Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veel te vroeg, veel te vroeg
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Veel te vroeg, veel te vroeg
Net als alles op rolletjes loopt...
daar gaat ie weer.
Stond er al een paar dagen wat vroeger.
Deze ochtend om 5u45. Nu kan ik hem natuurlijk lekker laten blaffen,
is iedereen wakker dan, maar hij moet plas en kaka doen.
En ik zou het een beetje stom vinden dat als hij aangeeft dat hij buiten wat moet gaan doen ik hem negeer.
Nu in de week vind ik het niet erg hoor.
Maar in het weekend beetje zielig toch.
Nu het probleem ligt erin dat Luka daarna niet meer in zen mand wil.
Nu, ik probeer dan wel nog wat te slapen op de zetel, maar hij wil dan bij mij komen liggen.
Vanochtend heb ik hem op de grond op zen deken laten liggen.
Toen hij onlangs midden in de nacht (3u) begon te blaffen heb ik hem buitengelaten maar daarna wou ik wel nog wat slapen.
Heeft hij nog tot halfzes liggen blaffen.
Iedereen wakker natuurlijk.
Luka is ondertussen al 13 maand.
Hij krijgt sinds een paar weken één maaltijd zo rond 5u 's avonds, hij wil 's morgends niet eten en als ik hem 's middags geef eet hij het niet helemaal op. 's Avonds wel, zou dat iets kunnen te maken hebben met het vroeger wakker worden ?
Groetjes,
Sanneke
daar gaat ie weer.
Stond er al een paar dagen wat vroeger.
Deze ochtend om 5u45. Nu kan ik hem natuurlijk lekker laten blaffen,
is iedereen wakker dan, maar hij moet plas en kaka doen.
En ik zou het een beetje stom vinden dat als hij aangeeft dat hij buiten wat moet gaan doen ik hem negeer.
Nu in de week vind ik het niet erg hoor.
Maar in het weekend beetje zielig toch.
Nu het probleem ligt erin dat Luka daarna niet meer in zen mand wil.
Nu, ik probeer dan wel nog wat te slapen op de zetel, maar hij wil dan bij mij komen liggen.
Vanochtend heb ik hem op de grond op zen deken laten liggen.
Toen hij onlangs midden in de nacht (3u) begon te blaffen heb ik hem buitengelaten maar daarna wou ik wel nog wat slapen.
Heeft hij nog tot halfzes liggen blaffen.
Iedereen wakker natuurlijk.
Luka is ondertussen al 13 maand.
Hij krijgt sinds een paar weken één maaltijd zo rond 5u 's avonds, hij wil 's morgends niet eten en als ik hem 's middags geef eet hij het niet helemaal op. 's Avonds wel, zou dat iets kunnen te maken hebben met het vroeger wakker worden ?
Groetjes,
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Sanneke,
Het eindeloos lijkende gevecht met Luka en zijn behoeftes...
Laat Luka overdag ook door te blaffen weten dat hij iets moet doen?
Als je hem er ´s nachts of ´s ochtendsvroeg uitlaat, doet hij dan ook zijn behoeftes op een manier die je doet denken dat hij echt nodig moest?
Als je de tijd waarop hij eet wilt veranderen naar wat vroeger, dan moet je hem gewoon alleen maar op die tijd eten geven. Eet hij het niet helemaal op? Jammer dan, maar tot de volgende dag geef je hem niet weer. Hij zal waarschijnlijk binnen enkele dagen zijn gewoonte aanpassen, en op de door jouw bepaalde tijd gaan eten. Op een bepaalde tijd eten is een gewoonte, die vaak niet zomaar even verandert, daar is wat tijd en konsekwent zijn voor nodig.
Wat vroeger eten geven kán nuttig zijn, omdat hij dan waarschijnlijk vóór het slapengaan dat eten alweer uitpoept, en niet zo´n aandrang heeft midden in de nacht dat hij daarvan wakker wordt.
Maar ik vraag me af of hij begint te blaffen omdat hij nodig moet, of dat hij gewoon zin heeft in een beetje vermaak, en jou daarvoor gebruikt.
Groetjes, Willy.
Het eindeloos lijkende gevecht met Luka en zijn behoeftes...

Laat Luka overdag ook door te blaffen weten dat hij iets moet doen?
Als je hem er ´s nachts of ´s ochtendsvroeg uitlaat, doet hij dan ook zijn behoeftes op een manier die je doet denken dat hij echt nodig moest?
Als je de tijd waarop hij eet wilt veranderen naar wat vroeger, dan moet je hem gewoon alleen maar op die tijd eten geven. Eet hij het niet helemaal op? Jammer dan, maar tot de volgende dag geef je hem niet weer. Hij zal waarschijnlijk binnen enkele dagen zijn gewoonte aanpassen, en op de door jouw bepaalde tijd gaan eten. Op een bepaalde tijd eten is een gewoonte, die vaak niet zomaar even verandert, daar is wat tijd en konsekwent zijn voor nodig.
Wat vroeger eten geven kán nuttig zijn, omdat hij dan waarschijnlijk vóór het slapengaan dat eten alweer uitpoept, en niet zo´n aandrang heeft midden in de nacht dat hij daarvan wakker wordt.
Maar ik vraag me af of hij begint te blaffen omdat hij nodig moet, of dat hij gewoon zin heeft in een beetje vermaak, en jou daarvoor gebruikt.
Groetjes, Willy.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja, ik krijg ook een beetje het idee naar aanleiding van je verhaal, Sanneke, dat het niet aan het nodig moeten ligt. Want je zegt zelf: hij blaft, je laat hem uit en daarna blijft ie blaffen. Dus dan hoeft hij helemaal niet meer zo nodig om zich te ontlasten.
Zou het misschien zo zijn dat hij blaffen en aandacht aan elkaar gekoppeld heeft? Dus blaffen betekent aandacht van het vrouwtje en dus blaft hij?
Zou het misschien zo zijn dat hij blaffen en aandacht aan elkaar gekoppeld heeft? Dus blaffen betekent aandacht van het vrouwtje en dus blaft hij?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Zeer actief
Normaal gesproken kan een hond van 13 maanden zijn behoeftes best overdag doen en hoeft ie er 's nachts niet meer uit. En inderdaad als ik je verhaal zo lees, denk ik ook dat het meer een manier is om aandacht te krijgen. Als hij gaat blaffen en je laat hem uit, krijgt hij de bevestiging dat zodra hij blaft, jij wel naar hem toe komt om iets te doen. Dus probeer jij weer te slapen en denk hij..laten we het gewoon weer proberen.
Wat dat eten betreft. Als je hem 's middags eten wil geven inderdaad gewoon op middag geven. Eet ie niet, dan haal je het eten na een kwartiertje weer weg en geef je pas de volgende dag weer. Een hond kan best 1 dag zonder eten. En hij gaat vanzelf wel eten hoor, als ie honger krijgt.
Wat dat eten betreft. Als je hem 's middags eten wil geven inderdaad gewoon op middag geven. Eet ie niet, dan haal je het eten na een kwartiertje weer weg en geef je pas de volgende dag weer. Een hond kan best 1 dag zonder eten. En hij gaat vanzelf wel eten hoor, als ie honger krijgt.

When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Re: Veel te vroeg, veel te vroeg
neem dat hondje dan gewoon gezellig mee naar de slaapkamer!!Mama Sanneke schreef: Nu het probleem ligt erin dat Luka daarna niet meer in zen mand wil.
-
- Zeer actief
Dat zou ik niet doen...dan krijgt ie alleen nog maar meer zijn zin en slaapt ie straks helemaal niet meer.linlin schreef:neem dat hondje dan gewoon gezellig mee naar de slaapkamer!!Mama Sanneke schreef: Nu het probleem ligt erin dat Luka daarna niet meer in zen mand wil.

-
- Zeer actief
Best logisch??? Ik heb het echt nog nooit mee gemaakt.Martijn schreef:Hij krijgt helemaal zijn zin niet.Nieve schreef:Dat zou ik niet doen...dan krijgt ie alleen nog maar meer zijn zin en slaapt ie straks helemaal niet meer.linlin schreef:neem dat hondje dan gewoon gezellig mee naar de slaapkamer!!Mama Sanneke schreef: Nu het probleem ligt erin dat Luka daarna niet meer in zen mand wil.
Hij wil aandacht, dat is iets anders dan op de slaapkamer slapen.
Het is best logisch dat een hond smorgens het roedel bij elkaar gaat roepen.
Maar als ie beneden al niet eens op z'n kleedje wil slapen, heb ik zo'n vermoeden dat ie op de slaapkamer ook niet rustig op de grond gaat liggen te slapen.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Sanneke,
Hou wel in de gaten dat áls je besluit om Luka in de slaapkamer te laten, dat je dit dan altijd zult moeten doen. Op zich niet erg hoor, maar je kunt dit niet even proberen en daarna toch maar weer terug naar voorheen.
Begrijp ook niet dat je Luka in de slaapkamer moet laten als hij ´s ochtends wakker wordt en jou wakker maakt. Dan wordt het inderdaad alleen maar erger. Gewoon ´s avonds tegelijk met jullie, en in zijn bedje gaan liggen zonder moeilijk te doen. De slaapkamer is om te slapen voor hem.
Luka kan best leren om nÃet in de slaapkamer te slapen en toch rustig te blijven totdat jullie opstaan.
Maar ik persoonlijk vind het beter voor mijn honden om lekker bij ons naast het bed te slapen, in hun eigen bedjes. Hoe meer we ons samen voelen, hoe meer we genieten van elkaar.
Groetjes, Willy.
Hou wel in de gaten dat áls je besluit om Luka in de slaapkamer te laten, dat je dit dan altijd zult moeten doen. Op zich niet erg hoor, maar je kunt dit niet even proberen en daarna toch maar weer terug naar voorheen.
Begrijp ook niet dat je Luka in de slaapkamer moet laten als hij ´s ochtends wakker wordt en jou wakker maakt. Dan wordt het inderdaad alleen maar erger. Gewoon ´s avonds tegelijk met jullie, en in zijn bedje gaan liggen zonder moeilijk te doen. De slaapkamer is om te slapen voor hem.
Luka kan best leren om nÃet in de slaapkamer te slapen en toch rustig te blijven totdat jullie opstaan.
Maar ik persoonlijk vind het beter voor mijn honden om lekker bij ons naast het bed te slapen, in hun eigen bedjes. Hoe meer we ons samen voelen, hoe meer we genieten van elkaar.
Groetjes, Willy.
nietes. die hond wordt wakker en is alleen. 1. hij verveelt zich 2. hij weet waar de rest van de roedel is. natuurlijk gaat-ie roepen.Nieve schreef: Best logisch??? Ik heb het echt nog nooit mee gemaakt.
Maar als ie beneden al niet eens op z'n kleedje wil slapen, heb ik zo'n vermoeden dat ie op de slaapkamer ook niet rustig op de grond gaat liggen te slapen.
als die hond wakker wordt en hij weet dat hij lekker dicht middenin zijn roedeltje ligt, dan draait-ie zich gewoon nog een keer om.
ik vind dat toch zo'n onzin, dat apart slapen.
-
- Zeer actief
Ik zeg alleen dat ik het nog nooit heb meegemaakt. En twee als hij weet dat z'n roedeltje in de buurt is, dan zou hij rustig moeten gaan slapen. En nu het ik even een zinnetje uit het verhaal van mamma Sanneke gehaald, namelijk: "Nu het probleem ligt erin dat Luka daarna niet meer in zen mand wil.linlin schreef:nietes. die hond wordt wakker en is alleen. 1. hij verveelt zich 2. hij weet waar de rest van de roedel is. natuurlijk gaat-ie roepen.Nieve schreef: Best logisch??? Ik heb het echt nog nooit mee gemaakt.
als die hond wakker wordt en hij weet dat hij lekker dicht middenin zijn roedeltje ligt, dan draait-ie zich gewoon nog een keer om.
ik vind dat toch zo'n onzin, dat apart slapen.
Nu, ik probeer dan wel nog wat te slapen op de zetel, maar hij wil dan bij mij komen liggen."
Dus dan zit een roedellid in de buurt, dan zou hij toch geen problemen meer moeten geven, of zie ik dat nu verkeerd???
En ik heb er geen problemen mee dat jij je hond mee naar de slaapkamer neemt hoor! Ik doe dat niet...Nieve wil niet eens mee naar boven (ze wil de trap niet op). En ik vind het ook niet prettig om haar op de slaapkamer te hebben.

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Mocht ik een slaapkamer beneden hebben dan had ik Luka bij me laten slapen.
Dat is nu niet zo.
We hebben van in het begin hem gewoon gemaakt om beneden te slapen.
Trouwens enkele weken geleden kon hij wel gewoon wachten tot ik beneden kwam om half zeven en nu ineens niet meer.
Het word elke dag vroeger, vandaag om half zes.
Wat zo gek is is dat hij in het begin toen hij 's avonds eten kreeg rond 5u best kon wachten tot half acht bij de wandeling om kaka te doen.
Hij krijgt nog steeds dezelfde voeding en moet nu ineens heel wat vroeger, lijkt me wel verdacht hé.
Ik ga het es proberen met hem toch 's middags eten te geven.
En ik heb inderdaad sterkt de indruk dat hij bij mij wil zijn en daarom zo vroeg begint te blaffen.
Dus tot hiertoe kan ik twee dingen uitproberen : voeding vervroegen, maar als het aandachttrekkerij is kan het zijn dat hij door de vervroeging wel 's nacht moet kaka doen.
Tweede uitprobeersel : laten blaffen zodat hij moet wachten tot ik naar beneden kom. Half zeven zou te doen moeten zijn.
Luka is van in het begin moeilijk geweest met zen slapen.
In het weekend staat men man op nu hij in ziekteverlof is met zen knie.
Er is anders nooit een dagje uitslapen bij.
Ik wou dat ik tot de "ik heb maar zes uur slaap nodig" behoorde, maar dat is zo niet.
Net nu de laatste weken men dochter woede-aanvallen en huilbuien heeft gaat Luka vrolijk meedoen, zou dat toeval zijn ?
In ieder geval heb ik men rust nodig s'nachts. Ik heb die al niet overdag door me dochter.
Dus tips zijn nog steeds welkom.
Sanneke
Ps : mocht ik alleen zijn in huis zonder kinderen en man dan had ik LUka wel bij me laten slapen. Maar zij hebben ook recht op rust en stilte.
Dat is nu niet zo.
We hebben van in het begin hem gewoon gemaakt om beneden te slapen.
Trouwens enkele weken geleden kon hij wel gewoon wachten tot ik beneden kwam om half zeven en nu ineens niet meer.
Het word elke dag vroeger, vandaag om half zes.
Wat zo gek is is dat hij in het begin toen hij 's avonds eten kreeg rond 5u best kon wachten tot half acht bij de wandeling om kaka te doen.
Hij krijgt nog steeds dezelfde voeding en moet nu ineens heel wat vroeger, lijkt me wel verdacht hé.
Ik ga het es proberen met hem toch 's middags eten te geven.
En ik heb inderdaad sterkt de indruk dat hij bij mij wil zijn en daarom zo vroeg begint te blaffen.
Dus tot hiertoe kan ik twee dingen uitproberen : voeding vervroegen, maar als het aandachttrekkerij is kan het zijn dat hij door de vervroeging wel 's nacht moet kaka doen.
Tweede uitprobeersel : laten blaffen zodat hij moet wachten tot ik naar beneden kom. Half zeven zou te doen moeten zijn.
Luka is van in het begin moeilijk geweest met zen slapen.
In het weekend staat men man op nu hij in ziekteverlof is met zen knie.
Er is anders nooit een dagje uitslapen bij.
Ik wou dat ik tot de "ik heb maar zes uur slaap nodig" behoorde, maar dat is zo niet.
Net nu de laatste weken men dochter woede-aanvallen en huilbuien heeft gaat Luka vrolijk meedoen, zou dat toeval zijn ?
In ieder geval heb ik men rust nodig s'nachts. Ik heb die al niet overdag door me dochter.
Dus tips zijn nog steeds welkom.
Sanneke
Ps : mocht ik alleen zijn in huis zonder kinderen en man dan had ik LUka wel bij me laten slapen. Maar zij hebben ook recht op rust en stilte.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik wou wel nog even zeggen dat hij
overdag soms aangeeft als hij naar buiten moet.
Maar ik laat hem op vaste uren uit en daarom moet hij het meestal niet vragen.
Sanneke
Wat we ook gaan proberen in het weekend is hem buiten laten om te plassen en dan mag hij daarna op de zetel liggen en terug ik bed gaan.
Es kijken wat hij dan doet.
Ik kan niet meer doen dan proberen.
Maar ik laat hem op vaste uren uit en daarom moet hij het meestal niet vragen.
Sanneke
Wat we ook gaan proberen in het weekend is hem buiten laten om te plassen en dan mag hij daarna op de zetel liggen en terug ik bed gaan.
Es kijken wat hij dan doet.
Ik kan niet meer doen dan proberen.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Doet hij dat ook blaffend?Ik wou wel nog even zeggen dat hij
Is zijn gedrag buiten de laatste tijd soms ook veranderd, misschien loopt hij veel meer te snuffelen en blijft op bepaalde plekjes veel langer en intenser snuffelen als voorheen?
Wat dóet hij als je hem ´s nachts er uit laat om te kaka doen?
Groetjes, Willy.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Aangeven doet hij half jankend half blaffend, als hij de blaadjes wil gaan vangen blaft hij luidkeels.Wil de hond schreef:Doet hij dat ook blaffend?Ik wou wel nog even zeggen dat hij
Is zijn gedrag buiten de laatste tijd soms ook veranderd, misschien loopt hij veel meer te snuffelen en blijft op bepaalde plekjes veel langer en intenser snuffelen als voorheen?
Groetjes, Willy.
Ik vind persoonlijk dat hij zenuwachtiger is. Blaft soms naar de schaduwen in huis, deed hij vroeger niet, deze ochtend was hij konstant aan zen lijn aan het trekken, mocht geen vogeltje in de buurt zien.
Het is pas een keer voorgekomen midden in de nacht de laatste drie maanden, toen heb ik hem terug naar zen mand verwezen en ben gaan slapen. Hij heeft toen van 3u's nachts tot half zes geblaft. Om de kinderen voor het schoolgaan nog een uurtje rust te gunnen ben ik om half zes dan maar opgestaan.
Iemand die honden traint zei me dat ik hem een paar dagen moet laten blaffen.
Ik denk erover na maar wel met gemengde gevoelens.
Ik merk ook dat hij vaak de aandacht wil trekken, wil erg vaak spelen.
Wil wel spelen hoor, maar niet op elke tijdstip dat hem uitkomt.
Onlangs ging hij toen we bezoek hadden en ik waarschijnlijk naar zijn mening te weinig aandacht aan hem besteede, de kussens uit de zetel gooien, dat doet hij anders nooit.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Geradbraakt ben ik.
Deze nacht weer van 3u 's nachts tot vanochtend geblaft.
'de hond hé'
Heb met de dierenarts gebeld of ik met Bachbloesems kan proberen.
Ga er straks om en laat weten of het wat helpt.
Ook zen voeding ga ik nu wat vroeger geven.
Sanneke
Deze nacht weer van 3u 's nachts tot vanochtend geblaft.
'de hond hé'
Heb met de dierenarts gebeld of ik met Bachbloesems kan proberen.
Ga er straks om en laat weten of het wat helpt.
Ook zen voeding ga ik nu wat vroeger geven.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Aan de ene kant denk ik dat je zult moeten werken aan het gegeven dat Luka niets positiefs bereikt met het aandacht trekken.Mama Sanneke schreef:Aangeven doet hij half jankend half blaffend, als hij de blaadjes wil gaan vangen blaft hij luidkeels.Wil de hond schreef:Doet hij dat ook blaffend?Ik wou wel nog even zeggen dat hij
Groetjes, Willy.
Ik vind persoonlijk dat hij zenuwachtiger is. Blaft soms naar de schaduwen in huis, deed hij vroeger niet, deze ochtend was hij konstant aan zen lijn aan het trekken, mocht geen vogeltje in de buurt zien.
Het is pas een keer voorgekomen midden in de nacht de laatste drie maanden, toen heb ik hem terug naar zen mand verwezen en ben gaan slapen. Hij heeft toen van 3u's nachts tot half zes geblaft. Om de kinderen voor het schoolgaan nog een uurtje rust te gunnen ben ik om half zes dan maar opgestaan.
Onlangs ging hij toen we bezoek hadden en ik waarschijnlijk naar zijn mening te weinig aandacht aan hem besteede, de kussens uit de zetel gooien, dat doet hij anders nooit.
Sanneke
Ook lijkt het me zinvol om achter de oorzaak van het blaffen ´s nachts te komen. Zoals Roelfien al aangeeft, het gedrag van je dochter kan een negatieve invloed hebben op o.a. Luka.
Ikzelf dacht aan het feit dat er misschien wel een teefje loops was bij jullie in de buurt. Daarom vroeg ik je naar zij gedrag op straat. Maar uit wat jij vertelt maak ik niet op dat dit het geval is.
Het is ook noodzakelijk dat Luka beter leert te gehoorzamen, bvb. naar het bevel "Op je plaats" en "Af en Blijf". Maar daar was je toch mee bezig?
Het blaffen van de laatste nachten zou ikzelf, als ik in jouw situatie verkeerde proberen te stoppen door hem ervoor te straffen op de één of andere manier. Het lijkt me helemaal niet verkeerd dat Luka ontdekt dat ´s nachts blaffen hem enkel maar een probleem oplevert.
Je zult nu ongetwijfeld jezelf afvragen hóe hem te straffen. Welnu, dit kan op veel manieren, en het hangt een beetje van jou en je hond af welke manier als eerste keus geprobeerd kan worden.
Tot schrijfs, Willy.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Als ik hem zeg : ga in de zetel liggen of in je mand dan doet hij dat.Wil de hond schreef:Aan de ene kant denk ik dat je zult moeten werken aan het gegeven dat Luka niets positiefs bereikt met het aandacht trekken.Mama Sanneke schreef:Aangeven doet hij half jankend half blaffend, als hij de blaadjes wil gaan vangen blaft hij luidkeels.Wil de hond schreef:Doet hij dat ook blaffend?Ik wou wel nog even zeggen dat hij
Groetjes, Willy.
Sanneke
Ook lijkt het me zinvol om achter de oorzaak van het blaffen ´s nachts te komen. Zoals Roelfien al aangeeft, het gedrag van je dochter kan een negatieve invloed hebben op o.a. Luka.
Ikzelf dacht aan het feit dat er misschien wel een teefje loops was bij jullie in de buurt. Daarom vroeg ik je naar zij gedrag op straat. Maar uit wat jij vertelt maak ik niet op dat dit het geval is.
Het is ook noodzakelijk dat Luka beter leert te gehoorzamen, bvb. naar het bevel "Op je plaats" en "Af en Blijf". Maar daar was je toch mee bezig?
Het blaffen van de laatste nachten zou ikzelf, als ik in jouw situatie verkeerde proberen te stoppen door hem ervoor te straffen op de één of andere manier. Het lijkt me helemaal niet verkeerd dat Luka ontdekt dat ´s nachts blaffen hem enkel maar een probleem oplevert.
Je zult nu ongetwijfeld jezelf afvragen hóe hem te straffen. Welnu, dit kan op veel manieren, en het hangt een beetje van jou en je hond af welke manier als eerste keus geprobeerd kan worden.
Tot schrijfs, Willy.
Ik probeer eerst de bachbloesems even uit, de zachte manier.
Maar een hondentrainer heeft me ook gezegd dat hij moet gestraft worden als hij dit gedrag blijft herhalen.
Fles met knikkers gooien.
Toch wil ik eerst de zachte manier proberen.
Gelukkig gaat het ietsje beter met de dochter nu.
Er staat ook een bak met lege plastiek flessen en me man vroeg zich af of ze misschien 's nachts kraken door het geplet zijn. Dus zetten we de bak op een andere plaats en natuurlijk muziek aan.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Oké Sanneke, succes.
Nog even over straffen.
Straffen hoeft niet persé "hard" te zijn hoor. In principe is "straffen" of "corrigeren" het verbinden van een onlustgevoel aan bepaald gedrag. Wát en hoe sterk dit onlustgevoel dient te zijn is erg individueel.
Als straffen effektief is, dwz. snel bewerkstelligt dat bepaald gedrag niet meer vertoont wordt is er niets mis mee, mits de straf niet buitensporig is.
Luka naar zijn plaats kunnen sturen is niet het belangrijkste, het belangrijkste is dat hij "Blijft" als jij dat tegen hem zegt, ongeacht hoelang, of in welke omstandigheden. Lukt dat ook goed?
Ik hoop dat Luka snel reageert op de manier die je nu voor ogen hebt, want niet kunnen slapen doordat je hond de hele nacht blaft is slopend.
Groetjes, Willy.
Nog even over straffen.
Straffen hoeft niet persé "hard" te zijn hoor. In principe is "straffen" of "corrigeren" het verbinden van een onlustgevoel aan bepaald gedrag. Wát en hoe sterk dit onlustgevoel dient te zijn is erg individueel.
Als straffen effektief is, dwz. snel bewerkstelligt dat bepaald gedrag niet meer vertoont wordt is er niets mis mee, mits de straf niet buitensporig is.
Luka naar zijn plaats kunnen sturen is niet het belangrijkste, het belangrijkste is dat hij "Blijft" als jij dat tegen hem zegt, ongeacht hoelang, of in welke omstandigheden. Lukt dat ook goed?
Ik hoop dat Luka snel reageert op de manier die je nu voor ogen hebt, want niet kunnen slapen doordat je hond de hele nacht blaft is slopend.
Groetjes, Willy.
- tutjehola
- Actief
Hoi,
Ik denk dat je erg voorzichtig bent met straffen. Ik heb hier een hondje van 8 maanden in huis, en elke keer trap ik er toch weer in, oh, wat zielig, en hij kijkt zo lief, etc.
Ik laat onbewust de teugels weer wat vieren, en kan vervolgens mijn hondje weer heropvoeden.
Willem zat eerst in zijn bench enorm te blaffen, op les heb ik geleerd te negeren, maar nadat ikzelf niet meer sliep, drie kinderen wakker en de hele familie op zijn tandvlees, heb ik in de nacht een bos sleutels naar de bench gegooid. Willem kon mij niet zien, en vanaf dat moment is de rust in huis weergekeerd.
Op het moment dat Willem loopt te blaffen om aandacht(op de bank willen, op schoot willen, etc.) dan hoef ik de sleutels maar te pakken en hij gaat weg. Vervolgens mag hij best bij me zitten, maar alleen als ik daar zin en tijd in heb, anders niet.
Het is best een hele klus om zo'n puppenkind op te voeden, maar als ik zo lees begint je hondje aardig het roer in handen te nemen.
Ik ben voorstander van zachte hand, maar soms is het echt nodig om flink en goed te corrigeren, want dat schatteke veegt zo de vloer met je aan!
Succes met je hondenkind,
Ik denk dat je erg voorzichtig bent met straffen. Ik heb hier een hondje van 8 maanden in huis, en elke keer trap ik er toch weer in, oh, wat zielig, en hij kijkt zo lief, etc.
Ik laat onbewust de teugels weer wat vieren, en kan vervolgens mijn hondje weer heropvoeden.
Willem zat eerst in zijn bench enorm te blaffen, op les heb ik geleerd te negeren, maar nadat ikzelf niet meer sliep, drie kinderen wakker en de hele familie op zijn tandvlees, heb ik in de nacht een bos sleutels naar de bench gegooid. Willem kon mij niet zien, en vanaf dat moment is de rust in huis weergekeerd.
Op het moment dat Willem loopt te blaffen om aandacht(op de bank willen, op schoot willen, etc.) dan hoef ik de sleutels maar te pakken en hij gaat weg. Vervolgens mag hij best bij me zitten, maar alleen als ik daar zin en tijd in heb, anders niet.
Het is best een hele klus om zo'n puppenkind op te voeden, maar als ik zo lees begint je hondje aardig het roer in handen te nemen.
Ik ben voorstander van zachte hand, maar soms is het echt nodig om flink en goed te corrigeren, want dat schatteke veegt zo de vloer met je aan!
Succes met je hondenkind,

Willem, Nixs, Noppes.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik denk dat ik ondanks de omstandigheden vrij veel tijd spendeer aan Luka.sypke schreef:Krijgt Luca genoeg beweging en heeft hij geestelijk genoeg te doen? Poedels zijn erg slimme honden met een goede conditie. Misschien verveelt hij zich te pletter overdag omdat hij te weinig te doen heeft en uit dat zich 's nachts.
Ondanks vijf uur slaap ben ik mijn ochtendwandeling om 8u toch gaan doen.
's middag hebben we samen liggen maffen.
sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Deze ochtend was het zes uur.
Gelukkig mocht ik wat langer slapen want manlief stond op.
Ik moest er toch uit om 7u15 want me dochter ging vandaag op Kortverblijf in De Klaproos te Kallo. Ze blijft daar tot morgen.
Lekker rustig in huis.
Nochtans is het doel niet bereikt.
Heb tegen men man gezegd dat toen hij opgestaan was, hij de fles had moeten gooien want het te bereiken doel is : dat hij wacht tot wij opstaan.
Nu heeft hij alleen wat later zitten blaffen.
Gelukkig mag ik morgen uitslapen. En daarna pas op wandeling met Luka.
Wens alle mama's onder ons nog een fijne moederdag.
Sanneke
Gelukkig mocht ik wat langer slapen want manlief stond op.
Ik moest er toch uit om 7u15 want me dochter ging vandaag op Kortverblijf in De Klaproos te Kallo. Ze blijft daar tot morgen.
Lekker rustig in huis.
Nochtans is het doel niet bereikt.
Heb tegen men man gezegd dat toen hij opgestaan was, hij de fles had moeten gooien want het te bereiken doel is : dat hij wacht tot wij opstaan.
Nu heeft hij alleen wat later zitten blaffen.
Gelukkig mag ik morgen uitslapen. En daarna pas op wandeling met Luka.
Wens alle mama's onder ons nog een fijne moederdag.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
Hallo Sanneke,
Dat geblaf is zeker zeer vervelend. Tirsa heeft het gelukkig nooit 's nachts gedaan, maar had er wel een handje van te blaffen als ik net naar boven ging om te gaan slapen.
Ik heb inderdaad iets hards op de grond laten vallen dat veel herrie maakt. Iedere keer als ze maar net ging blaffen. Ik kan je vertellen, dan is het zo over want dan denkt ze, ja als ik ga blaffen krijg ik die herrie en dat wil ik niet. Je moet het wel even volhouden, maar bij sommige honden werkt het echt.
En als je hem dan misschien toch 's morgens vroeg even naar buiten wil laten, loop je naar beneden, niks zeggen, Luka even naar buiten en dan laat je hem beneden en jij gaat weer naar boven en gewoon niks tegen d'r zeggen, geen aandacht geven en niet aankijken. Dan kan ze wel d'r behoefte doen, maar krijgt geen directe aandacht.
Het zijn dingen die je kan proberen.
Dat geblaf is zeker zeer vervelend. Tirsa heeft het gelukkig nooit 's nachts gedaan, maar had er wel een handje van te blaffen als ik net naar boven ging om te gaan slapen.
Ik heb inderdaad iets hards op de grond laten vallen dat veel herrie maakt. Iedere keer als ze maar net ging blaffen. Ik kan je vertellen, dan is het zo over want dan denkt ze, ja als ik ga blaffen krijg ik die herrie en dat wil ik niet. Je moet het wel even volhouden, maar bij sommige honden werkt het echt.
En als je hem dan misschien toch 's morgens vroeg even naar buiten wil laten, loop je naar beneden, niks zeggen, Luka even naar buiten en dan laat je hem beneden en jij gaat weer naar boven en gewoon niks tegen d'r zeggen, geen aandacht geven en niet aankijken. Dan kan ze wel d'r behoefte doen, maar krijgt geen directe aandacht.
Het zijn dingen die je kan proberen.
-
- Zeer actief
Kun je dan beter niet in één keer goed straffen en dan vervolgens de teugels strak houden? Hoef je tenminste niet op korte termijn nog een keer te straffen en dan weet de hond ook waar ie aan toe is. Scheelt de energie van het constant heropvoeden.tutjehola schreef:Ik denk dat je erg voorzichtig bent met straffen. Ik heb hier een hondje van 8 maanden in huis, en elke keer trap ik er toch weer in, oh, wat zielig, en hij kijkt zo lief, etc.

Nai nauvalyë moica alasailarin...
- Mama Sanneke
- Zeer actief
De bachbloesems lijken in ieder geval nog niet aan te slaan.
De vorige twee nachten ging het wel.
Deze nacht was hij er weer om 4u.
Hij is gisteravond nog buitengelaten door men man om half twaalf.
Ben opgestaan en de fles met knikkers tegen de deur gegooid.
Het was onmiddellijk stil. Pas rond half zeven ben ik dan naar hem toe gegaan, meneerke wou niet buiten, stond onmiddellijk te janken om naar binnen in de living te mogen.
één nadeel, hij had binnengeplast. Vermoedelijk al rond 4u, ik denk dat hij geplast heeft door zich op te winden.
Als ik hem dan eerst buiten zou laten om 4u dan krijgt hij, ook al bekijk ik hem niet, toch weer aandacht, dus dat wil ik liever niet doen.
Terwijl hij vroeger best 8u kon wachten om te plassen (of kaka) te doen lijkt het me vreemd dat hij dat nu niet meer zou kunnen.
De dierenarts noemt het een moeilijk probleem.
Ik hoop dat de knikkerfles aanslaat want ik begin echt doodmoe te worden en val 's middags in slaap op de zetel.
Om 4u is het nog niet licht buiten, dus daar kan hij niet wakker van worden.
Mijn moeder gaf me de tip de gordijn vast tussen de deur te maken zodat hij bij afleiding buiten (de kat van de buren) niets kan zien.
De radio staat nog aan en de vuilbak met de plastiek flessen staat in de keuken.
Ik probeer om voldoende met hem te gaan wandelen maar als jezelf zo moe bent word het knap lastig.
Ik weet echt niet wat ik nog meer kan doen. :sleep: :cry2:
Sanneke
Zou zo'n alarm dat aanslaat als hij blaft iets zijn ?
Het was onmiddellijk stil. Pas rond half zeven ben ik dan naar hem toe gegaan, meneerke wou niet buiten, stond onmiddellijk te janken om naar binnen in de living te mogen.
één nadeel, hij had binnengeplast. Vermoedelijk al rond 4u, ik denk dat hij geplast heeft door zich op te winden.
Als ik hem dan eerst buiten zou laten om 4u dan krijgt hij, ook al bekijk ik hem niet, toch weer aandacht, dus dat wil ik liever niet doen.
Terwijl hij vroeger best 8u kon wachten om te plassen (of kaka) te doen lijkt het me vreemd dat hij dat nu niet meer zou kunnen.
Ik hoop dat de knikkerfles aanslaat want ik begin echt doodmoe te worden en val 's middags in slaap op de zetel.
Mijn moeder gaf me de tip de gordijn vast tussen de deur te maken zodat hij bij afleiding buiten (de kat van de buren) niets kan zien.
De radio staat nog aan en de vuilbak met de plastiek flessen staat in de keuken.
Ik probeer om voldoende met hem te gaan wandelen maar als jezelf zo moe bent word het knap lastig.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- tutjehola
- Actief
Absoluut helemaal mee eensJanet schreef:Kun je dan beter niet in één keer goed straffen en dan vervolgens de teugels strak houden? Hoef je tenminste niet op korte termijn nog een keer te straffen en dan weet de hond ook waar ie aan toe is. Scheelt de energie van het constant heropvoeden.tutjehola schreef:Ik denk dat je erg voorzichtig bent met straffen. Ik heb hier een hondje van 8 maanden in huis, en elke keer trap ik er toch weer in, oh, wat zielig, en hij kijkt zo lief, etc.

Tja, ik ben moeder van drie kinderen en heb een pup, een heerlijk stel, maar met regelmaat een lekker zooitje. Natuurlijk is consequent zijn beter, maar niet altijd leuker

(maar over het algemeen heb ik het redelijk onder controle hoor) :S
Willem, Nixs, Noppes.
- tutjehola
- Actief
Misschien is de vraag je al duizend keer gesteld, maar heb je je hond in een bench ?(voor de nacht?)Mama Sanneke schreef:De bachbloesems lijken in ieder geval nog niet aan te slaan.
Sanneke
Willem, Nixs, Noppes.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Luka slaapt niet in een bench maar in zen mand
in de geïsoleerde tussenplaats (plaats tussen de keuken en buiten).
Wat het wandelen betreft gaat Luka 's ochtends een half uur en 's avonds ook buiten wandelen en op de middag gaat hij ook nog een kwartiertje wandelen.
Voor de rest kan hij zoveel buiten als hij maar wil, we hebben een redelijke tuin.
Na het avondmaal is er nog tijd voor spelletjes.
In vergelijking met de andere honden hier in de buurt is dit veel want die gaan helemaal niet wandelen en mogen enkel buiten om een plas of kak te doen.
Wat mij betreft vind ik het meer dan voldoende, ik probeer het ondanks de gebroken nachten toch vol te houden.
Maar nu het goede nieuws : deze nacht heeft meneertje doorgeslapen en wat nog meer goed nieuws is is dat hij lag te wachten tot ik naar beneden kwam zonder blaffen.
Als een sfinx lag hij naast zijn mand te luren of ik eraan kwam, maar hij gaf geen kik.
En nu maar volhouden zo.
Misschien verklaren jullie me wel voor gek maar ik lag al om 6u te luisteren of hij ging blaffen, zo gewoon om wakker te worden door de hond.
Wat ik wel heb gedaan is, hij slaapt meestal heel de avond als een roos vanaf 7u, heb hem om 8u wakker gemaakt en ben even met hem buiten geweest.
Misschien was het dat wel, misschien heeft hij het door dat hij moet wachten, de volgende dagen zullen het wel uitwijzen.
Sanneke
in de geïsoleerde tussenplaats (plaats tussen de keuken en buiten).
Wat het wandelen betreft gaat Luka 's ochtends een half uur en 's avonds ook buiten wandelen en op de middag gaat hij ook nog een kwartiertje wandelen.
Voor de rest kan hij zoveel buiten als hij maar wil, we hebben een redelijke tuin.
Na het avondmaal is er nog tijd voor spelletjes.
In vergelijking met de andere honden hier in de buurt is dit veel want die gaan helemaal niet wandelen en mogen enkel buiten om een plas of kak te doen.
Wat mij betreft vind ik het meer dan voldoende, ik probeer het ondanks de gebroken nachten toch vol te houden.
Maar nu het goede nieuws : deze nacht heeft meneertje doorgeslapen en wat nog meer goed nieuws is is dat hij lag te wachten tot ik naar beneden kwam zonder blaffen.
Als een sfinx lag hij naast zijn mand te luren of ik eraan kwam, maar hij gaf geen kik.
En nu maar volhouden zo.

Misschien verklaren jullie me wel voor gek maar ik lag al om 6u te luisteren of hij ging blaffen, zo gewoon om wakker te worden door de hond.
Wat ik wel heb gedaan is, hij slaapt meestal heel de avond als een roos vanaf 7u, heb hem om 8u wakker gemaakt en ben even met hem buiten geweest.
Misschien was het dat wel, misschien heeft hij het door dat hij moet wachten, de volgende dagen zullen het wel uitwijzen.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf