Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffen voor aandacht

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Blaffen voor aandacht

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya heeft iets nieuws ontwikkelt de afgelopen weken: blaffen voor aandacht :jank:

Op het moment dat zij aandacht wil hebben, maar ze krijgt dit niet, gaat ze lopen blaffen :? Ook 's avonds als we naar bed gaan en alles is stil, gaat ze blaffen.

Het gaat heel geniepig, want ze doet werkelijk net alsof het waaksheid is: ze staat dus niet zomaar in het wilde weg te blaffen, maar loopt werkelijk naar de voordeur (waar totaal niets aan de hand is) en gaat daar staan blaffen.
Aan het soort blaf, hoor ik dat het pure aanstellerij is, dat het geen echte waakse blaf is.

Oke, negeren dus...... roep om aandacht want ook negatieve aandacht (houdt je kop) is aandacht.
Maar nu doe ik dit al wekenlang en het wordt niet minder :jank: Het is zwaar irritant inmiddels :twisted:

Wat zal ik doen: blijven negeren of toch maar eens een paar keer flink kwaad worden? :twisted:

Ze is trouwens een verwende aardappel, want ze komt werkelijk geen aandacht tekort hoor!!!!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

En als je dan de deur achter haar dicht doet? van de gang bedoel ik. Want als je naar haar kijkt is ook al aandachtof als ze aan je ademhaling hoort dat je er op reageert. Soms verraad je lichaamstaal ook iets. Heb ik tenminste bij balou hier gemerkt. Dat is namelijk ook zo'n darm als het om aandacht gaat.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Baily schreef:En als je dan de deur achter haar dicht doet? van de gang bedoel ik. Want als je naar haar kijkt is ook al aandachtof als ze aan je ademhaling hoort dat je er op reageert. Soms verraad je lichaamstaal ook iets. Heb ik tenminste bij balou hier gemerkt. Dat is namelijk ook zo'n darm als het om aandacht gaat.
Dat kan niet, want de waterbak staat in de gang. Overigens gaat ze dan gewoon ''gezellig'' in de keuken voor het raam naar niets staan blaffen :roll:

Ze flikt dit inmiddels zeker zo'n 10 tot 15 keer per dag :twisted: Ik denk toch dat ik mijn scheur maar eens opentrek :twisted: ;)
Afbeelding
A good dog never dies...

bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Is dit voor jullie of voor Moritz bestemd? Hier doen ze dat heel af en toe ter afleiding van de ander. Als Bram op een plek ligt waar Thijs naartoe wil dan gaat hij bijvoorbeeld voor het raam staan doen alsof hij een kat ziet. Bram sprint overeind en Thijs gaat op de gewenste plek liggen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

dit doet whooper dus ook :twisted: de tip van Wil om een glas water in zijn muiltje te gooien werkt bij mij perfekt :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef:Is dit voor jullie of voor Moritz bestemd? Hier doen ze dat heel af en toe ter afleiding van de ander. Als Bram op een plek ligt waar Thijs naartoe wil dan gaat hij bijvoorbeeld voor het raam staan doen alsof hij een kat ziet. Bram sprint overeind en Thijs gaat op de gewenste plek liggen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nee, is duidelijk voor ons bestemd.
Moritz doet het idd weleens andersom, gisteravond nog: Kaya had het bot wat hij wilde hebben, hij gaat staan blaffen, Kaya erbij natuurlijk en Moritz sprint naar het bot :mrgreen:

Maar bij Kaya is het duidelijk voor ons bedoeld.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

whoopy schreef:dit doet whooper dus ook :twisted: de tip van Wil om een glas water in zijn muiltje te gooien werkt bij mij perfekt :ok:
Hahahahahaha, water 8O Maar ehhhhhh..... ik heb een houten vloer :?
Afbeelding
A good dog never dies...

whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
whoopy schreef:dit doet whooper dus ook :twisted: de tip van Wil om een glas water in zijn muiltje te gooien werkt bij mij perfekt :ok:
oh de beruchte houten vloer hahahahahha. en mag daar geen water op komen dan? ja ik weet het ook niet hoor :mrgreen: je kunt het toch gewoon opdoen naderhand?
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

whoopy schreef:
Stang schreef:
oh de beruchte houten vloer hahahahahha. en mag daar geen water op komen dan? ja ik weet het ook niet hoor :mrgreen: je kunt het toch gewoon opdoen naderhand?
Ja de beruchte houten vloer :mrgreen: Liever geen water.... daarbij vind ik dat dus weer zielig om een glas water in d'r smoel te gooien :? :?
Afbeelding
A good dog never dies...

whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
whoopy schreef:
Stang schreef:
Ja de beruchte houten vloer :mrgreen: Liever geen water.... daarbij vind ik dat dus weer zielig om een glas water in d'r smoel te gooien :? :?
tsja dan houd die optie op :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Izzy kan er ook wat van: lekker uitdagend blaffen.
Vaak probeert ze het eerst op Juda.
Lukt dat niet dan ben ik de klos.
En dan vooral hard en hoog blaffen.
Vreselijk irritant.
Heb al verschillende keren met een glas water klaargestaan, maar ik ben ook een watje :roll:
Ik blijf hardnekkig negeren en draai m'n rug naar haar toe.
Dat heeft wel effect.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

honden houden ook niet van blazen dus omdat jij een houten vloer hebt kan je een ballone pompje of ze nemen en snel in zijn snuit blazen
ik heb het nooit geprobeert hoor maar kwam ineens spontaan in me op :mrgreen:
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Stoppen met 'gratis' aandacht geven en een tijdje streng doen wat betreft eten en op de bank enzo. De kamer uitlopen als ze blaft. Niet te snel iets zielig vinden. Je hebt een Rottweiler, dat is geen zielig ras.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:honden houden ook niet van blazen dus omdat jij een houten vloer hebt kan je een ballone pompje of ze nemen en snel in zijn snuit blazen
ik heb het nooit geprobeert hoor maar kwam ineens spontaan in me op :mrgreen:
hahahahha als je gratis gepierced wil worden in je neus moet je dat bij whooper doen :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Roosje
Zeer actief

Re: Blaffen voor aandacht

Ongelezen bericht door Roosje »

Stang schreef:Kaya heeft iets nieuws ontwikkelt de afgelopen weken: blaffen voor aandacht :jank:

Op het moment dat zij aandacht wil hebben, maar ze krijgt dit niet, gaat ze lopen blaffen :? Ook 's avonds als we naar bed gaan en alles is stil, gaat ze blaffen.

Het gaat heel geniepig, want ze doet werkelijk net alsof het waaksheid is: ze staat dus niet zomaar in het wilde weg te blaffen, maar loopt werkelijk naar de voordeur (waar totaal niets aan de hand is) en gaat daar staan blaffen.
Aan het soort blaf, hoor ik dat het pure aanstellerij is, dat het geen echte waakse blaf is.

Oke, negeren dus...... roep om aandacht want ook negatieve aandacht (houdt je kop) is aandacht.
Maar nu doe ik dit al wekenlang en het wordt niet minder :jank: Het is zwaar irritant inmiddels :twisted:

Wat zal ik doen: blijven negeren of toch maar eens een paar keer flink kwaad worden? :twisted:

Ze is trouwens een verwende aardappel, want ze komt werkelijk geen aandacht tekort hoor!!!!
Geef haar maar lekker aandacht wanneer ze gaat blaffen :mrgreen: Elke keer wanneer ze die vraagt is dat een wenk voor jou dat haar nagels hoog nodig weer eens geknipt moeten worden of iets dergelijks wat ze niet leuk vind maar toch moet gebeuren. :mrgreen:

Roosje
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Roosje schreef:
Stang schreef:Kaya heeft iets nieuws ontwikkelt de afgelopen weken: blaffen voor aandacht :jank:

Geef haar maar lekker aandacht wanneer ze gaat blaffen :mrgreen: Elke keer wanneer ze die vraagt is dat een wenk voor jou dat haar nagels hoog nodig weer eens geknipt moeten worden of iets dergelijks wat ze niet leuk vind maar toch moet gebeuren. :mrgreen:

Roosje
Hahahahahaha, ohhhhhhhhh wat ben jij gemeen!!! :twisted: :V
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Stang schreef: Oke, negeren dus...... roep om aandacht want ook negatieve aandacht (houdt je kop) is aandacht.

:GR :ok: ....... :mrgreen: !

dwingend gedrag negeer ik nooit. of toch: als ze voor het eerst iets uitproberen vaak wel, om ze idd niet de gevraagde aandacht te geven.
maar van zodra ik merk dat het een patroon wordt, en dat ze aan het gedrag zelf ook al lol genoeg beleven om het in stand te houden, volgt er een verbod. maar dan ook zéér consequent :mrgreen: .

heb zo toch de idee dat dit bij kaya ook goed zou kunnen werken ;) !
Yep, ik denk idd dat ik maar eens m'n scheur flink ga opentrekken :twisted: Als het negeren niet werkt, dan maar even heel streng worden! Het is zwaar irritant, niet alleen voor ons, maar ook voor de buren als ze middenin de nacht ineens d'r waffel opentrekt (al zullen ze mijn waffel straks net iets harder horen :mrgreen: )
Afbeelding
A good dog never dies...

vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Sinds mijn man er niet meer is, blaft Beau op alles en iedereen die hier voorbij komt lopen, en dat is niet eens vlak voor het raam, want wij hebben ook een tuintje aan de voorkant. Oook heeft hij nu een paar nieuwe spelletjes bedacht. Hij wil graag achter in de tuin spelen, maar als het fris is laat ik hem buiten en doe de buitendeur van de kamer weer dicht, hij springt dan tegen de deur en ik denk dan dat hij binnen wil, ik loop naar de deur doe hem open en hup weg is Beau en rent dan de tuin weer in, dit herhaald zich zo'n vijf zes keer, ik sta dus iedere keer voor niks op.
Ik weet dat het verkeerd is maar als ik dan koekie roep weet hij niet hoe snel hij binnen moet komen.
Ook gooit hij steeds zijn ballen of bot ergens achter of onder en gaat dan liggen jammeren, hij weet dat ik hem kom helpen, hij gaat dan netjes opzij zodat ik er goed bij kan, maar het is ook vaak dat Beau er met gemak zelf bij kan, als ik dan aan kom lopen pak hij gauw de bal of bot en smeert hem de tuin weer in. Volgens mij houd hij me klinkklaar voor de gek.Ik heb hem de laatste dagen steeds verteld dat ik zijn joker niet ben, maar ik trap er toch steeds zelf weer in. Ik denk toch dat het aandacht vragen is, want mijn man was heel veel met Beau bezig, en ik heb er de laatste weken geen zin in gehad om druk met Beau bezig te zijn.
Dat komt wel weer maar dat heeft tijd nodig, wel praat ik heel veel tegen Beau, en zijn wandelingen krijgt hij ook, mijn jongste zoon gaat vaak met hem wandelen, het is een heel verhaal.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Beau gewoon negeren. Gooit ie z'n speeltjes doelbewust ergens achter/onder? Jammer dan, dan is het spelletje klaar. Wil ie de tuin in en uit lopen? Jammer dan, d'r in is d'r in en d'r uit is d'r uit. Vertellen dat je zijn joker niet bent heeft geen nut, want hij verstaat je toch niet. Het enige wat hij ziet is "Hee, aandacht!".

Tja, ik zou Kaya ook eens flink de "waarheid vertellen" als ze het in d'r hoofd haalt om 's nachts en overdag om niets te gaan blaffen. Kali heeft dat ook een tijd gedaan. Nou, toen kreeg ze ineens zoveel aandacht dat het toch maar niet meer zo leuk was :twisted: . Ze is er toen maar mee opgehouden :ok: . Die tip van Roosje vind ik trouwens ook een goeie :V.
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Mariann
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Mariann »

Wat bij ons goed geholpen heeft was het gooien van een sleutelbos vlak achter de hond tijdens zo'n blaf concert (op de houten vloer, sorry beneden buren...) zonder dat de hond zag dat ik die sleutels gooide. Is maar 1 keer nodig geweest, in huis geen onnodig geblaf meer.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Mariann schreef:Wat bij ons goed geholpen heeft was het gooien van een sleutelbos vlak achter de hond tijdens zo'n blaf concert (op de houten vloer, sorry beneden buren...) zonder dat de hond zag dat ik die sleutels gooide. Is maar 1 keer nodig geweest, in huis geen onnodig geblaf meer.
op zich kan dat, maar wees daar wel voorzichtig mee, als het idd maar 1 of 2 keer nodig is prima, zo niet? niet meer toepassen, je maakt je hond er dan alleen maar erg schrikachtig van....... ;)
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

gelukkig maar dat de mormels nooit om aandacht vragen. :twisted:

ik geef ze een grote scheur, caroline. hop, koppen dicht en geen gezeur. en dan krijgen ze inderdaad van mij aandacht, maar erg vervelende aandacht die een prelude is op Het Erge Boos Worden. en vreemd zat luisteren ze braaf dan. :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik heb bij Nelson die indruk dat er geen lieve god meer aan helpt. Hij blaft niet, maar hij piept. Vooral als hij opgewonden is en dan stopt ie dus gewoon niet meer. Ik heb hem maanden lang dapper genegeerd, ik heb hem fors toegesproken en donderdagnacht, toen Laika ziek was heb ik hem zelfs geheel tegen mijn normaal gesproken kalme aard in zijn nek gegrepen en boos toegesproken toen hij me luid gillend weer eens in mijn gezicht sprong.
Hij gilde alsof ik hem vermoordde, maar terwijl ik weer overeind kwam zag ik dat blije hoofd alweer voorbij zeilen op weg naar de hemel. :evil:
Hij is niet onder de indruk.
Ik hou het dus bij hem op negeren..ik zit geregeld met mijn buik zo ongeveer in mijn bureau, zodat hij niet op schoot kan springen of zijn bultige harses onder mijn armen kan proppen.
Hij is op zich rustig in huis, maar als het "tijd" is voor wat dan ook moet ik het bezuren. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Ik heb bij Nelson die indruk dat er geen lieve god meer aan helpt. Hij blaft niet, maar hij piept. Vooral als hij opgewonden is en dan stopt ie dus gewoon niet meer. Ik heb hem maanden lang dapper genegeerd, ik heb hem fors toegesproken en donderdagnacht, toen Laika ziek was heb ik hem zelfs geheel tegen mijn normaal gesproken kalme aard in zijn nek gegrepen en boos toegesproken toen hij me luid gillend weer eens in mijn gezicht sprong.
Hij gilde alsof ik hem vermoordde, maar terwijl ik weer overeind kwam zag ik dat blije hoofd alweer voorbij zeilen op weg naar de hemel. :evil:
Hij is niet onder de indruk.
Ik hou het dus bij hem op negeren..ik zit geregeld met mijn buik zo ongeveer in mijn bureau, zodat hij niet op schoot kan springen of zijn bultige harses onder mijn armen kan proppen.
Hij is op zich rustig in huis, maar als het "tijd" is voor wat dan ook moet ik het bezuren. ;)
8O :N oke, oke........ ik klaag al niet meer over af en toe wat geblaf! :mrgreen: hahahahahhaa ;)

Mens, wat een ellende. Dat is helemaal niks dat gegil, brrrrrr :?
Afbeelding
A good dog never dies...

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Job heeft dus bedacht dat als hij aandacht wil hij achter zijn staart aan gaat. Eerst riep ik hem dan altijd omdat ik eerst dat dacht het stress ofzo was. Maar dat is het dus zeker niet ben ik achter gekomen. Ik negeen het nu of rammel een keer met de discs. Ik hoop dat dat gaat helpen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Stang schreef: 8O :N oke, oke........ ik klaag al niet meer over af en toe wat geblaf! :mrgreen: hahahahahhaa ;)

Mens, wat een ellende. Dat is helemaal niks dat gegil, brrrrrr :?
Hahahhaha, we kunnen wel een weekje ruilen?? :mrgreen:
Op zich heb ik er niet echt last van hoor..ik heb over het algemeen behoorlijk wat geduld en kan me goed afsluiten voor storende dingen.
Het verbaast me alleen dat ik er geen vat op krijg.
Het werd me alleen donderdagnacht even te veel en dan schiet ik even uit mijn slof. Ik moest daarna ook stiekem keihard lachen toen hij na voor dood te hebben gelegen tijdens mijn boze woorden, hij binnen de seconde alweer dolblij voorbij mijn voorhoofd kwam zeilen. Wat een debiel.
Hij ligt nu overigens gillend te wachten op zijn eten, wat nog even staat te ontdooien... :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Eline* schreef:Ik heb bij Nelson die indruk dat er geen lieve god meer aan helpt. Hij blaft niet, maar hij piept. Vooral als hij opgewonden is en dan stopt ie dus gewoon niet meer.
Mmm, dit doet wel een beetje aan Bram denken. Bij Bram krijg ik weleens de indruk dat hij het niet "op kan houden" als hij weer eens toegesproken is. Dan doet hij een paar minuten reuze zijn best tot je bij wijze van spreken een rood aangelopen smoel en het stoom uit de oren ziet komen. En dan ontploft hij weer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Patricia Baerloo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Patricia Baerloo »

ik zou zeker een grote mond gaan geven zo onderhand, maar dan alleen als je ervan overtuigd bent dat het indruk zal maken en het geen nieuw spelletje voor hem wordt. Als ie dan braaf z'n kop houdt zou ik dat goede gedrag nog even belonen.
succes! Patricia
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”