Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje over BARFEN

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

vraagje over BARFEN

Ongelezen bericht door Podenji »

Stel je zet je hond over op BARF, maar je hond is nogal kieskeurig , is het danniet zo dat de hond enkel bijvoorbeeld de botten en stukken vlees eet en zijn groenten laat liggen? om het maar even zo te zeggen?

ik heb totaal geen ervaring met BARF maar ben erg benieuwd hoe dit werkt bij kieskeurige en miezemuizende honden
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ik heb alleseters, dus hier geen gemier, maar wat ik van anderen lees is het vaak gewoon even wennen en verder het mengen van dingen wat de meesten wel gewoon leert dat het echt allemaal eten is wat er in die bak zit!
Je kunt er ook wat rekening mee houden door in het begin bijvoorbeeld niet al te sterke smaakjes in de groenteprut te gooien. Ik had de eerste keer al gelijk gember en kiwi erin gemikt, dat leverde wel een wat verbaasde blik van Nora op :mrgreen: ook al heeft ze het netjes opgegeten.

Ik heb bij mijn honden wel gezien dat ze echt ook hebben "leren" eten van het BARFen. De eerste keer een grote lap pens of een stevig bot kan wat "hellup"blikken en omslachtig gedoe opleveren, maar gaandeweg krijgen ze de techniek steeds beter onder de knietjes. Erg leuk om te zien. Ferro snapt nu eindelijk dat hij gewoon zijn poten moet gebruiken om iets uiteen te scheuren (er op staan en dan trekken met de bek). Eindelijk weer echt hond!

Meer info:

www.barfplaats.nl
www.barf-natuurlijk.nl
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
ducktails
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ducktails »

Ik verwerk de groente altijd in een groente mix.
Door de groente mix doe ik een ei kwark , havermouth en olieen e.d.
Ik doe de mix in de blender em mix alles stuk.
Deze brei giet ik over het vlees.
Dus.....niks eerst groente opeten.
Ook kun je door de groentmix b.v. vis en vlees mixen, waardoor er een vleessmaak aankomt.
Ria
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Precies, met een beetje lever ofzo is een een groentemix opeens een lekkernij voor honden. :mrgreen:
En ze moeten het inderdaad gewoon leren eten.
Hier gaat ook gewoon alles naar binnen, geen gemiezemuis. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

ik mik het gewoon allemaal door en over elkaar heen, maar idd in het begin vonden ze bijv lever hier niet lekker dus werden die er netjes naast gelegd :? (d8 nog hé hij bewaard het lekkerste als laatste, niet dus :D)

maar nu gaat alles met smaak naar binnen, ook de groentemix als ik dat apart zou geven het maakt allemaal niets meer uit.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Marion.

Re: vraagje over BARFEN

Ongelezen bericht door Marion. »

Podenji schreef:ik heb totaal geen ervaring met BARF maar ben erg benieuwd hoe dit werkt bij kieskeurige en miezemuizende honden
Ik heb zo'n miezemuizende hond. Bepaalde botten/vlees moet ze echt niet (konijn, haas, eend). Groenteprut kaal krijg ik er absoluut niet in, maar wel als ik het 'lekker' maak met joghurt, karnemelk, pens of zalm uit blik ofzo. En dan is het ook nog afwachten of mevrouw er wel zin in heeft.
Maar er blijft meer dan genoeg over wat ze wel heel erg lekker vind, en ik kan je één ding verzekeren: dat wat ze wel lekker vind eet ze met heeeeel veel meer smaak dan welk brokje dan ook ;)
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Podenji schreef:Stel je zet je hond over op BARF, maar je hond is nogal kieskeurig , is het danniet zo dat de hond enkel bijvoorbeeld de botten en stukken vlees eet en zijn groenten laat liggen? om het maar even zo te zeggen?

ik heb totaal geen ervaring met BARF maar ben erg benieuwd hoe dit werkt bij kieskeurige en miezemuizende honden
als het aanbod en verschil van materiaal best groot is dan kunnen ze voorkeur gaan krijgen.
Mijn honden krijgen nu 5 jaar BARFvoeding en er is materiaal dat 1tje gewoon niet eet..die tut weet dat ik in mijn vriezer dingen heb die zij lekkerder vind..die gaat echt voor kalekipkarkassen..veel vlees lust ze niet.
In het begin zijn honden nieuwsgierig en zullen vaak alles eten,maar na lange tijd hebben ze duidelijk voorkeur.
En verder moet je slimmer zijn dan je hond als je BARFvoeding geeft.
trucjes [zoals Marion schreef],vasten..wil wel helpen om ze hongerig te houden.
Maar vasten ze te lang in hun ogen dan willen ze nog wel zelf hun eten gaan vangen :?
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Podenji schreef:Stel je zet je hond over op BARF, maar je hond is nogal kieskeurig , is het danniet zo dat de hond enkel bijvoorbeeld de botten en stukken vlees eet en zijn groenten laat liggen? om het maar even zo te zeggen?

Mijn ervaring van de afgelopen 5-6 jaar is, dat je moet beginnen zoals het hoort met zaken die bij honden horen en dat zijn rauwe botten met vlees. Zie http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20512

En dat wat jij kieskeurige en miezemuizende honden noemt, soms honden zijn die iets proberen duidelijk te maken op hun eigen hondse manier en dat ze deze naam eigenlijk niet mogen krijgen voordat gebleken is dat het strontverwende schoothondjes zijn.

Enne :mrgreen: als jij een stukkie taart met veel suiker, zout, smaakmakers en zo in je mond denkt te stoppen terwijl het gemaakt is zonder al die verslavende zaken, dan ga je ook :? en :roll: doen omdat je smaakpupillen niet bevredigd worden....

Maar alle gekheid op een stokje.
Wie het in zijn hoofd haalt om allerhande gecompliceerde en vreemde combinaties te voeren aan een hond die gewend is om zijn hoofd voorover te buigen en zijn dagelijkse portie droogvoer of gemalen versvoer naar binnen te zuigen, kan inderdaad meemaken dat zijn of haar hond weigert om bepaalde zaken uit die prut te eten. Of goed ziek wordt! :pffff:

Daarom is www.barf-natuurlijk.nl er.
Om hersenvoer aan te reiken aan iedereen die betere voeding aan zijn of haar huisdieren wil geven...

Groetjes,
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk.nl
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

bedankt voor al jullie reacties, ik denk dat het nog steeds niets is voor mij en mijn honden maar je weet maar nooit....

trouwens enkele van jullei hadden het over laten "vasten" asl z eniet willen maar dan moet je wel heel goed weten wat je doet, sommige honden geven er namelijk geen zier om en kunnen rustig dagen zonder eten zonder dat ze er last van hebben. ze worden alleen erg mager op deze manier daarbij wordt de maag kleiner en is het moeilijker ze weer goed aan het eten te krijgen

ik weet zeker dat mijn honden de meeste dingen echt laten staan, mijn basenji lust bijvoorbeeld al geen groenten en geen yoghurt maar wel prutjes dus die kan ik wel om de tuin leiden, maar mijn ibi haalt haar neus op voor wat voor prutje je dan ook maakt........dat iz zo een die dan denkt nou ik vreet gewoon een week niet totdat ik weerkrijg wat ik lust......negeren is geen optie dat houdt ze te lang vol en ik ben het zat om met ene gratenbaaltje ove rstraat te lopen of een hond proberen te aiien terwijl je dan al xylofoon speelt op de ribben :evil: en dat terwijl zse niet ziek is of wat dan ook maar gewoon een giga uitprobeer puber, ze krijgt nu ook niets lekker meer enkel haar eten in haar bak, wel wat afgewisseld met dingetjes maa rgeen koekies of kluiven mee rtussendoor en mijn andere honden krijgen dat wel en dat weet sz een dan eetz e och maarhaar bak leeg...
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Podenji schreef:trouwens enkele van jullei hadden het over laten "vasten" asl z eniet willen ...
als ze niet willen eten kan het ook betekenen dat ze geen honger hebben en dus ook miezerig kunnen gaan doen met hun eten.
Honden die volgens BARFmethode te eten krijgen daar zit vasten bij in hun eet patroon.

Ook zijn deze honden gewend om grote hoeveelheden te eten in 1 keer.
Maar nogmaals..voor honden die brokken eten gelden andere regels!!.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Podenji schreef:ik weet zeker dat mijn honden de meeste dingen echt laten staan, mijn basenji lust bijvoorbeeld al geen groenten en geen yoghurt maar wel prutjes dus die kan ik wel om de tuin leiden, maar mijn ibi haalt haar neus op voor wat voor prutje je dan ook maakt........dat iz zo een die dan denkt nou ik vreet gewoon een week niet totdat ik weerkrijg wat ik lust......
Groenten (en/of prut/mix) is niet de hoofdmoot van het Barfen hoor! De hoofdmoot is botten en vlees, en de meeste hondjes zijn daar niet vies van ;)
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Stel deze vraag eens op het BARFforum!
http://www.barf-natuurlijk.nl
Klik - Forum
Groetjes,
Ignit.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”