufflt en ff duidelijk gemaakt word dat ze met een volwassen hond te maken heeft oke, maar dat maak ik niet uit het verhaal op of ze legt het niet helemaal oke uit, dat kan ook.....

wat is aanvallen...?? een pup/jonge hond corrigeren gaat ook vaak met veel lawaai en gepiep.. maar meestal is er niets aan de hand... dat is er pas als er bloed etc. aan te pas komt. ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”