Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mag je je jongste hond een beetje beschermen???

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

mag je je jongste hond een beetje beschermen???

Ongelezen bericht door Marja »

ff een vraag over mijn eigen gedrag. Mijn man vind dat ik veel te tuttig doe met Zara.
Als ze hier beide een bot krijgen gaat Stapper zijn bot gauw verstoppen en pakt dan het bot van Zara af om dat lekker op te gaan eten.
En o wee als Zara aan zijn bot komt!
Ik vind dat zielig en verbied dat dus of pak zara's bot af van Stapper.

Goed of fout??
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ja beetje wel. Misschien kunnen ze in aparte ruimtes van hun botten genieten, je zou niet de enige zijn die dat doet. Trouwens, komt het er op neer dat ze helemaal niks krijgt of pas als hij klaar is? Is het laatste het geval moet je het echt zo laten, dat is doodnormaal en zal ze prima begrijpen.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Nee ze krijgt als het aan Stapper ligt helemaal niets:(

Maar ik heb het hier over buffelhuidbotten hoor! dus haar eetbehoefte hangt er niet van af!
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik denk dat je de rangorde behoorlijk verstoort als je het bot van
Stapper afpakt en aan Zara geeft. Zo stel je Zara boven Stapper, kan zijn dat je dat wilt, maar Zara is toch jonger? Nu denk ik niet dat dit voor een reu en teef zoveel problemen geeft, maar ik zou het niet doen, dan maar in aparte kamers.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als je reu je teef niet meer laat eten van buffelhuidjes was het bij mij, teef geen, reu geen, makkelijk zat. Of dus beiden, maar dan gescheiden kamers.

Je reu is daarnaast misschien zometeen bezitterig ten opzichte van jou, wat betreft zijn eten als je niet uitkijkt. Jij neemt zijn dierbare botjes weg en geeft die ook nog aan degene die hij dus perse geen botje gunt. Op een gegeven moment knapt hij misschien en bijt je heel terecht in je hand als je dat weer doet. Of hij vliegt je teef aan omdat die, steeds weer gesteund door jou, ver haar grenzen voorbij gaat door van "zijn" botje te eten, dat ook goed weet en misschien zelfs uitbuit.

Ook daarom zou ik als mens nooit zo tussen die machtsspelletjes tussen honden begeven. Ontneem ze gewoon hun troeven ( botjes, speelgoed en balletjes ) dan leven ze lekker relaxed en kunnen ze alles honds bepalen. Hun speciale dingetjes geef je ze persoonlijk tijdens 1 gescheiden wandeling per dag.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Nou zo erg is het nu ook weer niet hoor. Stapper zal mij echt niet bijten als ik wat van hem afpak want dat accepteert hij heel makkelijk.
Hij weet dondersgoed welk bot van hem is en welk van Zara!
Als ik roep NEE, als hij naar Zara haar bot loopt dan luistert hij daar ook goed naar.

Nou ja.........ik kijk het wel even aan, heb zo het vermoeden dat Zara het straks niet meer pikt:)
Hebben we een volgend probleem ;)
Afbeelding
tiborh
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door tiborh »

gewoon apart een bot geven!waarom de confrontatie opzoeken.bij mij krijgen ze allemaal apart een bot en kan het afpakken wanneer ik het wil!

groetjes marleen en de doggies
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”