Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eten uit de kattebak!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Eten uit de kattebak!

Ongelezen bericht door tbeast »

Gatver, doen jullie honden dat ook?
Zodra Amar de kans krijgt (hoeft ze echt maar 2 tellen alleen in de kamer te zijn) gaat ze met haar neus in de kattebak en probeert ze hem leeg te eten, zo vies!
Enig idee waarom ze dit doet?
AfbeeldingAfbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik heb er hier ook drie die dat doen. Ze vinden het gewoon erg lekker denk ik.

Voor hun is die kattebak een schaaltje vol met heerlijke bonbons.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja het is lekker :mrgreen: in hondenogen dan ;)
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Handig toch? Als mijn caven morsen met loslopen eten de honden het op. Evenals Oortjes, mijn lieve rattekind die nog wel eens wat dropt.. :mrgreen: Hondjes blij, ik blij! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
tbeast
Zeer actief

Mmmm, dus jullie zien er het voordeel wel van in......ik vind het vooral jakkie.
En dan loopt ze er bij weg, laat ze onderweg nog kattegrit uit haar bek vallen, brrrrr, ik vind het vies hoor.
AfbeeldingAfbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Een voordeel is dat de kattebak minder vaak schoongemaakt hoeft te worden door ons, een ander voordeel vind ik dat de honden zo toch wat bijzonders te smullen hebben zonder dat ze daarvoor van mij afhankelijk zijn.

Jakkie vind ik vooral wanneer ze naast me komen zitten en me een ontzettende kattestront-kegel toehijgen. Maar ach, dan stuur ik de hijgerd eventjes weg.
tbeast
Zeer actief

Wil de hond schreef:Een voordeel is dat de kattebak minder vaak schoongemaakt hoeft te worden door ons, een ander voordeel vind ik dat de honden zo toch wat bijzonders te smullen hebben zonder dat ze daarvoor van mij afhankelijk zijn.

Jakkie vind ik vooral wanneer ze naast me komen zitten en me een ontzettende kattestront-kegel toehijgen. Maar ach, dan stuur ik de hijgerd eventjes weg.
Me toehijgen na een hap uit de bak hoeft ook echt niet! Maar dat weet ze wel....
AfbeeldingAfbeelding
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Is die grit niet gevaarlijk als ze daar veel van binnenkrijgt? Mijn hond at ook graag uit de kattenbak, maar die heb ik nu tegenover een muur gezet zodat er maar een cm of 20 ruimte tussen muur en ingang is. Kat kan er wel bij, hond niet!
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Hier doen ze het alleen als de katten blikvoer hebben gekregen. Het is wel vies, maar het kan niet veel kwaad volgens mij.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos doet het ook als ik er niet op tijd bij ben om de drol eruit te halen. Ik denk niet dat het veel kwaad kan. Het is wel handig voor de kat; als het baasje met d'r stomme kop is vergeten de drollen te scheppen doet de hond het wel even :mrgreen:

Ik heb trouwens wel bewust geen klontvormend grit. Dit wordt afgeraden voor kittens omdat ze het grit nog weleens op willen eten, en dat gaat dan klonteren in de maag. Aangezien Moos hier dus nog weleens het grit op wil eten maak ik maar geen gebruik van klontvormend grit.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik heb de kattenbakken ergens gezet waar Rataplan er niet bij kan ;)
Nu zoekt hij nog wel buiten in de tuin :evil: naar kattedrollen maar ja :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja joh, ik denk dat bijna iedere hond wel kattendrollen eet.
Hier staat de kattenbak boven zodat de honden er niet bij kunnen ;)
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Is het niet gevaarlijjk in verband met toxoplasmose (of hoe je het ook schrijft...) Of is dat alleen wanneer het om een drachtige teef gaat? Omdat kattendrollen voor zwangere vrouwen ook gevaarlijk kunnen zijn.
Tommie is ook gek op de kattebak trouwens, de kattenbak staat nu in de trapkast, kattenluikje in de deur en klaar is kees.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

miekmiek schreef:Is het niet gevaarlijjk in verband met toxoplasmose (of hoe je het ook schrijft...) Of is dat alleen wanneer het om een drachtige teef gaat? Omdat kattendrollen voor zwangere vrouwen ook gevaarlijk kunnen zijn.
Tommie is ook gek op de kattebak trouwens, de kattenbak staat nu in de trapkast, kattenluikje in de deur en klaar is kees.
Moos past door het kattenluikje :? :mrgreen:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Moos schreef:
miekmiek schreef:Is het niet gevaarlijjk in verband met toxoplasmose (of hoe je het ook schrijft...) Of is dat alleen wanneer het om een drachtige teef gaat? Omdat kattendrollen voor zwangere vrouwen ook gevaarlijk kunnen zijn.
Moos past door het kattenluikje :? :mrgreen:
hihi, tommie ook toen hij nog klein was. nu gelukkig niet meer. Zijn hoofd past nog wel maar hij heeft een paar keer meegemaakt dat er aan de andere kant een kat op zijn hoofd zat te vissen en nu doet hij het niet meer. :mrgreen:
Je zou de kattebak ook nog hoog neer kunnen zetten. in ons vorige huis hadden we geen aparte ruimte voor de kattebak, toen hebben we een tafeltje gebruikt waar de bak opstaat. Katten kunnen springen, hondjes ook wel maar niet zo hoog... :mrgreen:
tbeast
Zeer actief

De bak wordt hier voornamelijk gebruikt door de jonge poesjes, vandaar dat hij eigenlijk makkelijk bereikbaar staat.
Ik geloof niet dat Amar enige schade van het kattebaketen oploopt, ze ziet er in ieder geval nog stralend gezond uit!
AfbeeldingAfbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Eline* schreef:Handig toch? Als mijn caven morsen met loslopen eten de honden het op. Evenals Oortjes, mijn lieve rattekind die nog wel eens wat dropt.. :mrgreen: Hondjes blij, ik blij! ;)
MMM lekker caviasnoepjes.
Maar konijnekeutels zijn nog lekkerder.
SAnneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blue White Girl »

Aiai :) Ik had al zoiets verwacht en wij zijn nog volop op zoek naar een plaats waar wij de kattenbak gaan zetten zodat Daiko (lab pupje die we eind juni in huis halen) er niet zal aankunnen. Ik vind het maar vies als ik het allemaal lees :kotz:
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

Ja Branco doet het ook :kotz: als ie net gegeten heeft dan loopt ie altijd even naar de kattenbak om zijn toetje te halen :kotz:
We hebben nu maar een kattenluikje in de deur gemaakt :?
Blue White Girl
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blue White Girl »

Zijn wij eigenlijk ook van plan. Kattenbak in het waskot en dan luikje erin. Maar dan moeten de poezen eerst wel Daiko accepteren als hij komt (dat zal nog even afwachten zijn dus ....), aangezien het waskot zich naast de veranda bevindt en dat nu juist is waar Daiko gaat slapen. Initieel zal hij wel in een bench maffen denk ik, om de katten tijd te gunnen aan hem te wennen. Tot welke leeftijd kan een pup door een kattenluikje ? Wij krijgen een labradorpupje, maar onze kater is vrij groot en vrij zwaar, zo'n 6 kg poes :p:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”