Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herinnering!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Desi
Actief

Herinnering!

Ongelezen bericht door Desi »

2004 | Aflevering 6

25 mei, 21.30 uur

breedband of smalband RealVideo
(tv-uitzending op 25 mei 2004, video beschikbaar op 26 mei)

Over de hondenhamburger en de droge drol. Wie maakt toch die lekkere maaltijden van Sheba, Whiskas, Pedigree, Felix, Chappi en Kittekat. Wie is die knappe kok?

Een Duitse journalist onthult het fijne van de dierenvoederindustrie en een Nederlandse professor wordt gevraagd hoe de hond intelligent, glanzend en zindelijk te krijgen. Als de kat niet van vis houdt kan men hem het beste een blik voer geven met op het etiket de tekst ‘rijk aan vis.’ Daar zit bijna geen vis in maar slachtafval van varken.

Petfood heet het en huisdieren gaan er gemiddeld eerder van dood zodat ze niet nodeloos lang hoeven lijden onder hun overgewicht. Heel voorzichtigjes durft een Utrechtse professor te zeggen dat huisdiervoer-fabrikanten jokken over hun brokken.
Groetjes Desiree, Tommy en Cindy
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Op welke zender en hoe laat?
Carmen
Desi
Actief

Ongelezen bericht door Desi »

Op Nederland 3
Groetjes Desiree, Tommy en Cindy
Afbeelding
denver
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Afdankertjes, straatkatten, zwerfhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door denver »

Bedankt :ok:
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Dat zag er zéér onsmakelijk uit allemaal. Wat kan je nu eigenlijk wél vertrouwen behalve dan zelf koken voor je dieren?
Afbeelding
Wiempie
Vaste gebruiker

Huisdiervoeders

Ongelezen bericht door Wiempie »

Zelf koken voor de huisdieren! Ja, dat is de oplossing en tegenwoordig doen we dat hier ook enigzins. Onstaan doordat Cindy een verwende eter is, maar achteraf is bij ons het besef onstaan dat we dan weten wat ze naar binnen krijgt. In de praktijk betekent dit voor ons dat we een deel van bijvoorbeeld spercieboontjes vóór het aanmaken voor Cindy reserveren. We kopen verse kipproducten voor haar, alhoewel hierover ook wel het een en ander te discussiëren valt. Maar dan weten we tenminste dat ze kip krijgt en geen blikvoer waar één of andere kip slechts overheen gevlogen is. (fabrikanten mogen b.v. op het etiket vermelden dat er kip in zit, mits het een minimum percentage van het product is). Met een bruine boterham maken we Cindy ook blij, en die bevat weer granen. Afgewisseld met wat z.g. complete brokjes doet ze het hier uitstekend op. Overigens vond ik het heel vreemd dat onze dierenarts het indertijd afraadde om kalk toe te voegen aan het (niet fabrieks) voer. Terwijl al jarenlang bewezen is dat gebrek aan kalk leidt tot rachitis. Ik vraag me af of er tegenwoordig nog wel complete voeders te koop zijn waarmee je een pup kunt groot brengen, zonder dat je meteen een persoonlijke lening moet afsluiten.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”