Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leren spelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Leren spelen

Ongelezen bericht door clausipaus »

Apollo is 6 jaar en weet dus blijkbaar niet wat hij met balletjes, flostouw, piepspeeltjes e.d. aan moet. Hoe kan ik hem daar enthousiast voor maken? Iemand ideeen of tips?
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik neem aan dat Baloe wel speelt?? Ga met baloe en Apollo lekker met een bal gooien. Apollo denkt vast van: heeeee wat heeft baloe? Dat wil ik ook! Dan gaat hij er vanzelf wel achter aan. heb vooral geduld!!

Nanni was 5.5 en hield ook niet van spelen. Pup (toen nog :mrgreen: ) van mijn tante rende lekker achter balletje aan, tja toen deed Nanni dat ook. Opeens had ze een bal in haar bek, ze vond het maar raar :mrgreen:

Nu speelt ze alles waar maar een bal aanzit! je hebt veel speeltjes met balletjes eraan. Laat hem lekker veel winnen, dan gaat hij je vanzelf ook uitdagen.D an weet je dat het geslaagd is :ok:
clausipaus
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:Ik neem aan dat Baloe wel speelt?? Ga met baloe en Apollo lekker met een bal gooien. Apollo denkt vast van: heeeee wat heeft baloe? Dat wil ik ook! Dan gaat hij er vanzelf wel achter aan. heb vooral geduld!!
Hij rent wel achter Baloe aan, maar vind het balletje totaal oninterresant, hij vind het leuker om Baloe in zijn staart te bijten 8O Dus dat gaat niet werken :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

clausipaus schreef:
jidde schreef:Ik neem aan dat Baloe wel speelt?? Ga met baloe en Apollo lekker met een bal gooien. Apollo denkt vast van: heeeee wat heeft baloe? Dat wil ik ook! Dan gaat hij er vanzelf wel achter aan. heb vooral geduld!!
Hij rent wel achter Baloe aan, maar vind het balletje totaal oninterresant, hij vind het leuker om Baloe in zijn staart te bijten 8O Dus dat gaat niet werken :mrgreen:
Apollo speelt liever met staarten. :pffff: :mrgreen:
Zou een lekker gevulde kong misschien helpen? En verder zou ik er gewoon een hele voorstelling van maken; zelf enthousiast aan de gang gaan met een flostouw, misschien kan je zijn belangstelling winnen?
DigitalT

Ongelezen bericht door DigitalT »

heeft de hond een favoriete maal... dan kan je het flostouw of ander speeltje hier ook mee insmeren... dan ruikt het lekker... misschien is het dan ook een stuk makkelijker om te benaderen?
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

clausipaus schreef:
en snauwt baloe dan niet terug? :mrgreen: Ik denk dat je zowiezo heeeeel veel geduld nodig hebt. hij gaat het wel door krijgen, gaat hij stiekem balletje van baloe afpakken en op die manier leert hij het wel ;)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Re: Leren spelen

Ongelezen bericht door malinois »

clausipaus schreef:Apollo is 6 jaar en weet dus blijkbaar niet wat hij met balletjes, flostouw, piepspeeltjes e.d. aan moet. Hoe kan ik hem daar enthousiast voor maken? Iemand ideeen of tips?
maar waarom wil je dat als ik vragen mag?? als die hond het zonder spelen prima naar z'n zin heeft... lekker met andere honden spelen is misschien wel net zo leuk ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Ella speelde ook niet met speeltjes, dat was het schijnbaar goed afgeleerd helaas. Om haar toch zover te krijgen dat ze een speeltje in haar bek pakte was door zelf als een randdebiel met het speeltje in de weer te gaan. Als ze dan kwam kijken duwde ik haar plagend weg; inspelend op haar driften. Ze werd zo geintrigeerd door mijn spel dat zij eigenlijk het speeltje wel wilde hebben....BINGO. Toen ze hem vlak voor mijn neus jatte heb ik haar de hemel ingeprezen en ben krijgertje gaan doen zodat zij met de trofee kon wegstieren :ok: . Ze sppelt nog steeds niet veel met speeltjes, maar ze komt nu zo af en toe wel uit zichzelf met iets aanhobbelen voor een spelletje krijgertje :mrgreen:
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
clausipaus
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
clausipaus schreef:Apollo is 6 jaar en weet dus blijkbaar niet wat hij met balletjes, flostouw, piepspeeltjes e.d. aan moet. Hoe kan ik hem daar enthousiast voor maken? Iemand ideeen of tips?
maar waarom wil je dat als ik vragen mag?? als die hond het zonder spelen prima naar z'n zin heeft... lekker met andere honden spelen is misschien wel net zo leuk ;)
Ik wil gaan flyballen met hem dus vandaar die balletjes :mrgreen:
Ik heb hem nu een maand en nog nooit met andere honden zien spelen, hij gaat alleen erop rijen, er hard achteraan rennen of er hard voor weg rennen :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

clausipaus schreef:
malinois schreef:
Ik wil gaan flyballen met hem dus vandaar die balletjes :mrgreen:
Ik heb hem nu een maand en nog nooit met andere honden zien spelen, hij gaat alleen erop rijen, er hard achteraan rennen of er hard voor weg rennen :mrgreen:
oh vandaar :mrgreen: vroeg het me al af...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Soepballen :P
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat is eigenlijk de achtergrond van Apollo?
clausipaus
Zeer actief
Contacteer:

sypke schreef:Wat is eigenlijk de achtergrond van Apollo?
Hij is gevonden, ergens op een brug waar in geen velden en wegen een huis te bekennen is 8O

Hij was ook gechipt, maar niet geregistreerd ofzo? Via het asiel konden ze inieder geval niet achter zijn eigenaar komen. Wel zijn ze achter zijn leeftijd gekomen via de chip. Beetje raar dus. Maar hij heeft iets van 3 weken in het asiel gezeten en geen eigenaar heeft zich gemeld. :?
Penotti & Sombra!

Afbeelding

linlin

Ongelezen bericht door linlin »

het heeft bij ursula een paar jaar geduurd voordat ze doorhad dat er met balletjes gespeeld kon worden.

botjes kluiven, dat had ze wat sneller door. na een jaartje ofzo.

dus, claus, gewoon lekker blijven klooien met je balletjes. komt wel een keertje goed.
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Izzy speelde in het begin dat ze hier was helemaal niet.
Langzamerhand verandert het, maar ze speelt nog steeds heel aandoenlijk onhandig.
Ze vindt het bijv. superleuk om achter een balletje aan te gaan en te pakken. Dan laat ze het vallen en staat er dom naar te kijken: "wat moet ik er nou mee" lijkt ze dan te zeggen.
Ze liet zich ook alles door Juda afpakken, het kwartje begint echter te vallen.
Nu pas begint ze of Juda of mij uit zichzelf uit te dagen voor een stoeipartijtje, ook uiterst klungelig maar heerlijk om te zien!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”