Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een jeweetwelreu met een jeweetwel poes

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hinke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
Aantal honden: 2

Een jeweetwelreu met een jeweetwel poes

Ongelezen bericht door Hinke »

Ik word helemaal gek hier. Ik ben nu opgetreden tegen Tommie maar het is echt te gek voor woorden. Tommie loopt met enige regelmaat een hele dag achter Noortje aan en wil op haar rijden. Noortje vindt dat eerst goed en gaat uitgebreid voor Tommie liggen. Daarna wordt het een soort spel elkaar achterna te zitten. Ik snap er niets van. Noortje is gesteriliseerd toen ze 9 maanden was. Ze is nu een jaar. Tommie rijdt nooit op andere honden, maar Noortje kan hij maar niet met rust laten. Ik sluit hem soms gewoon op in de bench. Gek word ik ervan. Wat is dit voor gedrag? Dominantie strijd? Te weinig aandacht voor Tommie? Ik weet het niet. Maar ik vind het nu niet meer leuk. Eerst kon ik er wel om lachen maar nu niet meer. Noortje lag hoog op de krabpaal te slapen en Tommie zat er onder op een stoel te piepen.
Rare beesten, raar baasje :?
Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
judithvd
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door judithvd »

Hoi,

Lijkt me inderdaad wel een grappig gezicht, maar dat even buiten wegen.
Het is best een lastig iets denk ik. Maar als dit gedrag buiten, of in andere omgeving, niet te zien is dan zou het kunnen dat het de hond een hoop aandacht opleverd van jou (eerst waarschijnlijk positief door lachen of aanhalen of zo, daarna negatief door misschien straf/ bench). Honden zijn over het algemeen erg vindingrijk in het vragen om aandacht en heel vaak ontstaan er problemen rond hondengedrag die de baas eigenlijk zelf heeft veroorzaakt, meestal onbewust.

Ik zou het gedrag van de hond volkomen negeren( niet kijken, niets zeggen, niets doen). Dit is waarschijnlijk super moeilijk, maar vaak wel effectief. Het is dan wel heel belangrijk dat je ook niet aan interval beloning doet, d.w.z. dat je af en toe wel reageert, door boos te worden of juist te lachen of zo. Want dan wordt het gedrag alleen maar erger. Want dan leert de hond om gewoon langer door te gaan met het gedrag omdat de beloning toch wel komt (negatief of positief).

Je kunt ook proberen weg te lopen als de hond dit gedrag laat zien. Gewoon uit de kamer lopen en iets anders gaan doen. Dan negeer je het helemaal.

Verder weet ik het ook niet, hoop dat je hier iets mee kan.

succes.
liefs Judith
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou het ook inderdaad totaal negeren. Als de kat er genoeg van krijgt, krijgt-ie misschien wel 'n keer 'n haal en dan denk ik wel dat-ie stopt. Anders wordt het misschien water gooien maar dan is de kat ook de pineut.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ach, zolang je er geen puppen van krijgt :mrgreen: :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tommie probeert het stiekem ook wel eens op onze poes. Met een schuin oog naar mij of ik het zie, want hij weet dat ik het niet goed vind. Meestal heb ik het snel genoeg door en stuur ik hem weg. Anders krijgt hij uiteindelijk wel een knal van de poes... :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”