Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Piepen/heen en weer lopen in de auto

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Irma
geregistreerd lid

Piepen/heen en weer lopen in de auto

Ongelezen bericht door Irma »

Hallo allemaal,

Toen Mica nog pup was piepte hij helemaal niet, maar ineens is dit er toch ingeslopen. Een tijd hebben we een "gewone" auto gehad en daar stond hij dan op de achterbank en het piepen verging je. Na een tijd een station, nu dus verder van ons af maar het piepen blijft.

Als je de motor start dan begint het al, hij weet denk ik meestal (denkt hij) dat we leuke dingen gaan doen. Op de heenweg piept hij maar op de terugweg juist weer niet (een enkele keer wel). Als mijn vriend erbij is piept hij zelfs erger.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar wie weet "de gouden tip" Hij piept nu al bijna 3 jaar en het is om moedeloos van te worden.

Irma
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Danco doet het al 8 jaar, altijd op de heenweg ergens naartoe. ;)
Marouck begon het ook te doen, en ook te blaffen.
Ik heb nu achterin de auto een bench staan, en sinds ze daarin zit in de auto is het weer afgelopen. Doek eroverheen zodat ze mij ook niet kan zien, opgelost ;)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Inge schreef:Danco doet het al 8 jaar, altijd op de heenweg ergens naartoe. ;)
Ik heb nu achterin de auto een bench staan, en sinds ze daarin zit in de auto is het weer afgelopen. Doek eroverheen zodat ze mij ook niet kan zien, opgelost ;)
Ivan gilt in de auto. Horen en zien vergaat je :jank: Ook een poosje een reiskennel geprobeerd. En echt een flinke poos. Ging ie nog harder van gillen want hij zag niks. De enige manier om hem enigzins kalm te houden is op de voorstoel met het raam een stukje open, niet ideaal ik weet het, maar anders kan hij nooit meer mee.
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

haha Lassie doet dat altijd als we er bijna zijn. Waar we ook naartoe gaan.
doggies for ever
mystic bull's dino
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mystic bull's dino »

Onze 2 labradors zijn ook zo, zodra ze in de auto zitten, beginnen ze met janken en blaffen. Ze stoppen pas als we op de plaats van bestemming zijn.
We hebben een honderek in de auto maar die heeft voor hen geen nut, ze wringen net zo hard tot de ene op de achterbank zit.

Ik heb ook nog 2 amerikaanse bulldoggen, die zijn gelukkig zo niet.
Die gaan gewoon zitten, en als t te lang duurt gaan ze liggen en slapen.
Die geven geen kik. pfffffff
groetjes Maaike, Dino & Djeksen, Timon en Pumba
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

astrid schreef:
Ivan gilt in de auto. Horen en zien vergaat je :jank: Ook een poosje een reiskennel geprobeerd. En echt een flinke poos. Ging ie nog harder van gillen want hij zag niks. De enige manier om hem enigzins kalm te houden is op de voorstoel met het raam een stukje open, niet ideaal ik weet het, maar anders kan hij nooit meer mee.
Pfff.....dan heb ik dus gewoon mazzel gehad met deze oplossing.
Marouck heeft overigens het eerste jaar nooit geblaft in de auto, het is begonnen vanaf het moment dat ze voor het eerst loops was geweest.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Inge schreef:
astrid schreef:
Pfff.....dan heb ik dus gewoon mazzel gehad met deze oplossing.
Marouck heeft overigens het eerste jaar nooit geblaft in de auto, het is begonnen vanaf het moment dat ze voor het eerst loops was geweest.
Ivan ook vanaf ongeveer een jaar. Ik heb hem ook een poos achter elkaar meegenomen naar dingen die niet leuk zijn zoals Dierenarts, gewoon boodschappen doen, zomaar een rondje rijden zonder uitstappen. Noem maar op. Niks helpt, hij blijft gillen. Ik heb het maar geaccepteerd. :?
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni doet het ook. Ze jaagt zelfs op auto's in de auto 8O
Ze zit vaak in de benche, met een deken erover heen. Vooral in het begin blaft en jankt ze, ik negeer het gewoon. Ze houdt vanzelf op als we op de snelweg zitten
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”