Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pardo stelt zich voor
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je zegt zelf in je eerste bericht dat hij jullie ook met het nodige geblaf heeft ontvangen bij de vorige eigenaar. Dat gedrag is niet nieuw..dat is onzin en gewoon niet waar.Pardo schreef:Jaaaa.....MAAR!
Als het een aangeboren angstafwijking zou zijn, dan zou toch het gedrag niet uit de lucht zijn komen vallen zoals nu?! Volgens de oude eigenaar heeft Pardo dit gedrag nooit eerder vertoond.......er klopt iets niet, maar waar?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
- geregistreerd lid
Vre-se-lijk!
Pardo ging op dezelfde dreigende manier als bij vreemden op mijn man af, nadat hij de kinderen verbaal corrigeerde met (echt) IETWAT stemverhef.
Eerst vanmiddag, maar toen ging hij vlot naar zijn plaats en liggen. Heb een hondenkenner gebeld en die schrok hier toch wel van; geen best gedrag! We hebben wat tips gekregen wat te doen hiermee.
Vanavond gebeurde het weer en zo mogelijk nog dreigender.
Pardo MOEST naar zijn plaats en af, maar hij had hier eerst geen zin in.
Omdat hij gewoonweg niet anders kon, ging hij toch, maar met duidelijke pijn en moeite.
Hij bleef echter gefixeerd kijken naar mijn man, die hem compleet negeerde. Pardo bleef hem echter op zo'n gruwelijke manier volgen, met dezelfde fixerende blik die ik bij de peut had gezien, dat mijn man uiteindelijk maar even naar boven is gegaan. De kinderen waren lamgeslagen. ZO kenden ze pardo niet; ze voelden de dreiging en wisten niet goed meer wat ze moesten. Op mijn advies hebben zij ook Pardo weten te negeren. Maar dit was toch echt de druppel.
Heb de dierenarts gebeld, de hele situatie uitgelegd en gevraagd wat we er toch mee aan moesten.
Pardo mocht een nachtje komen, maar dan moest hij van hun uit wel naar het asiel kunnen en tja.......Laten inslapen was een ander alternatief en gezien het hele traject wat we al hadden doorlopen en de weinig hoopvolle mogelijkheden voor een goed tehuis, hebben we daar voor "gekozen".
Toen ze Pardo zag, was het haar meteen duidelijk. Het feit dat hij niet goed wist wat hij met zijn angst aanmoest, maakte hem gevaarlijk. Alleen agressief is duidelijk, daar kun je nog op inspelen, maar het misschien wel/misschien niet willen bijten na het grommen en blaffen, maakte hem zo onberekenbaar en tegelijkertijd onbehandelbaar.
Ik ben bij Pardo gebleven, toen hij eerst een spuitje kreeg om hem te laten slapen. Toen hij eenmaal sliep ben ik weggegaan.
Ik ben er helemaal kapot van en de kinderen zeker!
Dit was geen keuze meer; er was niets anders..........
We zullen Pardo missen!
Pardo ging op dezelfde dreigende manier als bij vreemden op mijn man af, nadat hij de kinderen verbaal corrigeerde met (echt) IETWAT stemverhef.
Eerst vanmiddag, maar toen ging hij vlot naar zijn plaats en liggen. Heb een hondenkenner gebeld en die schrok hier toch wel van; geen best gedrag! We hebben wat tips gekregen wat te doen hiermee.
Vanavond gebeurde het weer en zo mogelijk nog dreigender.
Pardo MOEST naar zijn plaats en af, maar hij had hier eerst geen zin in.
Omdat hij gewoonweg niet anders kon, ging hij toch, maar met duidelijke pijn en moeite.
Hij bleef echter gefixeerd kijken naar mijn man, die hem compleet negeerde. Pardo bleef hem echter op zo'n gruwelijke manier volgen, met dezelfde fixerende blik die ik bij de peut had gezien, dat mijn man uiteindelijk maar even naar boven is gegaan. De kinderen waren lamgeslagen. ZO kenden ze pardo niet; ze voelden de dreiging en wisten niet goed meer wat ze moesten. Op mijn advies hebben zij ook Pardo weten te negeren. Maar dit was toch echt de druppel.
Heb de dierenarts gebeld, de hele situatie uitgelegd en gevraagd wat we er toch mee aan moesten.
Pardo mocht een nachtje komen, maar dan moest hij van hun uit wel naar het asiel kunnen en tja.......Laten inslapen was een ander alternatief en gezien het hele traject wat we al hadden doorlopen en de weinig hoopvolle mogelijkheden voor een goed tehuis, hebben we daar voor "gekozen".
Toen ze Pardo zag, was het haar meteen duidelijk. Het feit dat hij niet goed wist wat hij met zijn angst aanmoest, maakte hem gevaarlijk. Alleen agressief is duidelijk, daar kun je nog op inspelen, maar het misschien wel/misschien niet willen bijten na het grommen en blaffen, maakte hem zo onberekenbaar en tegelijkertijd onbehandelbaar.
Ik ben bij Pardo gebleven, toen hij eerst een spuitje kreeg om hem te laten slapen. Toen hij eenmaal sliep ben ik weggegaan.
Ik ben er helemaal kapot van en de kinderen zeker!
Dit was geen keuze meer; er was niets anders..........
We zullen Pardo missen!
-
- Vaste gebruiker
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Tjeetje Ellen, ik schrik hier toch wel erg van. Kijk en vergelijk..je eerste bericht van dit topic vol vertrouwen en nu het bericht dat Pardo ingeslapen is. Wat een ontzettend nare ervaring voor jullie.
Ik vind het een moedige en verstandige beslissing. Toen ik het verhaal van de peut hoorde was ik er al bang voor. Ik heb ook de indruk dat er meer gespeeld heeft dan alleen angst. Angstige honden dreigen niet zo even naar gezinsleden. Die zijn ze vertrouwd.
Ik wens jou en je gezin erg veel sterkte toe met het verwerken van het verlies van Pardo en ook met de hele schrik van alles wat er nu gebeurd is.
Ik vind het een moedige en verstandige beslissing. Toen ik het verhaal van de peut hoorde was ik er al bang voor. Ik heb ook de indruk dat er meer gespeeld heeft dan alleen angst. Angstige honden dreigen niet zo even naar gezinsleden. Die zijn ze vertrouwd.
Ik wens jou en je gezin erg veel sterkte toe met het verwerken van het verlies van Pardo en ook met de hele schrik van alles wat er nu gebeurd is.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
- Aantal honden: 1
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
ach jullie sterkte
en toch heb je hierin de juiste beslissing genomen het is nu hard om te verwerken maar pardo heeft nu geen leiden meer en gelukkig voor jullie is er niets ernstigs gebeurd
heel veel sterkte nogmaals en ik hop dat jullie er weer aan toe komen om een andere hond te nemen er daar wel van mogen genieten
en toch heb je hierin de juiste beslissing genomen het is nu hard om te verwerken maar pardo heeft nu geen leiden meer en gelukkig voor jullie is er niets ernstigs gebeurd
heel veel sterkte nogmaals en ik hop dat jullie er weer aan toe komen om een andere hond te nemen er daar wel van mogen genieten
Fenneke en Baloe

-
- geregistreerd lid
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor berichtjes, pm's en andere vormen van steun. Heb het er nog met menigeen over gehad, ook met de vorige eigenaar.........die er bij blijft dat pardo zich nooit ZO heeft gedragen. Hij bleef in de keuken blaffen en rende toen niet op ons af, zoals hij bij vreemden bij ons, wel deed. Hij hield toen afstand, omdat hij niet de kamer in mocht. DIT kende ze niet van hem.
Het binnen een paar weken zo agressief raken en dan weer even niet en dan weer erger, lijkt volgens een hoop kenners toch te duiden op iets lichamelijks. Obductie heb ik niet laten doen; heb er niet eens aan gedacht, maar wellicht zal er iets hebben kunnen spelen van een tumor of iets. Het verandert allemaal niets aan de uitslag - Pardo zal nooit meer bij ons zijn- maar vooral de kinderen geeft het rust "dat Pardo ziek was in zijn hoofd" en dat hij na onderzoeken niet meer beter te maken bleek.
Hij hoefde niet meer "zomaar" dood..........
Door vooral het lieve ook in Pardo, kijken ze alweer uit naar een ander hondje, maar die moet wel "heel erg goed gezond in zijn hoofd zijn!"
Ikzelf mis Pardo ook enorm; de loopjes naar het bos, het gelik en geknuf, zijn luchtje, etc. etc. Het ritme van leven met een hond zit er nog goed in!
Tot kijk, als we onze nieuwe hond gaan voorstellen!
We doen het rustig aan, maar hij/zij komt!!!!
groetjes, Ellen
Het binnen een paar weken zo agressief raken en dan weer even niet en dan weer erger, lijkt volgens een hoop kenners toch te duiden op iets lichamelijks. Obductie heb ik niet laten doen; heb er niet eens aan gedacht, maar wellicht zal er iets hebben kunnen spelen van een tumor of iets. Het verandert allemaal niets aan de uitslag - Pardo zal nooit meer bij ons zijn- maar vooral de kinderen geeft het rust "dat Pardo ziek was in zijn hoofd" en dat hij na onderzoeken niet meer beter te maken bleek.
Hij hoefde niet meer "zomaar" dood..........
Door vooral het lieve ook in Pardo, kijken ze alweer uit naar een ander hondje, maar die moet wel "heel erg goed gezond in zijn hoofd zijn!"
Ikzelf mis Pardo ook enorm; de loopjes naar het bos, het gelik en geknuf, zijn luchtje, etc. etc. Het ritme van leven met een hond zit er nog goed in!
Tot kijk, als we onze nieuwe hond gaan voorstellen!
groetjes, Ellen
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Pardo heeft niks in zijn hoofd gehad hoor.
Honden met tumoren hebben andere verschijnselen. Bizar gedrag zie je dan en het is niet bizar als je mensgerichte agressie vertoond.
Als hij bij de vorige baas nooit contact mocht maken met bezoek is zijn reactie bij jullie alles behalve vreemd. Ik heb het vage vermoeden dat Pardo met enig geweld te verstaan heeft gekregen de keuken niet te mogen verlaten als er bezoek is dus dat hij bezoek ziet als iets bedreigends dat weg moet is logisch. Hij kreeg bij jullie alle vrijheid en wist dat niet te handelen.

Als hij bij de vorige baas nooit contact mocht maken met bezoek is zijn reactie bij jullie alles behalve vreemd. Ik heb het vage vermoeden dat Pardo met enig geweld te verstaan heeft gekregen de keuken niet te mogen verlaten als er bezoek is dus dat hij bezoek ziet als iets bedreigends dat weg moet is logisch. Hij kreeg bij jullie alle vrijheid en wist dat niet te handelen.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik denk ook in de richting van Eline een hond met een tumor daar vallen bepaalde functies van uit of zie je dat ze rondjes lopen of scheef lopen of tegen alles agressief zijn niet alleen tegen mensen of bijvoorbeeld tegen andere honden. Waarom Pardo zo was als hij was dat kan ik hiervandaan nooit zien of zeggen wel kan ik zeggen dat jullie er in ieder geval niet schuld aan zijn en het beste met hem voor hebben gehad.
Ik hoop dat je het een plaatsje kan geven (ook voor je kinderen vind ik het triest) en als het je helpt was hij ziek in zijn hoofd niet door een tumor maar door zijn verleden.
Ik hoop dat je het een plaatsje kan geven (ook voor je kinderen vind ik het triest) en als het je helpt was hij ziek in zijn hoofd niet door een tumor maar door zijn verleden.

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Sjee wat een nachtmerrie zeg 8O Je hebt een heel moedige beslissing genomen
Ik hoop dat je binnenkort een hond zal vinden die zich lekker bij jullie kan settelen.
Wat Sarah nu is heb ik toch voor een groot deel van de forumleden geleerd.

Blijf vooral veel lezen hier op het forum. Ikzelf heb ondanks mijn hele leven met honden zoveel geleerd hier.Pardo schreef: Tot kijk, als we onze nieuwe hond gaan voorstellen!
groetjes, Ellen
Wat Sarah nu is heb ik toch voor een groot deel van de forumleden geleerd.
- Mama Sanneke
- Zeer actief