Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Balou past op

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Baily

Balou past op

Ongelezen bericht door Baily »

mij denk ik. Als ik nachtdienst heb gehad dan gaat ze altijd bij me liggen als ik ga slapen. Ze ligt dan naast me en slaapt zelf niet. Ze ligt een beetje om zich heen te kijken of te kauwen op een kauwstaaf of zoiets.

Maar ze let dan echt op, of er niemand bij me in de buurt komt. De andere honden worden weggesnauwd, ze mogen wel op het bed, maar moeten aan het voeteneinde blijven. Mijn man is meestal thuis als ik nachtdienst heb, zodat hij tussendoor de honden uit kan laten, dus er is altijd iemand thuis, ook als ik lig te slapen.

Maar ze wil dan niet naar de huiskamer of ze wil ook niet mee om uitgelaten te worden. Ze wil alleen maar bij mij liggen.

Nou is mijn vraag of dit wel goed is dat ze zo reageert, i.v.m. de rangorde. Normaal gesproken hebben we met Balou geen enkel probleem daarmee.Maar misschien moet hier wat aan worden gedaan? Ik heb geen idee wat er achter dit gedrag zit. Verder is ze wel hier de roedelleidster, maar gedraagt zich goed, normaal gesproken.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Het lijkt er inderdaad op dat ze over je waakt. ;) Als je er geen last van hebt zou ik me er niet druk over maken. Heb je er wel last van, dan lekker je slaapkamerdeur sluiten. Maak het jezelf niet te moeilijk. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Eline* schreef:Het lijkt er inderdaad op dat ze over je waakt. ;) Als je er geen last van hebt zou ik me er niet druk over maken. Heb je er wel last van, dan lekker je slaapkamerdeur sluiten. Maak het jezelf niet te moeilijk. ;)
Ik heb er geen last van, ik vind het altijd wel gezellig. Vind het voor haar alleen vervelend dat ze zo lang ligt te wachten. Als ik de deur dicht doe, wacht ze voor de dichte deur, dus ook niet leuk voor haar. Dan maar bij mij. :mrgreen:

Ergens ben ik wel blij dat ze dit doet, geeft me toch wel een goed gevoel dat ze graag in m'n buurt is. Tenminste, dat maak ik er dan maar van........ :mrgreen:
eliza
Actief

Ongelezen bericht door eliza »

Hier het zelfde gedrag hoor, als ik nachtdienst heb gehad komt ie ook altijd tegen mijn benen aanliggen. Hij is dan muisstil totdat ik een ooglid open doet dan word ik vrolijk begroet.
:zwaai:
Met vriendelijke groet van een Hollandse Herderfan
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

hier zelfde verhaal. als ik overdag slaap, ligt kakaboeboe tegen mij aangeplet. als ik in bed lig omdat ik ziek ben, moet iedereen ook opdonderen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”