Pffft, het wordt alsmaar 'erger'...
Van de week een Duitse Herderreu, die wat te opdringerig werd. Jack geeft een grote snauw, DH snauwt terug, Jack valt grommend en grauwend naar hem uit en hapt in de lucht, en DH druipt af. Gisteren een joekel van een vreemde Rottweilerreu, en Jack gaat er met stijve poten en staart fier in de lucht omheen lopen. Rottweiler druipt af. En vandaag twee jonge herdermix-reuen, waarmee het eerst prima leek te gaan, totdat ze wat te onstuimig werden naar Jacks zin. Grauw naar de ene kant, grauw naar de andere kant, en beide reutjes waren onder de indruk.
Wat moet ik hier nou toch mee? Aan de ene kant vind ik dat Jack wel 'es flink op z'n plaats gezet zou mogen worden. Maar dan toch liever niet door een vreemde hond, want als het uit de klauwen loopt ligt mijn hond aan gort. 8O En met bekende honden bestaat het probleem nauwelijks, hij kruipt zo ongeveer voor z'n Mechelse herdervriendinnen als die laten weten dat ze hem zat zijn, en z'n Rottiereuvrienden hoeven bij wijze van spreken maar een wenkbrauw omhoog te doen als Jack teveel aan het uitdagen is, en dan is hij weer redelijk onderdanig.
Het is een achterlijk probleem, een hond die denkt dat hij baas van de wereld is terwijl hij nog nooit heeft gevochten, maar ik zit er wel mooi mee.

Ik snap ook absoluut niet waarom grote reuen onder de indruk zijn van dat tengere manke hondje van me.
Hanneke