Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
malthezer plast als er visite komt
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
malthezer plast als er visite komt
hallo.
Wij hebben een probleem
onze kruising malthezer lasa apso is nu bijna 7 maanden oud
ik weet niet wat het is maar als er mensen bij ons op visite komen plast ze dus. ik heb hier al eens eerder een toppic over geopend maar wat we ook doen er is geen resultaat.
Eigelijk wordt het alleen maar erger.
ze heeft echt een goed leven bij ons, ze krijgt echt nooit straf en er wordt absoluuut niet op haar gescholden.
wat moeten we nu doen om het plassen te verhelpen.
als ze straks oud genoeg is voor een seralisatie zou dat misschien helpen??
Wij weten het niet.
ik hoop dat iemand mij iets kan vertellen want ze plast echt overal.
maar alleen maar als er mensen op visite komen
heel veel liefs Dana
Wij hebben een probleem
ik weet niet wat het is maar als er mensen bij ons op visite komen plast ze dus. ik heb hier al eens eerder een toppic over geopend maar wat we ook doen er is geen resultaat.
ze heeft echt een goed leven bij ons, ze krijgt echt nooit straf en er wordt absoluuut niet op haar gescholden.
Wij weten het niet.
heel veel liefs Dana
- ~Angela~
- Actief
Re: malthezer plast als er visite komt
lady dana schreef:hallo.
Wij hebben een probleem
Wij weten het niet.
heel veel liefs Dana
Is ze ook bang als er visite komt?
Of doet ze verder gewoon normaal als er mensen over de vloer komen?
Ik denk dat jullie haar juist eens op haar sodemieter moeten geven..
En ik vraag me af waarom ze gesteriliseerd zou moeten worden..
wat heeft dat met plassen te maken

I rather die standing, then live on my knees...
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
vertel eens iets meer als je wilt, ik bedoel hoe gaat dat dan als er visite komt, is ze dan enthousiast? en plast ze blijdschapplasjes? is ze erg onzeker en plast ze darom? wat doen jullie op het moment als er visite komt? haalt de visite haar aan? haar roepen etc?
er zijn verschillende redenen waarom een hond dit gedrag vertoont.....
enne haar ff op haar sodemieter geven?? nou nee dat lijkt me niet....beetje ongenuanceerde uitspraak als je niet eerst weet hoe en wat...
enne haar ff op haar sodemieter geven?? nou nee dat lijkt me niet....beetje ongenuanceerde uitspraak als je niet eerst weet hoe en wat...
- ~Angela~
- Actief
Als jij mij maar neer kan halen heyamie schreef:vertel eens iets meer als je wilt, ik bedoel hoe gaat dat dan als er visite komt, is ze dan enthousiast? en plast ze blijdschapplasjes? is ze erg onzeker en plast ze darom? wat doen jullie op het moment als er visite komt? haalt de visite haar aan? haar roepen etc?

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
8O Nee nee neee!!!Angela&Nico schreef: Ik denk dat jullie haar juist eens op haar sodemieter moeten geven..
Niet doen! Het is op zich heel normaal dat een jonge hond bij spanning plast. Kan puur onzekerheid zijn wat vaak overgaat als de hond volwassen wordt, omdat de hond zich dan meer bewust wordt van zijn eigen ikje.
Deemoedsplassen moet je negeren, maar dan ook echt tot in het puntje van je tenen. Je negeert niet alleen het plassen, maar de hele hond. Dat is namelijk ook wat hij van je vraagt.
Deemoedsplassen geeft aan dat de hond zich totaal onzichtbaar wil maken.."ik ben er niet, ik beteken niks en ik ben zeker geen dreiging"
Ga je dat straffen, afkeuren of aandacht geven ga je in tegen de vraag die de hond non-verbaal aan je stelt..je maakt je dan dus onbetrouwbaar wat de hond dus onzekerder maakt en het plassen verergerd.
Misschien heb je de mogelijkheid de hond buiten je visite te laten begroeten..let wel; de hond de visite..de visite ziet geen hond en mag hem zeker niet begroeten, want we gingen hem negeren.

Als ze dan plast, plast ze buiten en dat geeft je de mogelijkheid om ook echt te doen alsof je neus bloedt.
Zo niet, toch even doorbijten met het totale negeren van je hond en het plassen. Iedere vorm van aandacht zal dit gedrag aanmoedigen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- ~Angela~
- Actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor sommige honden wel. Als een hond nooit straf krijgt maar wel deemoedsplassen doet moet je die dan maar gaan straffen om toch wat te straffen te hebben? Jij bent mal!Angela&Nico schreef:Het kan kloppen dat deze hond juist met andere dingen zich hierover heen kan zetten.. maar als ik dit lees "ze heeft echt een goed leven bij ons, ze krijgt echt nooit straf en er wordt absoluuut niet op haar gescholden" Dat is ook niet oke..

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- ~Angela~
- Actief
Eline* schreef:Voor sommige honden wel. Als een hond nooit straf krijgt maar wel deemoedsplassen doet moet je die dan maar gaan straffen om toch wat te straffen te hebben? Jij bent mal!Angela&Nico schreef:Het kan kloppen dat deze hond juist met andere dingen zich hierover heen kan zetten.. maar als ik dit lees "ze heeft echt een goed leven bij ons, ze krijgt echt nooit straf en er wordt absoluuut niet op haar gescholden" Dat is ook niet oke..
Mischien weet die hond helemaal niet waar ze aan toe is..
Juist omdat ze alles kan en mag doen..
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, wat je zegt is gewoon niet waar. Deemoedsplassen is taal..taal van honden , die je maar op eén manier kan interpreteren en dat is pure deemoedigheid/angst. Dat straf je niet, nooit en te nimmer.Angela&Nico schreef:Eline* schreef:Voor sommige honden wel. Als een hond nooit straf krijgt maar wel deemoedsplassen doet moet je die dan maar gaan straffen om toch wat te straffen te hebben? Jij bent mal!Angela&Nico schreef:Het kan kloppen dat deze hond juist met andere dingen zich hierover heen kan zetten.. maar als ik dit lees "ze heeft echt een goed leven bij ons, ze krijgt echt nooit straf en er wordt absoluuut niet op haar gescholden" Dat is ook niet oke..
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- ~Angela~
- Actief
Nee ik straf mijn honden gewoon graag...Eline* schreef:Nee, wat je zegt is gewoon niet waar. Deemoedsplassen is taal..taal van honden , die je maar op eén manier kan interpreteren en dat is pure deemoedigheid/angst. Dat straf je niet, nooit en te nimmer.Angela&Nico schreef:Eline* schreef:Voor sommige honden wel. Als een hond nooit straf krijgt maar wel deemoedsplassen doet moet je die dan maar gaan straffen om toch wat te straffen te hebben? Jij bent mal!Angela&Nico schreef:Het kan kloppen dat deze hond juist met andere dingen zich hierover heen kan zetten.. maar als ik dit lees "ze heeft echt een goed leven bij ons, ze krijgt echt nooit straf en er wordt absoluuut niet op haar gescholden" Dat is ook niet oke..

Hoe denk jij dan zoiets op te lossen? Het belonen?
Of het negeren en je huis vol laten piesen?
-
- Vaste gebruiker
Je er helemaal niet druk over maken, Tara had dat ook als mensen die haar geweldig vonden binnen kwamen, ook bij buren die haar steeds aanhaalden op straat. Ik heb er geen aandacht aan geschonken en nu komt het "bijna" niet meer voor. Ze is nu 9 maanden.
Ik had gelezen dat het een normale reaktie was van een pup als ze te enthousiast werd en het geheel niet kon overzien dus ik vond het normaal en als je iets normaal vind gaat het vanzelf voorbij merk ik steeds vaker.
Ik had gelezen dat het een normale reaktie was van een pup als ze te enthousiast werd en het geheel niet kon overzien dus ik vond het normaal en als je iets normaal vind gaat het vanzelf voorbij merk ik steeds vaker.
Groetjes Sjanie en een poot van mijn Drent
- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zou zeggen, lees eens wat meer op dit forum, dan zul je de uitspraken die je nu doet graag terug nemen.Angela&Nico schreef:Nee ik straf mijn honden gewoon graag...Eline* schreef:Nee, wat je zegt is gewoon niet waar. Deemoedsplassen is taal..taal van honden , die je maar op eén manier kan interpreteren en dat is pure deemoedigheid/angst. Dat straf je niet, nooit en te nimmer.Angela&Nico schreef:Eline* schreef: Voor sommige honden wel. Als een hond nooit straf krijgt maar wel deemoedsplassen doet moet je die dan maar gaan straffen om toch wat te straffen te hebben? Jij bent mal!
Juist omdat ze alles kan en mag doen..![]()
Een hond die deemoedsplasjes doet als hij/zij begroet wordt, moet je negeren, dat is de enige en juiste manier. Straffen is uit den boze.
(Trouwens wat bedoel je nou met "straffen". Zodra een hond het commando "Nee" of "Foei" begrijpt, zou dat woord voldoende moeten zijn).
Mijn moeder heeft zo'n hondje en niemand haalt de hond meer aan bij binnenkomst en daardoor wordt er niet meer geplast.
Zodra het bezoek rustig zit, komt de hond vanzelf kijken en dan kan er geknuffeld worden.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoals je ongetwijfeld in mijn antwoord hebt gelezen is de enige manier om dit op te lossen inderdaad negeren. Als je de hond negeert zal het plassen stoppen. Als je gaat straffen doorbreek je het probleem straks niet eens meer en kan je gaan herplaatsen.Angela&Nico schreef:Nee ik straf mijn honden gewoon graag...![]()
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- ~Angela~
- Actief
Ik straf mijn honden enkel met het woord "NEE" en ze inderdaad negeren indien nodig.Trina schreef:Ik zou zeggen, lees eens wat meer op dit forum, dan zul je de uitspraken die je nu doet graag terug nemen.Angela&Nico schreef:Nee ik straf mijn honden gewoon graag...Eline* schreef:Nee, wat je zegt is gewoon niet waar. Deemoedsplassen is taal..taal van honden , die je maar op eén manier kan interpreteren en dat is pure deemoedigheid/angst. Dat straf je niet, nooit en te nimmer.Angela&Nico schreef:
Een hond die deemoedsplasjes doet als hij/zij begroet wordt, moet je negeren, dat is de enige en juiste manier. Straffen is uit den boze.
(Trouwens wat bedoel je nou met "straffen". Zodra een hond het commando "Nee" of "Foei" begrijpt, zou dat woord voldoende moeten zijn).
Mijn moeder heeft zo'n hondje en niemand haalt de hond meer aan bij binnenkomst en daardoor wordt er niet meer geplast.
Zodra het bezoek rustig zit, komt de hond vanzelf kijken en dan kan er geknuffeld worden.
met straffen bedoel ik niet dat je je hond verot moet slaan :piew
- ~Angela~
- Actief
Ik straf mijn honden enkel met het woord "NEE" en ze inderdaad negeren indien nodig.Trina schreef:Ik zou zeggen, lees eens wat meer op dit forum, dan zul je de uitspraken die je nu doet graag terug nemen.Angela&Nico schreef:Nee ik straf mijn honden gewoon graag...Eline* schreef:Nee, wat je zegt is gewoon niet waar. Deemoedsplassen is taal..taal van honden , die je maar op eén manier kan interpreteren en dat is pure deemoedigheid/angst. Dat straf je niet, nooit en te nimmer.Angela&Nico schreef:
met straffen bedoel ik niet dat je je hond verot moet slaan :piew
- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Angela&Nico schreef:
Wat bedoel je hiermee dan??? 8O 8O 8O

- ~Angela~
- Actief
Trina schreef:Angela&Nico schreef:
Haar heel duidelijk maken als ze iets doet wat niet mag!
En nee niet met slaan met WOORDEN
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, nee dus..verkeerd advies!Angela&Nico schreef:Trina schreef:Angela&Nico schreef:
Haar heel duidelijk maken als ze iets doet wat niet mag!
En nee niet met slaan met WOORDEN
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- ~Angela~
- Actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Je wekt zelf de suggestie met de manier waarop je je uitdrukt. Maar je hebt het uitgelegd en weer wat geleerd! Klaar dan toch?Angela&Nico schreef:Oke het is duidelijk![]()
Maar ga niet doen alsof ik slecht voor mijn honden ben.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- ~Angela~
- Actief
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Mama Sanneke
- Zeer actief
:sleep:
spelletje welles-nietes doen ?
Eline geeft hier het beste advies : Negeren lijkt me inderdaad de beste oplossing voor dit probleem.
Of buiten begroeten.
Een ander vb. Als me man met de late thuiskomt om half twaalf gaat hij ook niet staan jodelen tegen de hond.
Dag LUka, en Luka kijkt es op : ho, ben je thuis wat fijn, ga nu lekker verder slapen.
Wens je een vlugge oplossing toe.
Sanneke
Eline geeft hier het beste advies : Negeren lijkt me inderdaad de beste oplossing voor dit probleem.
Of buiten begroeten.
Een ander vb. Als me man met de late thuiskomt om half twaalf gaat hij ook niet staan jodelen tegen de hond.
Dag LUka, en Luka kijkt es op : ho, ben je thuis wat fijn, ga nu lekker verder slapen.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Beau heeft het als pup ook heel even gedaan,
als er visite kwam gingen ze Beau uitbundig begroeten, en dan liet hij een paar druppeltjes vallen.
Ik heb toen steeds als er mensen binnen kwamen gezegt dat ze Beau wel een aai over zijn bolletje mochten geven, maar helemaal niets tegen hem zeggen, en dat werkte perfect.
Als de visite dan eenmaal op hun stoel zat kwam Beau bij hen staan en werd hij aangehaald zonder dat hij wat deed.
als er visite kwam gingen ze Beau uitbundig begroeten, en dan liet hij een paar druppeltjes vallen.
Ik heb toen steeds als er mensen binnen kwamen gezegt dat ze Beau wel een aai over zijn bolletje mochten geven, maar helemaal niets tegen hem zeggen, en dat werkte perfect.
Als de visite dan eenmaal op hun stoel zat kwam Beau bij hen staan en werd hij aangehaald zonder dat hij wat deed.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Toen Floor en Benno nog beneden sliepen bracht mijn moeder ze 's ochtends altijd boven. Benno was dan ook wel eens zo blij dat hij gewoon alles liet lopen. Nja jammer, opgeruimt en klaar. Nu doet hij het niet meer gelukkig :p:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- ~Angela~
- Actief
HET WAS AL OKEMama Sanneke schreef::sleep:
Of buiten begroeten.
Sanneke

Voor mij hoeft het spelletje welles nietus niet.. maar als jij je hond nooit straft maak je er een watje van.. dat is gewoon een feit.. zo'n hond weet niet waar hij/zij aan toe is.. en dan krijg je oa dat ze onder zich uit gaan plassen.
Een hond die zijn urine laat lopen uit onderdanigheid hoeft nog geen watje te zijn hoor, en straffen als het niet nodig is alleen om er geen watje van te maken lijkt me wel een beetje vreemde gedachtengang.Angela&Nico schreef:HET WAS AL OKEMama Sanneke schreef::sleep:
Of buiten begroeten.
Sanneke![]()
Voor mij hoeft het spelletje welles nietus niet.. maar als jij je hond nooit straft maak je er een watje van.. dat is gewoon een feit.. zo'n hond weet niet waar hij/zij aan toe is.. en dan krijg je oa dat ze onder zich uit gaan plassen.
- ~Angela~
- Actief
Ik bedoel niet dat je een hond moet straffen omdat het anders een watje is..Baily schreef:Een hond die zijn urine laat lopen uit onderdanigheid hoeft nog geen watje te zijn hoor, en straffen als het niet nodig is alleen om er geen watje van te maken lijkt me wel een beetje vreemde gedachtengang.Angela&Nico schreef:HET WAS AL OKEMama Sanneke schreef::sleep:
Of buiten begroeten.
Sanneke![]()
Maar er gebeuren gewoon dingen in een leven van een pup waar dat nodig kan zijn.. veel mensen hebben dan zoiets van ohhh wat schattig en straffen zo'n hondje niet... en als ze ouder worden dan komen er opeens een boel problemen. Maar ik denk dat hier sprake is van een communicatie probleem
-
- geregistreerd lid
hallo allemaal
heel erg bedankt voor jullie reacties.
we gaan maar gewoon door met nergeren van haar.
ze is niet angstig hoor als er mensen binnen komen.
ze is gewoon ernorm enthousiast.
ze plast soms al al je alleen maar naar haar kijkt.
we gaan het nu gewoon helemaal anders doen.
net doen als of ze er niet is of buiten aan halen.
Nogmaals enorm bedankt voor jullie reacties.
ik heb er zeker wat aan.
Groetjes Dana
heel erg bedankt voor jullie reacties.
we gaan maar gewoon door met nergeren van haar.
ze is niet angstig hoor als er mensen binnen komen.
ze is gewoon ernorm enthousiast.
ze plast soms al al je alleen maar naar haar kijkt.
we gaan het nu gewoon helemaal anders doen.
net doen als of ze er niet is of buiten aan halen.
Nogmaals enorm bedankt voor jullie reacties.
ik heb er zeker wat aan.
Groetjes Dana
-
- Zeer actief
Dat is helemaal geen feit. Je snapt er nog steeds niets van. De ene hond is de andere niet. De ene kan best een ferme hand nodig hebben, de andere maak je op die manier helemaal kapot. Een heel zachtaardige hond kun je ook uitstekend zonder straf opvoeden en dan weet die hond prima waar ie aan toe is. Vele malen beter dan als je er met veel geraas overheen dendert (zij het met woorden) want als je dan te ver gaat verliest de hond al het vertrouwen in je en verbreek je daarmee elke mogelijkheid tot contact en het leren van dingen.Angela&Nico schreef:
HET WAS AL OKE![]()
Overigens, het wellus-nietus spelletje maak je er momenteel zelf van door vol te blijven houden wat je al gezegd had terwijl alle anderen hier het hartgrondig met je oneens zijn.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)