Ben je nou helemaal???linlin schreef:of was het zoute dropRataplan schreef:Top hij is dus wel het een en ander gewendGa zo door Wil.
Was het wel Goudse kaas??
8O
Zoute drop is van ome Wil, Chico doet het maar met Goudse.

Moderator: moderatorteam
HAHAHAHAHA! maar vertel, ome wil, wat heb je nu allemaal precies gedaan bij de eerste 'trainings'-sessie? ben gewoon vreselijk nieuwsgierig.Wil de hond schreef:Ben je nou helemaal???linlin schreef:of was het zoute dropRataplan schreef:Top hij is dus wel het een en ander gewendGa zo door Wil.
Was het wel Goudse kaas??
8O
Zoute drop is van ome Wil, Chico doet het maar met Goudse.
Wil, waarom doe je dat? Niet pakken is toch gewoon pech?Wil de hond schreef:Toen heb ik dit nog gedurende een minuut of 5 herhaald, waarbij hij ongeveer de helft aannam, maar de andere niet. Die keren gooide ik het kaasje vor me op de grond en pakte hij het.
Omdat ik wil dat hij de smaak te pakken krijgt, sowieso iets positiefs ervaart, snel afgeleid is en niet eens doorheeft dat het hapje aan zijn neus voorbijgaat, en ik nog helemaal geen eisen stel. Ik wil alleen maar bereiken dat hij ontdekt dat eten aannemen van mij, op de éne of op de andere manier, lekker en niet eng is. Als hij eenmaal soepeler is met aannemen wordt ik ook wat strenger.Eline* schreef:Wil, waarom doe je dat? Niet pakken is toch gewoon pech?Wil de hond schreef:Toen heb ik dit nog gedurende een minuut of 5 herhaald, waarbij hij ongeveer de helft aannam, maar de andere niet. Die keren gooide ik het kaasje vor me op de grond en pakte hij het.
Ja!Wil de hond schreef:.
Denk jij dat ik te makkelijk ben?
Wat hebbie gekocht? Kalkoenvlees?Vanmiddag ging het allemaal wat minder, hij was enorm afgeleid door de geur van de kalkoenen. de wind stond precies onze kant op en kwam van de kalkoenen vandaan. Een heel goed neusje voor dat wat hem interesseert, de kaas interesseerde hem nauwelijks. Ben dan ok wat andere lekkernijen gaan kopen, om daar morgen mee aan de slag te gaan. Vanmiddag viel me een beetje tegen, maar ik geef de moed en de goede hoop niet op.
Hihi,Eline* schreef:Ja!Wil de hond schreef:.
Denk jij dat ik te makkelijk ben?Een hapje moet wel iets exclusiefs blijven en niet iets wat je om de paar meter op straat zo maar vindt. Als je hem wil leren dat JIJ (lees hapje
) interessant bent, moet jij ook de exclusieviteit van het hapje behouden en niet de stoep.
Hij krijgt het in elk geval alleen maar als hij zit en aandacht op mij richt. Is dat niet genoeg, om mee te beginnen?
Wat hebbie gekocht? Kalkoenvlees?Vanmiddag ging het allemaal wat minder, hij was enorm afgeleid door de geur van de kalkoenen. de wind stond precies onze kant op en kwam van de kalkoenen vandaan. Een heel goed neusje voor dat wat hem interesseert, de kaas interesseerde hem nauwelijks. Ben dan ok wat andere lekkernijen gaan kopen, om daar morgen mee aan de slag te gaan. Vanmiddag viel me een beetje tegen, maar ik geef de moed en de goede hoop niet op.![]()
Lastig..hou hem lekker hongerig zou ik zeggen en misschien kan je oefenen op een kalkoenvrij stuk?
Was het maar waar.Eline* schreef:Toch proberen zo prikkelarm mogelijk te trainen, zodat zijn enige vermaak van jou af kan komen...![]()
Heb je niet een saai hok?
Enigszins getraind en met een behoorlijk grondige omschrijving via een stichting in Nederland in adoptie geven. Ik wil hem o.a enigszins trainen om dan met hem allerlei situaties op te kunnen zoeken, hem in huis te nemen... Ook natuurlijk om zijn kansen op adoptie te vergroten.Eline* schreef:Wat is je bedoeling met deze hond uiteindelijk?
Okee! Ik snap hem! "kan niet los"Wil de hond schreef:Enigszins getraind en met een behoorlijk grondige omschrijving via een stichting in Nederland in adoptie geven. Ik wil hem o.a enigszins trainen om dan met hem allerlei situaties op te kunnen zoeken, hem in huis te nemen... Ook natuurlijk om zijn kansen op adoptie te vergroten.Eline* schreef:Wat is je bedoeling met deze hond uiteindelijk?
Zeg maar, hem een hondenhemeltje op aarde vinden.
Tja, zoals hij nu is is het een aanlijnertje, een beetje beter gemanierd zou hij een veel makkelijkere uitgangspositie hebben.Eline* schreef:Okee! Ik snap hem! "kan niet los"![]()
Ik wens je veel succes met hem..ik hoop dat hij met jouw steun dat felbegeerde mandje ergens mag vinden!
Heb je een foto van hem?
dat ziet er toch al stukken beter uit, wil! goed gedaan!Wil de hond schreef:
*giechel*Wil de hond schreef:Hij eet behoorlijk veel en is ook best wel aangekomen. Echt mager is hij niet meer, maar hij komt ook niet meer aan. Ik vind hem redelijk op gewicht, maar er zou nog wel iets bijkunnen. Ik zal hem namens jou eens een weekje wat meer eten geven.
in dat geval ga je gewoon lekker je eigen goddelijke gangetjeEn wat dat eten uit de hand aannemen betreft, met die tegenstrijdige adviezen van jou en Eline raak ik natuurlijk wel een beetje de kluts kwijt.