Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pindakaas
Moderator: moderatorteam
- Christine
- Vaste gebruiker
pindakaas
Vraagje: op de ene site lees je dat noten schadelijk zijn voor honden. De mijne hebben het alleszins nog nooit gekregen!!
Nu ga ik kijken voor recepten voor de Kong en wat zie ik? Overal recepten met pindakaas... Kan dit dan geen kwaad?!
Groetjes,
Christine, Musti en Dixie
Nu ga ik kijken voor recepten voor de Kong en wat zie ik? Overal recepten met pindakaas... Kan dit dan geen kwaad?!
Groetjes,
-
- geregistreerd lid
Re: pindakaas
Tuurlijk niet, waaorm zou dat kwaad kunnen?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- vuilnisbas
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising en een Galgo espanol
- Aantal honden: 2
Hoi,
Bas krijgt ook wel eens een walnoot in de dop of doppinda's en is daar nog nooit ziek van geweest.
En inderdaad ook wel eens zij'n kong gevuld met pindakaas.
Gossa daarentegen eet nooit walnoten of doppinda's omdat ze nog steeds niet snapt hoe je die rare dingen open moet krijgen en zo met omhulsel is er niets aan :p:
Groetjes,
Nanda, Bas en Gossa
Bas krijgt ook wel eens een walnoot in de dop of doppinda's en is daar nog nooit ziek van geweest.
En inderdaad ook wel eens zij'n kong gevuld met pindakaas.
Gossa daarentegen eet nooit walnoten of doppinda's omdat ze nog steeds niet snapt hoe je die rare dingen open moet krijgen en zo met omhulsel is er niets aan :p:
Groetjes,
Nanda, Bas en Gossa
-
- Vaste gebruiker
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
als ik logisch nadenk (soms) dan denk ik dat noten gevaarlijk zijn omdat dze in de keel kunnen schieten?Vraagje: op de ene site lees je dat noten schadelijk zijn voor honden. De mijne hebben het alleszins nog nooit gekregen!!

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
En dan heb je Lin nodig voor de Heimlich.jholsheimer schreef:als ik logisch nadenk (soms) dan denk ik dat noten gevaarlijk zijn omdat dze in de keel kunnen schieten?Vraagje: op de ene site lees je dat noten schadelijk zijn voor honden. De mijne hebben het alleszins nog nooit gekregen!!

-
- Zeer actief
-
- Erelid
- Contacteer:
- Christine
- Vaste gebruiker
pindakaas
Ik ben er zeker van dat ik ooit ergens gelezen heb op 't net dat noten absoluut niet goed zijn omdat er inderdaad bepaalde stoffen inzitten.
Dus: toch maar geen pindakaas, ik zoek iets anders om die te vervangen.
Toch bedankt voor alle reacties tot nogtoe!
Dus: toch maar geen pindakaas, ik zoek iets anders om die te vervangen.
Toch bedankt voor alle reacties tot nogtoe!
- Christine
- Vaste gebruiker
Pindakaas
"Pinda's:
Honden kunnen, net als mensen, lijden aan voedselallergiën. En pinda's kunnen namelijk, bij mens en dier een sterke allergische reactie veroorzaken. Een erg jeukende huid is, denk ik, het vaakst voorkomende symptoom. Geef je Westie daarom liever geen pinda's."
Ik wist het wel.... Toch nog ff ter info voor diegene die geïnteresseerd zijn.
Groetjes!
Honden kunnen, net als mensen, lijden aan voedselallergiën. En pinda's kunnen namelijk, bij mens en dier een sterke allergische reactie veroorzaken. Een erg jeukende huid is, denk ik, het vaakst voorkomende symptoom. Geef je Westie daarom liever geen pinda's."
Ik wist het wel.... Toch nog ff ter info voor diegene die geïnteresseerd zijn.
Groetjes!
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nou ik ben dus een mens wat allergisch is voor pinda's. En het zit in de meest vreemde voedingsmiddelen waar je het niet in verwacht. Maar wat je ervan kunt krijgen is niet leuk als je echt goed allergisch bent zoals ik. Ik kan dus gelijk naar de ehbo als ik iets van noten naar binnen krijg. Ik krijg het dan heel benauwd. Kan zelfs in een soort shock raken.
ik neem aan dat dit bij honden ook wel voor zou kunnen komen.
ik neem aan dat dit bij honden ook wel voor zou kunnen komen.
- mechelaar_fan
- Zeer actief
pindakaas bevat zout en werkt laxerend, dus als je graag veel poep hebt, geef dan pinda's.
Er is inderdaag het gevaar van aflatoxines, die door de Aspergillus schimmel aangemaakt worden, die vooral op pinda's uit Afrika voorkomt. Maar het gevaar van dergelijke besmetting in aardnoten, bestemd voor menselijke consumptie is toch wel echt klein.
Er zijn technieken in ontwikkeling om de ontwikkeling van de Aspergillus-schimmel met onschadelijke concurrentiële schimmels te bestrijden.
Hoe dan ook, aardnoten zijn geen typisch hondenvoer.
Er is inderdaag het gevaar van aflatoxines, die door de Aspergillus schimmel aangemaakt worden, die vooral op pinda's uit Afrika voorkomt. Maar het gevaar van dergelijke besmetting in aardnoten, bestemd voor menselijke consumptie is toch wel echt klein.
Er zijn technieken in ontwikkeling om de ontwikkeling van de Aspergillus-schimmel met onschadelijke concurrentiële schimmels te bestrijden.
Hoe dan ook, aardnoten zijn geen typisch hondenvoer.
- Christine
- Vaste gebruiker
pindakaas
Ik heb ondertussen bij de DA nagevraagd of het nu echt schadelijk is. Echt schadelijk is het niet, maar gezond is het volgens hem ook niet. Dit omwille van het soort oliën dat de pinda bevat.
Nu ja, ze zijn er echt niet gek van, dus hier komt het niet meer in huis.
Nu ja, ze zijn er echt niet gek van, dus hier komt het niet meer in huis.
Groetjes,