Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondentaal

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Hondentaal

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Jacks beste vriendinnetje Lady heeft een apart blafje als ze samen aan het spelen zijn, iets van WAFWOEHOEHOE. Jack blaft dus heel anders.
Vanmiddag zaten we in de tuin en hoorden we Lady in de verte blaffen, gewoon 1 korte blaf. Jack gaat altijd uit zijn dak als hij Lady hoort of ziet, dus Jack blafte een paar keer, vervolgens koppie even scheef om te luisteren, maar ze reageerde niet. En toen schakelde hij over op een redelijk geslaagde imitatie van Lady's WAFWOEHOEHOE. :-D

Ik vond het zooooo schattig. :-D Maar komt dit meer voor dat honden elkaar op deze manier nadoen? Zou dat blafje ook iets betekenen, of zou het gewoon toeval zijn?

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Dat blafje betekent vast iets als "joehoe, ik ben hier!". Honden kennen, net als mensen, toonvallen in blaffen om hun stemming aan te geven.
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ja, dat bedoelde ik, en ik kan het me eigenlijk ook niet voorstellen. Als een hond dat al zou kunnen, dan zou het toch een heel wat slimmere moeten zijn dan die van mij. :mrgreen:

Ik hou het er maar op dat het toeval was. Contacthuilen was het zeker niet, dat kan hij prima :p: en dan gaat eerst dat bekkie in een O-vorm, en kop in de nek, daar leek dit niet op.

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”