Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
EvavT schreef:Als ik Bob nu doorkam heeft ie hele statische oren.
Ik heb wel eens gelezen dat je conditioner kunt verdunnen en erop spuiten ook om het beter doorkambaar te maken.
Terwijl op conditioner staat dat je het goed moet uitspoelen...
Tips?
Als je het puur gebruikt. Als je wil sprayen tegen rondvliegend en plakkend haar praten we over een 1:10 verdunning oid. Als het een hondenprodukt is kan het echt geen kwaad, zelfs als zou je het onverdund gebruiken. (wat veel gedaan wordt bij o.a. shih Tzu/Lhasa)
Er zijn overigens ook conditioners die op het etiket de vermelding hebben dat uitspoelen niet nodig is.
Wat ook zeer lekker is om te gebruiken? PetSilk! Na de kam of borstelbeurt een paar druppeltjes PetSilk verwarmen in je hand en dan aaiend door de vacht masseren. Je hond krijgt zo een prachtig glimmend vacht door de vloeibare zijde, het voedt en maakt het haar anti-statisch! Nog een extra voordeel? Ze gaan er ook heerlijk van ruiken. Niet goedkoop maar echt super in het gebruik.
Ik ben Anja, 45 jaar en in het bezit van een ruby Cavalier genaamd Paddy. Ik vind het leuk om op dit forum informatie in te winnen, en te praten over mijn ervaringen e.d. m.b.t. honden. Kijk ook eens op mijn website www.vantastotglas.nl