Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

reu of teef bij oudere reu????

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Bindi
geregistreerd lid

reu of teef bij oudere reu????

Ongelezen bericht door Bindi »

Ik heb een rottweiler reu en ik zou er misschien wel een pup (Cane Corso)bij willen. Jim is gecastreerd, 7 jaar en een schat van een hond. Toen Jim als pup bij ons kwam wonen had ik een andere reu in huis. In het begin ging dit goed maar op een gegeven moment ging Jim de rangorde aanvechten wat tot enkele bloedbaden geleid heeft (gelukig zonder al te ernstige verwondingen!) De andere hond is toen bij een vriendin gaan wonen en Jim had het alleenrecht. Maar nu ga ik denken over een pup. Want Jim is zo een fantastische hond en ik heb het idee dat hij zijn kwaliteiten door zou kunnen geven aan die nieuwe pup. Maar nu twijfel ik dus over een reu of een teef erbij. Of misschien is het wel helemaal niet verstandig om er een hond bij te nemen!?
Zijn er mensen die hiermee ervaringen hebben??
Ik heb zelf het idee dat als Jim de ranghogere kan blijven er geen problemen zullen ontstaan. Maar hoe weet ik of de pup die ik krijg de rangorde niet aan zal gaan vechten? En zou dan een reu of juist een teef eerder de rangorde aan gaan vechten?
Wie heeft hier ervaringen mee???!!!! Please let me know!!!
Groetjes Bindi
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ã
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Bindi
geregistreerd lid

Op teven reageert hij meestal wel goed, andere reuen ziet hij eigenlijk nooit. De keren dat hij er een ziet is hij meestal niet zo blij (dan wil hij er naar toe) maar ik laat hem er nooit echt bij omdat ik bang ben dat hij ze aan zal vallen of zo. Als ik op het strand loop en er komt een andere hond aan hou ik hem altijd bij me door hem af te leiden. Er is dus nooit meer een confrontatie geweest tussen een andere reu en Jim dan met mijn eigen reu toen. Ik weet dus eigenlijk niet wat hij zou doen als ik me er niet mee zou bemoeien als hij echt in contact zou komen met een andere reu.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

als ik jou zou zijn, zou ik als je toch een hond erbij wil, een teefje erbij nemen.

ik heb een oudere reu en heb een reu erbij genomen die nu een jaar is, maar zeker wel het gevecht aangaat en ook niet terugdeinst. of zo min mogelijk risico te lopen dus een teefje naar mijn mening :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Het ligt natuurlijk ook een beetje aan het karakter van de CC of je beter een reu of teef kunt nemen.
Ik ken het karakter van de CC over het algemeen niet , dus ik zou een teef nemen. Heb ik ook gedaan; Max is naar andere reuen toe niet de makkelijkste dus is de 2e hond een teef geworden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Bindi
geregistreerd lid

Maar is het niet zo dat een teef vaak de roedelleider wil zijn? Tsja, ik heb totaal geen ervaring met teven, maar ik ken wel een paar mensen met een aantal honden waarbij meestal een teef de ranghoogste hond is. En teven zijn, wat ik heb begrepen, ook wat feller in een gevecht. Of is dit ook maar een fabeltje?
Groetjes, Bindi
(Oh ja, en hoe gaat dat dan als de teef loops wordt :mrgreen: ?? Jim is gecastreerd)
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Bindi schreef:Maar is het niet zo dat een teef vaak de roedelleider wil zijn? Tsja, ik heb totaal geen ervaring met teven, maar ik ken wel een paar mensen met een aantal honden waarbij meestal een teef de ranghoogste hond is. En teven zijn, wat ik heb begrepen, ook wat feller in een gevecht. Of is dit ook maar een fabeltje?
Groetjes, Bindi
(Oh ja, en hoe gaat dat dan als de teef loops wordt :mrgreen: ?? Jim is gecastreerd)
De meeste reuen accepteren heel makkelijk een teef als roedelleider. De reu heeft namelijk iets te winnen door het haar naar de zin te maken: het recht om te mogen dekken als ze loops is (dat hij gecastreerd is zal hem daarover waarschijnlijk niet anders laten denken).

Ben je bang dat dat toch conflicten zal opleveren kun je bewust zoeken naar een teefje dat naar andere honden toe vaak een wat onderdanige positie inneemt. Combinaties tussen reu en teef hebben in het algemeen veruit de beste kans van slagen. Ik zou in jouw geval echt er geen reu bij nemen, zo te horen is dat vragen om herrie.

Heb je al eens overwogen geen pup maar een volwassen hond erbij te nemen? Dan zou je eerst eens kunnen kijken hoe de dieren op elkaar reageren.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Bindi
geregistreerd lid

Nee, ik wil geen volwassen hond. Ik wil zo lang mogelijk plezier hebben van een hond en ze dus zo jong mogelijk nemen. En zoveel herplaatsings Cane Corso's zijn er ook niet!! Maar, je hebt wel gelijk dat je dan wel beter weet wat je in huis haalt. Met een pup moet je het altijd maar afwachten hoe dat karakter zich ontwikkelt.
Ik denk zelf ook wel dat het beter is een teef te nemen,ik heb zelf alleen maar reuen gehad omdat dat loops zijn me zo'n gedoe lijkt en omdat teven kwa karakter meestal wat feller zijn dan een reu ben ik een beetje huiverig voor een teef. Maar het is meer het onbekende denk ik! En zou het dan verstandig zijn om juist een beetje een pittig teefje te nemen of juist de makkelijkste uit het nest? (Voor zover je dat kan bepalen dan)
Bindi
geregistreerd lid

Oh sorrie, ik zag dat je al had geschreven dat ik dan beter een wat onderdaniger hondje zou kunnen nemen! Niet goed opgelet!! :sleep: :mrgreen:
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

Bindi schreef:Oh sorrie, ik zag dat je al had geschreven dat ik dan beter een wat onderdaniger hondje zou kunnen nemen! Niet goed opgelet!! :sleep: :mrgreen:

kijk eens goed rond in de asielen :ok: een meisje die ik ken heeft onlangs deze Cane Corso uit het asiel gehaald. teefje van 4 maanden :ok:

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

De wonderen zijn de wereld nog niet uit, bij ons thuis teminste. Vorig jaar augustus is Cash bij ons gekomen. Daarnaast hebben we Ike van 8 en Wijfie van 5. Wij dachten dat Wijfie de pup direct zou accepteren maar dat ging moelijk. Ike een reu daar in tegen die nooit iets moest hebben van pups likte Cash direct om zijn bekkie en was verkocht. Dit was zo erg dat toen Wijfie het eindelijk leuk vond ze niet van hem met de pup mocht spelen.

Nu bijna 3 kwart jaar verder speelt wijfie wel met Cash omdat de oude reu niet helemaal in orde is. Maar Cash ook een reu die heeft nog steeds respect voor Ike. We hebben het al een keer eerder gehad dat de jongere hond nooit vocht met de oudere hond puur uit respect. We hopen dus dat het nu ook zo gaat. Wat ze wel ff gedaan hebben is een beetje bekken maar dat was met een goede brul weer in de hand te krijgen.

Dus daarom de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

In mijn ogen doe je deze 8 jarige hond geen plezier met een cane corso pup in huis, zeker geen reu want dat ging eerder ook al mis.
Afbeelding
Bindi
geregistreerd lid

Nou, de kogel is door de kerk hoor! We hebben besloten geen hond erbij te nemen. We hebben dit weekend een teefje te logeren gehad en dit ging helemaal niet zo goed. Het teefje plaste in huis, Jim er over heen plassen natuurlijk :jank: . Ook wou het teefje steeds spelen terwijl meneertje daar écht geen zin in had. Je kon gewoon aan hem zien dat hij baalde als een stekker dat ze er was. Nu was dit hondje ook wel errug druk in huis, maar ja, dat kan een pup ook zijn. Dus we laten het zo. Jim mag gewoon zijn ouwe dag lekker alleen beleven, dit geeft voor hem en voor ons veel meer rust. Ik ben heel blij dat ik de mogelijkheid heb gekregen om dit uit te proberen!!
Groetjes Bindi! :zwaai:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”