Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bas en Gossa en het grote paardenprobleem.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

vuilnisbas
Actief
Mijn ras(sen): Kruising en een Galgo espanol
Aantal honden: 2

Bas en Gossa en het grote paardenprobleem.

Ongelezen bericht door vuilnisbas »

Hoi,

Bas vond paarden altijd al eng en met veel blaffen joeg hij ze altijd wel weg :roll: . Met een beetje afleiding of hem hier laten komen was het probleem zogoed als weg.
Maarrrrrr nu is Gossa erbij en met zijn tweeen durven ze alles, dus veel lawaai en erachteraan. Alleen Gossa luistert nog niet is niet meer afteleiden en gaat erdus achteraan, nu zou je zeggen aanlijnen en dat doe ik dus ook maar heb het niet altijd in de gaten. Maar ook aan de lijn dus een hoop kabaal en niet meer afteleiden alleen door te straffen met een grote mond maar eigenlijk vindt ik dat niet de manier.

Help, wat kan ik het beste doen :ok:

Groetjes,

Nanda, Bas en Gossa
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Misschien kan je ze eens kennis laten maken met paarden die er niets van hebben dat er blaffende honden zijn
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik zou met 1 hond tegelijk daarop gaan trainen. Als je paarden in een weiland in de buurt hebt daarmee beginnen (waarvan je ziet dat die niet bang zijn). Lok ze naar je toe en probeer de hond te laten zitten. Wanneer hij niet heeft geblaft gelijk belonen met Rodi-worst en daarna doorlopen. Dat een tijdje volhouden totdat je de paarden naar je toe kan lokken om ze echt te aaien. Laat hem dan een paar meter er vandaan liggen (minst bedreigend) en beloon hem ondertussen uitbundig met Rodi-worst tussen z'n voorpoten. Niet geblaft levert worst op. Pas later zou ik naar maneges toegaan waar in de buitenbak gereden wordt. En als dat goed gaat wat lange lijn training doen bij de loslopende paarden in het weiland. Maar ik moet zeggen dat met 2 elkaar ophitsende honden het mij verstandiger lijkt om ze voorlopig bij paarden aangelijnd te houden.
Veel succes hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”