Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat is er eigelijk erger
Moderator: moderatorteam
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
wat is er eigelijk erger
ik lees nu veel tpics over steriliseren catereren
maar wat is nu eigelijk erger een reu of een teef laten helpen
welk geslacht ondervind hier meer nadelen van
wie kan mij dat eens vertellen niet dat ik het wil doen maar ben zeer benieuwt
-
- Zeer actief
- twinkeltje
- moderator
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Het forum begint op een soort hangende platenspeler te lijken..overal dezelfde topics met dezelfde inhoud. Volgens mij staat het antwoord van je vraag of beter gezegd, volgens mij staat deze discussie allang in eén van al die andere topics over castratie. 

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- twinkeltje
- moderator
oops ja zijn er ook zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie soryEline* schreef:Het forum begint op een soort hangende platenspeler te lijken..overal dezelfde topics met dezelfde inhoud. Volgens mij staat het antwoord van je vraag of beter gezegd, volgens mij staat deze discussie allang in eén van al die andere topics over castratie.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Je hoeft je niet te excuseren hoor..het was niet persoonlijk bedoeld. Met jou nog vele anderen die hun best doen met een kleine nuance hetzelfde verhaal te horen te krijgen.twinkeltje schreef:oops ja zijn er ook zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie soryEline* schreef:Het forum begint op een soort hangende platenspeler te lijken..overal dezelfde topics met dezelfde inhoud. Volgens mij staat het antwoord van je vraag of beter gezegd, volgens mij staat deze discussie allang in eén van al die andere topics over castratie.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hmm weet niet of dat een medische reden is... mijn teef heeft dat ook, maar het is ook zo weer weg...twinkeltje schreef:ja dan heb je een mediche rede maar met mijn vraag bedoel ik eigelijk bij een gezonden hond

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- twinkeltje
- moderator
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja die van mij is het elke keer, kan niet zeggen dat het elke keer meer wordt overigens, juist minder lijkt het, maar verder qua gedrag etc. heeft ze er totaal geen last van en homeopatische druppels erbij... maar goed, je kan het anderzijds een medische reden noemen maar dat is het in mijn geval niet...twinkeltje schreef:o ik dacht als ze eenmaal schijnzwanger zijn geweest het vaker terug komt en dat ze er behoorlijk ziek van kunnen zijn

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Con
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: wat is er eigelijk erger
Hoi,twinkeltje schreef:ik lees nu veel tpics over steriliseren catereren
Teven en reuen worden gecastereerd, steriliseren is onvruchtbaar maken en dat wordt meestal niet gedaan bij honden. Bij reuen worden de zaadballen verwijderd en bij teven de eierstokken (soms een gedeelte van de baarmoeder) heet het dus bij allebei casteren.
Nadeel is vaak het dikker worden van de reu of teef, je moet je voeding dus hierop afstemmen. De vacht kan onder invloed van de hormonen ten nadele veranderen (beiden hoeft niet persé).
Voordeel bij teven is geen loopsheden en schijnzwangershappen en medisch voordeel bij het voorkomen van bepaalde vormen van tumoren.
Reuen worden vaak om agressief/dominant gedrag gecastreerd, maar ook vaak om medische redenen.
Reuen zijn over het algemeen eerder opgeknapt na een castratie.
Teven doen hier wat langer over.
Ik ben geen voorstander van casteren, alleen bij medische indicatie.
Ik vind ook dat dierenartsen te snel spreken over casteren, vaak als je voor de derde pupenting komt

- twinkeltje
- moderator
- Con
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja ik hoorde dat ook, dat het steeds erger wordt, maar bij mijn oudste Teckel was dit niet het geval, na de 2e loopsheid geen schijnzwangerschap.twinkeltje schreef:o ik dacht als ze eenmaal schijnzwanger zijn geweest het vaker terug komt en dat ze er behoorlijk ziek van kunnen zijn
Nu maar hopen dat mijn 2e Teckel ook zo is, die was behoorlijk lang schijnzwanger, medicatie van de dierenarts hielp maar tijdelijk, maar op een homepatisch middel reageerde ze heel goed.
- laro
- Actief
Nou ik heb mijn hond laten helpen met 6 mnd om de reden dat ik melkliergezwellen, baarmoederontsteking en suikerziekte wil voorkomen. Daarom heb ik het op jonge leeftijd laten doen zodat ze niet geopereerd hoeft te worden als ze ziek is. En ik wil ook niet dat mijn hond meerdere wkn per jaar (6 of meer) niet normaal uit kan en kan spelen. Ik loop er veel met haar, en ze loopt altijd los en dan zou ze ineens tijdens de loopsheid vast moeten enzo. Dat is natuurlijk niet de hoofreden, maar bovengenoemde kwalen wel natuurlijk.
Ik vind eigenlijk (heb bij eerdere teven ook nooit problemen gehad na castratie) dat een castratie niet echt nadelen geeft. Wat meer op de voeding letten, goed in beweging houden vind ik niet erg en de kans op incontinentie valt mee en als ze dat wordt dan zijn er erg goede en niet schadelijke medicijnen voor (ook niet duur trouwens).
:
Ik vind eigenlijk (heb bij eerdere teven ook nooit problemen gehad na castratie) dat een castratie niet echt nadelen geeft. Wat meer op de voeding letten, goed in beweging houden vind ik niet erg en de kans op incontinentie valt mee en als ze dat wordt dan zijn er erg goede en niet schadelijke medicijnen voor (ook niet duur trouwens).

- astra
- Vaste gebruiker
ik heb indertijd mijn staffordteefje laten "helpen"
omdat zij volgens mijn da chronische baarmoederontsteking
zou hebben.....ze had veelvuldig een viezig druppeltje aan haar vulva hangen.....zij heeft deze volgens mijn toenmalige da simpele ingreep niet overleefd ( ze was pas 4 jaar) pas veel later hoorde ik dat astra waarschijnlijk aan vaginitus had geleden en dat was met medicijnen verholpen geweest.....
kom bij mij niet aan met redenen als:" ik vind het zo vervelend die loopsheid" of "hij is zo rijerig" je kiest toch bewust voor een reu of een teef?
dan weet je dus ook wat er bij komt kijken!
zou hebben.....ze had veelvuldig een viezig druppeltje aan haar vulva hangen.....zij heeft deze volgens mijn toenmalige da simpele ingreep niet overleefd ( ze was pas 4 jaar) pas veel later hoorde ik dat astra waarschijnlijk aan vaginitus had geleden en dat was met medicijnen verholpen geweest.....
kom bij mij niet aan met redenen als:" ik vind het zo vervelend die loopsheid" of "hij is zo rijerig" je kiest toch bewust voor een reu of een teef?
groetjes, wilma , bandit en lilo
http://pic9.picturetrail.com/VOL265/145 ... 287607.jpg
http://pic9.picturetrail.com/VOL265/145 ... 287607.jpg
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
beetje raar dan dat mijn teef gewoon uit kan.. en gewoon kan spelen als ze loops is.. en ze zit echt geen 6 weken of langer vast per jaar hoor.. hooguit de dagen dat ze dekrijp is.laro schreef:Nou ik heb mijn hond laten helpen met 6 mnd om de reden dat ik melkliergezwellen, baarmoederontsteking en suikerziekte wil voorkomen. Daarom heb ik het op jonge leeftijd laten doen zodat ze niet geopereerd hoeft te worden als ze ziek is. En ik wil ook niet dat mijn hond meerdere wkn per jaar (6 of meer) niet normaal uit kan en kan spelen. Ik loop er veel met haar, en ze loopt altijd los en dan zou ze ineens tijdens de loopsheid vast moeten enzo. Dat is natuurlijk niet de hoofreden, maar bovengenoemde kwalen wel natuurlijk.
Ik vind eigenlijk (heb bij eerdere teven ook nooit problemen gehad na castratie) dat een castratie niet echt nadelen geeft. Wat meer op de voeding letten, goed in beweging houden vind ik niet erg en de kans op incontinentie valt mee en als ze dat wordt dan zijn er erg goede en niet schadelijke medicijnen voor (ook niet duur trouwens).:

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
astra schreef:ik heb indertijd mijn staffordteefje laten "helpen"

Heb net mijn beide teefjes loops gehad. En nee, ik geloof niet dat ze minder los zijn geweest. Sowieso is het maar een paar dagen 'uitkijken'. En dan gewoon lopen op minder drukke tijden, en lekker op plekken waar geen andere hond komt.laro schreef:En ik wil ook niet dat mijn hond meerdere wkn per jaar (6 of meer) niet normaal uit kan en kan spelen. Ik loop er veel met haar, en ze loopt altijd los en dan zou ze ineens tijdens de loopsheid vast moeten enzo. Dat is natuurlijk niet de hoofreden, maar bovengenoemde kwalen wel natuurlijk.
Ik kan eerlijk zeggen dat zowel wij, als onze hondjes, ongeveer géén hinder ondervinden van die loopsheid.
-
- Zeer actief
Dus jij laat je teefje los als ze loops is???? 8Omalinois schreef:beetje raar dan dat mijn teef gewoon uit kan.. en gewoon kan spelen als ze loops is.. en ze zit echt geen 6 weken of langer vast per jaar hoor.. hooguit de dagen dat ze dekrijp is.laro schreef:Nou ik heb mijn hond laten helpen met 6 mnd om de reden dat ik melkliergezwellen, baarmoederontsteking en suikerziekte wil voorkomen. Daarom heb ik het op jonge leeftijd laten doen zodat ze niet geopereerd hoeft te worden als ze ziek is. En ik wil ook niet dat mijn hond meerdere wkn per jaar (6 of meer) niet normaal uit kan en kan spelen. Ik loop er veel met haar, en ze loopt altijd los en dan zou ze ineens tijdens de loopsheid vast moeten enzo. Dat is natuurlijk niet de hoofreden, maar bovengenoemde kwalen wel natuurlijk.
Ik vind eigenlijk (heb bij eerdere teven ook nooit problemen gehad na castratie) dat een castratie niet echt nadelen geeft. Wat meer op de voeding letten, goed in beweging houden vind ik niet erg en de kans op incontinentie valt mee en als ze dat wordt dan zijn er erg goede en niet schadelijke medicijnen voor (ook niet duur trouwens).:
Je hebt het niet tegen mij, maar voor mij geldt hetzelfde. Ja, de oudste laat ik loslopen als ze loops is. Zelfs als ze dekrijp is, hoewel ze dan geen 2 meter uit m'n buurt mag lopen. De jongste is iets hitsiger, dus daar zit ik iets meer bovenop, maar van de 3 weken loops kunnen ze toch zeker nog normaal 2 weken los hoor....Angel-eyes schreef:Dus jij laat je teefje los als ze loops is???? 8O
Saartje schreef:Je hebt het niet tegen mij, maar voor mij geldt hetzelfde. Ja, de oudste laat ik loslopen als ze loops is. Zelfs als ze dekrijp is, hoewel ze dan geen 2 meter uit m'n buurt mag lopen. De jongste is iets hitsiger, dus daar zit ik iets meer bovenop, maar van de 3 weken loops kunnen ze toch zeker nog normaal 2 weken los hoor....Angel-eyes schreef:Dus jij laat je teefje los als ze loops is???? 8O
als ze toch niet verder dan 2 meter van je vandaan mag, waarom loopt ze dan los 8O
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
waar laat je haar dan los? want dat vind ik dan een verschil, als het op een plek is waar ook andere honden los mogen vind ik het asociaal..........Saartje schreef:Je hebt het niet tegen mij, maar voor mij geldt hetzelfde. Ja, de oudste laat ik loslopen als ze loops is. Zelfs als ze dekrijp is, hoewel ze dan geen 2 meter uit m'n buurt mag lopen. De jongste is iets hitsiger, dus daar zit ik iets meer bovenop, maar van de 3 weken loops kunnen ze toch zeker nog normaal 2 weken los hoor....Angel-eyes schreef:Dus jij laat je teefje los als ze loops is???? 8O
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nou daar gaat het dus niet om............als ze luistert, ook als ze loops is, is dat geen issue.....gaat erom waar ze haar teef dan los laatjidde schreef:Kan toch ook met een lijn van 5 meter?? Heb je haar ALTIJD onder controleSaartje schreef:Omdat ze dan toch lekker kan snuffelen en piesen waar ze wil?jidde schreef:als ze toch niet verder dan 2 meter van je vandaan mag, waarom loopt ze dan los 8O
Wat ik persoonlijk denk, is dat teven op de top zich willen laten dekke, dusheb je kans dat ze opeens niet luisteren. Snappie?yamie schreef:nou daar gaat het dus niet om............als ze luistert, ook als ze loops is, is dat geen issue.....gaat erom waar ze haar teef dan los laatjidde schreef:Kan toch ook met een lijn van 5 meter?? Heb je haar ALTIJD onder controleSaartje schreef:Omdat ze dan toch lekker kan snuffelen en piesen waar ze wil?jidde schreef:als ze toch niet verder dan 2 meter van je vandaan mag, waarom loopt ze dan los 8O
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja los ja...behalve als ze dekrijp is niet.. en als er geen andere honden zijn natuurlijkAngel-eyes schreef: Dus jij laat je teefje los als ze loops is???? 8O

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ik snap haha, maar dat hoeft niet hoor, heb hier ook een teef die echt wel luistert ook al is ze dekrijp, en das nog wel een jack....jidde schreef:Wat ik persoonlijk denk, is dat teven op de top zich willen laten dekke, dusheb je kans dat ze opeens niet luisteren. Snappie?yamie schreef:nou daar gaat het dus niet om............als ze luistert, ook als ze loops is, is dat geen issue.....gaat erom waar ze haar teef dan los laatjidde schreef:Kan toch ook met een lijn van 5 meter?? Heb je haar ALTIJD onder controleSaartje schreef: Omdat ze dan toch lekker kan snuffelen en piesen waar ze wil?
In het bos. Kom je normaal gesproken nooit iemand tegen. Mag de hond officieel ook niet los.yamie schreef:waar laat je haar dan los? want dat vind ik dan een verschil, als het op een plek is waar ook andere honden los mogen vind ik het asociaal..........
We kwamen laatst wel een reu tegen die met z'n baas jachtoefeningen aan het doen was. Ik ben rennend met de hond (en mijn hondjes) naar de baas gegaan, en heb de hond keurig afgeleverd. M'n verontschuldigingen aangeboden dat de hond z'n prooi op het pad had laten liggen. Daarna ben ik zo snel mogelijk het bos uitgegaan.
Niemand mocht hier los. Mijn teefjes niet. De reu op jacht-oefening ook niet. Dus asociaal? Ach, gelukkig dacht de reuen-eigenaar daar anders over

P.S. Miep was dus loops. Pas een dag of 6, nog niet echt dekrijp. Maar was niet vies van de reu, en de reu niet vies van haar dus...
Laatst gewijzigd door Marion. op 20 mei 2004 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat mijn oudste een beetje gek is wat dat betreft. Die wil zich niet laten dekken, die moet gewoon niks van kerels hebben. Het is gewoon een echte keizerin die maar 1x in het jaar dat ongemak heeft. En er dan zo snel mogelijk af wil zijnjidde schreef:Wat ik persoonlijk denk, is dat teven op de top zich willen laten dekke, dusheb je kans dat ze opeens niet luisteren. Snappie?