Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenbelasting, maar dan anders!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

vuilnisbas
Actief
Mijn ras(sen): Kruising en een Galgo espanol
Aantal honden: 2

Hondenbelasting, maar dan anders!

Ongelezen bericht door vuilnisbas »

Hoi,

Hier in Leiden hebben ze een nieuw idee met betrekking tot de hondenbelasting.
We laten iedere inwoner betalen nl. 6 euro per jaar via de ontroerendgoedbelasting( nu 99 euro per hond).
Hier is tot besloten nadat er iemand achter kwam(een wethouder vlgs mij) dat aan het innen van deze belasting enorme kosten verbonden waren(innen controleren enz.). En na wat meer onderzoek dat het eigenlijk niet eerlijk wordt besteed :roll: . Er wordt ongeveer 450.000 euro binnengehaald en maar 100.000 euro besteed aan honden(uitlaatstroken enz.) en rest aan wat anders en vond dat niet eerlijk.

Je kan dus nu wel begrijpen dat iedere niet hondenbezitter hier in Leiden daar wel een mening overheeft.(bijv. moet ik betalen zodat jouw hond op straat kan schijten).

Nu heb ik daar wel een antwoord op: Dat ook andere niet hondenbezitters vuil op straat achterlaten die dan ook mooi van dat geld opgeruimd kan worden.

Als ik al die mensen zo hoor betaal ik dan toch liever hondenbelasting waar de gemeente dan ook wat meedoet voor de honden.

Zou dit de oplossing kunnen zijn, ik denk het dus niet!!

Groetjes,

Nanda, Bas en Gossa
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ze moeten ook niet zeggen dat iedereen hondenbelasting gaat betalen maar ze moeten gewoon zeggen van: de hondenbelasting wordt afgeschaft en iedereen betaald wat meer belasting voor in de algemene pot. Klaar, kan er niemand over zeuren.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lysette schreef:Ze moeten ook niet zeggen dat iedereen hondenbelasting gaat betalen maar ze moeten gewoon zeggen van: de hondenbelasting wordt afgeschaft en iedereen betaald wat meer belasting voor in de algemene pot. Klaar, kan er niemand over zeuren.
Helemaal juist. Maar goed, het zijn ambtenaren die dit aanpakken en die zijn vast niet zo slim.

Wij betalen toch ook mee aan kinderopvang?? Dat wordt toch ook nog steeds voor een gedeelte betaald door de overheid als de werkgever dat niet doet? Waarom zou ik daarvoor moeten betalen?? Ik maak daar nu en zal daar ook nooit geen gebruik van maken?? Dus???
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Als ze het anders "ingekleed"hadden was het wel geaccepteerd....ik zou het een prima oplossing vinden.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

waarom zal jij hondenbelasting betalen als het in de algemene middelenpot verdwijnt.

de mensen die geen huisdier hebben profiteren hier dus ook van.
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

Ja ik woon ook in een dure gemeente wat kosten betreft van afval en hondenbelasting. Ook komen ze jaarlijks controleren... Ik vind het ook helemaal onterecht dat het opgaat in de algemene middelen.
Vind het idee van Lysette daarom helemaal goed!

Heel vroeger is de hondenbelasting in het leven geroepen, omdat de mensen met meer geld een honde konden betalen een luxegoed dus. Daarom moesten zij meer belasting betalen. Dat is ook de reden dat het in de algeme middelen zit.
AfbeeldingAfbeelding
leonie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door leonie »

Ik vind dat de hele hondenbelasting afgeschaft moet worden!!!
Dit omdat er inderdaad niks me gedaan word omtrent de honden. In sommige parken moet je daadwerkelijk op zoek gaan naar een afvalbak om je eventuele zakje met doggie poep weg te kunnen gooien! Je betaalt honden belasting voor dit soort zaken, maar als je dan ook nog moeite moet gaan doen om een afvalbak te vinden, laat dan maar lekker liggen die hoop. (TOCH) :roll:
En als er aktie gevoerd word voor een paar lantaarnpalen in de parken, ho maar geen sprake van!! :pffff: :tong: Waar betalen we in godsnaam dan de belasting voor :evil:
En bij mij weten is de hondenbelasting in het leven geroepen door mensen van de dierenbescherming zoals dit nu heet, waar je ook ???? bij moet zetten, omdat je vroeger honden had, die voor of onder de wagen gespannen werden, en die hadden het heel slecht, en toen zijn er mensen geweest die dachten als de mensen moeten betalen voor honden als je er één in huis hebt, dan krijgen ze het wat beter! Dus puur voor de ellende die die honden moesten lijden is de hondebelasting in het leven geroepen. Dus om het dierenleed tegen te gaan!

Groetejs Leonie en Terra :ok:
Groetjes Leonie en een poot van Luca.

in liefde volle herinnering Terra 13-03-95/09-11-06
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Toen ik nog in Lelystad woonde hadden ze daar op een gegeven moment ook de hondenbelasting afgeschaft en de onroerend goedbelasting verhoogd. Prima. Alleen na 1 of 2 jaar werd de hondenbelasting weer ingevoerd, maar dan wel gelijk 2x zo hoog en natuurlijk bleef de verhoging van de onroerend goedbelasting gewoon gehandhaafd.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

leonie schreef: Je betaalt honden belasting voor dit soort zaken, maar als je dan ook nog moeite moet gaan doen om een afvalbak te vinden, laat dan maar lekker liggen die hoop. (TOCH) :roll:
Daar ben ik het niet mee eens. Dat ik honden wil hoeft verder niemand last van te hebben. Ik vind het zelf ook goor om in de poep te gaan staan. Bovendien krijg je dan steeds meer mensen die een hekel hebben aan honden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”