Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat en hond?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Val
nieuw lid

Kat en hond?

Ongelezen bericht door Val »

Hallo! Wij hebben ons gister ook aangemeld. We hebben een hele lieve Labrador Retriever van 6 maanden. Hij is nu zo'n twee weken bij ons in huis. Er is alleen een probleempje.... we hadden al drie katten en die vinden het helemaal niks, ze blijven alleen maar boven en als ze beneden komen kijken, dan reageerd Simba heel blij en druk, en dan vliegen ze dus weer naar boven. 1 van de katten heeft nu al op verschillende plekken geplast en gepoept (buiten de kattenbak), dit heeft hij nog nooit gedaan. We vinden het heel naar voor de katten en vragen ons af of er anderen zijn die hier ervaring mee hebben en hoe lang duurt het ongeveer voordat de katten weer naar beneden komen? gaan ze aan deze situatie wennen?
Groetjes, Valerie en Jan Willem
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Dat zal per geval verschillen vrees ik. Probeer anders op die momenten dat de katten willen komen kijken je pup rustig te houden (aan de riem,in de bench?) zodat heel stilletjes aan het vertrouwen groeit. Het mooiste zou zijn als de katten kwamen gluren als de pup slaapt,kunnen ze ook even snuffelen. Je hebt wel een probleem als 1 van je katten al in huis plast :? misschien kun je je katten wat kalmeren met een bach bloesem remedy en af en toe even bij ze gaan zitten boven om te kroelen of te spelen? De tijd zal uitwijzn of het goed komt of niet.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Wij hadden vroeger zes asielkatten toen er een hond bij in huis kwam. Dit vonden ze echt vreselijk.
Het is van belang dat de katten weg kunnen komen naar een plek waar de hond niet kan komen. Een plek waar ze zich veilig voelen. En zoals al gezegd is, probeer de hond rustig te houden als de katten bij hem komen. Als het mogelijk is, een de hond vast houden, de ander de kat aandacht geven, want ze zijn vaak jaloers ook nog.
Bij ons was het na een kleine twee weken eigenlijk al over, ze hadden toen besloten dat hij toch niet eng was.
Succes Carmen
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Hoe lang het duurt dat is per kat en per hond verschillend als je katten hebt die wat verlegen van aard zijn dan kan het heel lang duren. Misschien kun je een Feliway stekker (bij de DA) aanschaffen daar worden ze wat rustiger van ook dingentjes uitwisselen helpt (dekentjes waar ze aan kunnen snuffelen) zodat ze elkaar minder vreemd vinden.
Succes!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Het heeft bij mijn kat ruim een jaar geduurd voordat hij zich vertrouwd genoeg voelde met de hond om weer bij mij op de bank te komen zitten. Waarschijnlijk ook omdat Tosca (de hond) een stuk rustiger is geworden. Ik zou je uit eigen ervaring aanraden om heel streng te zijn als je hond te druk is tegen de katten. Dat heeft bij mijn beestjes in ieder geval wel gewerkt!
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

Zet anders een extra kattenbak boven neer zodat ze daar in hun ogen veilig naar de kattenbak kunnen. Hopelijk wennen ze snel aan de hond!
Groetjes Lisa
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”