Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

alternatief voor Bonzo ?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

alternatief voor Bonzo ?

Ongelezen bericht door Zoie »

Ik geef Zoe :

pedigree senioren brokjes als beloning .

bonzoblikjes / rodischijven als maaltijd

gedroogde varkensoren als kauwspeeltje / tandenpoetsen

gedroogde pensstaafjes als tussendoortje

visolie / glucosamine -chrondiotine als supplement voor haar gewrichten verpakt in leverworst .

Nu begrijp ik dat de meesten op dit forum bonzo bagger vinden . Ik denk dat dat overdreven is , maar weet iemand een goed alternatief ? Pedigree Pall en Butchers vindt ze niet lekker , en verder zie ik niks in de supermarkt staan . Ik overweeg alleen rodischijven , maar dat gaat wel in de papieren lopen .

Verder is ze nogal moeilijk in wat ze wel en niet eet . Bonzo is een tijd goed gegaan , maar ze lijkt daar ook steeds minder zin in te hebben . Pensstaafjes vond ze een lekkernij , maar ze laat het tegenwoordig steeds vaker liggen . Lijkt wel of ze steeds iets anders wil , of zou het aan mij liggen ? Varieren is niet goed , begrijp ik , maar ze eet wel beter als ik diverse blikken van het type bonzo - commerciele bageer , zeg maar - varieer . Dan eens die smaak , dan eens een ander . Maar ik lees hier op het forum dat varieren mag . Moeilijk allemaal hoor !

Tenslotte , zou een vers bot een beter alternatief zijn voor gedroogde varkensoor ?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: alternatief voor Bonzo ?

Ongelezen bericht door Hutsje »

Zoie schreef:Nu begrijp ik dat de meesten op dit forum bonzo bagger vinden . Ik denk dat dat overdreven is , maar weet iemand een goed alternatief ? Pedigree Pall en Butchers vindt ze niet lekker , en verder zie ik niks in de supermarkt staan .
Ik heb nog nooit in Nederland een goed voer in de supermartk zien staan :? . Waarom ga je niet naar een dierenspeciaalzaak? Als je hier in het voedingshoekje zoekt vind je voldoende alternatieven. Vers vlees is een hele goede optie, je hoeft niet alleen rodi te geven, ook hier zijn veel verschillende merken van, die ook een stuk goedkoper zijn.

Een vers bot (zie bottendocument) is een heel goed alternatief, een runderoor ipv varkensoor ook.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Hutsje schreef:
Zoie schreef:Nu begrijp ik dat de meesten op dit forum bonzo bagger vinden . Ik denk dat dat overdreven is , maar weet iemand een goed alternatief ? Pedigree Pall en Butchers vindt ze niet lekker , en verder zie ik niks in de supermarkt staan .
Ik heb nog nooit in Nederland een goed voer in de supermartk zien staan :? . Waarom ga je niet naar een dierenspeciaalzaak? Als je hier in het voedingshoekje zoekt vind je voldoende alternatieven. Vers vlees is een hele goede optie, je hoeft niet alleen rodi te geven, ook hier zijn veel verschillende merken van, die ook een stuk goedkoper zijn.

Een vers bot (zie bottendocument) is een heel goed alternatief, een runderoor ipv varkensoor ook.
Ja , ik zal eens naar deirenwinkel gaan en vers bot proberen .

Met goedkoper vers vlees denk ik dan weer : is dat dan geen rotzooi ? Gewoon m'n gevoel hoor .

Bedankt voor je reactie .
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Zoie schreef:
Hutsje schreef:

Met goedkoper vers vlees denk ik dan weer : is dat dan geen rotzooi ? Gewoon m'n gevoel hoor .

Daar kom je achter als je in deze hoek eens gaat lezen welke merken er allemaal zijn ;) . En verse botten haal je doorgaans bij de slager :mrgreen: .
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Zoie schreef:
Hutsje schreef:

Elk versvlees, hoe goedkoop ook, is nog beter die die zooi van een Bonzo.
Er zijn genoeg vrij goede brokken te koop, maar in de supermarkt ga je die echt niet vinden.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Ook ligt het er maar net aan waar je je spullen koopt: Als je je doosje Rodi met vier plakken (dus vier ons) bij de Albert Heijn haalt betaal je veel meer als bij de andere supermarkt: (bij ons: €1,15) of bij bijv. Dirk v.d. Broek of Jumbo ( €0,89/€0,95).
Zoie
Zeer actief

Hutsje schreef:
Daar kom je achter als je in deze hoek eens gaat lezen welke merken er allemaal zijn ;) . En verse botten haal je doorgaans bij de slager :mrgreen: .
Ja , dat lezen heb ik zo links en rechts al gedaan , en ik moet zeggen , dat het mij tolt van de info die je krijgt :? Maar goed , je hebt gelijk , ik kan er niet omheen .
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn dierenarts en dierenwinkel hebben allebei dezelfde tip:

alls wat ze in de supermarkt verkopen (behalve rodi) is bagger. veel te zout en niet echt goed voor je hond.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ik doe mijn boodschappen doorgaans bij AH , Aldi en Vomar . Ik vind de supermarkt zo lekker makkelijk ;) Oke , geen excuus , komen de dierenwinkel en de slager erbij ! Of toch alleenmaar Rodi . Ga het verschil eens precies uitrekenen op weekbasis vergeleken met een blik van de dierenspeciaalzaak dat ze lust .
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief

Zoie schreef:Ik doe mijn boodschappen doorgaans bij AH , Aldi en Vomar . Ik vind de supermarkt zo lekker makkelijk ;) Oke , geen excuus , komen de dierenwinkel en de slager erbij ! Of toch alleenmaar Rodi . Ga het verschil eens precies uitrekenen op weekbasis vergeleken met een blik van de dierenspeciaalzaak dat ze lust .
Waarom blik? Blik is nu niet bepaald gezond... Veel chemische smaakstoffen, geurstoffen, kleurstoffen... en weinig vlees...

Je kan best voor een goede brok; bv. Nutro, Farmfood, Canex, Canidea, Prins, Henne, Arden Grange kiezen ofwel voor versvlees.
Combinatie gaat ook... is zelfs aan te raden als je voor brok zou kiezen.

Hier brengen ze het voer gratis aan mijn deur, dus ik hoe zeker geen omweg te maken ;) .
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik zou blik en versvlees qua kosten niet met elkaar vergelijken, want de producten zijn niet vergelijkbaar. Het percentage vlees in blikvoer is 4%, in tegenstelling tot diepvriesvlees dat met zijn vleespercentage veel hoger zit omdat vlees het hoofdbestanddeel is van de maaltijd. ;)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Zoie
Zeer actief

Tine en Rolfien , blik hoeft toch niet perse slecht te zijn ?

Van haar vorige baas kreeg ze bonzo blik met bonzo brokken met graan , weet ik het hoe het heet . Ik heb die brokken eruit gehaald en vervangen door Rodi omdat ze dat lekkerder vindt . Dus dacht ik nu aan een alternatief voor bonzo , en liefst nog een beetje betaalbaar ook . Ik heb hier een blik van Butshers staan , en daar zit volgens de verpakking 22% kip en 4% ham , zonder kleur en conserveringsmiddelen en soja , maar goed , dat lust ze dus niet . Maar ik bedoel , een blik hoeft toch niet perse minder te zijn dan een brok ? Zal experimenteren worden , denk ik .
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Oh, je wilt de brokken afruilen tegen blikvoer en dan ernaast nog versvlees. Tja, dat had ik even niet in de gaten.
Maar blikvoer bestaat voornamelijk uit een vage jus. De hoeveelheid vlees is over het algemeen dus niet meer dan 4%. Het merk wat jij noemt ken ik niet, maar ik voer mijn honden dan ook geen varkensvlees. Dat is iets waar je zelf maar van moet bepalen of je dat wilt.
Dus je kan inderdaad de blikvoeren en de brokken wel naast elkaar leggen, alhoewel ik blijf volhouden dat een goede brok beter is dan welk blik dan ook. Ik ken honden die opgevoed zijn op blikvoer en die hadden op hun 8ste jaar al geen gezonde tandjes meer in hun mond, omdat de aanslag/tandplak van het blikvoer de boel volledig vernield had. :?
Zoie
Zeer actief

Roelfien schreef:Oh, je wilt de brokken afruilen tegen blikvoer en dan ernaast nog versvlees. Tja, dat had ik even niet in de gaten.
Maar blikvoer bestaat voornamelijk uit een vage jus. De hoeveelheid vlees is over het algemeen dus niet meer dan 4%. Het merk wat jij noemt ken ik niet, maar ik voer mijn honden dan ook geen varkensvlees. Dat is iets waar je zelf maar van moet bepalen of je dat wilt.
Dus je kan inderdaad de blikvoeren en de brokken wel naast elkaar leggen, alhoewel ik blijf volhouden dat een goede brok beter is dan welk blik dan ook. Ik ken honden die opgevoed zijn op blikvoer en die hadden op hun 8ste jaar al geen gezonde tandjes meer in hun mond, omdat de aanslag/tandplak van het blikvoer de boel volledig vernield had. :?
Mijn gevoel zegt eigenlijk ook dat brokken beter zijn dan blikken , iig voor de tanden . Maar of ze het lust , moet nog blijken . pedigree pall brokken accepteert ze b.v. alleen als beloning , maar in haar bak eet ze ze niet . Vreemd maar waar .

Het voordeel van blik is dat je het eens kunt proberen , terwijl je met brokken meteen weer zo'n hele zak zit .

Maar goed , ik ga er nog eens over nadenken en wat info opzoeken en experimenteren , ik dank alvast een ieder voor zijn reactie .
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

of haar reactie natuurlijk :?
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief

Zoie schreef:
Mijn gevoel zegt eigenlijk ook dat brokken beter zijn dan blikken , iig voor de tanden . Maar of ze het lust , moet nog blijken . pedigree pall brokken accepteert ze b.v. alleen als beloning , maar in haar bak eet ze ze niet . Vreemd maar waar .

Het voordeel van blik is dat je het eens kunt proberen , terwijl je met brokken meteen weer zo'n hele zak zit .

Maar goed , ik ga er nog eens over nadenken en wat info opzoeken en experimenteren , ik dank alvast een ieder voor zijn reactie .
Van de meeste goede brokken kan je gratis proefzakjes bestellen via hun site ;) .
Zoie
Zeer actief

~Tine~ schreef:
Zoie schreef:

Van de meeste goede brokken kan je gratis proefzakjes bestellen via hun site ;) .
En ik heb al zoveel spam :mrgreen:

Misschien heeft de dierenwinkel ze ook wel .
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Harrie krijgt 's morgens brok en 's avonds diner dat 1 a 2 x per week wordt vervangen door verse pens(groffe stukken) of een paar Rodiburgers.
Hij eet Royal Canin (heb andere geprobeerd oa Farmfood maar hij lust het niet).
Blik krijgt hij nooit.
Afbeelding
laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

Bonzo en pedigree vindt ik echt bagger!! De meeste blikvoeding ook trouwens!!! Je kan inderdaad beter een goede kwaliteit brok nemen bij dierenspeciaalzaak vandaan. Die voeding is aangepast op de leeftijd, actieviteit en grote van je hond!! Of evt. versvlees natuurlijk, maar let goed op dat het wel complete maaltijden worden! :zwaai:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

massam schreef:alls wat ze in de supermarkt verkopen (behalve rodi) is bagger. veel te zout en niet echt goed voor je hond.
Nah, dat is helemaal niet waar hoor. Kippevleugels, ossenstaarten, biefstuk, lever, hartjes.... ik koop zat voor mijn honden in de supermarkt, en dat is vooral geen bagger maar geschikt voor menselijke consumptie :mrgreen:
Roelfien
Zeer actief

Saartje schreef:
massam schreef:alls wat ze in de supermarkt verkopen (behalve rodi) is bagger. veel te zout en niet echt goed voor je hond.
Nah, dat is helemaal niet waar hoor. Kippevleugels, ossenstaarten, biefstuk, lever, hartjes.... ik koop zat voor mijn honden in de supermarkt, en dat is vooral geen bagger maar geschikt voor menselijke consumptie :mrgreen:
Ja, maar wij zijn gewoon gestoord. :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Roelfien schreef:Ja, maar wij zijn gewoon gestoord. :mrgreen:
Hmmm, ik zag toch net in één of ander kritisch programma dat wij misschien toch niet zo gestoord zijn :twisted:
Zoie
Zeer actief

als ik Zoe aan de brok kan krijgen , wordt het brok en vers vlees ( Rodi ) . Morgen naar de dierenwinkel .

nog een vraagje waar niet op in is gegaan . Ik lees best wel vaak : geef je hond voer van een merk en geef hem dat z'n leven lang . Niet varieren dus . Voor mij is dat contra intutief . Ik denk dan : varieer , net als bij een mens . Heeft iemand hier een gefundeerde mening over ?

Stel b.v. ik geef de ene keer Rodi , een andere keer kippennek , en weer een andere keer hart met groentensaus , en een derde keer gekookte vis met rijst ( waar ze gek op is , maar wel diarree van krijgt ) . Ik zeg zo maar even maar wat . Is dat dan slecht ? Of moet ik daar toch meer structuur in aanbrengen .
Afbeelding
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Als je een compleet voer geeft (dus brok en vers-compleet), dan kun je met het variëren de verhoudingen een beetje door de war gooien. De ene hond kan hier beter tegen dan de andere hond.

Wat je bijvoorbeeld wel al kunt doen, is naast de brok verschillende smaken compleet versvlees kopen, zodat je hond toch een bepaalde mate van variatie heeft.

Vind je het daarnaast ook leuk om zelf maaltijden voor je hond samen te stellen, kijk dan eens rond op verschillende barf-/arflijsten en forums. Als de voeding van de hond overwegend compleet is, dan is er mijns inziens niets verkeerds aan om die ene dag dan wat minder "compleet" te geven. Echter, als je vaker zelf wat in elkaar frobelt, dan moet je toch wat meer gaan letten op de verhoudingen.
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

je kan ook smuldier proberen. da's ook versvlees uit de diepvries en een tik goedkoper dan rodi.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

Saartje schreef:
Nah, dat is helemaal niet waar hoor :mrgreen: menselijke consumptie :pffff: kippenvleugels krijgt whooper ook, biefstuk ook, lever ook :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
muchra&diesel
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door muchra&diesel »

bij ons sinds een jaar ook geen brokken of blik meer.
ze krijgen carnibest en we barfen een aantal dagen.
ook wij halen genoeg gewoon bij de supermarkt,vandaag had ik weer 2 kipkarbonatjes voor 1,14 euro beetje groente prut erbij,heerlijk vinden ze het.
verder stukjes kaas,fruit en natuurlijk een lekker vers bot gaat er wel in.
we zijn niet duurder uit dan een goed merk brok.
voorheen gaven we royal canin wat slecht gegeten werdt.
Afbeelding
groetjes debby&de honden
Zoie
Zeer actief

nou , ik heb eukanuba brokken gekocht , en ze heeft er van gegeten , maar echt dol is ze er niet op . Dat ging met de verse rodischijven 's avonds toch beter ;)

nog een dom vraagje misschien voor de combineerders :

wat is beter ?

- 's ochtends brok en 's avonds vers of omgekeerd ;
- de ene dag vers , de andere dag brok ;
- brok en vers tegelijk door elkaar geven ?

Ik denk dat ze op de laatste manier makkelijker brok accepteert , mar weet niet of het goed is i.v.m. de spijsvertering .

Ga andere merken vers ook eens proberen . Klopt dat smuldier goedkoop is , maar dat stonk zo vreselijk !!!
Afbeelding
muchra&diesel
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door muchra&diesel »

denk als je toch brokken wilt blijven geven dan beter brok dagen en vers dagen kan aanhouden.
tussen de brokken en vers moet altijd 8 uur minimaal zitten .ivm het verteren.
ook is het afteraden om het doorelkaar te geven.

kijk anders eens op barfplaats daar staat echt veel informatie.
Afbeelding
groetjes debby&de honden
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”