Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarmee belonen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

linlin schreef:
Rataplan schreef:Top hij is dus wel het een en ander gewend :ok: Ga zo door Wil.
Was het wel Goudse kaas?
of was het zoute drop :mrgreen: ?
Ben je nou helemaal???
8O
Zoute drop is van ome Wil, Chico doet het maar met Goudse. :twisted:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Wil de hond schreef:
linlin schreef:
Rataplan schreef:Top hij is dus wel het een en ander gewend :ok: Ga zo door Wil.
Was het wel Goudse kaas?
of was het zoute drop :mrgreen: ?
Ben je nou helemaal???
8O
Zoute drop is van ome Wil, Chico doet het maar met Goudse. :twisted:
HAHAHAHAHA! maar vertel, ome wil, wat heb je nu allemaal precies gedaan bij de eerste 'trainings'-sessie? ben gewoon vreselijk nieuwsgierig.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Nou tante Lin,

Ik heb hem vanmorgen vóór zijn ontbijt zijn tuigje omgedaan en ben een stukje met hem gaan lopen, gewoon op ons eigen terrein. In mijn zak had ik een handjevol stukjes kaas. Al rondlopend liet ik hem af en toe een stukje kaas zien, en toen bleek dar hij wel trek had maar het niet aannam van me wierp ik het een metertje weg. Hij aarzelde nauwelijks en verorberde het hapje met smaak. Na dit een minuut of 5 te hebben gedaan, steeds iets minder ver werpend, hield ik een stukje vast, hij aarzelde om het te pakken, maar onder begeleiding van een aaitje en een vriendelijk woord pakte hij het gewoon.

Toen heb ik dit nog gedurende een minuut of 5 herhaald, waarbij hij ongeveer de helft aannam, maar de andere niet. Die keren gooide ik het kaasje vor me op de grond en pakte hij het. Het leuke is dat hij gaat zitten voor hij de kaas pakt. Ik ben dus al begonnen hem slechts kaas te geven als hij zit. Nog zonder ZIT te zeggen, dat komt nog wel.

Toen ik hem hierna in de kennel had en hem zijn voer gaf at hij dus door in mijn aanwezigheid, voor het eerst sinds hij hier is.

Grappig toch, dat zo´n kort "traininkje" zoveel verbetering geeft? Als hij zo doorgaat komen we er wel.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wil de hond schreef:Toen heb ik dit nog gedurende een minuut of 5 herhaald, waarbij hij ongeveer de helft aannam, maar de andere niet. Die keren gooide ik het kaasje vor me op de grond en pakte hij het.
Wil, waarom doe je dat? Niet pakken is toch gewoon pech?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Wil de hond schreef:Toen heb ik dit nog gedurende een minuut of 5 herhaald, waarbij hij ongeveer de helft aannam, maar de andere niet. Die keren gooide ik het kaasje vor me op de grond en pakte hij het.
Wil, waarom doe je dat? Niet pakken is toch gewoon pech?
Omdat ik wil dat hij de smaak te pakken krijgt, sowieso iets positiefs ervaart, snel afgeleid is en niet eens doorheeft dat het hapje aan zijn neus voorbijgaat, en ik nog helemaal geen eisen stel. Ik wil alleen maar bereiken dat hij ontdekt dat eten aannemen van mij, op de éne of op de andere manier, lekker en niet eng is. Als hij eenmaal soepeler is met aannemen wordt ik ook wat strenger.

Denk jij dat ik te makkelijk ben?

Vanmiddag ging het allemaal wat minder, hij was enorm afgeleid door de geur van de kalkoenen. de wind stond precies onze kant op en kwam van de kalkoenen vandaan. Een heel goed neusje voor dat wat hem interesseert, de kaas interesseerde hem nauwelijks. Ben dan ok wat andere lekkernijen gaan kopen, om daar morgen mee aan de slag te gaan. Vanmiddag viel me een beetje tegen, maar ik geef de moed en de goede hoop niet op.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:.

Ja! ;) Een hapje moet wel iets exclusiefs blijven en niet iets wat je om de paar meter op straat zo maar vindt. Als je hem wil leren dat JIJ (lees hapje :mrgreen: ) interessant bent, moet jij ook de exclusieviteit van het hapje behouden en niet de stoep.
Vanmiddag ging het allemaal wat minder, hij was enorm afgeleid door de geur van de kalkoenen. de wind stond precies onze kant op en kwam van de kalkoenen vandaan. Een heel goed neusje voor dat wat hem interesseert, de kaas interesseerde hem nauwelijks. Ben dan ok wat andere lekkernijen gaan kopen, om daar morgen mee aan de slag te gaan. Vanmiddag viel me een beetje tegen, maar ik geef de moed en de goede hoop niet op.
Wat hebbie gekocht? Kalkoenvlees? :mrgreen:
Lastig..hou hem lekker hongerig zou ik zeggen en misschien kan je oefenen op een kalkoenvrij stuk?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Wil de hond schreef:.

Ja! ;) Een hapje moet wel iets exclusiefs blijven en niet iets wat je om de paar meter op straat zo maar vindt. Als je hem wil leren dat JIJ (lees hapje :mrgreen: ) interessant bent, moet jij ook de exclusieviteit van het hapje behouden en niet de stoep.

Hij krijgt het in elk geval alleen maar als hij zit en aandacht op mij richt. Is dat niet genoeg, om mee te beginnen?
Wat hebbie gekocht? Kalkoenvlees? :mrgreen:
Lastig..hou hem lekker hongerig zou ik zeggen en misschien kan je oefenen op een kalkoenvrij stuk?
Hihi,

Nee, runderworst, zalmsnoepjes voor katten, worstjes...

De kalkoenen zitten uit zicht en een aardig endje weg, maar omdat die beesten sterk ruiken stoort het als de wind precies vanachter die vogels vandaan onze kant opkomt.

Ben benieuwd hoe het morgen gaat, met de wind, en de lekkerdere snoepjes. Zal proberen of hij snapt dat niet aanpakken niets oplevert.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Toch proberen zo prikkelarm mogelijk te trainen, zodat zijn enige vermaak van jou af kan komen... :?
Heb je niet een saai hok?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Toch proberen zo prikkelarm mogelijk te trainen, zodat zijn enige vermaak van jou af kan komen... :?
Heb je niet een saai hok?
Was het maar waar. :? Alle hokken die ik heb zitten vol met honden, en een ruimte die leeg is heb ik niet.

Hij is ook enorm op geuren en speuren ingesteld.

Ik zal eens met hem de straat opgaan en er behoorlijk de pas inzetten, onderwijl af en toe halthoudend. Misschien dat hij lopend toch wat minder snel afgeleid raakt.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wat is je bedoeling met deze hond uiteindelijk?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Wat is je bedoeling met deze hond uiteindelijk?
Enigszins getraind en met een behoorlijk grondige omschrijving via een stichting in Nederland in adoptie geven. Ik wil hem o.a enigszins trainen om dan met hem allerlei situaties op te kunnen zoeken, hem in huis te nemen... Ook natuurlijk om zijn kansen op adoptie te vergroten.

Zeg maar, hem een hondenhemeltje op aarde vinden.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
Eline* schreef:Wat is je bedoeling met deze hond uiteindelijk?
Enigszins getraind en met een behoorlijk grondige omschrijving via een stichting in Nederland in adoptie geven. Ik wil hem o.a enigszins trainen om dan met hem allerlei situaties op te kunnen zoeken, hem in huis te nemen... Ook natuurlijk om zijn kansen op adoptie te vergroten.

Zeg maar, hem een hondenhemeltje op aarde vinden.
Okee! Ik snap hem! "kan niet los" :mrgreen:
Ik wens je veel succes met hem..ik hoop dat hij met jouw steun dat felbegeerde mandje ergens mag vinden!
Heb je een foto van hem?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Okee! Ik snap hem! "kan niet los" :mrgreen:
Ik wens je veel succes met hem..ik hoop dat hij met jouw steun dat felbegeerde mandje ergens mag vinden!
Heb je een foto van hem?
Tja, zoals hij nu is is het een aanlijnertje, een beetje beter gemanierd zou hij een veel makkelijkere uitgangspositie hebben.

Hier een snel genomen foto. Ik zal proberen om een betere te nemen, later als ik meer tijd heb. Het is net een slanke Drentse patrijs.
Afbeelding
linlin

Wil de hond schreef: Afbeelding
dat ziet er toch al stukken beter uit, wil! goed gedaan!
van mij mag hij nog een stukje dikker. ik zie zijn bekken, meen ik :? ?

en dat met het lekkere hapje toch maar op de grond gooien als hij het niet van je aan wilt nemen, had ik ook gedaan. ;) maar ik ben dan ook in het geheel niet streng.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Hij eet behoorlijk veel en is ook best wel aangekomen. Echt mager is hij niet meer, maar hij komt ook niet meer aan. Ik vind hem redelijk op gewicht, maar er zou nog wel iets bijkunnen. Ik zal hem namens jou eens een weekje wat meer eten geven.

En wat dat eten uit de hand aannemen betreft, met die tegenstrijdige adviezen van jou en Eline raak ik natuurlijk wel een beetje de kluts kwijt.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Hij is een heel eind opgeknapt :ok: Bravo Wil :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
linlin

Wil de hond schreef:Hij eet behoorlijk veel en is ook best wel aangekomen. Echt mager is hij niet meer, maar hij komt ook niet meer aan. Ik vind hem redelijk op gewicht, maar er zou nog wel iets bijkunnen. Ik zal hem namens jou eens een weekje wat meer eten geven.
*giechel*
En wat dat eten uit de hand aannemen betreft, met die tegenstrijdige adviezen van jou en Eline raak ik natuurlijk wel een beetje de kluts kwijt.
in dat geval ga je gewoon lekker je eigen goddelijke gangetje ;) !
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Leuke hond Wil! Veel succes met hem! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”