Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dalmatiërs verzameld !

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Dalmatiërs verzameld !

Ongelezen bericht door Blue White Girl »

Ik heb even gezocht maar hier geen topic gevonden met allemaal dalmatiërs erin - dus ..... :mrgreen:

Hier is Max alvast een paar keer :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind dat hij best wel weinig vlekjes heeft, maar dat vind ik nu net mooi aan hem :-D
PamelaenDribbel
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door PamelaenDribbel »

Wat een mooi beest zeg!
Groetjes van Pamela en een pootje van Dribbel
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Leuke hond! Iemand van de hondenschool heeft er ook een. Echt een scheetje :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Hij heeft inderdaad niet veel vlekjes! Maar dat maakt hem juist heel speciaal vind ik. Mooie hond hoor!

Ik heb trouwens zelf geen Dalmatiërs, weet ook niet of er op dit forum veel mensen zijn met een Dalmaat, alleen Sylvia schiet me zo te binnen.
Anouk!!
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Anouk!! »

Hier ook een dalmaatje! :-D

Senna is een teefje van net 7 maandjes oud.

Max ziet er lief uit zeg!! :love:
PamelaenDribbel
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door PamelaenDribbel »

Deze heeft ook niet veel vlekjes als ik het goed zie.
Groetjes van Pamela en een pootje van Dribbel
Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Senna ziet er ook een schatje uit - en inderdaad ook niet veel vlekjes !! Je hebt precies wel een aantal honden he - als ik het goed zie een Berner Sennen ook ? Prachtige honden !

Max is iets ouder dan Senna , ik weet zijn preciese geboortedatum (nog) niet, maar hij is nu zo'n 8 maand oud :)
Anouk!!
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Anouk!! »

Senna is ook een beetje kaal wat vlekjes betreft ja :mrgreen: Er komen er nog steeds een paar bij maar veel zullen het er nooit worden ;)

Wij hebben nog wat honden ja :mrgreen: Een berner sennen inderdaad, een galgo espagnol en een kruising boerenfox.

Leuk zeg ook zo'n jonge dalmaat! Hij woont nog niet bij jullie toch?
Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Nee, hij woont nog niet bij ons. We verhuizen eind mei, begin juni naar ons huisje - voorlopig wonen we in een klein appartement in centrum Gent. We mogen er niet alleen geen honden houden, het zou ook niet juist zijn hem hier te houden - voor hemzelf dan he ...

We nemen hem pas het laatste weekend van juni bij ons, omdat Tim dan drie dagen verlof kan nemen de week erop, en ik vanaf de donderdag een maand en een half thuis ben. Zo kan hij rustig aan alles wennen, en hoeft hij niet van de eerste keer overdag alleen te zijn als wij weg werken zijn.
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Takkie »

Ja, ik heb ook een dalmatiër!
Een teef van 2 jaar.
Er zijn niet veel dalmatier eigenaren hier op het forum, helaas. Het zijn super honden!
Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hey Takkie, heb je soms geen foto ? Jammer genoeg zullen wij ook voorlopig geen eigenaar van een Dalmatiër zijn, aangezien de mensen die hem weggaven besloten hebben hem toch te houden :cry: Maar ooit komt er wel eentje bij ons thuis, dat weet ik zeker :p:
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog een Dalmaatje 8)
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Blue White Girl schreef:Zo kan hij rustig aan alles wennen, en hoeft hij niet van de eerste keer overdag alleen te zijn als wij weg werken zijn.
Was je van plan je Dalmatier een hele (werk)dag alleen thuis te laten?
Ik denk dat dat een slecht idee is. Dalmatiers zijn honden die ontzettend veel beweging nodig hebben, echt uren achter elkaar. Een jonge Dalmatier een dag alleen laten is vragen om moeilijkheden. Hij zal uit verveling gaan blaffen en slopen.
Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ik weet dat Dalmatiërs heel veel beweging nodig hebben, en hij zou ook veel beweging gehad hebben bij ons. Overdag zijn wij inderdaad weg werken, maar ik werk maar een 6 uurtjes per dag. Bovendien zou hij de hele veranda én de hele tuin (55 m diep) voor zich gehad hebben, dus echt vervelen zou hij zich niet doen ... Momenteel zit hij heel wat meer uurtjes per dag alleen, opgesloten op een klein koertje. Denk dat hij niet goed zo geweten hebben wat met al die ruimte aan te vangen :?
Takkie
Zeer actief

Dit ben ik met de dalmatiër Skip.

Afbeelding

Afbeelding

Ze is officieel niet van mij, maar ik verzorg haar elke dag, ga met haar naar de hondenclub en betaal alles voor haar. Maar ze woont niet bij me en officieel is ze ook niet van mij... :jank:

Maarja, ik probeer haar leven zo aangenaam mogelijk te maken, ze heeft al genoeg nare dingen meegemaakt.
Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Leg eens uit, Takkie .... ! Het ziet er in elk geval een schatje uit :I Hopelijk niet te erge nare dingen :?
Takkie
Zeer actief

Nou...een vriendin van mij die heeft haar gekocht een half jaar geleden. Ze stond op marktplaats. Ze was toen anderhalf jaar oud.
Maar die vriendin van mij, die mag thuis geen hond houden en toen heeft ze Skip bij een andere vriendin ondergebracht. Daar woont Skip nu.

Maarja het plezier was er bij haar al na 2 weken af en ze kijkt bijna niet naar Skip om. (ja, alleen als ze ermee kan pronken).

Ik ben helemaal gek van die hond en die hond ook op mij :mrgreen: Dus ik haal haar elke dag op. Zij maakt me gelukkig, Skip is alles waar ik voor leef.
Skip woont nu op een flat, samen met nog een golden retriever pup van 12 weken.

Ik mag helaas ook geen hond erbij thuis, anders had ik Skip allang hier thuis gehad. Maarja, ik woon nog thuis en we hebben al een hond (van 13 jaar).

Ik ben zo bang dat ze op een dag weg is... Dat zou heel goed kunnen, want de eigenaresse die heeft al tegen een paar mensen gezegd: wil je een dalmatier hebben? Je kan hem zo bij me ophalen. Ik hoef dat stomme beest niet meer."

Het zou voor mij heel erg zijn als ze weg ging, maar voor haar is het misschien beter, dan krijgt ze hopelijk een beter tehuis.
Afbeelding
Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Pfff ... Zo mensen (zoals die waar Skip nu verblijft) zouden helemaal geen honden mogen hebben :tong: Nog een geluk dat jij er goed voor kan zorgen ! En nu heeft dat madammeke een pup in huis gehaald ? Hoe lang zal dat weer duren dan ??

Ik kan mij daar zo kwaad in maken he ... Is net als de eigenares van de dalmatiër die wij normaal zouden in huis halen. Ze doet zich zelfs niet de moeite om er eens mee buiten te gaan :evil: :evil: Maar nu de buurman het doet is alles opgelost en houdt ze hem :evil: :evil: Pffff ....

Skip heeft echt geluk met jou :ok: :ok: Hoe lang woon je nog thuis ? Anders kan je er misschien voor zorgen dat Skip dan wel bij je kan komen wonen .... :-D
Sammy1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sammy1980 »

Hier nog iemand met een dalmatier :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”