Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond naar kroeg

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

jidde

Hond naar kroeg

Ongelezen bericht door jidde »

Afgelopen zomer speelde het volgende op de camping af.

Een meisje uit mijn straat was gebeten door een hond. Moord en brand leek het, terwijl een klein velletje los zat 8O

De hond schijnt al niet kind vriendelijk te zijn. Ze hadden de hond mee genomen naar een disco avond.

Dan denk ik, als je het al weet, laat je je kind er toch niet heen gaan 8O Overigeens, meisje staat bekend om treiteren van honden. Ze probeert het ook bij Nanni.
Moeder deed of kind vermoord was, kind in paniek, had gelukkig alleen een heel klein velletje los. Moeder was boos... Hond mocht niet in de kantine van haar komen.
Meisje is trouwens denk 6 jaar toen ofzo. Ze DENKT dat ze slim is, je schat haar ouder.

Wat vinden jullie ervan? Ik was er niet bij, kan er niet over oordelen. Toch zet ik mijn vraagtekens erbij. Het meisje is iemand als je zegt nee, het toch doet. We hebben haar vaak gewaarschuwd, NIET NANNI AAIEN als ze een bot heeft... Maar madam doet dat dan toch 8O
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik snap je hele verhaal niet. Meisjes van 6 zijn donderstenen, jongetjes van 6 trouwens ook. Daar heb je maar rekening mee te houden..ze mogen nog, het zijn kinderen! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Een hond die niet tegen drukte kan, moet je niet mee nemen een kantine of een café in. Beertje ging vroeger ook wel eens met ons mee naar het café, maar je kunt mensen niet vragen daar rekening mee te houden. Dus wij deden het niet meer, want zijn staart zat altijd wel onder iemands voet, ze stapten boven op hem. En dan is Beertje een hele aardige hond voor mensen, maar voor hetzelfde geld had ie die persoon gegrepen.
Dus nee, niet meenemen als je de hond niet onder een tafeltje kunt leggen of als ie niet tegen grijpvingertjes en gerommel kan.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Hond naar kroeg

Ongelezen bericht door billy »

jidde schreef:

De hond schijnt al niet kind vriendelijk te zijn. Ze hadden de hond mee genomen naar een disco avond.

Wat raar om een hond die al niet kindvriendelijk is mee te nemen naar zo'n avond. 8O

Groetjes Els
Afbeelding
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

ik snap het ook niet goed, als ik met mijn hond ergens naartoe ga waar veel kinderen zijn, zorg ik ervoor dat hij uit de weg ligt door bijvoorbeeld een tafeltje tegen de muur te kiezen zodat er niemand bij hem kan komen zonder dat ik het merk. Mijn hond is dan nog erg gemakkelijk tegen andere mensen, ik doe dat eerder voor zijn rust. Liep die hond dan los want als eigenaar zie je toch dat er iemand bij je hond in de buurt is en als je merkt dat je hond getreiterd wordt dan zet je je er toch voor of zoiets.
groetjes!Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

sam gaat altijd mee naar de kroeg. maar daar komen geen kinderen en de mensen die er komen vinden het geen probleem.

als dit wel zo zou zijn of sam doet raar gaat ie niet meer mee.

zijn er toch een keer kinderen dan hou ik het goed in de gaten en blijft hij aan de lijn.
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Als een hond niet tegen kinderen en drukte kan moet je hem idd niet meenemen. Ik vind het trouwens wel heel vervelend dat vele kinderen tegenwoordig een NEE niet accepteren. Je moet uitleggen waarom iets niet mag. Nou sorry hoor.....maar im mijn jeugd was NEE NEE punt uit.
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Een hond die niet kindvriendelijk is meenemen naar een disco avond :piew :piew Sorry hoor dat doe je niet.
Denk dat de discoavond voor de kinderen bedoeld was en niet voor een hond :roll:
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
jidde

Nou, kind was rond half 10-10 uur gebeten... De hond lag bij mensen die aan de bar zaten. Het disco gedeelte is al aan de andere kant.

Ik vind het best een moeilijke situatie. Ik heb ook zoiets van, neem je hond niet mee! Maar als ze het wel doen, laat jij je kind er toch niet op af rennen?
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Ik ben zeker wel heel ouderwets maar een kind van 6 jaar s'avonds om half tien, tien uur in een disco :roll: :roll: :roll: :roll:
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
Sandracula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sandracula »

jidde schreef:Nou, kind was rond half 10-10 uur gebeten... De hond lag bij mensen die aan de bar zaten. Het disco gedeelte is al aan de andere kant.

Ik vind het best een moeilijke situatie. Ik heb ook zoiets van, neem je hond niet mee! Maar als ze het wel doen, laat jij je kind er toch niet op af rennen?
Ik vind het ook niet zo'n goed idee een hond in die situatie mee te nemen, maar dan nog: Hier wordt eerst gevraagd aan de eigenaar van de hond of hij geaaid mag worden.. Zegt die dat dat niet mag, dan wordt er niet geaaid.. Mijn dochter is ook 6 en begrijpt maar al te goed waarom die regel bij ons geldt..
Ik vind dus de ouders van het kind net zo goed verantwoordelijk als de eigenaren van de hond...
Afbeelding
jidde

dogluna schreef:Ik ben zeker wel heel ouderwets maar een kind van 6 jaar s'avonds om half tien, tien uur in een disco :roll: :roll: :roll: :roll:
Dat denk ik dus ook! Maar dat is bij mij op de camping "normaal" 8O Meisje van 2 liep om half 12 alleen naar huis vanaf de kantine :evil:

En Sandra, ik vind dat beide ook fout zijn. Alleen ben ik benieuwd wat het meisje gedaan heeft... Want ik heb zelf het idee dat zij iets gedaan heeft bij de hond
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

Ik denk dat de gemiddelde hond niet echt blij wordt van een avondje disco! Daarnaast vind ik persoonlijk ook veel kinderen niet goed luisteren. Zo was ik een tijd geleden bij de dierenarts, de hechtingen van de sterrilisatie moesten er uit. Ze had erg veel last gehad van de wond. En ja hoor zo'n vervelend kind dat perse je hond moet aaien. Ik ben dan ook heel recht voor zijn raap, nee daar komt niets van in. Kind ging echt vervelend doen, tegen de balie opklilmmen, op de bench van de poes gaan zitten etc. God wat ben ik dan geirriteerd. Gelukkig zijn er hier in de buurt ook nog leuke kinderen die graag met mij en mijn honden meewandelen in het park en met mijn honden spelen. Dan gaat het ook altijd goed.
AfbeeldingAfbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: Hond naar kroeg

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

jidde schreef:Afgelopen zomer speelde het volgende op de camping af.

Een meisje uit mijn straat was gebeten door een hond. Moord en brand leek het, terwijl een klein velletje los zat 8O

Dan denk ik, als je het al weet, laat je je kind er toch niet heen gaan 8O Overigeens, meisje staat bekend om treiteren van honden. Ze probeert het ook bij Nanni.
Moeder deed of kind vermoord was, kind in paniek, had gelukkig alleen een heel klein velletje los. Moeder was boos... Hond mocht niet in de kantine van haar komen.
Meisje is trouwens denk 6 jaar toen ofzo. Ze DENKT dat ze slim is, je schat haar ouder.

Wat vinden jullie ervan? Ik was er niet bij, kan er niet over oordelen. Toch zet ik mijn vraagtekens erbij. Het meisje is iemand als je zegt nee, het toch doet. We hebben haar vaak gewaarschuwd, NIET NANNI AAIEN als ze een bot heeft... Maar madam doet dat dan toch 8O
Je moet niet overdrijven maar je mag het bijten van een hond ook niet gaan minimaliseren.
Bijten is bijten en dat kan niet.
Overigens keur ik het gedrag van kleine kinderen niet goed, heb er ook zo twee in de familie die een hond een boksbal vinden.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door visaton »

Mama Sanneke schreef:Bijten is bijten en dat kan niet.
Overigens keur ik het gedrag van kleine kinderen niet goed, heb er ook zo twee in de familie die een hond een boksbal vinden.
Sanneke
Dat is niet waar….Ten eerste heeft de hond niet gebeten…Zoek eens wat foto’s op het WWW van bijtwonden en dan zal je zien dat als een hond bijt er wel meer aan de hand is dan een los velletje.Lijkt me meer dat de hond heeft aangeven dat het meisje moest ophouden/opzouten.

Ten tweede vind ik dat je naar de situatie moet kijken…Er gaat een verhaal rond over een hond die een kind had gebeten…Baasje boos, pakt de hond op en naar de dierenarts voor een spuitje.Hond dood op tafel….Dierenarts kijkt nog wat en ziet dan een aantal nietjes in het oor van die hond…Ik weet niet wat er van waar is van dit verhaal, maar ik wil aangeven dat het soms normaal is dat een hond bijt.Niet zo lang geleden had ik een oefendag op vreemd terrein waar ik het appél op mijn hond helemaal verloor.De hond helemaal opgefokt…ikke boos op de hond en dus ook opgefokt.Pak ik hem aan een oor en draai dat om, goffer, doe eens normaal en luistert.De hond reageerde daar op door eens even zijn tanden in mijn hand te zetten.Gewenst gedrag..denk het niet..Normaal gedrag…gezien de situatie denk ik van wel.

Ten derde vind ik dat de eigenaar gewoon moet zorgen dat dit niet kan gebeuren.Als ik mijn hond een speeltje geef in de tuin en er komt visite dan gaat hij dat bewaken.Hem daar voor straffen is dom, omdat ik er mee sport (KNPV).Dus moet ik zorgen dat er niets te bewaken valt voor hem.Als hier vriendinnen komen van onze dochter doe ik hem in zijn bench….Ik ben er 99,9% zeker van dat hij niet (zomaar) bijt maar die 0,1% riskeer ik niet.Roepen van mijn hond doet dat niet is niet slim…. Iedere hond heeft tanden, iedere hond kan bijten.
xXxMistYxXx
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door xXxMistYxXx »

Tja.. ik begrijp ten eerste al niet wat een kind van 6 jaar op een disco avond doet :? En een hond ermee naar toe nemen.. Ik vind dat dat gewoon moet kunnen, ik bedoel, de mensen kunnen toch ook een beetje beter uitkijken? En de ouders van het meisje kenden de hond dus waarschijnlijk ook.. En die hadden het ook kunnen tegenhouden.. Maar ja.. Hm.. ik weet het niet echt eerlijk gezegt :?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”