Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eiwitten en zout in voeding

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

vixen
Vaste gebruiker

Eiwitten en zout in voeding

Ongelezen bericht door vixen »

Ik wil mijn hond overzetten naar een voer voor actieve honden. We trainen 2 tot 3 keer in de week, dus dat lijkt me niet verkeerd.

Nu viel me alleen op de het ene merk 26% eiwit bevat en het andere 30%.
Nu is mij altijd verteld dat een te hoog eiwit gehalte (25% +) en teveel zout niet goed is voor de hond. Maar kan iemand me uitleggen wat dan "normale" waarden zijn?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

In deze topic vind je wat meer over eiwitgehaltes en de waarde ervan: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=
Als je trouwens middels zoeken op eiwitten zoekt kom je nog wel wat meer tegen. ;)

Zout staat los van eiwit.
Er zijn voederfabrikanten die extra zout door hun voer doen zodat je hond het graag eet. Terwijl een hond weinig zout nodig heeft en eerder door teveel zout eten slechte nieren krijgt.
Hoeveel zout er in voer zit zou je op de verpakking moeten kunnen terugvinden, alhoewel ik me dat nu zit af te vragen.... :? :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”